szymucha2353 Posted October 26, 2012 Report Share Posted October 26, 2012 Jakość głowicy tłoka jest wykonana na bardzo dobrym poziomie, jeśli użyjesz do tuningu taniej to stracisz szczelność, jeśli drogiej to będzie ok ale zyskasz na tym niewiele. Taniej, to znaczy kosztującej ile? Nawet na stokowej głowicy A&K/boyi/cyma nie ma problemu z uzyskaniem strzykawki... Co do tej 170 i plastikowych zębów nie będę komentował. A jaki jest najmocniejszy tłok? Hard Piston prometheusa, a ma on tylko 7 zębów stalowych.. Quote Link to post Share on other sites
Trzmiel Posted October 26, 2012 Report Share Posted October 26, 2012 Co do tej 170 i plastikowych zębów nie będę komentował. No chyba że kolega wystrzelał 50 kulek? Nie musisz komentować, nic to nie wniesie do tej dyskusji. Aby zaspokoić Twoje prześmiewcze niedowierzanie dodam, że replika działa ponad dwa lata w tej konfiguracji i przemieliła już kilka tysięcy bb również podczas testowania różnych podzespołów w trybie auto. Dobry poliwęglan spokojnie wytrzyma w AEGu właściwie każdą sprężynę. Stalowe zęby przydają się przede wszystkim przy tuningu zwiększającym ROF. Jakość głowicy tłoka jest wykonana na bardzo dobrym poziomie, jeśli użyjesz do tuningu taniej to stracisz szczelność Jakość głowicy jest akurat beznadziejna. Niewentylowana głowica i to jeszcze aluminiowa, to w dzisiejszych czasach nieporozumienie. Szczelność w KWA jest po prostu dobra w zespole cylindra, przy czym nie jest jakaś "magiczna". Takie same efekty można uzyskać w dowolnym AEGu. Zmiana głowicy na lżejszą, wentylowaną (nawet elementa) zwiększa FPSy i odciąża cały układ podczas pracy. Nie wiem ile KWA rozbierałeś ale ja już naście przerobiłem, i jakoś wspomnianego przez Ciebie efektu nie zauważyłem. Co do doświadczenia, to myślę że dobrze oceniam Was obydwu. Osoba doświadczona to nie taka co zrobiła kilka emek sobie i kolegom. Proszę o zakończenie niewnoszącej nic przepychanki i powrót do merytorycznej dyskusji! Quote Link to post Share on other sites
l_isek Posted October 27, 2012 Report Share Posted October 27, 2012 (edited) Co do kilku tysięcy kulek przez 2 lata to pewnie jest powód tego że twój tłok jeszcze się trzyma. Kilka tysięcy kulek moje raplika mieli w 2 miesiące. Stal to stal, tłok jest cięższy i bardziej obciąża układ ale jest też mocniejszy. Co do głowicy to kłania się mechanika płynów i podstawy fizyki, lekka głowica ma swoje wady i zalety. Może ktoś rozebrał i złożył miliony replik ale to wcale nie świadczy że się na tym zna;) Co do tuningu to wolę mieć 10 fps mniej i pewność że bebechy mi się nie posypią. (Oczywiście jak ktoś mieli 3 paczki kulek w 2 lata to może skupić się na innych aspektach niż wytrzymałość) Co do jakośći podzespołów elementa to.... nie polecam niczego typu Element. Wracając do mojego doświadczenia to masz rację nie rozbierałem ogromnej ilości replik, ale gearbox nie jest ani precyzyjnym ani skomplikowanym mechanizmem a mechanika to mechanika niezależnie od tego czy to replika za 1000 PLN czy maszyna za 50000 PLN. Edited October 27, 2012 by l_isek Quote Link to post Share on other sites
Trzmiel Posted October 27, 2012 Report Share Posted October 27, 2012 Granuluję Ci doświadczenia i ogromnej wiedzy, skoro chwalisz niewentylowaną głowicę tłoka. W tym przypadku lekka głowica ma same zalety i pozbawiona jest wad. Nie wiem dlaczego widzisz wyższość głowicy KWA nad tą od elementa (skoro chińska jest pod każdym względem lepsza). Czytając Twój post widzę, że repliki AEGa posiadającej ponad 600fps nie miałeś, bo byś takich bzdur o ilości kulek nie pisał; a i doświadczenia z mocnymi upgradeami też nie masz. Proszę albo wróć do merytorycznej dyskusji (nie, nie chodzi o rzucanie ogólnikami) albo przestań offtopować. Jeśli chcesz podyskutować zapraszam na PW. Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted October 27, 2012 Report Share Posted October 27, 2012 Jakość głowicy tłoka jest wykonana na bardzo dobrym poziomie, Bzdura. jeśli użyjesz do tuningu taniej to stracisz szczelność, jeśli drogiej to będzie ok ale zyskasz na tym niewiele. Bzdura. Co do tej 170 i plastikowych zębów nie będę komentował. No chyba że kolega wystrzelał 50 kulek? Bzdura. Takie same efekty można uzyskać w dowolnym AEGu. 500 fps na M130 bez BU? Śmiem twierdzić inaczej. Stal to stal Dlatego G36 ma komorę zamkową z polimeru. Co do jakośći podzespołów elementa to.... nie polecam niczego typu Element. Dziękujemy za Twoje zdanie na temat. gearbox nie jest ani precyzyjnym ani skomplikowanym mechanizmem Widać właśnie, że masz prawie zielone doświadczenie. Jakbyś trochę więcej w tym posiedział miałbyś więcej szacunku i wiedział, że ten nieskomplikowany, nieprecyzyjny układ może zaskoczyć tak, że z krzesła spadasz. A teraz, żeby mi nie powiedzieli, że tylko hejtuję. 1) Tłoki z plastikowymi zębami Za czasów kiedy tytanowa czy tam metalowa albo stalowa szczęka była uważana za niszczyciela GB do wysokich tunningów, już nawet od M150 w górę używało się matki wszystkich tłoków. HardPistona Prometheusa. Jak dobrze Trzmielor zauważył to, miał on jedynie 7 metalowych zębów. Jednak do tej pory jest to tłok najwytrzymalszy, najpewniejszy i najlepszy na rynku. Gadanie jakiegoś quasi-studenta jakiejś inżynieryji nie zmieni tego, nawet jak bardzo będzie prosił o to Bozie w conocnym pacierzu. 2) Szczelność w KWA jest czymś wyjątkowym Nie spotkałem się z żadną inną M4 albo inną replikom, która po zamontowaniu TYLKO M130 dawała 500 fps. Nie ma tego nigdzie indziej, nie spotkasz się z tym, inne repliki wymagają innego podejścia. Zdarzają się wypadki losowe gdzie na M110 wyjdzie 450 fps ale to są wyjątki potwierdzające regułę. 3) Głowica tłoka Wymiana głowicy tłoka i jej wymiana nie oznacza stracenie szczelności, na pewno nie wymiana jej na tańszy model. Dlaczego? Bo nie głowica decyduje o szczelności a właściwie oring. A ten można rozciągnąć albo dopasować na szerokość. To nie problem. Głowica w KWA jest... Conajmniej nieszczęśliwa. Po dorobieniu jej otworów wentylacyjnych całkiem fajna się robi. Ale nadal, ciężka i toporna. Można spokojnie wymienić jak ktoś chce. 4) Części elementa Może ktoś mi powie, że ich cylindry są do bani? Albo, że mają słabe springi? Pewnie, nie są to części hi-endowe, ale u każdego producenta można znaleźć coś dobrego i coś do bani. Trzeba wiedzieć czego szukać. Nie wolno mówić "eeeee, Element chińki! Nie polecam! Bla, bla, bla, bla, bla!". Albo chociaż wcześniej przerobić kilka tych części i umieć składać. Większość kupuje tanie części i ich awarie zrzuca na ich wadliwość a nie na swój brak umiejętnośći. Dziękuję, wykład na dziś zakończyłem. Quote Link to post Share on other sites
PRESTON Posted November 3, 2012 Report Share Posted November 3, 2012 (edited) Może trochę z innej beczki. Nabyłem drobą kupna MK 18 Mod 1 G&P. Jeszcze nie jestem do końca pewny czy będę ją tunigował ale jeśli tak to do wnętrza idzie gearbox KWA 2G. I teraz moja rozterka. Wstawić do wnętrza kompletny box, oczywiście do wymiany idzie dysza( i komora ?). Czy też kupić jedynie szkielet i zabudować posiadanymi cześciami: zębatki ICS, tłok POM G&P, głowice DF ciche, dysza CA uszczelniana. Całość ma oscylować w okolicy 500fps. Dylemat polega na tym czy kompletny box KWA mimo zmiany dyszy i komory nadal będzie się sprawował tak rewelacyjne jak w replikach KWA. Czy też lepiej zbudować go od podsatw domniemując, że jego oryginalne osiągi (szczelność) jest uwarunkowana zabudową w replikach KWA. Edited November 3, 2012 by PRESTON Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted November 8, 2012 Report Share Posted November 8, 2012 Nie wkładaj tam całego GB od KWA. Złóż z tego co masz i będziesz zadowolony. Mogą być potrzebne jakieś małe przeróbki ale to naprawdę banały. Sam mam 2GX w swoim PJ oraz dwa w replikach team-owych. Quote Link to post Share on other sites
Foxtrot29 Posted November 9, 2012 Report Share Posted November 9, 2012 Mam takie pytanie: KWA M4 CQB. Ta: http://zbrojownia.linuxpl.com/images/asg/ckm/kwa/LMT_Defender_4_Patrol_Carbine.jpg I teraz tak. Stockowo się nie doczekała chronowania, bo po jakichś 2 miesiącach od kupna poszła na tjuning. :D Wymienione: SP120 Guardera Głowica tłoka Ultimate POM cylinder Systema typ 2 (stockowo we wszystkich jest 1, więc żeby dobrać do długości lufy kable, mosfet tłok CA żółty, gumka G&G zielona dystanser stock I taki zestaw wykazał na chrono bardzo powtarzalne 440FPS Replikę dałem do poskładania najlepszemu serwisantowi w Warszawie, układ cylindra ma strzykawkę, gumkę zakładałem ja i ponieważ mi się nie mieściła, to przyciąłem jej 2-3mm od końca, ale serwisant sprawdził to ułożenie i wsio w porządku. Dystanser jest stockowy, i nawet na Hop-Upie 0 delikatnie wbija się w przekrój lufy. I tu mam pytanie do SERWISANTÓW (AnR, proszę, wypowiedz się jeżeli mógłbyś, wiem że masz dużo z KWAczkami do czynienia), a nie ludzi którzy coś tam kiedyś słyszeli. Czy taki wynik to normalność? Jest dobry/zły/średni? Można by to zrobić lepiej? Co jest źle? Bo przyznam że wiedząc, że AnR wyciągnął z KWA 510FPS na SP130, oczekiwałem tak 460-470, no, w porywach do 480 FPS... :P Quote Link to post Share on other sites
Guest Rengi Posted November 9, 2012 Report Share Posted November 9, 2012 (edited) Wynik dobry jak na krótką lufę :) Edited November 9, 2012 by Rengi Quote Link to post Share on other sites
Foxtrot29 Posted November 9, 2012 Report Share Posted November 9, 2012 O ile więcej wyskakuje na załóżmy 509 + Typ 0? Quote Link to post Share on other sites
parkie Posted November 10, 2012 Report Share Posted November 10, 2012 15fps ? Quote Link to post Share on other sites
Guest Rengi Posted November 10, 2012 Report Share Posted November 10, 2012 Ciężko wróżyć :),bo to i zmiana cylindra i długości lufy .ale 15-30 fps,możesz liczyć... Quote Link to post Share on other sites
maciu Posted November 11, 2012 Report Share Posted November 11, 2012 Witajcie, planuje zakupić m16 KWA i zrobić z niej parasnajpe. Co bym musiał wymienić żeby osiagnąć 90-100 m zasięgu lub więcej ? Jaka sprężyna (m150 ?),głowice wymieniać na wyciszone(stożkowe) czy mogą zostać płaskie ?Wiadomo tłok, precka, gumka, kable, mosfet. Silnik ? Zębatki wytrzymają ? Coś jeszcze ?Tylko semi ale chciał bym mieć w miare dobra reakcje na spust . Quote Link to post Share on other sites
szymucha2353 Posted November 11, 2012 Report Share Posted November 11, 2012 (edited) To co chcesz osiągnąć jest bardzo kosztowne i trudne, ale da się. Od początku: -zestaw bore-up z pełnym cylindrem Systema/Modify -zębatki 100:300 SHS/Prometheus (w zależności od budżetu) -tłok Hard piston Prometheus -sprężyn sp170 Guarder -silnik neodymowy UTU SHS/element -okablowanie 1,5mm2 z mosfetem i wtyczkami xt60 -lipo 11,1, minimum 2000mAh i 30C -gumka systema energy -dystanser H deep fire (biały) -lufa 509mm 6,03mm Prometheus (możesz wstawić też 590mm, ale trzeba ją wtedy przykryć tłumikiem i wcale nie zyskasz na celności) I teraz tylko kilka godzin dłubania, usztywniania komory itd. Nie mówię że nawet przy takim zestawie będziesz miał na 100% będziesz miał 100m skutecznego zasięgu, ale może się udać ;) Edited November 11, 2012 by szymucha2353 Quote Link to post Share on other sites
Foxtrot29 Posted November 11, 2012 Report Share Posted November 11, 2012 Goddammit, bore-up w KWA? z niestandardową dyszą i komorą? Quote Link to post Share on other sites
parkie Posted November 12, 2012 Report Share Posted November 12, 2012 (edited) Bardziej bym obstawiał : - SP170 (może więcej, ale i tak już ryzykujesz szkieletem) - Tłok shs 14 zębów - Głowica tłoka shs - Zębatki SHTU - Okablowanie 1,5mm +mosfet z ab (opcjonalnie) - Lipo 11 - Cylinder typ 0 - Gumka zielona G&G - Lufa prometheus 509 mm - Głowica cylindra shs (short type) Imo czekać aż Ci szkielet pęknie :) Edited November 12, 2012 by parkie Quote Link to post Share on other sites
szymucha2353 Posted November 12, 2012 Report Share Posted November 12, 2012 Goddammit, bore-up w KWA? z niestandardową dyszą i komorą? Co w tum dziwnego? Komora nie jest niestandardowa. To zwykła 2 częściowa komora z wycięciem prowadzącym dyszę, pasują do niej normalne dysze ;) @MaciuTak w ogóle zapomniałem, może uda Ci się gdzieś kupić komorę 2 częściową od TM ;) Bardziej bym obstawiał : - SP170 (może więcej, ale i tak już ryzykujesz szkieletem) - Tłok shs 14 zębów - Głowica tłoka shs - Zębatki SHTU - Okablowanie 1,5mm +mosfet z ab (opcjonalnie) - Lipo 11 - Cylinder typ 0 - Gumka zielona G&G - Lufa prometheus 509 mm - Głowica cylindra shs (short type) Imo czekać aż Ci szkielet pęknie :icon_smile: -SP 170 to praktycznie najmocniejsza sprężyna do AEG, jest jeszcze niby M190 Ultimate (wcale nie jest mocniejsza, sprawdzone) i MS210 Prometheus - może dać kilka fps więcej, ale awaryjność większa. -Głowica tłoka SHS się nie nadaje, to samo cylindra- przy takiej sprężynie szkielet pójdzie raz dwa ;) -Tłok SHS z 14 zębami jest mocny, ale bez przesady ;) Jeśli chce się mieć niezawodną replikę na takiej sprężynie to trzeba trochę się wykosztować. -Zębatki SHTU- jakiego producenta? Wytrzymają jedynie Systemy, ale w ich cenie lepiej wziąć zębatki Prometheusa ;) -Odnośnie gumki- i System i G&G zielona są świetnie. Quote Link to post Share on other sites
Malvin Posted November 12, 2012 Report Share Posted November 12, 2012 @ Foxtrot29 - dlaczego nie oświeciłeś nas wcześniej ? I teraz będzie na Ciebie, bo nie wiedziałem i zamontowałem. :hahaha: Quote Link to post Share on other sites
Foxtrot29 Posted November 12, 2012 Report Share Posted November 12, 2012 Wydawało mi się zawsze, że przez to wycięcie na prowadnicę dyszy ucieka szczelność i PFS-y...? Quote Link to post Share on other sites
szymucha2353 Posted November 12, 2012 Report Share Posted November 12, 2012 Nie, szczelność trzeba utrzymać pomiędzy lufą, gumką oraz pomiędzy kołnierzem gumki i dyszą. Komora to tylko obudowa, nie ma nic do szczelności. Jeśli zaś się źle założy gumkę to nawet przy najlepszej komorze i uber-pro customowej pięciokrotnie uszczelnionej dyszy będą przeciągi ;) Quote Link to post Share on other sites
maciu Posted November 12, 2012 Report Share Posted November 12, 2012 dobra dzieki za porade ; ) a jaki polecicie silnik do m4 bardziej na rof, pod sprężyne m130/m120 Quote Link to post Share on other sites
parkie Posted November 12, 2012 Report Share Posted November 12, 2012 na jakiej batce ? Tak czy owak, tornado high speed, high torque będzie za mocny (wiem, bo mam :)). Quote Link to post Share on other sites
Bośniak Posted November 12, 2012 Report Share Posted November 12, 2012 Witam Panowie, Zamierzam nabyć KWA M4 A1 CQR MOD 1. Wewnątrz siedzi GB 2 gen. Niestety w porównaniu do klasycznego GB ze znanych nam replik, KWA wrzuciło w nim nieco inny cylinder, wynikiem czego replika daje nam poniżej 350 fps(zabieg celowy, bo replika jest przeznaczona do cqb). Chciałbym z tej repliki uczynić sprzęt przydatny w terenie otwartym, czyli 400+ fps. Z tego co się zdążyłem dowiedzieć, to wymiana cylindra na typ 1 lub 0.5 od kwa załatwi sprawę. Niestety cylindry te nie są już dostępne na stronie producenta. Moje pytanie brzmi: możecie polecić jakieś sprawdzone cylindry z GB 2 gen KWA? (dodam jeszcze że lufa ma 395 mm dl) Quote Link to post Share on other sites
Foxtrot29 Posted November 12, 2012 Report Share Posted November 12, 2012 Systema typ 1? Ewentualnie przy tej długości możesz kombinować z 0 Quote Link to post Share on other sites
szymucha2353 Posted November 12, 2012 Report Share Posted November 12, 2012 Możesz zamontować dowolny cylinder typu 1(systema, Super gładki cylinder Guardera, Deep fire), B(Prometheus) lub okreslony jako M4A1/SR16 401-450mm od Ultimate (najtańszy, ale świetnie wykonany). Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.