Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Zębatki i łożyska SHS [oficjalny]


Recommended Posts

Jest to oficjalny wątek o zębatkach SHS.

 

/Posty wydzielone z wątku zbiorczego o częściach SHS. /you-dash

 

Witam

 

Od kilku dni można zaobserwować na taiwangunie że mają dostępne nowe produkty z firmy SHS. Z tego co się dowiedziałem o firmie, to robi ona bardzo dobre zębatki ( tak ktoś napisał na forum). Można zobaczyć te wszystkie ich produkty są nadzwyczaj lekkie. Co myślicie o tej firmie ? Czy te części nadają się do tuningu ?

Link to post
Share on other sites
  • Replies 314
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ja podczepię się pod pytanie i dodam:

czy zęby super high speed (13:1) nadadzą się repliki TM z M110 ba batce lipo 7,4?

Jadę na M120 Guardera i 9,6V 3300mAh - Narazie przebieg niewielki, bo 2k kulek, zębatki się trzymają i nic nie wskazuje, aby miało być inaczej. Kocur666 pisał już o nich wielokrotnie, używał ich przy M135 bodaj i gigantycznym rof'ie, więc przy M110 nie martwiłbym się o nie zupełnie...

Link to post
Share on other sites

No właśnie też mnie to zainteresowało, ale powiem ci co o tym myśle: wierzyć użytkownikom. Gdzie jest granica wytrzymałości tak naprawde nie wiadomo, a krakmani napisali m150 dla swojego 'bezpieczeństwa', jestem tego pewny, żeby poprostu mieć pewność, że komuś się nie sypną i bedzie miał pretensje do sklepu, że napisali, że na m190 będą działać. Ja myśle, że można bez stresu ładować m170 na te zębatki, więcej z resztą nie ma sensu.

Link to post
Share on other sites

Co prawda moje pierwsze podkładkowanie ale u mnie też wyją jakby je ktoś z nożem ganiał... Swoją drogą chyba chciałeś napisać High SpEEdy :)

@edit

a u Ciebie też zębatka silnikowa ma ruchomy wał (to w co wkładasz w łożyska?) bo u mnie można go dowolnie przestawiać w pionie. Do tego żeby było śmieszniej wycie i cokolwiek zaczyna się dopiero po podpięciu silnika, bez tego chodzą gładziutko i nic o siebie nie trze.

Edited by Bojeq
Link to post
Share on other sites

U mnie shsy 13:1 dzialaly mega cicho - najcichsze zebatki jakie mialem.

Ale to przy lozyskach kulkowych KA i gearboxie VFC.

W stockowym JG od agua - halasuja tak samo jak kazde inne - ale to kwestia rozbitych lozysk ciernych 6 mm.

Mozliwe ze macie ten sam problem co ja - lozyska sa za szerokie i zebatki lataja w nich bardzo luzno.

 

Co do zebatki silnikowej - nic mi nie lata - przyklej oske bo inaczej mozesz miec problem.

Zobacz tez czy nie masz za nisko ustawionej zebatki silnikowej wzgledem silnika.

Link to post
Share on other sites

Co do tej ośki, zębatkę dobrze wypodkładkowałem, nie ma luzów góra-dół jednak przy strzelaniu chodzi mi jedno z łożysk (stockowe TM) tzn. kręci się może nie w takim tempie jak zębatka ale trochę. Co z tym zrobić?

A ośkę zębatki kleić od razu czy mogę przy najbliższej wymianie części czyli mniej więcej za miesiąc/dwa (teraz Zima więc nie będzie intensywnie używana)

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

A tak do tematu o produktach SHS.

Tłoki sa ok ale kultura pracy zębatek jest średnia. To znaczy nie ma źle, jest ZNACZNIE lepiej od na przykład CA STU ale sporo gorzej od Systemy. Jakiejkolwiek. Ale nawet dla purystów, dobrze wypodkładkowane brzmią ok. Model testowy: SHS 100:300. Za cholerę nie wiem co to oznaczenie ma znaczyć. Lecą na m150 jakiejś dziwnej firmy, pokroju Ultimate czy innego syfu.

Link to post
Share on other sites

Witam. A używał ktoś z Was tych zębatek z łożyskami? Mam bzika na punkcie kultury pracy zębatek (jak najmniejsze tarcie) i zastanawiam się czy dużo to da...

Jeszcze jedno. Nie mam pojęcia o co chodzi w tym przełożeniu... Jakie zębatki wybrać (Do M120), aby zwiększył się ROF, bez montowania silnika hi-speed (mam hi-torqe)? Czym np różnią się zębatki 18:1 SHS od zwykłych stockowych...?

Link to post
Share on other sites

Jacek - wydaje mi sie ze problem z glosnoscia zebatek SHS moze byc dlatego - ze maja one dosc waskie prowadnice (nie wiem jak to sie fachowo nazywa - chodzi o elementy ktore wchodza w lozysko).

Lozyska cierne sa zazwyczaj szersze o te pare dziesiatych mm. Kulkowe za to sa waskie (zdazalo mi sie szlifowac zebatki papierem sciernym bo nie wchodzily w lozysko kulkowe). Shsy weszly w kulki 8 mm king armsa od razu. I u mnie przynajmniej zebatki 13:1 byly najcichszymi jakie kiedykolwiek mialem.

Zero odglosu pracy zebatek. Tylko uderzenie tloka.

Za to w gearboxie z ciernymi 6 mm - maja troche luzy. I przez te luzy sa glosniejsze (duzo glosniejsze) 13:1 i 300:100 tak samo bo mam oba komplety.

Myslalem nad wymiana lozysk, ale obawiam sie ze beda mialy tak samo luzy.

 

Co do przelozenia gdzies juz to tlumaczylem.

Liczysz tak - (rpsy ktore aktualnie masz)=(predkosc obrotowa obciazonego silnika na minute)/(przelozenie zebatek)/60sc

wiec dla elementa hi speed to jest 34400/13,65/60=42 rps

Jak nie znasz predkosci pod obciazeniem silnika to obliczasz ja - (predkosc silnika)= (przelozenie zebatek)*60*(rpsy ktore masz)

np dla stockowych zebatek i 20 rps = 18,7*60*20=22440 obrotow na minute.

Trzeba tylko brac pod uwage ze im szybsze zebatki - tym bardziej obciazaja silnik. Zebatki 13:1 wymagaja 1/3 wiecej sily do naciagu tej samej sprezyny.

Link to post
Share on other sites

Czyli czekaj... Skoro potrzeba 1/3 więcej siły, żeby naciągnąć sprężynę, to cza by było dać i 1/3 więcej prądu...?

 

Spróbujmy na przykładzie:

 

Mam w karabinie silnik o zw. momencie obrotowym i spring M120. Batka Firefox 8.4V, kable niskoporowe, łożyska kulkowe itp... Ogólnie na ROF nie narzekam.

Teraz tak- Co się stanie, jak zamontuje zębatki 13:1, a co jak zamontuje 18:1...

Oczywiście pozostając przy 8.4V i tym silniku...

 

Tak w skrócie, to domyślam się, że potrzeba 13 obrotów silnika (13:1), aby oddać strzał? Jakie więc przełożenie mogą mieć stockowe zębatki?

Edited by Jacek GROT
Link to post
Share on other sites

Jacek z tego co mi wiadomo to 18:1 to oznaczenie zębatek stokowych i na powiedzmy stokowym silniku (zależy tez jaki) pociągną większa sprężynę przy mniejszym rofie.Jak zmienisz tylko zębatki rof powinien skoczyć ale wtedy silnik dostaje większe obciążenie i może się znacznie grzać lub nie dać rady uciągnąc . Kocur wyjaśnił mi to tak:

 

"Jeżeli teraz masz 12 k/s to liczysz to tak...--dotyczy zebatek 18:1

12*60*18,7(ostatnie - stockowe przełożenie)=13464 prędkość silnika

wiec zębatki 13:1 dadzą (one są tak naprawdę 13,8 chyba) - 13464/60/13,8=16,26 rps "

 

12 rps mam na 130 guarder zębatki stokowe oraz silnik neodymowy z cymy lipo 2S 5000mAh 30c do 35C.

 

 

Zębatki SHS 16:1 wraz z tłokiem z 14 met.zębami sa naprawdę ciche nie słychać ich podparte na ślizgach(mile zaskoczony) tak jak pisałem wcześniej słychać tylko silnik i tłok .Na tych zębach, silnik cymy nowa 130 guarder na BU podwójnie łożyskowana lipo 3s 1600mAh 20C rof 20 rps.

Link to post
Share on other sites

Zebatki stockowe maja dokladniej jakos 18.72 przelozenie.

Tak samo 13:1 maja 13,65:1 ? Cos kolo tego.

Gdzies juz pisalem jakie sa przelozenia zebatek.

Ogolnie 13:1, 16:1 to hi speed.

18:1 - stock.

Potem sa torque up, duble torque triple i infinite. Ale tu w zaleznosci od producenta wychodzi:

21:1, 26:1 32:1 45:1

Oczywiscie liczy sie tak - trzeba 13 obrotow zebatki silnika zeby tlokowej wykonaly jeden obrot.

Tak samo - przy zebatkach polowkowych infinite - trzeba 45 obrotow silnika na jeden tlokowej.

Widac wiec ze infinity sa prawie 3 razy wolniejsze, ale tez silnik obciazany jest 3 razy slabiej.

 

Sprezyna m120 naciagana stockiem to ekwiwalent m150 naciaganej 13:1 - jezeli chodzi o obciazenie silnika.

 

Zebatki SHS 18:1 - to ekwiwalent stockowych zebatek.

Plus jest taki ze sa mocne i tanie ;)

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...