czerwo Posted May 2, 2013 Report Share Posted May 2, 2013 Mam pytanie. Czy w nietuningowanej, stockowej replice G36C CYMA (http://gunfire.pl/product-pol-1152194836-Replika-karabinka-szturmowego-CM003.html), bez żadnego ryzyka można zamontować batkę Li-Po 11,1 V firmy 8fields (http://www.taiwangun.com/akumulatory_i_pojemniki/akumulatory_li-po/akumulator_li-po_1500mah_11_1v_20_40c_8fields.html), bądź tej samej firmy, ale 7,4 V (i czy to nie będzie bezpieczniejsze wyjście z sytuacji)? Czym są te "C" (np 20-40) w tych Li-Po? Czy jeśli jest napisane na NI-Mh 1500 mAh i na Li-Po 1500 mAh to czy te obydwie batki będą tak samo długo śmigały, cyz Li-Po znacznie dłużej (jeśli tyle samo mAh będzie)? Czy batka Li-Po 7,4 V ma większą wydajnosć (ROF) niż baqtka 9,6 V Ni-Mh? Jeśli będę używał na nietuningowanej replice batkę 11,1 V Li-Po to co musiałbym wymienić? Ja uważam, że starczy wymienić tłok na mocniejszy i strzelać seriami po max 8 kulek. Jakie jest ryzyko używania Li-Po w aspekcie samego karabinu jak i samej batki (zaznaczam, że dokupię jeszcze zabezpieczenie pod napięciowe oraz alarm zabezpieczający z miernikiem)? Pzdr! Quote Link to post Share on other sites
Luminofor Posted May 2, 2013 Report Share Posted May 2, 2013 Do stockowej repliki li-po 7,4v. Na 11,1v długo może nie wytrzymać. 8Fieldsy nie są dobrymi bateriami. Lepiej weź np. Redoxa, czy Turnigy. Li-po 7,4 daje rof porównywalny do ni-mh 8,4-9,6v (w zależności od wydajności samego pakietu i repliki). Teoretycznie nimh i lipo o tej samej pojemności powinny mieć podobny czas pracy, lecz na li-po nie odczujesz takiego spadku rofu, więc w praktyce lipo powinien nieco dłużej działać. Quote Link to post Share on other sites
czerwo Posted May 5, 2013 Report Share Posted May 5, 2013 Ok, dzięki :) Quote Link to post Share on other sites
wiciok Posted May 8, 2013 Report Share Posted May 8, 2013 Dobra pany, szykuje się lipol 3s do gripa G36 - czyli pojemność 1800mah, bo większy raczej nie wejdzie. Który? 1. Nano-tech 25C 2. Ray G3 26C 3. 3E Maxforce 25C 4. Redox 20C - bardzo będzie odstawać od reszty? Z góry dzięki za odp. Quote Link to post Share on other sites
Snipernr1 Posted May 8, 2013 Report Share Posted May 8, 2013 Od siebie proponuję abyś wybrał nr 1. Pakiet w opcji 25-50C. Quote Link to post Share on other sites
Luminofor Posted May 8, 2013 Report Share Posted May 8, 2013 Także polecam Nr. 1. Quote Link to post Share on other sites
GuloGulo Posted June 6, 2013 Report Share Posted June 6, 2013 Dzięki za odpowiedź; dokonałem jeszcze jednej obserwacji. Po kilku seriach, wyraźnie ciepły robi się też chwyt silnikowy w replice. Czy grzanie się pakietu i silnika jest normalne, czy może sugerować błędy w elektryce/elektronice repliki? W sumie wykluczyłem taką możliwość na początku, bo replika świeża - tyle co wróciła od renomowanego tunera, serwisanta. Masz na bank zwarcie, kolego. Miałem to samo. Przy zakładaniu stopki kolby lekko przycisnąłem kabel i jak regulowałem docisk silnika to musiałem, go lekko naciąć. Efekt był taki jak napisałeś. Jak poprawiłem okablowanie - grzanie znikło. Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted June 6, 2013 Report Share Posted June 6, 2013 Masz na bank zwarcie, kolego. Miałem to samo. Przy zakładaniu stopki kolby lekko przycisnąłem kabel i jak regulowałem docisk silnika to musiałem, go lekko naciąć. Efekt był taki jak napisałeś. Jak poprawiłem okablowanie - grzanie znikło. Grzanie bateri i silnika spowodowane jest zwiększonym poborem prądu więc to nie wina elektryki a źle złożonego GB, za mocna sprężyna w stosunku do silnika, złe podkładko wanie zębatek, etc... No jest tego trochę. Quote Link to post Share on other sites
seger Posted June 6, 2013 Report Share Posted June 6, 2013 Grzanie silnika jest spowodowane jego pracą. Jest to efekt normalny. Jeżeli natomiast silnik robi się bardzo gorący to albo jest za słaby (zbyt wysoki pobór prądu do jego wytrzymałości), albo za mocna sprężyna, złe przełożenie zębatek. Quote Link to post Share on other sites
czumen Posted June 10, 2013 Report Share Posted June 10, 2013 Witam Potrzebuje wybrać baterie lipo do repliki g&g g2010 . Sprzęt w stocku ( w przyszlosci zmiana na sprezyne guardera 90 lub 100) ,Oto dwie propozycje http://www.ebay.co.uk/itm/Airsoft-7-4V-2200mAh-35C-LiPo-mini-battery-same-size-std-mini-battery-UK-/360662699314?pt=UK_Sporting_Goods_Paintballing&hash=item53f92c0d32 http://www.ebay.co.uk/itm/Overlander-Lipo-Batteries-2200mAh-2S-7-4v-30C-Supersport-2-Two-Cell-Battery-UK-/281088337264?pt=UK_ToysGames_RadioControlled_JN&hash=item41722ba570 Najważniejsze pytanie to czy 35c nie będzie obciążać sprzętu pozdrawiam Quote Link to post Share on other sites
echelon_ Posted June 10, 2013 Report Share Posted June 10, 2013 Ech... Możesz mieć i milion C. Jak silnik nie pobierze to ogniwo dużego prądu nie da. Samych ogniw nie znam, nie jestem w stanie nic powiedzieć na ten temat. Jeśli jednak te wartości C są jak pisze sprzedawca to możesz brać. Quote Link to post Share on other sites
Axus Posted June 15, 2013 Report Share Posted June 15, 2013 Witam! Posiadam replikę G&P na tuningu od ASGShop'u na 450 fps'ów, szukam lipola do prowadnicy M4. Może ktoś polecić dobry akumulator? Czym charakteryzują się wartości C? Spotkałem się z dużą rozbieżnością cen między np: http://www.asgshop.pl/sklep/produkt.php?id=4031 - 15 C a http://www.asgshop.pl/sklep/produkt.php?id=4940 - 20 C. Dzięki i pozdrawiam. Quote Link to post Share on other sites
hindus Posted June 15, 2013 Report Share Posted June 15, 2013 C określa maksymalny prąd jaki jest w stanie przekazać bateria, który wynosi C-krotność pojemności. Czyli 2400mAh (2.4Ah) i 20C to 2.4*20 = 48A. Im więcej tym lepiej. Quote Link to post Share on other sites
Axus Posted June 15, 2013 Report Share Posted June 15, 2013 Dzięki za odpowiedź. Czy warto inwestować w tą drugą baterię 20 C czy też można spokojnie kupować 15 C, tańszą o tej samej pojemności? Quote Link to post Share on other sites
Luminofor Posted June 15, 2013 Report Share Posted June 15, 2013 Lepiej znajdź na allegro Lipo modelarskie. Firma Turnigy ma serię aku modelarskich o wymiarach typowo ersoftowych (np. właśnie sticki). Kupisz lepszy akumulator, a mniej zapłacisz. Np: http://allegro.pl/akumulator-turnigy-lipo-2000mah-2s-7-4v-nano-asg-i3319796073.html http://allegro.pl/bateria-li-pol-7-4v-15-25c-1400mah-turnigy-nano-i3320330772.html Co do tych dwóch co podlinkowałeś, z tego co ja widze, to ten o większej wydajności jest tańszy. Quote Link to post Share on other sites
Axus Posted June 16, 2013 Report Share Posted June 16, 2013 Nie lepszy będzie ten akumulator nr. 2 z mojego linku od tego Twojego nr. 1 ? 400 mAh więcej przy podobnym C, a cena ta sama. Quote Link to post Share on other sites
Lafayette Posted June 16, 2013 Report Share Posted June 16, 2013 Ale producent inny ;) Quote Link to post Share on other sites
Michu Posted June 23, 2013 Report Share Posted June 23, 2013 Pytanko, Pierwszy test nowej batki - chinski wynalazek marki VANARAS ktory miesci sie w ich puszcze PEQ (fakt ladnej). Parametry 11.1v 900 mah 15c. Przed testem batka podlaczona do ladowarki captain, ktora po sprawdzeniu pakietu poladowala 5minut i sie wylaczyla. Pozniej sprawdzenie beeperem, wszystkie cele ok. Pierwsze strzaly, spoko rof, kilka kolejnych, rof spada, batka sie grzeje niemilosiernie. Odlaczam, sprawdzenie beeperem, jeden cel na zielono, reszta na czerwono. Replika na innej batce tez nowce turnigy 15-25c 2000 mah smiga az milo, bez ww. efektow. Co moglo pojsc zle? Zwalona batka, czy kwestia c? Ps. Ze wzgledu na rozmiar pakietu (50x30x18) mam watpliwosci co do parametrow podanych przez producenta... Quote Link to post Share on other sites
hindus Posted June 23, 2013 Report Share Posted June 23, 2013 Bo sama wartość "C" nic nie znaczy. Tu wpływ ma jeszcze pojemność. Pakiet daje za mały prąd. 15*0.9 = 13,5A. Konkretnie go przeciążasz. Quote Link to post Share on other sites
Fedajkin Posted June 23, 2013 Report Share Posted June 23, 2013 Taki się nadaje do pistoletu albo pma ze sprężyną M100 max. Warto też ją jednak zbalansować. Jeśli nie chce się balansować to najpierw rozładować a później zbalansować. Quote Link to post Share on other sites
Michu Posted June 23, 2013 Report Share Posted June 23, 2013 To powiedzcie mi ile amperów moze pociagnac replika, ktora osiaga ok 470 fps z boreupem (czyli bez, pewnie ze 430), silnik to HT od SHS? Quote Link to post Share on other sites
hindus Posted June 23, 2013 Report Share Posted June 23, 2013 Ciężko to zmierzyć, bo pierwszy impuls prądowy może spokojnie dojść do kilkudziesięciu amperów (oczywiście w trakcie pracy ciągłej prąd spada do wartości od pół do paru amperów), jednak to właśnie ten impuls jest istotny (dlatego też producenci podają wydajność prądową przy pracy ciągłej i impulsowej). Nie da się tego łatwo oszacować, ale skoro 25c 2Ah śmiga miło, to możesz założyć, że mniej niż 50A. Quote Link to post Share on other sites
Fedajkin Posted June 23, 2013 Report Share Posted June 23, 2013 (edited) Polecam obejrzeć poniższy filmik, conieco wyjaśnia. http://www.youtube.com/watch?v=OePTASWJahs A na tym widać ile amper pobiera silnik SHS HT tylko, że bez obciążenia. http://www.youtube.com/watch?v=5I7mkaIGwk8 Edited June 23, 2013 by Fedajkin Quote Link to post Share on other sites
Michu Posted June 23, 2013 Report Share Posted June 23, 2013 (edited) Dzieki, za powyższe. Z ta batka vanaras nie moglo sie udac... Od kilku godzin przewalam hobbykinga, ogolnie rozgladam sie za 7,4 bo primo rof na wspomnianej 11,1 2000mah jest zabojczy, secundo rozmiar wewnetrzny puszki peq jest znikomy. Czy cos takiego da rade? http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__32563__Turnigy_nano_tech_1300mAh_2S1P_20_40C_Lipo_Receiver_Pack_NL_Warehouse_.html Wlasnie widze ze jakies dziwne wtyczki, fakt ze i tak bede przelutowywal. Albo http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__32550__Turnigy_nano_tech_1000mah_2S_25_50C_Lipo_Pack_NL_Warehouse_.html Edited June 23, 2013 by Michu Quote Link to post Share on other sites
Fedajkin Posted June 25, 2013 Report Share Posted June 25, 2013 (edited) Ja na twoim miejscu zrezygnowałbym po prostu z puszeczki, odsprzedał ją komuś i poszukał miejsca na replice gdzie można akumulator przyczepić jakąś taśmą. Sam tak zrobiłem chociaż mam miejsce w chwycie ale znudziły mi się kable na przód. Przełożenie ich do tyłu to nic trudnego a nie trzeba się cackać z małymi pakietami - bo te dwa, które podałeś też do jakichś super mocnych nie należą. Celuj raczej w co najmniej 40A, czyli 2000mAh 20C i więcej. Bo to już pozwoli z powodzeniem napędzać praktycznie każdą replikę. Edited June 25, 2013 by Fedajkin Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.