Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Steyr AUG [JG]


Recommended Posts

Wybaczcie za podwójny post, ale nie mogę już edytować.

 

Złożyłem z tą uszkodzoną prowadnica i wszystko jest ok. Niestety nie udało mi się naprawić semi :wink:, chyba za dobrze to podkleiłem, być może nie było to potrzebne, bo problemem mogły być brudne styki. Ale rozwiążę to jak innym razem będę rozkładał GB.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 973
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Zrob tak - skrec tylko zebatki (bez tloka, cylindra itp pierdol, bez popychacza i dyszy).

Potem nacisnij spust tak zeby stycznik stykal i byl z przodu.

Nastepnie przez dzure gdzie powinien byc cylinder albo od dolu przy spuscie przekrec zebatke tlokowa tak zeby zrobila obrot i zadzialal przerywacz.

Jezeli stycznik nie wraca - cos jest nie tak - poobserwoj to i pokombinuj.

Wlasciwie moze byc tylko jedna zebatka - tlokowa - zeby nie musiec krecic reszta.

Jezeli stycznik odskakuje do tylu - znaczy blaszki od auto masz za bardzo wysuniete do przodu.

Sprawdz jedna jeszcze rzecz - odkrec ze spustu blaszke (ktora zwiera auto) i sprawdz czy wtedy masz semi czy nie.

Jezeli nie masz semi - znaczy problem jest wewnatrz w styczniku.

Link to post
Share on other sites

Wtedy jak skręciłem już gb i podłączyłem do baterii to zauważyłem, że jak odda strzał na semi to potem już spust nie odbija, za to odbija z auto. Żeby znowu strzelić semi, trzeba spust ręcznie popchnąć do przodu. Jak już włożyłem gb do karabinu i wszystko złożyłem to pierwszy strzał na semi oddałem. Potem już nie dało rady, bo chyba spust nie odbijał. Więc podejrzewam, że nie było w moim przypadku konieczne podklejanie plastiku, ale zwykłe przeczyszczenie kostki stykowej w gb.

Edited by pixxel
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Przepraszam za podwójny post-odklejenie tego plastiku nie rozwiazało problemu.

 

Po włożeniu GB do repliki, karabin już nie strzela od razu po podłączeniu baterii, tylko po naciśnięciu spustu. Choć semi i tak nie działa to już wiem, ze jednak wina jest zbyt mocne podklejenie.

Edited by pixxel
Link to post
Share on other sites

Zerwij całość plastiku czy czego tam napchałeś na kostkę, wytnij mały kawałeczek z kalendarzyka plastikowego (często jakieś firmy wydają takie jako oferta promocyjna) u mnie to poskutkowało gdyż jest wystarczająco cienki a zarazem twardy aby się nie zwinął. Wszystko działa po takim zabiegu znakomicie :)

Co do full auto po podpięciu baterii, musiałeś chyba czymś zahaczyć o spust przy wkładaniu albo coś w tym stylu bo sama z siebie kostka stykowa do przodu się nie przesunie (może nie założyłeś wtedy sprężynki powrotnej na nią i została z przodu).

Edited by Bojeq
Link to post
Share on other sites

Ok, dzięki za wszystkie pomocne mi posty ;). Mniej więcej były dane podkładki i jakoś sobie dam radę. Tylko mam pytanie-czy każda zębatka musi mieć podkładkę z obu stron czy niekoniecznie? Mam w garażu mnóstwo niepotrzebnych i nieużywanych podkładek. Można je montować do GB?

Link to post
Share on other sites

Masz w garazu podkladki 0.1 mm ? :D

Musisz kupic raczej podkladki do asg - te z garazu beda mialy grubosc od 0.5 mm wzywz. A takich naprawde nie potrzebujesz... tylko wlasnie najciensze zeby precyzyjnie spodkladkowac. Pozatym te z garazu nie beda rowne. Szlifowanie na papierze sciernym tez przerabialem i szkoda zachodu. Kupujesz podkladki za 10 zl GP i masz 10x0.1 i 10x0.2 - styka na zrobienie wielu replik....

 

Ogolnie jak pisze na swoim forum (udostepnilem do czytania dla niezarejestrowanych - dla ulatwienia) wazne jest jak wzgledem siebie wspolgraja zebatki.

Ogolnie zasada jest taka ze pod srodkowa nie za duzo z dolu, z gory ile trzeba. Tlokowa - z dolu tyle zeby nie tarla o srodkowa i u gory zeby nie latala. Silnikowa nie musi miec podkladek z dolu (i tak dociska ja silnik) ale lepiej je wrzucic zeby sprawdzic jak dziala gearbox (z silnikiem sobie nie pokrecimy a wtedy nic nie przyciska jej do gory). Do tego silnikowa musi wspolgrac z silnikiem - wiec nie moze miec za duzo podkladek u gory (juz lepiej za malo).

Wazne jest tez zeby srodkowa zebatka nie tarla zebami o lozysko zebatki silnikowej - jak jest za nisko to tak moze sie stac (i jak lozyska maja duze kolnierze).

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Odkleiłem ten kawałek plastiku i przykleiłem nowy. Nacisnąłem spust przy rozłożonym GB(tzn założyłem jedną część szkieletu na drugą wraz z zębatką tłokową). Odbijał, niby powinno być wszystko ok, a semi powinno działać. Potem już złożyłem GB do kupy pamiętając by kostka stykowa miała założoną sprężynkę. Znowu po podłączeniu GB karabin zaczął strzelać full auto, a spust po 1-2 naciśnięciach przestał odbijać, plastik się odkleił. O dziwo po wsadzeniu GB do korpusu karabin działał normalnie(choć bez semi, ale nie wariował przynajmniej). Nie mam zielonego pojęcia co to może być.

 

P.S. Jeśli by to miało jakieś znaczenie to dodam, ze po złożeniu GB sprężynka od spustu jest dość luźna i trochę ,,lata".

Edited by pixxel
Link to post
Share on other sites

W takim razie zle cos zlozyles.

Zadna ze sprezynek nie lata.

Najmniejsza okragla jest przy styczniku spustu (to co zamyka obwod elektryczny).

Druga - naciaga popychacz.

Trzecia taka smieszna i troche ciezka do zalozenia - na mechanicznym spuscie.

Nie zalozyles zle spustu ? tego drugiego elementu takiego ostrego ktory naciska na stycznik?

Czy jak odkrecisz blaszke na zewnatrz gearboxa (ta ktora odpowiada za auto) - to tez masz auto ?

Link to post
Share on other sites

Rozumiem, ze ta sprężynka od spustu ma zahaczać o spust? Próbowałem tak to złożyć, ale nie było to proste, przednia część spustu wychodziła bardzo do przodu i nie można jej było zgrać z tą mniejszą częścią. Chyba, że tak ma być, wtedy spróbowałbym to po prostu przytrzymać.

Edited by pixxel
Link to post
Share on other sites

W takim razie podkleiłeś za dużo kostkę - przynajmniej w moim wypadku tak było. przez to nawet gdy przerywacz podbija kostkę stykową to ona ciągle trzyma się na spuście. Zmniejsz grubość tego co tam nakładłeś i będzie działać.

Pozdrawiam

Bojo

Link to post
Share on other sites

Nic z tego, spust od GB od razu po naciśnięciu nie odbija i tak jest za każdym razem. Ale raz tak było, ze złożyłem GB(z poklejonym plastikiem) i od razu po podłączeniu baterii GB strzelał jak oszalały. Ale wtedy spust odbijał, tzn odbijał przez kilka naciśnięć a potem przestał, bo plastik odpadł. Zdjęć niestety zrobić nie mogę bo nie mam czym :(.

Link to post
Share on other sites

Zapomniales o sprezynce ktora ma odbijac kostke stykowa.

Bo spust - sam ten dzynks ktory naciskasz - ma wygieta sprezyne, a dodatkowo stycznik - jest cofany przez sprezynke.

Trzecia sprezynka to ta co ciagnie do przodu popychacz, i jest jeszcze jedna przy przerywaczu.

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Wreszcie udało mi się to naprawić. Otóż rozwiązanie problemu było całkiem inne niż zdawałoby się przypuszczać. Te w blaszki wewnątrz GB, o które przy naciśnięciu na semi dotyka kostka stykowa stykały się ze sobą w fazie spoczynku. To powodowało zwarcie, zamykało obwód i dawało stałe auto. Po prostu poprawiłem te blaszki, odgiąłem lekko, żeby się nie stykały. Potem jeszcze dokleiłem ten kawałek plastiku do naprawienia semi, skręciłem i wszystko działa.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...