outsider47 Posted April 3, 2014 Report Share Posted April 3, 2014 To ja nie wiem w jaki sposób zgiąć ten zawias kolby. W każdym razie, trzeba odwalić coś wybitnego. Pompki gość napierdzielał na kałaszu pewnie. Pompki muszą być bezproblemowe, w każdym ak powyżej 1k ;) , śmieje się ale w ubiegłej dekadzie gdy znałem się troszkę gorzej na replikach, to napierdzielałem sobie pompeczki na moim real swordzie dosyć często :D Quote Link to post Share on other sites
Emcet Posted April 5, 2014 Report Share Posted April 5, 2014 Dobra, a co z wytrzymałością tego GB? Gunfire sądzi, że 20tys kulek na m150 przeszło, nic nie pękło, tylko się przytarło. Co, Wy, użytkownicy o tym sądzicie, patrząc na bebechy? Da radę taką ilość przemielić na m150. Dla mnie wynik zadowalający, bo zanim to pierdyknie to zdążę podreperować budżet po przesiadce na standard AK, więc będę mógł odłożyć opancerzanie gearboxa na później. Quote Link to post Share on other sites
Gemmell84 Posted April 10, 2014 Report Share Posted April 10, 2014 Myślę, że coraz bliżej do zakupu ( o ile będzie dostępna, bo była przez kilka dni i już zero - tak się rozchodzi, czy tak mało przychodzi?) i mam pytanie do użytkowników: czy magi cymy podchodzą bez problemu? Mam midy i hicapy do Suki Cymowskiej, więc fajnie jak by to było kompatybilne. Jeśli już ktoś poruszał, to w tym temacie, to przepraszam, przejrzałem cały ale już jakiś czas temu. Pozdrawiam Quote Link to post Share on other sites
Emcet Posted April 10, 2014 Report Share Posted April 10, 2014 O cymowych magach pisano na rusmilu. Trzeba szlifować, od razu nie wchodzą. Quote Link to post Share on other sites
Gemmell84 Posted April 10, 2014 Report Share Posted April 10, 2014 Dzięki za odp. Trochę lipa, bo potem do Suki nie wejdą ładnie (będą latać np.) a myślałem, aby w pełni wymienne były. Quote Link to post Share on other sites
Viking125 Posted April 12, 2014 Author Report Share Posted April 12, 2014 Trzeba podpiłować tu i ówdzie i trzyma się dobrze. Fakt że potem w cymie lub RK latają na boki. Quote Link to post Share on other sites
Gemmell84 Posted April 12, 2014 Report Share Posted April 12, 2014 Właśnie taka trochę lipa. Ciekawe czy z LCT jest tak samo? Jednak widzę, że w eMkach łatwiej było z magazynkami. No nic poczekam jeszcze na inne opinie ile to E&L warte. Quote Link to post Share on other sites
EmDzej Posted May 4, 2014 Report Share Posted May 4, 2014 Co do magów Cymy to do mojej 105tki wchodzą hicapy bez podpiłowania, a lowy/midy trzeba mocno wcisnąć, uderzyć od dołu i się zatrzaskują :) W tej chwili jestem z jednej strony rozczarowany, a z drugiej zaskoczony tym jak podczas majówki w Bornym Sulinowie zardzewiała mi replika. Replika nie leżała na ziemi, tylko była oparta o PK w namiocie bez "podłogi". Nie padało, a replika zardzewiała w jedną noc. Quote Link to post Share on other sites
Marrtinez Posted May 4, 2014 Report Share Posted May 4, 2014 W tej chwili jestem z jednej strony rozczarowany, a z drugiej zaskoczony tym jak podczas majówki w Bornym Sulinowie zardzewiała mi replika. Weź szmatkę, namocz ją WD-40 i powycieraj dokładnie całą replikę. Usuniesz rdzę i przy okazji nałożysz powłokę, która zabezpieczy replikę przed rdzą na jakiś czas. Jak zacznie znowu łapać "rudą" to powtórz cały proces. Quote Link to post Share on other sites
senkuPH Posted May 4, 2014 Report Share Posted May 4, 2014 WD40 jak najbardziej nadaje się do usunięcia nalotu. Do konserwacji pozwoliłbym sobie polecić dedykowane preparaty - np. brunox, fajnie się nakłada (spray, rureczka do "główki" w zestawie) i odpowiednio chroni (przynajmniej moje, w pełni stalowe kałachy), a do tego ładnie pachnie :) Warto też dodać, że jest obojętny dla drewien czy tworzyw. W momencie, gdy przez dłuższy czas nie planujemy używać repliki - można ją przesmarować olejem i w takim stanie pozostawić. Zapewni nam to odpowiednią ochronę, przed użyciem po prostu zetrzeć i gotowe. Szczeliny warto pozostawić "zakonserwowane", oczywiście co jakiś czas należy je oczyszczać z gromadzących się tam zabrudzeń i ponownie zabezpieczyć. Quote Link to post Share on other sites
x54 Posted May 4, 2014 Report Share Posted May 4, 2014 Dobre są środki z teflonem do rowerów - bardzo długo trzymają. Quote Link to post Share on other sites
ravkill Posted May 4, 2014 Report Share Posted May 4, 2014 Dedykowany jest wojskowy płyn PKB. Użyjcie googla. No i ten zapaszek jak w magazynie broni - warte każdych $. Jak ktoś nie potrafi dostać, można skombinować mieszając olej maszynowy 10-Z i koncentrat W-68 w stosunku wagowym 8 :1... Quote Link to post Share on other sites
Maza94 Posted May 4, 2014 Report Share Posted May 4, 2014 (edited) Z tym rdzewieniem to na prawdę masakra w E&Lu. Mój kałasz leżał przy okienku namiotu na Stalkerze i całą noc na niego deszcz lał, dopóki go nie schowałem do śpiwora. Potem przez kawałek imprezy też kałaszkowi się dostało (cały dzień padało). Trochę rdzy wyskoczyło (nie tak mocno, jak u kolegi na zdjęciu), ale połączenie Iżmaszowskiego smaru i smaru sylikonowego załatwiło problem, wyczyściłem replikę w czasie przerwy i replika mi nie pordzewiała przez resztę imprezy. Edited May 4, 2014 by Maza94 Quote Link to post Share on other sites
EmDzej Posted May 5, 2014 Report Share Posted May 5, 2014 Replikę wyczyściłem Loctite cleaner w spreju, rdzę usunąłem i zakonserwowałem Ambresilem, również w spreju. Quote Link to post Share on other sites
Mazda_PL Posted May 7, 2014 Report Share Posted May 7, 2014 Ja także podczas wypadu dwudniowego do lasu podczas majówki zostawiłem broń na polu. Oczywiście lało, i nikt nie pomyślał o niej, bo jej nikt nie widział. Oczywiście wystarczyło potrząsnąć, powycierać, i funkiel nówka. Zero rdzy. Co najwyżej troszkę wypłukało bejce z drewien od palnego. Zaznaczę, że wcześniej była ciągnięta po betonie w kanale, i także nic się nie stało. Posiadam AKM od LCT, więc tutaj można ocenić dwie rzeczy, które są drążone od początku tematu - albo E&L ma gatunkowo słabą stal, albo tak słabą oksydę, ze nic nie wytrzyma ( znajomy ją paznokciem zdrapywał ). Quote Link to post Share on other sites
outsider47 Posted May 8, 2014 Report Share Posted May 8, 2014 Zaznaczyć chciałem że kolega Mazda ma kałaszka postarzanego , gdzie oksyda jest w innym stanie niż w nówce lct, albo niepostarzanej lct, ja swojego boyca oksydowałem na zimno, i postarzałem watą stalową, i tam gdzie były większe przetarcia, na tegorocznym salkerze degradacji, podczas deszczu powychodziła mi rdza że hej, tam gdzie było dużo oksydy - na dekielku - rdza nie wyszła - to małe porównanie trochę mówi o jakości stali pomiędzy lct i boyi, jak również różnicach w oksydzie ciepłej i zimnej. Mimo że ten wnioski te nie są ściśle związane z e&l, to nasuwa się pytanie - jakiej jakości musi być w nim stal, skoro rdza tak wychodzi w całkiem nowych egzemplarzach których właściciele nie postarzali wizualnie? ( podejrzewam że w elkowej oksydzie proces zmiany odcienia watą stalową jest niemożliwy i raczej odpadłaby cała). Quote Link to post Share on other sites
jacek9400 Posted June 1, 2014 Report Share Posted June 1, 2014 Witam. Jak wrażenia z użytkowania ? Replika warta swojej ceny ? Czy z czasem użytkowania powstają jakieś problemy, luzy itp ? Quote Link to post Share on other sites
Konrilol Posted June 2, 2014 Report Share Posted June 2, 2014 Od siebie. Po Kilku miesiącach strzelania jedyny luz pojaił mi się na kolbie w orientacji góra dół ( na boki jest sztywno) wyeliminowałem to podklejając od strony korpusu malutki, wycięty kawałek dętki jako amortyzator :). Rdzy nie widziałem, pewnie dla tego, że regularnie smaruję PKB. Mechanicznie bez zarzutu. Noo jedynie hopek ma tendencje do samorozregulowania, ale tym też zaraz się zajmę. Quote Link to post Share on other sites
wolfman4101 Posted June 4, 2014 Report Share Posted June 4, 2014 (edited) Ja rownież jestem bardzo zadowolony... U mnie luzów 0... Hopek baaardzo twardo chodzi i regulowany był tylko raz... Mam pytanie: ktoś próbował zmieniać kolbe? Wchodzi "standardowa" cymowska? Sa luzy? Jak z ostrymi kolbami? Edit: Chodzi mi o kolby składane... Dzięki i pozdrawiam Edited June 4, 2014 by wolfman4101 Quote Link to post Share on other sites
Maza94 Posted June 4, 2014 Report Share Posted June 4, 2014 Składaną trzeba przerobić tak jak do repliki w systemie VFC. Quote Link to post Share on other sites
wolfman4101 Posted June 4, 2014 Report Share Posted June 4, 2014 (edited) tzn?mowa o ostrej czy cymowskiej? Edited June 4, 2014 by wolfman4101 Quote Link to post Share on other sites
Maza94 Posted June 4, 2014 Report Share Posted June 4, 2014 O ostrą mi chodziło, cymowskiej nie sprawdzałem. Quote Link to post Share on other sites
Maza94 Posted June 12, 2014 Report Share Posted June 12, 2014 Panowie, zdejmował może ktoś tą przejściówkę 22mm tłumika? Quote Link to post Share on other sites
Konrilol Posted June 12, 2014 Report Share Posted June 12, 2014 Ja mam gwint 24 prawy. Przyglądałem się temu i na moje oko to jest jeden kawałek wraz z podstawą muszki Quote Link to post Share on other sites
wolfman4101 Posted June 18, 2014 Report Share Posted June 18, 2014 (edited) O ostrą mi chodziło, cymowskiej nie sprawdzałem. Cymowska nie pasuje... Próbowałeś zmieniać kolbe na "ostra" czy to tylko domysły? Edited June 18, 2014 by wolfman4101 Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.