Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Sebo_NS

Najwytrzymalszy tłok

Recommended Posts

Witam, jestem zmuszony do kupna tłoka. Już miałem żółty Ca, Alu JBU, G&P poliwęglanowy i żaden nie wytrzymał. Zaczynam się denerwować z tego względu. Jaki radzicie tłok do repliki zasilanej Li-Po 11.1v i M130. Roof jest dość duży, więc tłok potrzebuje wytrzymały. Myślałem nad tytanowym Deep Fire, cena nie gra roli. Ma po prostu nie rypnąć.

Edited by Sebo_NS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zębatki ICS-a raczej mi pociągną bez problemu M140 i do tego tłok Deep Fire. Rozważę to, ale czekam na inne propozycje, również. Tylko pytanie, czy coś innego mi nie siądzie później. Już przekroczyłem mój airsoftowy budżet.:)

Edited by Sebo_NS

Share this post


Link to post
Share on other sites

shs i ogólnie 'nylonowe' są wytrzymałe. Ale jak już 3 takie tłoki padły, na niezbyt mocnej sprężynie to bardziej bym się zastanawiał nad poprawnym złożeniem? Spring 130 to wytrzymują stockowe tłoki chińskie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nic. Zacinka była ? Bierz jeszcze raz JBU... nie powienien się szybko "zjechać" ,a jak bedziesz miał zacinkę to czy to będzie tłok za 60 czy 160 to i tak poleci....albo zębatki :icon_biggrin:

Jak nie masz co z kasą zrobić to weź ten : G&P - Tłok - Aluminum Piston Set (D)

Jak się go maca to sprawia wrażenie nie zniszczlnego.

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sebo - poczytaj o czyms takim jak AOE - chodzi o ustawienie tloka wzgledem zebatki tlokowej. Tak zeby uderzenie zebatki bylo idealnie pod katem 90 stopni.

Mozliwe ze masz za blisko albo za daleko tlok (grubosc glowicy tloka) i uderzenie zebatki jest pod katem - przez bo bardziej naraza pierwszy zab tloka na ulamanie.

 

Tlok alu do duzego rofa i m130 ... to moze skonczyc sie uszkodzeniem gearboxa.

Do duzego rofa bierzesz jak najlrzejszy tlok. Ale z jak najmocniejsza listwa.

Sproboj tloki polimerowe SHS - one maja naprawde konkretna stal w listwie. Wiem bo szlifowalem je drumlem (podstawa - usunac drugi zab - o tym tez pamietaj). Naprawde topornie i wolno sie je szlifuje. I nie sa kruche.

 

Podsumowujac - lekki tlok, lekka glowica tloka, ustawic AOE, wywalic 2 zab w tloku o ile nie jest wywalony.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten jest raczej do m130 max (najlrzejszy ale przez to mniej wytrzymaly). Sugerowany do wykrecania max rps.

Ten z 15 zebami wymaga wywalenia drugiego zeba (jak ten pierwszy) i wtedy bedzie dobry kompromis wagi/wytrzymalosci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli chodzi o ustawienie tłoka względem zębatki, jak to dobrze zrobić w dwudzielnym gearboxie? Jeśli zębatka nie będzie idealnie padała na ząb tłoka, jak to wyrównać?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sproboj tloki polimerowe SHS - one maja naprawde konkretna stal w listwie. Wiem bo szlifowalem je drumlem (podstawa - usunac drugi zab - o tym tez pamietaj)

 

Dlaczego trzba usunąć 2 ząb ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten jest raczej do m130 max (najlrzejszy ale przez to mniej wytrzymaly). Sugerowany do wykrecania max rps.

Ten z 15 zebami wymaga wywalenia drugiego zeba (jak ten pierwszy) i wtedy bedzie dobry kompromis wagi/wytrzymalosci.

Na wspomnianym M140 itd u mnie lata jak ta lala :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to wszystko jasne.

 

Żaden tłok tego nie wytrzyma. W ICS NIE WOLNO zwalniać sprężyny jeśli masz zamontowaną mocną spreżynę (a taką masz u siebie). Zdarza się zwykle, że rozpędzony tłok uderza w zębatkę i wszystko się sypie.

 

Polecam lekturę wątku o M4 ICS, gdzie Zulu i Preston to z bólem wypraktykowali.

 

Chłopaki montują tłok POM - jest lekki i wytrzymały. I nie zwalniają sprężyny pod żadnym pozorem.

Edited by Stalker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apropo 2 zeba - usuwa sie go poniewaz przy duzym rofie tlok moze sie lekko odbic, nie zdazyc doleciec do przodu itp, i wtedy brak drugiego zeba daje odpowiednio duzo miejsca zeby mimo niewlasciwego ustawienia tloka zebatki zlapaly tylko pierwszy zab, a nie np. 2.

Przez to nie mamy zgrzytow (kiedy zebatka zlapie 2 zab zamiast pierwszego).

 

Przy rofie standardowym (13-16 rps) nie ma to wiekszego znaczenia. Ale i tak warto usunac 2 tlok (przy ekstremalnie szybkich tuningach usuwa sie tez kawalek 3 i 4 ale nie mozna za duzo bo zebatki moga wogole nie naciagnac tloka).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zwezane sa do zebatek 32:1 i wiecej.

Nadaja sie tez do standardowych zebatek (ale wlasnie maja pol zebow - wiec przy duzym rofie i mocnym springu napewno sa mniej wytrzymale niz cale zeby).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...