King Mat Posted November 18, 2010 Report Share Posted November 18, 2010 Jest to oficjalny wątek o zębatkach SHS. /Posty wydzielone z wątku zbiorczego o częściach SHS. /you-dash Witam Od kilku dni można zaobserwować na taiwangunie że mają dostępne nowe produkty z firmy SHS. Z tego co się dowiedziałem o firmie, to robi ona bardzo dobre zębatki ( tak ktoś napisał na forum). Można zobaczyć te wszystkie ich produkty są nadzwyczaj lekkie. Co myślicie o tej firmie ? Czy te części nadają się do tuningu ? Quote Link to post Share on other sites
Bojeq Posted November 19, 2010 Report Share Posted November 19, 2010 Ja podczepię się pod pytanie i dodam: czy zęby super high speed (13:1) nadadzą się repliki TM z M110 ba batce lipo 7,4? Quote Link to post Share on other sites
slepy Posted November 19, 2010 Report Share Posted November 19, 2010 Ja podczepię się pod pytanie i dodam: czy zęby super high speed (13:1) nadadzą się repliki TM z M110 ba batce lipo 7,4? Jadę na M120 Guardera i 9,6V 3300mAh - Narazie przebieg niewielki, bo 2k kulek, zębatki się trzymają i nic nie wskazuje, aby miało być inaczej. Kocur666 pisał już o nich wielokrotnie, używał ich przy M135 bodaj i gigantycznym rof'ie, więc przy M110 nie martwiłbym się o nie zupełnie... Quote Link to post Share on other sites
Guest gecko123 Posted November 21, 2010 Report Share Posted November 21, 2010 Jedno pytanie co do tych zębatek. Na stronie tajwangun'a piszą, że maksymalna sprężyna to M150, a na stronie producenta widnieje napis: Suitable spring: M170-M200. Komu wierzyć? Quote Link to post Share on other sites
Roni92 Posted November 21, 2010 Report Share Posted November 21, 2010 No właśnie też mnie to zainteresowało, ale powiem ci co o tym myśle: wierzyć użytkownikom. Gdzie jest granica wytrzymałości tak naprawde nie wiadomo, a krakmani napisali m150 dla swojego 'bezpieczeństwa', jestem tego pewny, żeby poprostu mieć pewność, że komuś się nie sypną i bedzie miał pretensje do sklepu, że napisali, że na m190 będą działać. Ja myśle, że można bez stresu ładować m170 na te zębatki, więcej z resztą nie ma sensu. Quote Link to post Share on other sites
przemek10 Posted November 24, 2010 Report Share Posted November 24, 2010 Czy ja nagle zapomniałem jak się podkładkuje czy i wam strasznie jęczą hi speady 13:1 ? Quote Link to post Share on other sites
Bojeq Posted November 24, 2010 Report Share Posted November 24, 2010 (edited) Co prawda moje pierwsze podkładkowanie ale u mnie też wyją jakby je ktoś z nożem ganiał... Swoją drogą chyba chciałeś napisać High SpEEdy :) @edit a u Ciebie też zębatka silnikowa ma ruchomy wał (to w co wkładasz w łożyska?) bo u mnie można go dowolnie przestawiać w pionie. Do tego żeby było śmieszniej wycie i cokolwiek zaczyna się dopiero po podpięciu silnika, bez tego chodzą gładziutko i nic o siebie nie trze. Edited November 24, 2010 by Bojeq Quote Link to post Share on other sites
kermit Posted November 24, 2010 Report Share Posted November 24, 2010 Skoro chodzą gładko bez silnika to może zębatka osi silnika ma nieco inny skos zębów i gryzie się z zębatką silnikową? Inny silnik a dokładnie inna zębatka osi silnika? Quote Link to post Share on other sites
Kocur666 Posted November 25, 2010 Report Share Posted November 25, 2010 U mnie shsy 13:1 dzialaly mega cicho - najcichsze zebatki jakie mialem. Ale to przy lozyskach kulkowych KA i gearboxie VFC. W stockowym JG od agua - halasuja tak samo jak kazde inne - ale to kwestia rozbitych lozysk ciernych 6 mm. Mozliwe ze macie ten sam problem co ja - lozyska sa za szerokie i zebatki lataja w nich bardzo luzno. Co do zebatki silnikowej - nic mi nie lata - przyklej oske bo inaczej mozesz miec problem. Zobacz tez czy nie masz za nisko ustawionej zebatki silnikowej wzgledem silnika. Quote Link to post Share on other sites
Bojeq Posted November 25, 2010 Report Share Posted November 25, 2010 Co do tej ośki, zębatkę dobrze wypodkładkowałem, nie ma luzów góra-dół jednak przy strzelaniu chodzi mi jedno z łożysk (stockowe TM) tzn. kręci się może nie w takim tempie jak zębatka ale trochę. Co z tym zrobić? A ośkę zębatki kleić od razu czy mogę przy najbliższej wymianie części czyli mniej więcej za miesiąc/dwa (teraz Zima więc nie będzie intensywnie używana) Quote Link to post Share on other sites
Snipernr1 Posted November 27, 2010 Report Share Posted November 27, 2010 (edited) A ja jestem bardzo zadowolony z 16:1 - high speed i tłok z 14 stalowymi zębami -kultura pracy bardzo wysoka (cisza) w tym zestawieniu na (new)130 rof 20rps. Edited November 27, 2010 by Snipernr1 Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted December 15, 2010 Report Share Posted December 15, 2010 A tak do tematu o produktach SHS. Tłoki sa ok ale kultura pracy zębatek jest średnia. To znaczy nie ma źle, jest ZNACZNIE lepiej od na przykład CA STU ale sporo gorzej od Systemy. Jakiejkolwiek. Ale nawet dla purystów, dobrze wypodkładkowane brzmią ok. Model testowy: SHS 100:300. Za cholerę nie wiem co to oznaczenie ma znaczyć. Lecą na m150 jakiejś dziwnej firmy, pokroju Ultimate czy innego syfu. Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted December 16, 2010 Report Share Posted December 16, 2010 100:300 to odpowiednik TTU promyka które też nie są ciche ;) Quote Link to post Share on other sites
Jacek GROT Posted December 16, 2010 Report Share Posted December 16, 2010 Witam. A używał ktoś z Was tych zębatek z łożyskami? Mam bzika na punkcie kultury pracy zębatek (jak najmniejsze tarcie) i zastanawiam się czy dużo to da... Jeszcze jedno. Nie mam pojęcia o co chodzi w tym przełożeniu... Jakie zębatki wybrać (Do M120), aby zwiększył się ROF, bez montowania silnika hi-speed (mam hi-torqe)? Czym np różnią się zębatki 18:1 SHS od zwykłych stockowych...? Quote Link to post Share on other sites
Kocur666 Posted December 16, 2010 Report Share Posted December 16, 2010 Jacek - wydaje mi sie ze problem z glosnoscia zebatek SHS moze byc dlatego - ze maja one dosc waskie prowadnice (nie wiem jak to sie fachowo nazywa - chodzi o elementy ktore wchodza w lozysko). Lozyska cierne sa zazwyczaj szersze o te pare dziesiatych mm. Kulkowe za to sa waskie (zdazalo mi sie szlifowac zebatki papierem sciernym bo nie wchodzily w lozysko kulkowe). Shsy weszly w kulki 8 mm king armsa od razu. I u mnie przynajmniej zebatki 13:1 byly najcichszymi jakie kiedykolwiek mialem. Zero odglosu pracy zebatek. Tylko uderzenie tloka. Za to w gearboxie z ciernymi 6 mm - maja troche luzy. I przez te luzy sa glosniejsze (duzo glosniejsze) 13:1 i 300:100 tak samo bo mam oba komplety. Myslalem nad wymiana lozysk, ale obawiam sie ze beda mialy tak samo luzy. Co do przelozenia gdzies juz to tlumaczylem. Liczysz tak - (rpsy ktore aktualnie masz)=(predkosc obrotowa obciazonego silnika na minute)/(przelozenie zebatek)/60sc wiec dla elementa hi speed to jest 34400/13,65/60=42 rps Jak nie znasz predkosci pod obciazeniem silnika to obliczasz ja - (predkosc silnika)= (przelozenie zebatek)*60*(rpsy ktore masz) np dla stockowych zebatek i 20 rps = 18,7*60*20=22440 obrotow na minute. Trzeba tylko brac pod uwage ze im szybsze zebatki - tym bardziej obciazaja silnik. Zebatki 13:1 wymagaja 1/3 wiecej sily do naciagu tej samej sprezyny. Quote Link to post Share on other sites
MAJOR762 Posted December 16, 2010 Report Share Posted December 16, 2010 (nie wiem jak to sie fachowo nazywa - chodzi o elementy ktore wchodza w lozysko). Ośka zębatki :icon_wink: Quote Link to post Share on other sites
Jacek GROT Posted December 16, 2010 Report Share Posted December 16, 2010 (edited) Czyli czekaj... Skoro potrzeba 1/3 więcej siły, żeby naciągnąć sprężynę, to cza by było dać i 1/3 więcej prądu...? Spróbujmy na przykładzie: Mam w karabinie silnik o zw. momencie obrotowym i spring M120. Batka Firefox 8.4V, kable niskoporowe, łożyska kulkowe itp... Ogólnie na ROF nie narzekam. Teraz tak- Co się stanie, jak zamontuje zębatki 13:1, a co jak zamontuje 18:1... Oczywiście pozostając przy 8.4V i tym silniku... Tak w skrócie, to domyślam się, że potrzeba 13 obrotów silnika (13:1), aby oddać strzał? Jakie więc przełożenie mogą mieć stockowe zębatki? Edited December 16, 2010 by Jacek GROT Quote Link to post Share on other sites
Przypadek Posted December 16, 2010 Report Share Posted December 16, 2010 Jacek Grot tutaj masz link o liczeniu przełożenia w przekładni dwustopniowej (taka jest w GB). Policz zęby i podstaw wszystko do wzoru to Ci wyjdzie bez problemu. Jest to najprostsza i najlepsza metoda. http://fazer_club.fm.interia.pl/reduktor/czesc2.htm Quote Link to post Share on other sites
Snipernr1 Posted December 16, 2010 Report Share Posted December 16, 2010 Jacek z tego co mi wiadomo to 18:1 to oznaczenie zębatek stokowych i na powiedzmy stokowym silniku (zależy tez jaki) pociągną większa sprężynę przy mniejszym rofie.Jak zmienisz tylko zębatki rof powinien skoczyć ale wtedy silnik dostaje większe obciążenie i może się znacznie grzać lub nie dać rady uciągnąc . Kocur wyjaśnił mi to tak: "Jeżeli teraz masz 12 k/s to liczysz to tak...--dotyczy zebatek 18:1 12*60*18,7(ostatnie - stockowe przełożenie)=13464 prędkość silnika wiec zębatki 13:1 dadzą (one są tak naprawdę 13,8 chyba) - 13464/60/13,8=16,26 rps " 12 rps mam na 130 guarder zębatki stokowe oraz silnik neodymowy z cymy lipo 2S 5000mAh 30c do 35C. Zębatki SHS 16:1 wraz z tłokiem z 14 met.zębami sa naprawdę ciche nie słychać ich podparte na ślizgach(mile zaskoczony) tak jak pisałem wcześniej słychać tylko silnik i tłok .Na tych zębach, silnik cymy nowa 130 guarder na BU podwójnie łożyskowana lipo 3s 1600mAh 20C rof 20 rps. Quote Link to post Share on other sites
Jacek GROT Posted December 16, 2010 Report Share Posted December 16, 2010 Nie jestem fanem długich serii, więc silnik grzać się nie powinien ;) Kupie więc 16:1 i postaram się pochwalić co to dało ;) Do tego mofsecik, ale to już inna bajka :P Dzięki za pomoc. Quote Link to post Share on other sites
Kocur666 Posted December 17, 2010 Report Share Posted December 17, 2010 Zebatki stockowe maja dokladniej jakos 18.72 przelozenie. Tak samo 13:1 maja 13,65:1 ? Cos kolo tego. Gdzies juz pisalem jakie sa przelozenia zebatek. Ogolnie 13:1, 16:1 to hi speed. 18:1 - stock. Potem sa torque up, duble torque triple i infinite. Ale tu w zaleznosci od producenta wychodzi: 21:1, 26:1 32:1 45:1 Oczywiscie liczy sie tak - trzeba 13 obrotow zebatki silnika zeby tlokowej wykonaly jeden obrot. Tak samo - przy zebatkach polowkowych infinite - trzeba 45 obrotow silnika na jeden tlokowej. Widac wiec ze infinity sa prawie 3 razy wolniejsze, ale tez silnik obciazany jest 3 razy slabiej. Sprezyna m120 naciagana stockiem to ekwiwalent m150 naciaganej 13:1 - jezeli chodzi o obciazenie silnika. Zebatki SHS 18:1 - to ekwiwalent stockowych zebatek. Plus jest taki ze sa mocne i tanie ;) Quote Link to post Share on other sites
slepy Posted December 25, 2010 Report Share Posted December 25, 2010 Do wszystkich, którym "jęczą" zębatki SHSa. Sprawdźcie zębatkę silnikową i osi silnika, a dokładniej jak się zgrywają. U mnie problem leżał właśnie tutaj, zębatka osi w silniku JG III gen. miała za grube zęby do zębatki silnikowej SHS. Quote Link to post Share on other sites
Mr Willson Posted January 6, 2011 Report Share Posted January 6, 2011 Czy ktokolwiek używał zębatek SHS high torque up pod sprężynami M160,M170 ? Jest szansa na względnie bezawaryjną pracę jedynie w trybie semi fire? Quote Link to post Share on other sites
Kocur666 Posted January 7, 2011 Report Share Posted January 7, 2011 Uzywalem ale przez krotki czas (tak duze fpsy mi jednak nie lerza). Spring m165, zebatki SHS helicalne 300:100. Silnik neodymowy cymy (PJ). Ladna reakcja na spust na lipo 11.1 Quote Link to post Share on other sites
Ryba1993 Posted January 12, 2011 Report Share Posted January 12, 2011 Użytkuje któryś z was zębatek SHS 32:1 z silnikiem PJ ?? Chodzi mi głównie o zgrywanie się zębatki silnikowej z tą na osi silnika. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.