Mamlas Posted August 15, 2010 Report Share Posted August 15, 2010 wystarczy teraz jakos polaczyc z zamkiem i mamy bb Poza tym otwór w śrubie, niewykonalny domowymi sposobami. Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted August 15, 2010 Report Share Posted August 15, 2010 Błędna koncepcja. Zwiększasz masę i bezwładność tłoka. Quote Link to post Share on other sites
Koszyk Posted August 16, 2010 Report Share Posted August 16, 2010 Czyli trzeba tez odlaczyc zamek od tloka po zwolnieniu sprezyny (strzal), musi wrocic na wlasnej sprezyne, to moze byc trudne:( Quote Link to post Share on other sites
Nerpa Posted August 16, 2010 Report Share Posted August 16, 2010 Kęę? :wink: Pojęcie jak mosfet z ab nie znasz? Quote Link to post Share on other sites
Koszyk Posted August 16, 2010 Report Share Posted August 16, 2010 A co to ma do rzeczy mosfet? Mówię jak jest stokowo, a nie jak może być.. Quote Link to post Share on other sites
Nerpa Posted August 16, 2010 Report Share Posted August 16, 2010 To ma do rzeczy, że z mosfetem z ab nie ma już problemu ze stojącym tłokiem, a koszt jest mały relatywnie. Quote Link to post Share on other sites
tomek1234 Posted August 16, 2010 Report Share Posted August 16, 2010 Kęę? :wink: Pojęcie jak mosfet z ab nie znasz? Kolego mosfet z ab natychmiast wyłącza silnik, w auto tłok zatrzymuje się i tak gdzie chce, tyle że zatrzyma się szybciej niż jakby hamulca nie było. Do zatrzymania tłoka zawsze w dobrym miejscu niezbędny jest układ optyczny. Quote Link to post Share on other sites
Wolfran Posted August 25, 2010 Report Share Posted August 25, 2010 (edited) Kolego mosfet z ab natychmiast wyłącza silnik, w auto tłok zatrzymuje się i tak gdzie chce, tyle że zatrzyma się szybciej niż jakby hamulca nie było. Do zatrzymania tłoka zawsze w dobrym miejscu niezbędny jest układ optyczny. To ty nie znasz pojęcia co to jest AB, Poldecki wymyślił swoją koncepcję dzięki mnie, i ja już wiem jak będzie działał :) Ja niestety zrezygnowałem, szkoda mi baterii Ale, się z wami podzielę moim, pomysłem, więc wziąłem do Siebie poradę Grzechotnika, aby zamontować go w kolbie, to jest jego minus bo idzie zrobić go tylko w pełnej kolbie. Zaczynam,, 1. W tyle GB na jednej ze ścianek wycinamy otwór na pręt który będzie pchany przez tłok. 2. Przycinamy odpowiednio tył body razem z tą rurką na której trzyma się kolba i ucho na zawieszenie, odpowiednio aby pręt poruszał się bez żadnych oporów. 3. Idziemy do tokarza aby wytoczył nam odpowiednią wałek, który na na długości 11,5cm ma szerokość 1,5cm, a po tym rozszerza się na szerokość 2cm i ma długość 13,5cm, przez całą długość wałka przez środek przechodzi 5mm otwór na śrubę, która wkręca się w prowadnicę. 4. Szukamy podkładki której wewnętrzny otwór wynosi 1,6cm, ale nie może być szersza nić 2cm, ponieważ nie będzie mogła swobodnie poruszać się w kolbie, właśnie ta podkładka będzie poruszać się po tym węższym kawałku wałka który wchodzi tutaj http://zapodaj.net/3a4557e985d9.jpg.html , na kawałku który jest węższy i wystaje z tej rurki zakładamy sprężynę, tutaj podkładka będzie pełnić rolę tłoka (będzie ściskać sprężynę) do tej podkładki dospawujemy pręt który wchodzi w GB. 5. Z drugiej strony tej podkładki dospawujemy kawałek pręta i nawiercamy go w dwóch miejscach, do blaszki która imituje zamek doklejamy drugi pręt, z takimi samymi otworami o tych samych wymiarach, i łączymy je na śrubki., możliwe że będzie trzeba piłować body, pamiętajcie że ten pręt musi być na tyle wąski i mocny, aby zmieścił się miedzy GB a body i wytrzymał uderzenie blaszki w body. 6. Zakładamy wszystko i wkręcamy śrubę, gdy tłok porusza się do tyłu pcha nasz piękny pręt, który przyspawany do naszej podkładki ściska drugą sprężynę ( tą w kolbie) i zarazem zaciąga blaszkę do tyłu. kiedy nastąpi wystrzał sprężyna w kolbie wypycha cały mechanizm w GB i zarazem cofa imitację zamka. Trzeba pamiętać że to wszystko jest z metalu i dociąży (mocno) tył repliki, oraz zajmuję górę kolby, więc wchodzą już tylko pakiety typu mini. Pozdrawiam, może się to komuś przyda Edited May 25, 2012 by wiciok Quote Link to post Share on other sites
seger Posted August 26, 2010 Report Share Posted August 26, 2010 a z czego ma byc wykonany wał ten dwustopniowy ? stal. aluminium czy moze jakieś tworzywo ? Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted August 26, 2010 Report Share Posted August 26, 2010 Moja koncepcja chwilowo wisi bo nie mam emki ;-) . Quote Link to post Share on other sites
Marcinek83 Posted January 17, 2011 Report Share Posted January 17, 2011 Odgrzeję kotleta: Na początku cylindra robimy otwór w szkielecie: http://img573.imageshack.us/img573/4972/p1032350.jpg Potem równamy całość i polerujemy aby zadziory czy ostre krawędzie nie zerwały żyłki. http://img205.imageshack.us/img205/8956/p1032355.jpg http://img88.imageshack.us/img88/1416/p1032351.jpg Kolejnym krokiem jest wywiercenie otworu na początku tłoka i przewleczenie żyłki: http://img715.imageshack.us/img715/6321/p1032356.jpg Następnie smarujemy żyłkę ( splot ) i zamykamy szkielet: http://img222.imageshack.us/img222/6287/p1032359.jpg http://img267.imageshack.us/img267/3254/p1032360.jpg Następnie, żyłkę przewlekamy przez blaszkę od wyrzutnika łusek, odkręcamy jedną śrubę i unosimy blaszkę do góry, przewlekamy żyłkę i dokręcamy lekko śrubkę, należy dla pewności, owinąć śrubkę pod łbem raz żyłką i dokręcić. http://img402.imageshack.us/img402/5920/p1032372.jpg' Potem składamy karabin i szpanujemy nowym lśniący i głośnym Blow-Backiem. http://www.youtube.com/watch?v=rl50y2AZtNs Quote Link to post Share on other sites
SturmFJ Posted January 20, 2011 Report Share Posted January 20, 2011 Odgrzeję kotleta: Mam takie pytanie do kolegi - jako że przymierzam się do zrobienia blowback'u w replice MP44 (GB v.2) wg. podanego przez kolegę sposobu (wydaje mi się najbardziej trafny i najmniej inwazyjny spośród tych, które do tej pory się pojawiły) chciałem zapytać: czy podczas odciągania imitacji zamka do tyłu (czyli jednoczesnym napinaniu sprężyny w gearboxie i sprężyn przyczepionych do imitacji zamka*) silnik repliki musi mieć źródło prądu o większym napięciu, czy po prostu wartości dodatkowego oporu stwarzanego przez sprężynki przy imitacji zamka są tak małe, iż nie wpływają na zbytnio na pracę gearbox'a ? Przepraszam, jeżeli pytanie jest "nieprofesjonalne", ale w mechanice AEG'ów moja wiedza ogranicza się do poprawnego rozłożenia/złożenia gearboxa i przed zmianami konstrukcji repliki wolałem uzyskać więcej informacji od ludzi bardziej doświadczonych, których tu nie brakuje. Pozdrawiam. *Chodzi mi o sprężyny, które po naciągnięciu "zamka" powodują jego powrót do przodu. Quote Link to post Share on other sites
Marcinek83 Posted January 20, 2011 Report Share Posted January 20, 2011 SturmFj w Mp44 nie będzie to grało większej roli, należy pamiętać by w ostatnim położeniu tłoka, suwadło miało jeszcze zapas, choćby 1mm. Dla tłoka będzie to obciążenie, silnika zębatek itd. ale małe, nie wystarczające by spowodować tym jakieś poważniejsze następstwa. Można tutaj wymienić kable i konektory, można a właściwie trzeba w takich sytuacjach dobrze nasmarować tłok, nie mówię tutaj o zębach bo tego w sumie nie powinno się smarować a dlaczego? O tym w inne bajce ;) Należy perfekcyjnie ustawić zębatki i taki BB będzie na prawdę bardzo przyjemny jak się go ustawi dobrze. Quote Link to post Share on other sites
VrX~ Posted July 21, 2011 Report Share Posted July 21, 2011 (edited) <<Posty pochodzą z tematu "BlowBack" założonego przez VrX~ >> Witam! Z racji tego że lubie realistyczne strzelanki ASG, to chciałem spytać, czy istnieje sposób na zrobienie "domowego" systemu BlowBack do AK-74 (cm .031). Jeśli istnieje taki sposób, a ktoś z was wie jak zrobic blow back do cm.031 to prosiłbym o opisanie takowego razem ze schematami itp. Dzięki z góry. Edited May 25, 2012 by wiciok Quote Link to post Share on other sites
Wolfran Posted July 21, 2011 Report Share Posted July 21, 2011 (edited) Po chwilowym przeszukaniu forum: Na początku cylindra robimy otwór w szkielecie: http://img573.imageshack.us/img573/4972/p1032350.jpg Potem równamy całość i polerujemy aby zadziory czy ostre krawędzie nie zerwały żyłki. http://img205.imageshack.us/img205/8956/p1032355.jpg http://img88.imageshack.us/img88/1416/p1032351.jpg Kolejnym krokiem jest wywiercenie otworu na początku tłoka i przewleczenie żyłki: http://img715.imageshack.us/img715/6321/p1032356.jpg Następnie smarujemy żyłkę ( splot ) i zamykamy szkielet: http://img222.imageshack.us/img222/6287/p1032359.jpg http://img267.imageshack.us/img267/3254/p1032360.jpg Następnie, żyłkę przewlekamy przez blaszkę od wyrzutnika łusek, odkręcamy jedną śrubę i unosimy blaszkę do góry, przewlekamy żyłkę i dokręcamy lekko śrubkę, należy dla pewności, owinąć śrubkę pod łbem raz żyłką i dokręcić. http://img402.imageshack.us/img402/5920/p1032372.jpg Potem składamy karabin i szpanujemy nowym lśniący i głośnym Blow-Backiem. Twórca: Marcinek83 I jest to schemat do G36, ale w kałachu też pomoże. http://www.youtube.com/watch?v=rl50y2AZtNs&feature=player_embedded Pozdrawiam. Poprawiłem linki, i dodałem jeszce filmik. Edited July 21, 2011 by Wolfran Quote Link to post Share on other sites
VrX~ Posted July 21, 2011 Report Share Posted July 21, 2011 Dzięki Wolfran. A do tego jakies materiały potrzebne czy coś? Quote Link to post Share on other sites
Wolfran Posted July 21, 2011 Report Share Posted July 21, 2011 Na pewno: pilnik, żyłka, smar o dużej gęstości i cały worek nerwów. Pozdrawiam. Quote Link to post Share on other sites
VrX~ Posted July 22, 2011 Report Share Posted July 22, 2011 A jeszcze ostatnie 3 pytania. Czy to obciąża (zmniejsza) jakoś liczbę FPS-ów? Mam 380 i sie troche boje że będzie mniej. Czy silniczek będzie sie przegrzewał? Czy bateria będzie miała przez to mniejszą żywotność? Quote Link to post Share on other sites
Voo-Doo Posted July 22, 2011 Report Share Posted July 22, 2011 ad 1. tak ad 2. raczej nie ad 3. tak Quote Link to post Share on other sites
wiciok Posted July 22, 2011 Report Share Posted July 22, 2011 (edited) FPSów nie zmniejsza, tylko rof. A tak w ogóle to ja judupie jest pełno tutoriali o blowbacku. Edited July 22, 2011 by wiciok Quote Link to post Share on other sites
Voo-Doo Posted July 22, 2011 Report Share Posted July 22, 2011 (edited) noo Ale ta żyłka przy tłoku to na pewno go nie spowalnia. :happy: Edited July 22, 2011 by 50zyt Quote Link to post Share on other sites
wiciok Posted July 22, 2011 Report Share Posted July 22, 2011 (edited) Spowalnia, ale tylko przy naciąganiu - atrapa suwadła/blaszka wyrzutnika ma przecież własną sprężynę powrotną. Dlatego zmniejsza się tylko ROF. Co innego za to, w przypadku EBB ze sztywnym mocowaniem do tłoka... Edited July 22, 2011 by wiciok Quote Link to post Share on other sites
VrX~ Posted July 22, 2011 Report Share Posted July 22, 2011 Zrobiłem :wink: Efekty są nieziemsko fajne :icon_eek2: Dzięki Wolfran, Wiciok i 50zyt za pomoc. Temat uważam za zamknięty. Quote Link to post Share on other sites
Bart_Forrester Posted July 23, 2011 Report Share Posted July 23, 2011 mnie w sumie interesowaloby, jak taki blow back brzmi przy stalowym korpusie i suwadle. Quote Link to post Share on other sites
Dread Posted July 23, 2011 Report Share Posted July 23, 2011 Klekocze. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.