Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Sonda - nowa gra


Recommended Posts

  • Replies 107
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Cortes: nie rezygnuj proszę, nie od razu ASH zbudowano :-) niech przyjedzie nawet 20 osób na pierwszy raz ale potem może być już tylko lepiej. Stąd też chyba na początek nie musi to być impreza idealna i nie musi też być "hardcorowa". Bawmy się wszyscy dobrze, testując różne pomysły ale nie szukajmy od razy św.Graala. Powoli do przodu. Twoja koncepcja jest b.ciekawa i być może zrewolucjonizuje nasze zabawy i będzie nową jakością, ale na początek skorzystajmy m.in. z doświadczenia np. Vlada, który ma po prostu praktykę w ogarnianiu imprez średnioterminowych. Moje marzenie to prawdziwy milism z dużą frekwencją i obecnością wojsk z zagranicy :-)

Oprócz mnie myślę, że stawi się jeszcze 2-3 kolegów, którzy jak widzę nic nie piszą.

A Niemców chętnie wesprę w potrzebie bo jestem "między-platformowy" :-)

Link to post
Share on other sites

Po tych podpowiedziach to było łatwe - Janek Kos, Gustlik (Gustaw Jeleń) i cała spółka - czyli Robert chciałby nawiązać do odcinka "4 pancernych i psa" - odcinek z niemiecką tajną podziemną fabryką, przygodami pod ziemią naszych herosów i na koniec niemiecką łodzią podwodną która miała ewakuować z owej fabryki jakieś Wunderwaffe...

No i stąd nadchodząca "ciotka" Hermenegilda

Mam nadzieję Robert, że nie spaliłem całkiem zagadki ... ;-)

Edited by pete_asg
Link to post
Share on other sites

To teraz przejdźmy do konktretów:

Proponuję termin gry: 2-4 weekend maja. Noce powinny  być wtedy w miarę ciepłe. Księżyc będzie zbliżał się, lub oddalał od pełni. Najlepszy byłby 3ci weekend, ze wzgledu na pełnię i korzystne godziny wschodu i zachodu księżyca.

 Nie proponuję długiego weekendu majowego, bo wtedy dużo ludzi ma jakieś plany rodzinne., ale sam nie mam nic przeciwko temu terminowi.

Gra zaczęłaby sie przed zachodem słońca, ok. godz. 20tej. w związku z tym zbiórka uczestników ok.18tej. Dlatego proponuję grę w piątek i sobotę, żeby nie trzeba było brać urlopu na piątek i żeby wszyscy mogli przyjechać punktualnie. Za to gra w piątek i sobotę miałaby tę zaletę, że w niedzielę byłby czas na odpoczynek. 

Proszę o Waszą opinię co do terminu gry.

 

 

Link to post
Share on other sites

Hermenegilde komm   "Ciotka taką miałech" to cytat z filmu !   Jakiego  nietrudno się domyślić bo  byli i inni bohaterowie  jak cpl Frank Winder  cpl Daniel Magnetic.  :)

Co zas do terminu samej gry byle było ciepło i sucho osobiście jednak jestem za sobotą i niedzielą. A to dlatego  że można by przyjechać wcześniej w sobotę i przygotować się do gry. Omówić rozkazy dla stron , spotkać się  z dowódcami ,wyjaśnić to i  owo i mieć sporo czasu zarówno dla  HQ  jak i dla lansu. Zorganizować parking . 

Link to post
Share on other sites

Jak będzie dojazd, a dla sporej części z nas tego nie unikniemy, lepiej Sobota / Niedziela. W innym układzie urlop na Piatek lub jazda w korkach więc słabo. 

Te 2 wskazane weekendy Maja idealne, wbiłem w kalendarz.  

Wybrany odcinek 4 pancernych jest raczej niszowo rozpoznawany przez młodszą część społeczności ASH ale, jeśli się znowu mylę, to 3 mam kciuki za dobry, grywalny i angażujący strony scenariusz. 

Link to post
Share on other sites

Najpierw określmy lokację a potem czas startu i zakończenia.  Niech się  Vox populi wypowiada. 

Osobiście jednak podobnie  jak c4amper uważam (sobota- niedziela), że  większość z  nas  przyjeżdża z całej Polski i  poranny sobotni ranny wyjazd byłby ok.  Do wieczora  jest nieco czasu można się przygotować i odpocząć  polansować. Dla Orgów także daje to więcej spokoju na przygotowania, przemyślenia przedstartowe i ew korekty tego czego się  jeszcze zapomniało.

Link to post
Share on other sites

Ale jeżeli dobrze zrozumiałem to Robert zakłada brak jakiejkolwiek socjalizacji między stronami. Gracze do momentu spotkania z nieprzyjacielem mają nie wiedzieć jakimi siłami i środkami dysponuje strona przeciwna, wiec chyba nie byłoby lans-godziny. Dlatego pomysł by gra rozpoczęła się częścią nocną w piątek wieczór uważam za bardziej trafiony.

Link to post
Share on other sites
W dniu 30.12.2018 o 17:44, Cortes napisał:

Bartek,

Rozbudowany scenariusz, z odnogami decyzyjnymi można robić, jak się ma dużą ilość ilość graczy. Można wtedy wprowadzić te elementy gry, o których pisał Vlad - cele drugorzedne, zastępcze.

Ja przewiduję 10-15 osób na stronę, choć chciałbym być mile zdziwiony :-).


 

 

W dniu 30.12.2018 o 17:44, Cortes napisał:

Cortes - nie za mało ludzi na stronę aby realizować zadania na tak dużym terenie? Tzn. nie zrozum mnie źle - dla mnie bomba, bo lubię się bawić mapą i kompasem, ale...15 osób na stronę, przy założeniu utworzenia 3 grup po 5 osób ( mój tryb myślenia ), w której jest po jednym podoficerze lub oficerze...?

 

Proszę jeszcze o wyjaśnienie mi ( bo chyba przespałem tę lekcję ) jak określa się ilość graczy w sile plutonu w realiach ASH?

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Matt, nie martw się, mniejsze grupy to faktycznie działanie jednostek specjalnych, więc idealne warunki dla nas - specjalsów ze 101 :-) A na serio liczebność odddziałów dla mnie nie ma znaczenia - wszystko zależy od scenariusza i zadań do wykonania.

Link to post
Share on other sites

Odpowiadam na pytania, niekoniecznie w kolejności:

Pluton  - 3 drużyny. W drużyniedowódca (nie o ficer tylko sierżant), sekcja RKM i strzelcy. Razem zwykle  9 żołnierzy (tylko w polskiej armii w1939 roku drużyna miała 18 ludzi, ale nasi genialni stratedzy liczyli bagnety i szable, a nie siłę ognia).

W realiach ash nie ma tylu RKMów, wiec drużyna to 5-7 ludzi. Pluton to 3 drużyny, sekcja RKMu (2 os), sanitariusz, ordynans (albo radiowiec), strzelec wyborowy, dowódca i zastępca. Razem ok. 20-30 ludzi. W przypadku sił specjalnych może być inaczej, bo może być mniej strzelców, dodatkowy strzelec wyborowy lub snajper, saper itp. Oczywiście, to też zależy od scenariusza, bo są takie gdzie 10 ludzi to dywizja, a 15stu to korpus zmechanizowany. W przypadku sił specjalnych lepiej mówić nie o standardowych pododziałach a raczej o Taskforce lub Kampfgruppe. Ale mówiąc o oddziale w sile plutonu, należy myśleć o 15-30 żołnierzach.

Pisałem (a może mi się tylko tak wydawało), że strony bedą miały składy w sile plutonu. Tzn., że bedzie 10-25 osób na stronę. Nie chcę planować gry na większą ilość graczy, żeby potem na siłę nie redukować scenariusza, jak to było na Ardenach. W realich 2WW do wykonania zadań przewidzianych w scenariuszu wyznaczone byłyby takie siły.

 

Czy takie siły nie będą za małe na teren ok 4 km2?

Jeśli scenariusz byłby zrobiony na przeprowadzenie bitwy, to oczywiście za małe.  Dla 30 ludzi wystarczyłoby zakrzaczone  boisko do piłki nożnej. Ale jeśli chcę zrobić grę, której najważniejszym elementem jest przetrwanie w polu przez 20 godzin, bez schodzenia na parking po śpiwory, jedzenie, peleryny przeciwdeszczowe, zapasowe skarpety, stoperan itp, a do tego wykonanie 2 godzinnych patroli i innych delikatnych zdań, to taki teren może być za mały. 2 km można przejść w ubezpieczonym marszu w ciągu 0,5 godziny. Biegiem, z pełnym oporządzeniem, w ciągu 15 minut.

 

Termin gry:

Preferuję 3ci weekend. Będzie pełnia i księżyc bedzie górować w nocy, a nie wieczorem, czy rankiem. Wiem, że maj to miesiąc pierwszych komunii, więc Ojcom Chrzestnym proponuję powiadomić małych komunistów, że chrzestny idzie na wojnę i prezent przyśle pocztą polową, jeśli przeżyje, zdąży coś zrabować i nie trafi za to do wojskowego więzienia :-). Mogę zamówić nieśmiertelniki, które będą wysłane rodzinie (ale termin 2 tygodnie dla US i 4 dla UK).

 

 

Piątek - sobota,  czy sobota - niedziela:

Ja jestem za grą w sobotę i niedzielę. Gra ma się rozpocząć przed zachodem słońca, czyli ok 20:00. O 20:00 ma być wymarsz, więc wszyscy mają mieć na sobie mundury, oporządzenie i wyposażenie do spędzenia 20 godzin w polu. Przed 20:00 mają się odbyć odprawy dowódców i oddziałów. Na pole gry wejdą ok. zachodu słońca , 20:30. Mając w pamięci to, co się działo przed innymi grami, potrzeba 2 godzin, żeby gracz oszpejował się i był gotowy do odprawy i wymarszu . W związku z tym zbiórka powiina być o 18tej. . Jeszcze nie wiem, czy bedzie wspólny parking, to zależy od liczby i rozkładu graczy na strony. Na pewno start dla obu stron będzie z innych miejsc, oddalonych o 2-3 km. ale może spotkamy sie wszyscy w jednym miejscu, a potem rozjedziemy .

- NIE BARDZO WIDZĘ MOŻLIWOŚĆ PRZEPROWADZENIE TEGO W PIĄTEK.

-Nie każdy będzie mógł wziąć urlop w piątek.

-Jak ktoś sobie załatwi wcześniejsze wyjście z pracy, czy szkoły, to nie przewidzi jakie będą korki w piątek.

-NIE PRZEWIDUJĘ SPÓŹNIEŃ I ZAJMOWANIA SIĘ SPÓŹNIALSKIMI.

-Jak ktoś się spóźni, to nie weźmie udziału w grze.

- Nie ma możliwości, żeby ktoś dołaczył do gry tylko na część dzienną.

- Ja, jako org, będę w terenie od rana, niezależnie od dnia ropoczęcia. Inni orgowie, w miarę swoich możliwości.

 

 

 

Link to post
Share on other sites
18 godzin temu, Domin007 napisał:

Ale jeżeli dobrze zrozumiałem to Robert zakłada brak jakiejkolwiek socjalizacji między stronami. Gracze do momentu spotkania z nieprzyjacielem mają nie wiedzieć jakimi siłami i środkami dysponuje strona przeciwna, wiec chyba nie byłoby lans-godziny. Dlatego pomysł by gra rozpoczęła się częścią nocną w piątek wieczór uważam za bardziej trafiony. 

Jeśli obie strony nie mają znać swoich sił  to co innego. Ale to i tak konieczne jest przygotowanie 2 miejsc do startu gry i dwóch parkingów. Nie jest to oczywiście problem do zorganizowania a raczej kwestia logistyki.

Edited by Vlad
Link to post
Share on other sites
12 godzin temu, Cortes napisał:

Piątek - sobota,  czy sobota - niedziela:

Ja jestem za grą w sobotę i niedzielę. Gra ma się rozpocząć przed zachodem słońca, czyli ok 20:00. O 20:00 ma być wymarsz, więc wszyscy mają mieć na sobie mundury, oporządzenie i wyposażenie do spędzenia 20 godzin w polu. Przed 20:00 mają się odbyć odprawy dowódców i oddziałów. Na pole gry wejdą ok. zachodu słońca , 20:30. Mając w pamięci to, co się działo przed innymi grami, potrzeba 2 godzin, żeby gracz oszpejował się i był gotowy do odprawy i wymarszu . W związku z tym zbiórka powiina być o 18tej. . Jeszcze nie wiem, czy bedzie wspólny parking, to zależy od liczby i rozkładu graczy na strony. Na pewno start dla obu stron będzie z innych miejsc, oddalonych o 2-3 km. ale może spotkamy sie wszyscy w jednym miejscu, a potem rozjedziemy . 

- NIE BARDZO WIDZĘ MOŻLIWOŚĆ PRZEPROWADZENIE TEGO W PIĄTEK.

-Nie każdy będzie mógł wziąć urlop w piątek.

-Jak ktoś sobie załatwi wcześniejsze wyjście z pracy, czy szkoły, to nie przewidzi jakie będą korki w piątek.

-NIE PRZEWIDUJĘ SPÓŹNIEŃ I ZAJMOWANIA SIĘ SPÓŹNIALSKIMI.

-Jak ktoś się spóźni, to nie weźmie udziału w grze.

- Nie ma możliwości, żeby ktoś dołaczył do gry tylko na część dzienną.

- Ja, jako org, będę w terenie od rana, niezależnie od dnia ropoczęcia. Inni orgowie, w miarę swoich możliwości.

 

 

 

I tutaj  moja zgoda z Cortesem .

Link to post
Share on other sites

Robert: skoro to ma być klimat 4 pancernych to rozumiem, że stylizacja brytyjska odpada, czy będzie to naciągane pod tamten klimat ale dla herbatników i hamburgerów?

Pytam po prostu czy nie czas zacząć kompletować jakieś alternatywne szpeje.

Link to post
Share on other sites

3 weekend maja może mieć sens. Jeśli o mnie chodzi chyba wolałbym grę pt/sob z wzięciem wolnego. Wówczas miałbym całą niedzielę na regenerację, ale jako dzielny wojak, najwyżej w pon w pracy będę do siebie dochodził. :)

Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...