Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Jaki tłok do SP130 i więcej?


Recommended Posts

Jak widać wyraźnie, że prędkość kulki się też zmienia (wzrasta) to ona Ci się doszczelnia na tłoku po prostu. Jak prędkość się nie zmienia a wzrasta zasięg tylko, to coś z gumą.

 

Sprawdzałeś zanim poskładałeś czy nie masz nigdzie przeciągów?

Link to post
Share on other sites
  • Replies 266
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Nie będe zakładał nowego tematu więc zapytam tutaj.

 

Mianowicie doszedł do mnie tłok Guardera ( czarny) wyjmuje z paczki montuje z głowica w cylindrze,przymierzam czy dobrze pasuje do zębatek(czy dobrze się zazębija z tłokiem) i tu problem:

 

kiedy zębatka tłokowa dochodzi pierwszym zębem do tłoka to zamiast zazębiać się z pierwszym zębem tłoka9tym najgrubszym) zaczyna delikatnie zachaczać o drugi ząb tłoka kiedy po lekkim przeskoku zaczyna dopietro zazębiać się prawidłowo z pierwszym.

 

Przyznam szczerze że do tej pory nie zwracałem na to uwagi, dopiero po poradach forumowych speców ( za co z góry dziękuje) zacząłem sprawdzać ten temat.

 

I teraz pytanie czy usunięcie przedostatniego zęba rozwiąże problem?????

 

Zauważyłem że jak pierwszy ząb zębatki jest w pełni zazębiony to trzeci na tłoku i zębatce również jest w trakcie zazębiania(także można przyjąć zę drugi na tłoku jest zbędny) tak jak to nawet widać na zdjęciach pidzejfat w tym nowym tłoku jak i jest to w tłokach JBU.

Mam nazdzieje że dośc zrozumiale to przedstawiłem , bardzo proszę o pomoc bo chciałem poskłądać replikę w ten weekend.

 

 

Również to zauważyłem przy tym tłoku .Ale nic nie robię po 1 pierwszej strzelane zobaczę jak się sprawy mają a będzie hulać na 130 Guardera praktycznie tylko auto przy 500 fps. Co do tłoka co przedstawił kolega pidzejfat również o nim myślałem z uwagi na pełną szczękę ale coś mi cena nie pasuje . Ale nie zawsze cena jest adekwatna do jakości.

Link to post
Share on other sites

MAJOR tak jak pisałem wcześniej ze biały tłok poliwęglanowy wzmocniony - G&P wytrzymał jedno strzelanie około 1600 szt ammo na tej sprężynie i poszły do połowy 2 zęby po tych 3 metalowych to tylko wina tego że mi się głowica odkręciła ale oglądając ten tłok to 2 ząbek o którym mowa w tym tłoku był bez śladów zużycia strzelając w auto na baterii 9.6v Ale podejrzewam że ten tłok gdyby nie to latał by dalej.Dlatego sam jestem ciekaw jak tłok guardera sprawuje się bez modyfikacji.

Link to post
Share on other sites

Sprawdzałem wszystko pokolei :

 

1.szczelność na tłoku w cylindrze

2.szczelność na tłoku w cylindzre z dyszą

3.szczelność po złożeniu gearboxa wraz z kompletną komorą

 

Moja teoria po paru doświadczeniach jest taka albo że sprężynka od popychacza dyszy może być ciut za słaba albo coś sie dzieje na usczelnieniu dysza-gumka :mrgreen:

Link to post
Share on other sites

MAJOR tak jak pisałem wcześniej ze biały tłok poliwęglanowy wzmocniony - G&P wytrzymał jedno strzelanie około 1600 szt ammo na tej sprężynie i poszły do połowy 2 zęby po tych 3 metalowych to tylko wina tego że mi się głowica odkręciła ale oglądając ten tłok to 2 ząbek o którym mowa w tym tłoku był bez śladów zużycia strzelając w auto na baterii 9.6v Ale podejrzewam że ten tłok gdyby nie to latał by dalej.Dlatego sam jestem ciekaw jak tłok guardera sprawuje się bez modyfikacji.

A sprawdzałeś jak się tamten tłok zazębiał i czy tak samo 1 ząb zębatki tłokowej haczył o 2 ząb tłoka??

Link to post
Share on other sites

Jak szczelność sprawdziłeś, to by na gumę, lub styk guma-dysza wyglądało. Żebyś miał czarnego Guardera, to bym podejrzewał, że po prostu po chamsku się rozgrzewa - ale taka koncepcja odpada przy Systemie i tym powerze co masz.

Objaw podobny miałem swojego czasu w P90 na stokowej gumie. Co założyłem maga, to 2-3 pierwsze kulki - typowe "szmaty" leciały. Była wina gumy bezapelacyjnie.

Edited by Tuksiak
Link to post
Share on other sites

MAJOR i tu się przyznam złapałeś mnie :lol: nie sprawdziłem :strach: .No nic trzeba rozebrać i szlifnąc bo zaś 100 w plecy.

 

 

EDYTA:Sebi_S czy to sie powtarza za każdym razem po jakieś tam przerwie w strzelaniu- ten przyrost mocy ?

Edited by Snipernr1
Link to post
Share on other sites

Szczerze powiedziawszy na sprężynie SP140 miałem tak że wsadzałem maga i parę kulek leciała jak krew z nosa po czym coraz lepiej ,nastepny mag wszystko OK nastepny OK, polatałem po lesie nie strzelając zmieniam maga i znowu lipa z paroma pierwszymi strzałami.

 

Po zmianie sprężyny na SP150 i tłoka na Guardera ,problem nadal występuje, mysle że to albo przycinająca się dysza( lub popychacz) lub coś z gumką (gumka ma przebieg około 5 kilo =około 20 tyś. ponieważ gumka towarzyszy tej replice od początku)

 

Myśle czy nie zastapić systemki zieloną gumką G&G kilka osób ją chwaliło.

Edited by Sebi_S
Link to post
Share on other sites

Witam, miałem ten sam problem z nieprawidłowym zazębianiem sie tłoka z zębatką tylko u mnie wyglądało to tak, że minimalnie sie obcierały. Postanowiłem włożyły sprężynę i problem sam sie rozwiązał, zębatka sama sobie przypiłowała (na szczęście) ząbek i wszystko gra i buczy jak należy. Jeszcze taka ciekawostka ostatnio zjechał mi sie tłok MB co pisałem wyżej zostałem zmuszony do zakupu taniego (z braku funduszy ) tego tłoku używanego na allegro za 25zł (licytacja): http://www.taiwangun.com/gearboxy_oraz_ich...ow_p_j-980.html

Trochę zawiedziony bo sobie nie poszaleje minimi na byłem zmuszony włożyć m90 bo nie mam innej sprężyny oprócz m150 Systemy. Ładnie kosiło na 10,8V lecz postanowiłem zaryzykować i włożyć tą m150, efekt 3500 kulek na full auto długimi seriami przy dość dobrym ROF’ie miał kilka zacinek (efekt strzykawki) i zero zużycia (oprócz tego 2 zęba w tłoku) może to tez efekt tych zębatek ITU lub dobrego wykonania lecz po tym tłoku bym sie tego nie spodziewał i w dodatku za 25zł to był chyba najlepszy zakup jaki zrobiłem

 

Pozdrawiam aDIKo

Edited by aDIKo
Link to post
Share on other sites

Panowie, po rozłożeniu Gearboxa ,sprawdzeniu wszytkiego jeszcze raz skróciłem o jeden zwój sprężynkę od popychacza( jest teraz ciut mocniejsza) wszystko lata jak pownno ,kulki od pierwszej załadowanej do komory lecą z pełną mocą :mrgreen:

 

Nie odpowiem czy to było przyczyną na 100% ale napewno nie zaszkodziło (miałem tak juz kiedyś że dysza była dośc mocno spasowana do głowicy cylindra) i popychacz z dyszą nie nadążał się cofnąc jak tłok już tłoczył powietrze do lufy, ale dziękuje za zainteresowanie tematem ;-)

Link to post
Share on other sites

Dokładnie chodzi o to, że szczelność pomiedzy dyszą, głowica cylindra, cylindrem i tłokiem jest idealna i gdy zrobi sie zacinka czyli kulka zablokuje dziurę w dyszy wtedy tłok zostaje w tylnim położeniu dopóki ciśnienie w cylindrze nie ujdzie. Może to jaśniej wytłumaczyłem.

 

pozdrawiam aDIKo

Link to post
Share on other sites

Postanowiłem zmienić zębatki z ITU Systemy na stare A&K z M4 PJ IIgen. Zębatki idealnie pasują do tłoka Elementa o zwężonych zębach tylko wystarczy je dobrze ustawić, choć myślałem ze zwężane zęby będą pasować tylko do zębatek TU a tu taki joke :-P . Rof podskoczył masakrycznie z ok 600szt/min na zębatkach ITU Systemy do ok 1200 lub więcej i co najlepsze na baterii 9,6V już w połowie rozładowanej na sprężynie m150 Systemie :strach: , aż się boje podłączyć 10,8V. Po ok 500 kulkach tłok wygląda tak samo jak wcześniej, trochę się go boje odpalić go na pełnych obrotach :???: , ale jednak ciekowość zabójczego rof’a jest większa :-F , najwyżej tłok poleci bo i tak nowy będę kupować. Zdam raport czy wytrzymał na tej 10.8V, a jeśli wytrzyma to śmiało go polecę.

Link to post
Share on other sites

500 kulek to jest żaden przebieg. Wzrost rofa po zamianie tych zębów jest normalną sprawą w końcu ITU mają sporo większe przełożenie. Sprawdź jak grzeje ci się silnik, przy tym przełożeniu i przy trochę dłuższej serii może być hmm... "gorąco".

 

aby było do tematu ten tłok: http://www.taiwangun.com/gearboxy_oraz_ich...mi_p_j-335.html

wytrzymał niespełna 10 strzałów(poleciał pierwszy ząb) w konfiguracji:

zęby(jg) standardowe przełożenie

spring około m135-140(stock z pierwszej serii pj25)

silnik g&p m120

aku lipol 11,1V 20c 2,2Ah

rof: 22k/s

Link to post
Share on other sites

Już gdzieś pisałem że ten tłok to jedna wielka porażka...

U mnie poleciał po ok 500BB's na SP120 Guardera. Co ciekawe plastikowa część szczęki została w całości a ta "metalowa" pękła na pół. Oczywiście w przypadku tego tłoka "metal" to żadna tam stal tylko guwnolit.

Link to post
Share on other sites

Mi ten tłok tylko z zwężonymi zębami juz przejechał 5000 kulasów z czego z 3000 na m150 wiec zależy co Ci sie trafi. Testowałem go na baterii 10.8V na m150, Rof bardzo dobry wytrzymał 700-800 kul i nadal działa poziom zużycia taki jak na początku tylko ten jeden ząb podpiłowany więc trafił mi sie wyjątkowo udany egzemplarz :-P Mam teraz problemy z komora hop-up mizernie podkręca musze sobie kupić tą z CA, problem tez mam z podawaniem kulek przez boxa który nie nadarza podawać kulek bo pierwsze 3 strzały kulki lecą 4 juz pusty 5 leci i tak na zmianę :roll:

Silnik nawet po serii 50-100 kulkowej tak bardzo sie nie grzeje, może dlatego że mam kable z miedzi beztlenowej o grubości 25mm.

W sobotę będzie prawdziwy test na zlocie 12 godzinnym tam przejdzie chrzest bojowy bo jeszcze nie miałem okazji go używać w boju. Żeby sobie ktoś nie pomyślał, że pierwszy raz i juz z 500fps, nie nie będzie zamontowana m130 od kolegi to powinno wystarczyć.

Link to post
Share on other sites

Nie potrafię edytować. Wprowadziłam was w błąd za co bardzo przepraszam :cry: . Kable to oczywiści 2,5mm a nie 25mm te na pewno nie wejdą, dobrze że to zauważyłem bo jeszcze ktoś próbował by wsadzić takie do gnata :-F Sory i jeszcze raz sory ;-) A co do liny to i tak prawda.

Edited by aDIKo
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...