Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Silnik Tornado F1 High Torque gen.2 - długi


Recommended Posts

  • 8 months later...
  • Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

G&G Ifrit - w Polsce gdzieś dostępny?

Big Dragon M160 - w Polsce gdzieś dostępny?

Ultimate 40k - 170 zł - Militaria.pl

Guarder Infinite torque-up - 175 zł - Taiwangun.pl

Tornado F1 HT gen 2 - 130 zł - Azteko.pl (promocja)

SHS HT - 130 zł - Azteko.pl (promocja)

Miałem kiedyś Tornado F1 HT gen 1 i przerobił z 60k kulek bez żadnego problemu, potem replikę sprzedałem.

Mam SHS HT, ale krótki, przerobił z 16k, nie ma żadnego problemu.

Teraz szukam jakiegoś długiego silnika do repliki 450 fps, zębatki 13:1. Zależy mi na jak najlepszej reakcji na spust. Do 200 zł. Co wybrać?

Link to post
Share on other sites

Ultimate 40k są dwie wersje Boost i Infinite - oba są spoko, ten drugi o wiele lepszy. 40K to High Speed, lepiej brać coś wypośrodkowanego 22 lub 30K. Nie wiadomo pod jaki konkretnie set ma być ten silnik. Pod swoją DMR z S150+ Modify właśnie 22 lub 30K (sam jeszcze nie wiem).

3 godziny temu, Huba_lbn napisał:

G&G Ifrit - w Polsce gdzieś dostępny?

Możliwe, że mam ale nie wiem. Myślę, że gdzieś da radę go dorwać np. na olx, allegro czy komisie wmasg - wyciągnięty z repliki. Jedyną wadą tych silników są kiepskiej jakości, cienkie blaszki i jeśli zostaną przegrzane po prostu odpadną. Przy twardych i ciasnych wsuwkach też o to łatwo.

3 godziny temu, Huba_lbn napisał:

Big Dragon M160 - w Polsce gdzieś dostępny?

Ciężko, bardzo ciężko. Aliexpress 100-120zł. Mocarz :D

3 godziny temu, Huba_lbn napisał:

Ultimate 40k - 170 zł - Militaria.pl

Lepiej dopłacić do Infinity CNC, da radę wyrwać go za 230zł - nówkę.

 

3 godziny temu, Huba_lbn napisał:

Guarder Infinite torque-up - 175 zł - Taiwangun.pl

Bardzo spoko silnik z pancerną zębatką. Na 14:1, SP90 i 11,V 36k/s - a da radę więcej :D Trochę się kopci i zębatka silnika nie zawsze współgra z zębatką silnikową w gearboxie przez co kultura pracy może kuleć - trzeba dopasować.

 

3 godziny temu, Huba_lbn napisał:

Tornado F1 HT gen 2 - 130 zł - Azteko.pl (promocja)

Na pewno odpada wersja ALU bo to syf totalny, ma przebicia. Z kolei reszta... hmmmmm jak kosztowały po 160-200zł to hejtowałem to ile wlezie mimo, ze sporo ludu polecało. Na dzień dzisiejszy w promo jest to całkiem spoko opcja, ale nadal wolałbym Cymę z niebieskim tyłem za 50zł z komisu. Cyma szara z białym tyłem to już nie jest to samo - jest o wiele słabsza.

3 godziny temu, Huba_lbn napisał:

SHS HT - 130 zł - Azteko.pl (promocja)

W sumie poziom ten sam co Tornado. Jak dla mnie lepiej dopłacić chociażby do Guarder'a. Zarówno SHS jak i Tornado lubią się kopcić tj. grzeją się, palą i sporo syfu zostawiają w chwycie. 

 

W SR25 nawet robionym na duże fps 600+ każdy z w/w silników sobie poradzi. Nie będzie większego problemu aby naciągnął najmocniejsze sprężyny - przy poprawnym poskładaniu repliki. Cała reszta to kwestia wybrania najlepszej opcji i tutaj skłaniałbym się do nie cebulowania i kupienia porządnego silnika. Stawiam na Infinity CNC, normalna cena 350zł, więc 230zł to cena baaaaaaardzo niska.

Link to post
Share on other sites
42 minuty temu, Ciapciak napisał:

Jeszcze jest Element Ultra Torque.

Zębatka od razu do wymiany na Guardera, ale sam silnik bardzo mocny. Natychmiastowa reakcja na spust, uciągnie wszystko. Nie jest najszybszy, ale 22 k/s przy średniej wielkości lipo 11.1 spokojnie można uzyskać na zębach 18:1 i 500-550 fps.

Czerwony element jest całkiem mocny . ;-)  Po jakim przebiegu wam zębatka silnikowa w  nim padała ? po 15k nalotu przy 450+ jak nowa . 

Cymowy silnik to badziew poza tym że przebieg wytrzyma ogromny to rof śmieszny  i za 50zł na komisie ciężko , najczęściej przetyrane gówno za 7dych tam znajdziemy Nie polecam 

Tornado za te kase wystarczający czasami za około 100zł do kupienia w promocji  , zdecydowanie mocniejszy niż słabiutka cymka .  
 

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Driver2503 napisał:

Po jakim przebiegu wam zębatka silnikowa w  nim padała ? po 15k nalotu przy 450+ jak nowa .

Widzisz miałem starego elementa, jeszcze takiego jasnoczerwonego gdzie nalepka odpadała od patrzenia i tam zębatka była z ryżu, padła po może paczce kulek na m140. Może masz tego nowszego i tam nie ma problemu, aczkolwiek przy hi torque ja niemal zawsze od razu pakuję zębatkę guardera bo jest mocna, ale to prawda, że czasem hałasuje bo nie do wszystkich zębatek w gb pasuje.

Jak kupowałem nowy wypust elementa, taki błyszczący czerwony, w sklepie od razu poradzili wymienić zębatkę i zasugerowałem się, że się nic nie zmieniło.

Być może właśnie błędnie powieliłem mit :D Niestety w airsofcie takich pełno...

Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, Driver2503 napisał:

Cymowy silnik to badziew poza tym że przebieg wytrzyma ogromny to rof śmieszny  i za 50zł na komisie ciężko , najczęściej przetyrane gówno za 7dych tam znajdziemy Nie polecam 

Tornado za te kase wystarczający czasami za około 100zł do kupienia w promocji  , zdecydowanie mocniejszy niż słabiutka cymka .

Cyma na tym samym secie szturmowym z SP130 i zębach 13:1 daje większy rof niż tornado, które się grzeje i zostawia masę syfu w chwycie.

 

13 godzin temu, Driver2503 napisał:

Czerwony element jest całkiem mocny . ;-)  Po jakim przebiegu wam zębatka silnikowa w  nim padała ? po 15k nalotu przy 450+ jak nowa . 

15k i 450fps to dużo? Nie oceniałbym silnika po takim przebiegu. Tutaj jak now będzie nawet stock.

 

13 godzin temu, Driver2503 napisał:

Tornado za te kase wystarczający czasami za około 100zł do kupienia w promocji  , zdecydowanie mocniejszy niż słabiutka cymka . 

~100zł ujdzie, ale nie więcej :D

 

14 godzin temu, Ciapciak napisał:

Jeszcze jest Element Ultra Torque.

Zębatka od razu do wymiany na Guardera, ale sam silnik bardzo mocny. Natychmiastowa reakcja na spust, uciągnie wszystko. Nie jest najszybszy, ale 22 k/s przy średniej wielkości lipo 11.1 spokojnie można uzyskać na zębach 18:1 i 500-550 fps.

Fakt, Element też jest spoko ale bardzo prądożerny. Ogólnie można kupić, ale są w tej lub podobnej cenie lepsze silniki. Doliczając do tego zębatke Guarder czyli około 30zł wychodzi już 200zł za silnik. Za 235zł mamy Infinity CNC...

 

11 godzin temu, Ciapciak napisał:

Jak kupowałem nowy wypust elementa, taki błyszczący czerwony, w sklepie od razu poradzili wymienić zębatkę i zasugerowałem się, że się nic nie zmieniło.

Być może właśnie błędnie powieliłem mit :D Niestety w airsofcie takich pełno...

Sklepy jak i sporo serwisów w polsce żyje tym co było 10 lat temu. Jak w Azteko zobaczyłem artykuł o flathopie i dedykowaną sekcję w sklepia to byłem pod wrażeniem XD

Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, wallop napisał:

Fakt, Element też jest spoko ale bardzo prądożerny.

To akurat jest mit :D Baterii 11.1V 1200 mAh (450 fps.) nigdy nawet do połowy nie rozładowałem. Raz cały asgard spokojnie przeżyła a trochę kompozytu musiało wylecieć przez lufę. Jak ktoś używa AB to może wtedy jest gorzej, bo zatrzymanie tego potworka też zabiera sporo energii. Z ciekawostek ten silnik świetnie sobie radzi na 7.4V. Tam gdzie część silników kwęka i stęka Element dobrze sobie radzi. 

Może i są lepsze silniki w tej cenie, część testowałem i kończyło się na powrocie do Elementa. Ale nie miałem wszystkich silników na rynku więc to moja subiektywna opinia. 

 

Link to post
Share on other sites
42 minuty temu, cramlorth napisał:

Ej co masz do programowania spustem :D ja mam starego gate merf 3 2 i bardzo go lubie :D

Ja też np. Chętnie bym pogadał o wyższości GATE nad PERUNEM i innymi. Sam mama PERUNA i jestem ciekaw opinii. Ale dlaczego w temacie o silnikach połowa postów jest o mosfetach ????????????????????????????????????

Link to post
Share on other sites
  • 4 months later...

Panowie... kupilem silnik tornado HT, i po wystrzelonym midcapie zaczyna się grzać na 7.4 oraz 11.1...

Przewody 0.75, mosfet xcortech, zebatki g&g cm16 stock, sprężyna sp120.

Zebatki dobrze wypodkladkowane, zebatka silnika ma luz ok. 0.1mm, aby łatwiej wyregulowac silnik, silnik również dobrze wyregulowany(grzeje się nawet w dość luźnej pozycji w stosunku do zebatki)

Wymieniałem przewody na 1mm, ale problem wciąż ten sam, zastanawiam się czy lozyska slizgowe mogą stawiać taki opór? 

Chwyt pistoletowy jest dość ciepły, ale obudowa silnika bardzo nagrzana +/- 50*C 

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, kaflok napisał:

Panowie... kupilem silnik tornado HT, i po wystrzelonym midcapie zaczyna się grzać na 7.4 oraz 11.1...

Przewody 0.75, mosfet xcortech, zebatki g&g cm16 stock, sprężyna sp120.

Zebatki dobrze wypodkladkowane, zebatka silnika ma luz ok. 0.1mm, aby łatwiej wyregulowac silnik, silnik również dobrze wyregulowany(grzeje się nawet w dość luźnej pozycji w stosunku do zebatki)

Wymieniałem przewody na 1mm, ale problem wciąż ten sam, zastanawiam się czy lozyska slizgowe mogą stawiać taki opór? 

Chwyt pistoletowy jest dość ciepły, ale obudowa silnika bardzo nagrzana +/- 50*C 

Wszystko w normie.

Link to post
Share on other sites

Jutro dostanę lozyska kulkowe 8mm i mosfet GATE nanoaab.

Xcortech raczej nie jest problemem, ale zapobiegawczo go wymienię.

Może lozyska... jak podkladkujecie zebatke silnikowa? Na "sztywno" ?

No i jeszcze kwestia regulacji silnika, pomimo poluzowanej śruby regulacyjnej i tak ciągnie, może za bardzo go dociskam?

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...