Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Modlin 1915 - 6 listopada 2021 r., Błogosławie k. Modlina (ASH)


Recommended Posts

Zapraszam serdecznie na pierwszą odsłonę frontu wschodniego podczas I Wojny Światowej.
 
5 sierpnia, Niemcy bez walki zajęli Warszawę co było wielkim ciosem dla Imperium Rosyjskiego. Nie można było pozwolić im na powtórzenie tego z pobliską Twierdzą Modlin. Jednakże jak długo, niedokończone i nieprzygotowane forty, pozwolą utrzymać się obrońcom? Tym bardziej, że szturmem niemieckim miał dowodzić generał Hans Beseler, który zasłynął wcześniej zdobyciem belgijskiej Antwerpii.
 
Russische_Gefangentransport.jpg
 
Miejsce: Twierdza Modlin - Fort XIII Błogosławie 
 
Termin: 30.10.2021 (Sobota)
08:30 - odprawa dla Ententy (po omówieniu scenariusza gracze ententy zostaną oprowadzeni po forcie i będą mieli czas na przygotowanie planu obrony i rozstawienie zasieków).
09:30 - odprawa dla wszystkich i wymarsz na pozycje.
10:00 - start gry
16:00 - 17:00 - koniec gry
 
Wpisowe: 20-30zł płatne na miejscu (bliżej terminu podam dokładną cenę)
 
 
 
Strony: 
Państwa Centralne
Cesarstwo Niemieckie (preferowana opcja stylizacyjna) + Imperium Austro-Węgierskie. Idziemy na duże ustępstwa stylizacyjne. Wystarczy szary lub zielony wełniany płaszcz za kolano oraz jakiekolwiek niemieckie nakrycie głowy(hełm lub wełniana czapka).
 
Ententa:
Imperium Rosyjskie (preferowana opcja stylizacyjna) + Francuskie i brytyjskie oddziały sprzymierzone, pozostali sojusznicy. Mundury w kolorze khaki, polecam zapoznać się z tym artykułem Domina (sporo osób posiadających II wojenny mundur radziecki, na starcie ma już prawie gotową sylwetkę) - https://wmasg.com/pl/forum/topic/168880-wielka-wojna-stylizacja-rosyjska-carska/
 
Funkcje:
- Dowódca (mundur oficerski, gwizdek, tylko boczniak, dowodzi swoją frakcją)
- Zastępca dowódcy (mundur podoficerski, 4-takt, dowodzi kiedy zginie oficer, lub wydzieloną przez niego sekcją)
- Sanitariusz (szeregowy, 4-takt, torba medyczna (zapewniona przez orga, lub własna), może leczyć rannych)
- Saper (szeregowy, 4-takt, nożyce do cięcia drutu. Saper jest tylko w państwach centralnych i jego jedyną dodatkową fuchą jest przecinanie drutu).
- Strzelec (szeregowy, 4-takt)
 
ZASADY:
 
Repliki:
-Karabiny czterotaktowe jako broń podstawowa dla każdego.
-Strzelby jedynie jako broń awaryjna po wcześniejszym zgłoszeniu.
-Broń krótka jedynie dla oficerów.
-Repliki bezpiecznej broni białej. Do okazania i zatwierdzenia przed grą u orga.
 
Limit fps:
- 380 fps dla WSZYSTKICH BRONI (spora część gry będzie w małych i ciasnych pomieszczeniach fortu, dlatego cała broń obowiązkowo jest CQB)
 
Amunicja:
Gracze używają amunicji własnej.
Limit amunicji jaką można posiadać przy sobie:
-4-takty - 60 kulek (do 8 kulek w magazynku)
-Strzelby - 40 kulek (do 4 kulek w magazynku)
-Krótka - 3 pełne magazynki (do 8 kulek w magazynku)
(Doładowania możliwe na respie) 
-Granaty - każdy gracz może mieć przy sobie 2 granaty. Po ich wyczerpaniu pobiera nowe na respie.
 
Pirotechnika:
- Używamy tylko SŁABYCH petard na draskę lub lontowych. Nie muszą być stylizowane, ani "grochowe". (Mają być słabsze niż K206)
- Petard używamy TYLKO w pomieszczeniach (można wrzucać do środka przez okna lub drzwi, ale vice versa już nie).
- W małych pomieszczeniu giną wszyscy (chyba, że w momencie wybuchu cała sylwetka była zasłonięta ścianą). W korytach 3m - natychmiastowa śmierć, 6m- ranny.
- Granaty dymne - nie grają, nie trzeba zabierać również masek.
 
Drut kolczasty:
Drut montujemy w dwóch punktach na kołkach, kijkach, drzewach, czy innych podobnych miejscach.
-Saper może przeciąć drut nożycami.
-Jeśli pomiędzy kołkami są zamontowane oba sznurki - nie wolno przechodzić.
-Jeśli ucięte są oba sznurki, można normalnie przechodzić.
-Jeśli ucięty jest tylko dolny sznurek, można się przeczołgać pod górnym.
-Jeśli ucięty jest tylko górny sznurek - można przeskoczyć nad dolnym.
- Drutu nie rozstawia się w pomieszczeniach (ale można nim zasłonić wejście).
-Zakaz rzucania się na drut. Zakaz rzucania na drut gałęzi i innych elementów. Tylko Ententa może podnosić i przesuwać kołki. Dotykanie drutu skutkuje niczym.
 
Broń biała:
-Brak deklaracji "dostałeś". 
-Broń biała: Każde trafienie oznacza, że jesteś ranny i potrzebujesz medyka. Liczymy na honorowe przyznania się do wyraźnych trafień. Trafiamy w całą sylwetkę poza głową, szyją i kroczem. Trafienie w palce dłoni się liczy, trafienie w ładownice się liczy, trafienie w plecak musi być odczuwalne dla oponenta i liczy się. Można blokować ciosy repliką broni białej i repliką broni palnej (liczymy się jednocześnie z tym, że obie mogą zostać uszkodzone). Nie dotykamy wyposażenia wroga, to nie zapasy, można to robić jedynie repliką broni białej albo kulką. Nie chcesz walczyć wręcz? Strzelaj, uciekaj, poddaj się. 
 
Jeńcy: nie będą potrzebni...
 
Sanitariusze i rany:
-Medyk będzie miał określoną liczbę bandaży na całą grę. Przy sobie może posiadać w jednym momencie do 5 bandaży (do uzupełnienia na respie).
-Ranny może być uleczony tylko raz, poprzez zawiązanie bandaża na ramieniu lub nodze.
-Po oberwaniu, ranny pada na ziemię. Może się odczołgać do najbliższej zasłony w promieniu 5 metrów (gracz najpierw pada, a potem się czołga, nie ma innej kolejności).
-Po odczekaniu minuty, może podjąć decyzję o powrocie na respa.
-Po upływie 10 minut, musi sam wstać i udać się na respa.
-Druga rana oznacza natychmiastową śmierć.
-Rannego można dobić bronią białą lub strzałem obok niego i deklaracją "DOBIJAM" (lub podobną)
 
Respy: Zasady respa będą podane na miejscu.
 
 
INNE:
 
- Ogólny scenariusz gry zakłada ciągłą ofensywę Państw Centralnych i działania obronne Ententy, powoli wycofującej się na kolejne pozycje obronne.
 
- Gracze, nie licząc podstawowego szpeju i dodatkowego zależnego od funkcji, muszą także posiadać kamizelkę odblaskową do oznaczania trupa i zegarek (może być w telefonie).
 
- Cały szpej gracze noszą przy sobie. NIE WOLNO zostawiać go na respie. Dodatkowe kulki, granaty, wodę, jedzenie czy inne rzeczy nosi się w kieszeniach, chlebakach, dodatkowych torbach, stylizowanych plecakach (współczesne plecaki nie będą dopuszczone) itp. Kulki do broni głównej nosi się w magazynkach lub w jednej szybkoładowarce (można je doładować tylko kiedy się jest na respie). Podobnie jest z granatami i bandażami. Odległości do przejścia nie będą duże. Parking jest blisko w razie potrzeby.
 
- Podczas gry nie będzie przerw. Jeść i pić można na respie lub za zgodą dowódcy.
 
- Gra odbędzie się, jeśli po obu stronach zapisze się przynajmniej po 5 osób do 16 października.
 
- Patrząc na dotychczasową frekwencję na grach z IWŚ wątpię by to się stało, ale jeśli po obu stronach będzie przynajmniej po 10 osób, dopuszczę w ograniczonym zakresie, bardziej "szybkostrzelną" broń niż 4-takty ;)
 
 
Zapraszam serdecznie!!!
Edited by XrayPl
Link to post
Share on other sites
  • Replies 53
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Chciałem tym terminem w miarę możliwości jak najbardziej oddalić się czasowo zarówno od Reverbate 2 jak i Ardenów. Nie chce też tego robić w grudniu, ani na początku przyszłego roku, ponieważ już na luty/marzec planuje ten Budapeszt. Byłem świadomy bliskości Wszystkich Świętych, ale zawsze na odwiedzenie grobów zostaje jeszcze niedziela i sam 1 listopada.

Jednakże, jeśli by mi tutaj więcej osób napisało, że woli ten Modlin np. tydzień później lub wcześniej (06.11 albo 23.10) niż obecny 30.10, to nie miałbym problemu z przesunięciem terminu.

Edited by XrayPl
Link to post
Share on other sites

Wysłałem zgłoszenie, ale z góry uprzedzam, że 30 X mi nie pasuje. Wolę 6 XI.

Co do zasad to mam parę pytań dot. pirotechniki

W dniu 21.08.2021 o 12:59, XrayPl napisał:
Pirotechnika:
- Używamy tylko SŁABYCH petard na draskę lub lontowych. Nie muszą być stylizowane, ani "grochowe". (Mają być słabsze niż K206)
- Petard używamy TYLKO w pomieszczeniach (można wrzucać do środka przez okna lub drzwi, ale vice versa już nie).
- W małych pomieszczeniu giną wszyscy (chyba, że w momencie wybuchu cała sylwetka była zasłonięta ścianą). W korytach 3m - natychmiastowa śmierć, 6m- ranny.
- Granaty dymne - nie grają, nie trzeba zabierać również masek.

1. Dlaczego rezygnujemy z klasycznych granatów na rzecz petard? Przy granatach mamy możliwość zweryfikowania trafienia - dostałem odłamkiem schodzę, przy petardzie już nie.

2. Dlaczego można wrzucać granaty przez strzelnice i razić załogę twierdzy w ten sposób, ale załoga nie może się zrewanżować oblegającym tym samym? Domyślam się, że ma to związek z "siłą rażenia" petardy na otwartym polu. Gdybyśmy mogli się posługiwać granatami to zwiększylibyśmy możliwości obrońców...

3. ... i rozwiązalibyśmy kwestię tego czy ktoś był 3, 4 czy 7 metrów od epicentrum wybuchu. Ginęliby trafieni odłamkami, nie zaś wszyscy w pomieszczeniu.

4. Słusznie, Rosjanom maski są niepotrzebne, vide casus twierdzy Osowiec. ;)

Z przewagi na liście Austriaków widzę, że chyba bardziej mamy do czynienia z Przemyślem, ale obecność Brytyjczyków nasuwa mi na myśl Antwerpię... ;)

Link to post
Share on other sites
34 minuty temu, Domin007 napisał:

Wysłałem zgłoszenie, ale z góry uprzedzam, że 30 X mi nie pasuje. Wolę 6 XI.

Co do zasad to mam parę pytań dot. pirotechniki

1. Dlaczego rezygnujemy z klasycznych granatów na rzecz petard? Przy granatach mamy możliwość zweryfikowania trafienia - dostałem odłamkiem schodzę, przy petardzie już nie.

2. Dlaczego można wrzucać granaty przez strzelnice i razić załogę twierdzy w ten sposób, ale załoga nie może się zrewanżować oblegającym tym samym? Domyślam się, że ma to związek z "siłą rażenia" petardy na otwartym polu. Gdybyśmy mogli się posługiwać granatami to zwiększylibyśmy możliwości obrońców...

3. ... i rozwiązalibyśmy kwestię tego czy ktoś był 3, 4 czy 7 metrów od epicentrum wybuchu. Ginęliby trafieni odłamkami, nie zaś wszyscy w pomieszczeniu.

4. Słusznie, Rosjanom maski są niepotrzebne, vide casus twierdzy Osowiec. ;)

Z przewagi na liście Austriaków widzę, że chyba bardziej mamy do czynienia z Przemyślem, ale obecność Brytyjczyków nasuwa mi na myśl Antwerpię... ;)

Ogólnie nie chce używać granatów na zewnątrz, by nie zwracać tak uwagi. Teren jest w szczerym polu i najbliższe domki (nie licząc jednego) są 300-400 metrów dalej, ale w niektórych wyższych miejscach fortu, ludzie mogliby widzieć błyski wybuchu i nie potrzebnie zawiadamiać jakieś służby (podobnie ma się sprawa z gazem, ale ważniejsze jest to, ze w czasie oblężenia modlina, nie był on używany, a przynajmniej nie znalazłem informacji na ten temat). Chociaż może nie potrzebnie przesadzam, tak uważając. 

Niemal zawsze robiłem tylko granaty grochowe i na zwykłe gry nadal będę je robił, ale nie jestem ogólnie fanem pomysłu, by tylko i wyłącznie sam groch zabijał, a nie odległość od granatu. Czasem nie czuć i nie widać czy się dostało (a zawsze będzie się słyszeć wybuch obok). Granat często dziwnie wybucha i groch leci np. Tylko w jedną stronę. I nawet jak wybuchnie pod nogami, to nie jest pewne czy cię trafi (tak wiem, że w czasie wojny zdarzały się takie sytuacje).

W środku fortu będą albo małe i ciasne pomieszczenia, albo długie korytarze (niektóre wąskie, inne szerokie). Więc w tych pomieszczeniach wydaje mi się sensowna zasada by po prostu ginęli wszyscy. Ewentualnie jeśli chcecie, to w korytarzach można wprowadzić zasadę grochu.

 

W kwestii terminu, to na pewno będzie przeniesiony. Poczekam jeszcze z ostateczną decyzją do piątku, czy będzie to 23.10 czy 06.11.

Link to post
Share on other sites

Co do granatów to proponuję zasadę promienia totalnego zniszczenia + trafienie grochem jak zwykłą kulką. W przypadku małego pomieszczenia nie zrobi to różnicy, przy długim korytarzu farciarz na drugim końcu może przeżyć.

Czy petardy typu j5 są ok czy mają być słabsze? ja mam ich prawie 30 i nie chce mi się innych kupować.

Link to post
Share on other sites

NOWY TERMIN GRY - 06.11.2021

Myślę, że przy tym Mekar ogólnie zostaniemy. Granat zabija w określonej odległości + rani jeśli dostanie się grochem w większej. 

Nie mogę jakość znaleźć tych petard j5 w internecie. Ogólnie co do ich siły, to liczę na rozsądek graczy, że wezmą granaty z odpowiednim ładunkiem, mając na uwadzę, że w ciasnych pomieszczeniach, zwykła petarda ma o wiele większą "siłę odczuwalną" niż na świeżym powietrzu.

 

 

Link to post
Share on other sites
  • Domin007 changed the title to Modlin 1915 - 6 listopada 2021 r., Błogosławie k. Modlina (ASH)
  • 1 month later...

Mamy już zgłoszonych 10 osób, po 5 na stronę. 

Zatem GRA SIĘ ODBĘDZIE

Oczywiście można się nadal zgłaszać, do czego zachęcam. Wymogi są bardzo luźne i naprawdę niskim kosztem można sobie zrobić spoko sylwetkę, tym bardziej, że na grze nie jest wymagane stawienie się jako konkretnie carak lub prusak, ale można także w innych strojach. 

Co prawda, I WŚ jest kojarzona przede wszystkim z walką okopową, ale były to też wielkie oblężenia, których to na tej grze będzie można doświadczyć. Fort jest zachowany w całkiem dobrym stanie, a jego zabudowania są podzielone na w sumie 3 części (2 kaponiery i część główna fortu), z czego dwie są dwu-poziomowe ("parter" i piwnica). 

Więc jeśli zawsze zastanawialiście się jak to było bronić/zdobywać forty na początku XX wieku, to serdecznie zapraszam do przekonania się. 

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
19 godzin temu, c4mper napisał:

Wpadnę tym razem jako operator maszyny fotografującej  Wasze wysiłki bitewne. Pewnie gdzieś w okolicy południa. Powstanie dokumentacja dla pokoleń. 

Grzesiu mam dla Ciebie mundur francuski na pożyczkę jakby co. Sztucer też się znajdzie.

Link to post
Share on other sites
W dniu 15.10.2021 o 17:33, c4mper napisał:

Wpadnę tym razem jako operator maszyny fotografującej  Wasze wysiłki bitewne. Pewnie gdzieś w okolicy południa. Powstanie dokumentacja dla pokoleń. 

Zapraszam, zapraszam. Jeśli skorzystasz Dominika i weźmiesz czynny udział w obronie twierdzy to też będzie miło ;)

Przez weekend doszło trochę chętnych i mamy na ten moment 16 zapisanych - po 8 osób na stronę. Jeszcze kilka osób mi wstępnie zgłaszało, że być może się pojawią. Fajnie jakby udało się dojść do przynajmniej tych 10 osób na stronę. Zachęcam zatem do prowadzeni akcji rekrutacyjnych wśród znajomych ;)

Co do funkcji, to w Entencie nadal poszukiwany jest sanitariusz (na miejscu wszystko ode mnie dostanie), a w Państwach Centralnych potrzeba Dowódcy i Sapera (we własnym zakresie musi posiadać nożyce do cięcia drutu lub np. sekator).

Link to post
Share on other sites

Ze względu na to, że dopiero zaczynam przygodę z ASH mam kilka pytań:

1 Co myślicie o replice sw 10 i czy to kopia vsr 10 (pytam bo nie jestem pewien magazynków)?

2 Nie widziałem na zdjęciach, żeby Niemcy nosili kurtki podczas pierwszej wojny światowej. Będzie dość zimno i chciałem się zapytać czy jakieś byłyby dozwolone do stylizacji.

3 Łączy się z drugim pytaniem. Czy szwajcarskie płaszcze nadają się do stylizacji?

4 Czy przyjmujecie stalkery zasłaniające również uszy czy to za dużo jak na realia historyczne?

5 Wiem, że prusacy nie nosili furażerek z daszkami typu m40 i m43, więc pytanie czy coś takiego liczy się do "jakiekolwiek niemieckie nakrycie głowy"?

Dziękuję z góry za odpowiedź.

Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Bartoromeo67 napisał:

1 Co myślicie o replice sw 10 i czy to kopia vsr 10 (pytam bo nie jestem pewien magazynków)?

Nie miałem do czynienia z repliką, ale tak, to klon vsrki. well ma mb003 za ok 250zł, trochę droższe i trochę lepsze są odpowiedniki od cymy czy jg. na Taiwangunie są całkiem tanie sprężyny do vsr10 m90 lub m100 co da ci te 350 fpsów którymi na pierwszej wojnie się strzelamy.

3 godziny temu, Bartoromeo67 napisał:

4 Czy przyjmujecie stalkery zasłaniające również uszy czy to za dużo jak na realia historyczne?

Ochrona osobista jest sprawą osobistą i nikt się w takie rzeczy nie wtrąca. Ja sam biegam z stalkerem typu evo i taki polecam. 

Co do pytań typowo stylizacyjnych- są wątki dla stylizacji pruskich, austrowęgierskich itp, najlepiej się obeznać z przykładami i samemu zdecydować. Natomiast zamiast kupować jakieś zamienniki, zawsze lepiej napisać tu albo na fb i pożyczyć szpej, zwłaszcza jeśli zaczynasz. Ja mogę wziąć płaszcz szwedzki przerobiony na niemiecki. Jakaś zabawkowa pickelhauba też sie znajdzie. 

Najważniejsze żebyś przyjechał i zobaczył jak to jest, stylizacja ma mniejszy priorytet.

LINKI:
wątek austrowęgierski
wątek pruski

Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Bartoromeo67 napisał:

Ze względu na to, że dopiero zaczynam przygodę z ASH mam kilka pytań:

1 Co myślicie o replice sw 10 i czy to kopia vsr 10 (pytam bo nie jestem pewien magazynków)?

2 Nie widziałem na zdjęciach, żeby Niemcy nosili kurtki podczas pierwszej wojny światowej. Będzie dość zimno i chciałem się zapytać czy jakieś byłyby dozwolone do stylizacji.

3 Łączy się z drugim pytaniem. Czy szwajcarskie płaszcze nadają się do stylizacji?

4 Czy przyjmujecie stalkery zasłaniające również uszy czy to za dużo jak na realia historyczne?

5 Wiem, że prusacy nie nosili furażerek z daszkami typu m40 i m43, więc pytanie czy coś takiego liczy się do "jakiekolwiek niemieckie nakrycie głowy"?

Dziękuję z góry za odpowiedź.

1. Nie znam się na tych konkretnych replikach.

2. No z kurtkami dość średnio. Jak już to nosili płaszcze i raczej tego trzeba się trzymać. Zawsze można dać jakieś termiczne ubrania czy sweter pod bluzę. Poza tym nie będziemy na otwartych przestrzeniach, to nie powinno być tak zimno.

3. Nadają się i jak najbardziej można ich używać jako prusak. Tak tylko nawiasem powiem, że płaszcz szwajcarski jak już, to lepiej pasuje na CK.

4. Bezpieczeństwo przede wszystkim i jak chcesz, to nie będzie problemu z noszeniem maski. 

5. No czapki m43 to znów już lepiej pasują na CK. Furażerki M40 bardzo się różnią. Polecam np. Kupić plastikową karnawałową pickelhaube za kilka dyszek i będzie bardzo dobrze pasować. Można ją także dodatkowo przykryć pokrowcem z juty. 

 

Ale ogólnie tak jak Mekar napisał, najważniejsza jest obecność i by stylizacja w miarę pasowała na IWŚ bez współczesnych elementów.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...