Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

"Night of Nights" - D-Day, Normandia 1944 - Kotowice k. Wrocławia, 28/29 czerwca 2025 r.


Recommended Posts

Prolog

‘The Channel stopped you, but not us’
-;Brytyjskie graffiti namalowane kredą na burcie szybowca Horsa podczas przygotowań do lotu.


______________________________________________________________________________________________________________

 

Sehr geehrter Herr Generalfeldmarschall Erwin Rommel

Zu Beginn meines Briefes möchte ich Ihrer Frau Lucia meine besten Wünsche aussprechen, da ich der Komplexität unserer Situation den Vorzug vor Höflichkeit gebe. An ihrem Geburtstag wünsche ich ihr viel Gesundheit und Erfolg in allen Belangen. Ich hoffe, ihre Freundlichkeit persönlich übermitteln zu können, wann immer ich die Gelegenheit habe, Herrlingen zu besuchen.
    Um auf die Kriegsthemen zurückzukommen: Die Inspektion der vorderen Abschnitte des Atlantikwalls ergab keine größeren Mängel. Meine einzige Sorge ist die Verzögerung beim Ausbau des nächsten Befestigungsabschnitts, aber wir sind nicht dazu bestimmt, diese Angelegenheit zu beschleunigen. 
Was unser umstrittenes Thema betrifft, können Sie dem Führer bei Ihrem Treffen in Berchtesgaden mitteilen, dass die Panzerverbände nach meinem Konzept, nach seinen Anordnungen, sicher im Landesinneren stationiert wurden.

(Na początku mojego listu, przedkładając kurtuazję nad zawiłości naszej sytuacji, pragnę złożyć serdeczne życzenia dla Pańskiej małżonki Lucii. Z okazji jej urodzin życzę bytowania w zdrowiu i powodzeniu spraw wszelkich. Mam nadzieję osobiście przekazać jej uprzejmości gdy tylko nadarzy mi się okazja pojawić w Herrlingen.
Wracając jednako do kwestii wojennych, inspekcja wysuniętych sektorów Wału Atlantyckiego nie wykazała żadnych większych uchybień. Martwi mnie jedynie kwestia opóźnień rozbudowy kolejnej sekcji umocnień, lecz nie nam pisane jest przyspieszyć tę sprawę.
Co się tyczy naszej kwestii spornej – może Pan poinformować Führera, gdy spotkacie się w Berchtesgaden, że jednostki pancerne zostały rozlokowane podług mojego konceptu, zgodnie z jego ustaleniami, bezpiecznie w głębi lądu.)

Mit freundlichen Grüßen
Generalfeldmarschall Gerd von Rundstedt

(list stanowi fikcje literacką)

________________________________________________________________________________________________________________

 

Soldiers of the Regiment:
Today, and as you read this, you are en route to that great adventure for which you have trained for over two years.
Tonight is the night of nights.
Tomorrow, throughout the whole of our homeland and the Allied world the bells will ring out the tidings that you have arrived, and the invasion for liberation has begun.
The hopes and prayers of your dear ones accompany you, the confidence of your high commanders goes with you. The fears of the Germans are about to become a reality.
Let us strike hard. When the going is tough, let us go harder. Imbued with faith in the rightness of our cause, and the power of our might, let us annihilate the enemy where found.
May God be with each of you fine soldiers. By your actions let us justify His faith in us.

(Dzisiaj, kiedy to czytasz, jesteś w drodze do tej wspaniałej przygody, do której przygotowywałeś się przez ponad dwa lata.
Dziś jest noc nocy.
Jutro w całej naszej ojczyźnie i świecie sprzymierzonym dzwony zabiorą wieść o przybyciu i rozpoczęciu inwazji wyzwoleńczej.
Towarzyszą wam nadzieje i modlitwy waszych bliskich, zaufanie waszych wysokich dowódców idzie z wami. Obawy Niemców wkrótce staną się rzeczywistością.
Uderzmy mocno. Kiedy zrobi się ciężko, uderzymy jeszcze mocniej. Przepełnieni wiarą w słuszność naszej sprawy i siłą naszej mocy, zniszczmy wroga tam, gdzie go znajdziemy.
Niech Bóg będzie z każdym z Was, szlachetnych żołnierzy. Swoimi czynami usprawiedliwiajmy Jego wiarę w nas.)

- Col. Robert Sink
 

Edited by MisqGrzywa
Link to post
Share on other sites
  • Domin007 changed the title to "Night of Nights" - D-Day, Normandia 1944 - Kotowice k. Wrocławia, 14 czerwca 2025 r.
  • 2 weeks later...
  • Domin007 changed the title to "Night of Nights" - D-Day, Normandia 1944 - Kotowice k. Wrocławia, 28/29 czerwca 2025 r.

Normandia D-Day 1944. „Night of nights” - Gra nocna.

Lokalizacja: Kotowice k. Wrocławia - okolice jeziora Panieńskiego

Termin: 28/29.06.2025

Czas gry: 12h (19:00 – 7:00)

ASH Małopolska & ASH Dolny Śląsk serdecznie zapraszają na pierwszą grę przygotowaną we wspólnej kooperacji.
Scenariusz przeniesie nas w pierwsze godziny inwazji aliantów w Normandii, kiedy obie strony musiały zmierzyć się z wieloma przeciwnościami losu, wykazać się zdolnością do improwizacji i szybkiej reorganizacji.
Będzie to gra nocno-poranna, na rozległym terenie, wymagająca podstawowych umiejętności nawigacji.
Niemcy będą musieli płynnie przejść z trybu wartowniczo-garnizonowego, do stawienia czynnego oporu i próby zduszenia starań przeciwnika w zarodku. Alianci natomiast będą próbować zrealizować cele operacji pomimo wielu problemów i ograniczonych zasobów.

Strony:

Państwa Osi:

Niemiecka 7 Armia

LXXXIV Korpus Armijny – umundurowanie Wermacht i SS, oddziały ochotnicze państw sojuszniczych oraz stylizacje pochodne.

II Korpus Spadochronowy – umundurowanie spadochroniarskie, Luftwaffe i Wermacht

__________________________________________________________________________

Alianci

Brytyjska 6 Dywizja Powietrznodesantowa
Preferowane umundurowanie spadochroniarskie (smock’i), dopuszczalne wszystkie mundury piechoty wspólnoty, PSZ, oraz stylizacje pochodne.

Amerykańskie 82 & 101 Dywizja Powietrznodesantowa
Spadochroniarze - Umundurowanie M42 (dopuszczalne m43)
Piechota szybowcowa -  mundury dowolnych oddziałów piechoty USA oraz stylizacje pochodne.

Zasady

Zasady trafień:
Po trafieniu w dowolną część ciała/ekwipunku gracz krzyczy DOSTAŁEM! (nie DOSTAŁ), podnosi do góry rękę z repliką, oznacza się czerwoną migającą lampką i kamizelką odblaskową, i czeka na pomoc.
Ranny może wzywać pomocy.
Ranny, któremu nie udzielono pomocy medycznej, umiera po 10 minutach.
Ranny może odczołgać się za najbliższą osłonę (max 4m).

„Cicha Śmierć” - w wyniku walki przy użycie bezpiecznej repliki broni białej (bagnet, nóż).
Zabity zachowuje ciszę i od razu udaje się na respa.

Dobijanie rannych - nie ma zastosowania.

Udzielanie pomocy:
Udzielić pierwszej pomocy rannemu może każdy inny uczestnik gry. Polega to na obwiązaniu bandażem nogi, i trwa +/- 2 minuty.
Jeśli ranny lub opatrujący nie ma bandaża, pomoc nie jest możliwa.
Opatrzony gracz wraca do gry, lecz musi w ciągu 30 minut uzyskać pomoc od medyka. Jeśli to się nie stanie – schodzi na respa.
Medyk przekłada opatrunek z nogi na rękę – trwa to kolejne 2 minuty. Jeżeli to medyk udziela bezpośrednio pomocy rannemu, zakład opatrunek od razu na ręce.
Ranny, opatrzony przez sanitariusza (z bandażem na ręce) zostaje całkowicie uzdrowiony po 30 minutach (może zdjąć bandaż).
Ranny z założonym bandażem na ręce lub nodze po powtórnym trafieniu schodzi od razu na respa.

Zasady respa:
Miejscem respa jest oznaczony punkt medyczny (ok. 50m od przynależnego HQ).
Zabity w punkcie medycznym nie może rozmawiać na temat sytuacji taktycznej. Czekając na respawn gracz pozostaje w kamizelce i z włączoną czerwoną migającą lampką. Zawsze opuszcza punkt medyczny na własne ryzyko (może zostać znów ranny) jako całkowicie nieuzbrojony (nie może używać posiadanej broni), i dopiero dostając się do swojego HQ odzyskuje możliwość walki.

Resp trwa 20 minut. Trafiony gracz wykrwawia się 10 minut, jeśli nie zostanie opatrzony idzie do respa i czeka tylko kolejne 10 minut.
UWAGA: Czas respienia może się zmienić w zależności od frekwencji i decyzji organizatora.

Limity FPS:

360 - pistolety maszynowe,

450 - Karabiny powtarzalne, karabiny samopowtarzalne i karabinki automatyczne,

500 - karabiny wsparcia i czterotakty snajperskie

Limity amunicji:
Karabiny samopowtarzalne, czterotakty - 150 szt. amunicji gotowej do użycia (w magazynkach, ładowarce lub luzem).
PMy, karabiny szturmowe - 200 szt. amunicji gotowej do użycia (w magazynkach, ładowarce lub luzem).
Można przenosić dodatkowy zapas luzem w plecaku (nie gotowe do użycia w ładowarce).
Uzupełniać amunicje w magazynkach/gotową do użycia można tylko w HQ i to tylko określoną ilość razy po dostawach zaopatrzenia (każdy gracz dostaje bloczki i wymienia je u dowódcy).

Broń boczna - zawartość posiadanych magazynków. Można uzupełniać z amunicji gotowej przeznaczonej do broni długiej.

KM - może mieć w magazynku max. 300 kulek. Dodatkowe 300szt. (max 2m od KM) przenosi amunicyjny. Amunicyjny jest wymagany do poruszania się zastawu KM’u (strzelać może samodzielnie celowniczy). Dopuszczalne jest strzelanie tylko z pozycji leżącej i/lub podpartej.
W przypadku zabicia amunicyjnego, jego funkcję może przejąć inny gracz. Bez amunicyjnego nie można doładować magazynka ze skrzynki.

Można wymieniać się amunicją między graczami. Nie ma znaczenia rodzaj repliki.

Pirotechnika:
Całkowity zakaz używania pirotechniki innej niż dostarczona przez organizatora

Mechaniki dodatkowe

Branie i przesłuchiwanie jeńców:
Obowiązuje deklaracja: „Biorę cię do niewoli i odbieram broń”.
Czas niewoli trwa 20 minut. Po tym czasie jeniec oznacza się lampka i kamizelką i wraca do swojego respa i czeka 10 minut przed powrotem do gry.
Jeniec może próbować ucieczki. Nie może używać swojej repliki i innego uzbrojenia. Broń „odzyskuje” po powrocie do swojego HQ.
Jeńca można przeszukać, tzn. na żądanie ma on przekazać wszystkie przedmioty związane ze scenariuszem gry typu mapy, rysunki, notatki.
Nie wolno odbierać ani otwierać zaklejonych kopert godzinowych.
Jeńca można przesłuchać wyłącznie w obecności oficera, grając z nim 3 razy w „papier, kamień, nożyce” i zadając mu maksymalnie 3 zamknięte pytania (odpowiedź: TAK/NIE)
Pytania źle zadane, są wliczone w pulę 3 pytań. Jeżeli jeniec przegra, musi odpowiedzieć zgodnie z prawdą. Jeśli wygra, ma dowolność w swej prawdomówności.

Modyfikatory
To karty określające pewne efekty i czas ich oddziaływania na graczy.
Modyfikatorów będzie tylko kilka i zostaną rozdysponowane przez organizatorów na odprawie.

Most i tory kolejowe
Na terenie gry znajdują się tory oraz most kolejowy. Są one w stałym użyciu. Przez tory można przechodzić przy zachowaniu szczególnej ostrożności, ale przemieszczanie się po torach JEST ZABRONIONE! Przez most kolejowy można przechodzić deptakiem, jest on jednak strefą NON-ASG, oznacza to że na całej długości jego konstrukcji (niestety) NIE WOLNO PROWADZIĆ WALK!

Funkcyjni do obsadzenia

Oficer
Po 2 na stronę (+ osoby spośród organizatorów).
Oficerowie na odprawach wyznaczą potrzebną im ilość sierżantów (zależną od frekwencji).

Sanitariusz/Medyk
Po 2 lub 3 na stronę. Oznaczeni przynajmniej jedną opaską na ramieniu. Nie muszą być uzbrojeni.

Inżynier/Saper
Po 2 na stronę. Powinni potrafić uzbroić i odpalić ładunek niszczący (krótkie szkolenie na odprawie),
i posiadać odpowiednie narzędzia (np. do przecinania zasieków).

Radiooperatorzy
Wyznaczeni przez oficerów na odprawie (zależ od frekwencji i ilości sprzętu radiowego).

Wyposażenie obowiązkowe

Ochrona oczu.

Czerwona migająca lampka na oznaczenie rannego/zabitego/respujacego się i odblaskowa kamizelka.

Tracer i fluorescencyjne kulki, lub świetlny marker wystrzału na broni długiej (godz. 21:00 – 04:30).
Marker wystrzału ma być uruchamiany spustem repliki, żeby nie było przypadków „zapomnienia” włączenia markera drugą ręką. Nie używać markera jako latarki!

Kompas

Mapa
Dostarczona przez organizatora

Latarka
Najlepiej stylizowana, bez pierdyliarda lumenów.

Wyposażenie zalecane

Opatrunek osobisty (bandaż)
bez niego opatrzenie rannego może nie być możliwe.

Klikacz/Świerszcz/Cliker (strona USA)
Można zastąpić klikającą zakrętką od słoika.

Ochrona zębów

Wyłączony, naładowany telefon

Radiostacje
Koniecznie stylizowane. Przydadzą się w każdej ilości.

Wyposażenie zabronione

Kompasy elektroniczne, GPS, mapy elektroniczne, mapy nie dostarczone przez organizatora, łączność za pomocą telefonów komórkowych.

Łączność za pomocą telefonów będą mieć dowódcy oddziałów z organizatorami. Tylko w celu wyjaśniania wątpliwych lub spornych sytuacji w czasie gry.

Repliki współczesne bez stylizacji na WWII (dopuszczone tylko po akredytacji przez organizatora, bez optyki, tylko ogień pojedynczy).

Latarki dużej mocy jako szperacze. Szperacz może być, ale stylizowany, w przypadku przenośnego musi mieć „akumulator” połączony kablem z lampą.

Optoelektronika - noktowizory i inne przyrządy optoelektroniczne nie grają.

Start zapisów

Zapisy zostaną otwarte w kolejnym poście, na początku lutego 2025 r.

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

Jest jeszcze trochę czasu do startu zapisów, stąd chciałbym zadać parę pytań w celu wyklarowania zasad:

  1. Czy jest jakaś wstępna mapa terenu gry? Co oznacza rozległy teren? Jakie są granice pola gry? Czy przystanek kolejowy Zakrzów Kotowice jest włączony w aktywny teren gry?
  2. Punkt medyczny ok. 50 m od HQ - czy HQ decyduje gdzie konkretnie jest punkt medyczny, tzn. w którą stronę jest rozstawiony (bliżej linii frontu lub za HQ)? Czy 50 metrów jest odległością minimalną czy maksymalną od HQ?
  3. Czy punkt medyczny jest aktywnym miejscem walki?
  4. Jaki rodzaj pirotechniki zapewnia organizator (rozpryskowa, strobo, itp.)?
  5. W jakiej sytuacji bierze się kogoś do niewoli? Czy nawet kiedy jest otoczony, to nadal może odpowiedzieć ogniem? Czy jeśli nie zostanie powiedziana deklaracja: “Biorę Cię do niewoli i odbieram broń” do końca to można nadal kogoś postrzelić (Załóżmy, że przeciwnik wypowiedział zdanie tylko do połowy, zorientowałem się o co chodzi, więc odpowiadam ogniem w kierunku głosu)? Do tej pory było tak, że jeńcem stawała się osoba, która się poddała lub została ranna i opatrzona przez sanitariusza strony przeciwnej.
  6. Jak działają modyfikatory? Czego będą dotyczyły?
  7. Kulki dostarczane przez organizatora, czy organizują je gracze?
  8. Jaki jest limit KMów i karabinów z lunetą na oddział?
  9. Ile jest punktów HQ na stronę? Czy Sprzymierzeni i oddziały niemieckie działają wspólnie, czy jako osobne oddziały?
  10. Czy dopuszczone są urządzenia noktowizyjne?
  11. Czy jest określony minimalny dystans strzału w przypadku replik, które mają limity ponad CQB (360 FPS) - w przypadku części nocnej, tj. 21:00 - 4:30?
  12. Czy odpowiednie służby zostaną powiadomione o aktywnej grze na terenie czynnej linii kolejowej (SOK, PKP PLK)?
  13. Czy przewidziana jest strefa off-game (poza mostem)?
  14. Czy przejazd pociągu wstrzymuje grę? Jeżeli tak, to czy dzieje się to automatycznie, czy na hasło “STOP GRA!”? Czy jest określony minimalny dystans na jaki strony muszą się oddalić od torów, by podjąć walkę?
  15. Czy w celu zwiększenia liczby uczestników przewidziana jest frakcja francuskiej partyzantki?
Link to post
Share on other sites
W dniu 15.01.2025 o 17:18, PolishPartizan napisał:

Jest jeszcze trochę czasu do startu zapisów, stąd chciałbym zadać parę pytań w celu wyklarowania zasad:

  1. Czy jest jakaś wstępna mapa terenu gry? Co oznacza rozległy teren? Jakie są granice pola gry? Czy przystanek kolejowy Zakrzów Kotowice jest włączony w aktywny teren gry?
  2. Punkt medyczny ok. 50 m od HQ - czy HQ decyduje gdzie konkretnie jest punkt medyczny, tzn. w którą stronę jest rozstawiony (bliżej linii frontu lub za HQ)? Czy 50 metrów jest odległością minimalną czy maksymalną od HQ?
  3. Czy punkt medyczny jest aktywnym miejscem walki?
  4. Jaki rodzaj pirotechniki zapewnia organizator (rozpryskowa, strobo, itp.)?
  5. W jakiej sytuacji bierze się kogoś do niewoli? Czy nawet kiedy jest otoczony, to nadal może odpowiedzieć ogniem? Czy jeśli nie zostanie powiedziana deklaracja: “Biorę Cię do niewoli i odbieram broń” do końca to można nadal kogoś postrzelić (Załóżmy, że przeciwnik wypowiedział zdanie tylko do połowy, zorientowałem się o co chodzi, więc odpowiadam ogniem w kierunku głosu)? Do tej pory było tak, że jeńcem stawała się osoba, która się poddała lub została ranna i opatrzona przez sanitariusza strony przeciwnej.
  6. Jak działają modyfikatory? Czego będą dotyczyły?
  7. Kulki dostarczane przez organizatora, czy organizują je gracze?
  8. Jaki jest limit KMów i karabinów z lunetą na oddział?
  9. Ile jest punktów HQ na stronę? Czy Sprzymierzeni i oddziały niemieckie działają wspólnie, czy jako osobne oddziały?
  10. Czy dopuszczone są urządzenia noktowizyjne?
  11. Czy jest określony minimalny dystans strzału w przypadku replik, które mają limity ponad CQB (360 FPS) - w przypadku części nocnej, tj. 21:00 - 4:30?
  12. Czy odpowiednie służby zostaną powiadomione o aktywnej grze na terenie czynnej linii kolejowej (SOK, PKP PLK)?
  13. Czy przewidziana jest strefa off-game (poza mostem)?
  14. Czy przejazd pociągu wstrzymuje grę? Jeżeli tak, to czy dzieje się to automatycznie, czy na hasło “STOP GRA!”? Czy jest określony minimalny dystans na jaki strony muszą się oddalić od torów, by podjąć walkę?
  15. Czy w celu zwiększenia liczby uczestników przewidziana jest frakcja francuskiej partyzantki?
  1. Wstępna mapa będzie udostępniona po wizji lokalnej, oraz dopięciu spraw formalnych z nadleśnictwem. Wymiary terenu w przybliżeniu to 2600m x 1100m (prawie 260ha). Granicami terenu będą od północy rzeka Odra, od południa wał kolejowy, a wschodnia i zachodnia granice będą umownie poprowadzone najpewniej do linii pól lub dróg leśnych. Przystanek kolejowy Zakrzów Kotowice Będzie wyłączony z gry, ale będzie przylegał do jej terenu lub wyznaczy się go enklawą.
  2. W przypadku gdy to gracze rozstawiają HQ, to sami decydują o lokalizacji punktu medycznego. Nie dotyczy to punktów medycznych przygotowanych przed grą przez organizatora. 50 metrów jest odległością minimalną.
  3. Z punktu medycznego nie można prowadzić walki, a w samym punkcie trzeba nosić kamizelkę/czerwoną lampkę. Wychodząc do gry z P.Med. Gracz wychodzi jako NIEUZBROJONY, i dopiero po zameldowaniu się w HQ "odzyskuje" broń.
  4. Pirotechnika jeśli zostanie dopuszczona (zależy od warunków pogodowych) ograniczy się raczej do błyskowej (nie hukowej) i dymnej.
  5. Tak jak do tej pory, jeńcem staje się osoba, która się w jasny i wyraźny sposób poddała się lub została ranna. W trakcie opatrywania doraźnego przez przeciwnika należy wypowiedzieć formułkę.
  6. Modyfikatory pozostają niespodzianką organizatora ;) - będą proste i raczej sporadyczne.
  7. Kulki własne.
  8. Limit KMów i karabinów z lunetą zależeć będzie od ilości zgłoszeń. Założenia wstępne to 1 KM na 10 osób, i 1 karabin wyborowy na 20 osób.
  9. Ilość HQ na stronę pozostaje tajemnicą scenariusza. Brytyjczycy i Amerykanie będą mieć rozdzielne zadania.
  10. Jeśli nie dysponujesz urządzeniem nokto z okresu ww2 to nie.
  11. Minimalna odległość oddania strzału z repliki o fpsach wyższych niż 360 to 5m + zdrowy rozsądek. Będzie to opisane jeszcze w osobnym poście dot. bezpieczeństwa.
  12. Tak, gra będzie zgłoszona do wszelkich koniecznych podmiotów (Policja, LP, SOK).
  13. Strefą off game (do dyspozycji graczy) pozostanie zapewne parking i jego okolice. Most jest in game, ale z wyłączeniem walki, a obszar stacji kolejowej terenem zupełnie wyłączonym z gry.
  14. Przejazd pociągu nie wstrzymuje gry, gdyż ta nie może przebiegać na torach. przez tory można jedynie przechodzić (z zachowaniem ostrożności). Do pociągu oczywiście nie strzelamy. 
  15. Francuzki Francuski ruch oporu jest brany pod uwagę jako mała grupa moderacyjna. W lutym pojawi się post na ten temat.

    Miśq - ortografia! Francuzki są sympatyczne i je lubimy (zwłaszcza w ruchu oporu), ale na forum wystrzegamy się "byków" - D.
Link to post
Share on other sites

Orajt, to ja mam kolejne pytania:

4 godziny temu, MisqGrzywa napisał:

Wychodząc do gry z P.Med. Gracz wychodzi jako NIEUZBROJONY, i dopiero po zameldowaniu się w HQ "odzyskuje" broń.

Jaki jest sens tej regulacji? Gracze, którzy wracają do gry z punktów powrotu do gry (respów) są traktowani jako posiłki/uzupełnienia. A te przecież przybywają na front uzbrojone i z amunicją. Ta kwestia była podnoszona przy systemie logistycznym i uznaliśmy, że gracze jednak mogą się doładowywać na respie ze skrzyń głównych (nie muszą iść do dowódcy po amunicję/szukać jej na froncie). Więcej - wymuszenie na graczach powracających z respa wyjścia jako nieuzbrojony powoduje, że strona przeciwna może łatwo zablokować punkt medyczny i w ten sposób pozbawić przeciwnika możliwości uzupełnienia strat.
Dlatego uważam, że gracze powinni móc korzystać ze swoich zabawek zaraz po wyjściu z respa (zgaszeniu lampki).

4 godziny temu, MisqGrzywa napisał:

Jeśli nie dysponujesz urządzeniem nokto z okresu ww2 to nie.

VETO!
Przepraszam, ale urządzenia noktowizyjne w czasie II wojny światowej to przesada. Ja wiem, że "Vampiry", "Sniperscoopy", "PAU-2", ale darujcie sobie. Drugowojenna optyka do walki w nocy to były przede wszystkim eksperymentalne urządzenia montowane na pojazdach opancerzonych/czołgach, w pojedynczych egzemplarzach. Jakiekolwiek, potwierdzone w oficjalnych dokumentach, wzmianki o użyciu w polu (i mówię tu o dokumentach, a nie "wspomnieniach" weteranów) takiej technologii to najwcześniej jest to II kwartał 1945 r., a de facto dopiero walki w Korei. W Normandii noktowizorów nie było.

Ze względu na podniesienie realizmu historycznego, zdecydowanie postuluję o zakaz używania urządzeń noktowizyjnych.

Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, MisqGrzywa napisał:
  1. Miśq - ortografia! Francuzki są sympatyczne i je lubimy (zwłaszcza w ruchu oporu), ale na forum wystrzegamy się "byków" - D.

Oczywiście myślami byłem przy francuskich kobietach. - Przyłapałeś mnie ;)

 

43 minuty temu, Domin007 napisał:

Jaki jest sens tej regulacji? Gracze, którzy wracają do gry z punktów powrotu do gry (respów) są traktowani jako posiłki/uzupełnienia. A te przecież przybywają na front uzbrojone i z amunicją. Ta kwestia była podnoszona przy systemie logistycznym i uznaliśmy, że gracze jednak mogą się doładowywać na respie ze skrzyń głównych (nie muszą iść do dowódcy po amunicję/szukać jej na froncie). Więcej - wymuszenie na graczach powracających z respa wyjścia jako nieuzbrojony powoduje, że strona przeciwna może łatwo zablokować punkt medyczny i w ten sposób pozbawić przeciwnika możliwości uzupełnienia strat.
Dlatego uważam, że gracze powinni móc korzystać ze swoich zabawek zaraz po wyjściu z respa (zgaszeniu lampki).

Widocznie nie dotarłem to tej dyskusji. W moim zamyśle chodziło o to żeby resp nie stawał się nagle najeżonym lufami punktem, a takowy jeśli zostanie otoczony, to i tak odcina HQ od posiłków. Ale może faktycznie darujemy sobie kombinacje.

48 minut temu, Domin007 napisał:

VETO!
Przepraszam, ale urządzenia noktowizyjne w czasie II wojny światowej to przesada. Ja wiem, ze "Vampiry", "Sniperscoopy", "PAU-2", ale darujcie sobie. Drugowojenna optyka do walki w nocy to były przede wszystkim eksperymentalne urządzenia montowane na pojazdach opancerzonych/czołgach, w pojedynczych egzemplarzach. Jakiekolwiek, potwierdzone w oficjalnych dokumentach, wzmianki o użyciu w polu (i mówię tu o dokumentach, a nie "wspomnieniach" weteranów) takiej technologii to najwcześniej jest to II kwartał 1945 r., a de facto dopiero walki w Korei. W Normandii noktowizorów nie było.

Ze względu na podniesienie realizmu historycznego, zdecydowanie postuluję o zakaz używania urządzeń noktowizyjnych.

Tutaj uznałem że wymaganie posiadania nokto z epoki będzie praktycznie równoznaczne z jego brakiem, ale skoro masz obawy o zaistnienie takiej sytuacji, to możesz podmienić tekst w mojej odpowiedzi na: "Całkowity zakaz optoelektroniki". Prosze Cię też o dopisanie tego w zasadach ogólnych, w dziale Wyposażenie zabronione.

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, MisqGrzywa napisał:

Widocznie nie dotarłem to tej dyskusji

Bo ona była prowadzona w temacie poświęconym logistyce i dostawom amunicji oraz na samych grach.

Godzinę temu, MisqGrzywa napisał:

Tutaj uznałem że wymaganie posiadania nokto z epoki będzie praktycznie równoznaczne z jego brakiem, ale skoro masz obawy o zaistnienie takiej sytuacji, to możesz podmienić tekst w mojej odpowiedzi na: "Całkowity zakaz optoelektroniki". Proszę Cię też o dopisanie tego w zasadach ogólnych, w dziale Wyposażenie zabronione.

No i super, będzie bardziej realistycznie. Jak ktoś się zdecyduje na walki nad Łabą w kwietniu 1945 r., to wtedy śmiało może na Pantherze albo Grancie coś zamontować, ale w Normandii niech "świeci oczami". ;)

Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, Loczekk96 napisał:

Być może offtop. ALE!
Czy ktoś z Krakowa się wybiera na grę?
Szukam miejsca dla siebie

Całe stado organizatorów będzie jechać z Krakowa, i kilku luźnych graczy też (I hope so). Na pewno znajdzie się transport. Podbij temat bliżej terminu gry ;)

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...