pixxel Posted August 31, 2010 Report Share Posted August 31, 2010 Wybaczcie za podwójny post, ale nie mogę już edytować. Złożyłem z tą uszkodzoną prowadnica i wszystko jest ok. Niestety nie udało mi się naprawić semi :wink:, chyba za dobrze to podkleiłem, być może nie było to potrzebne, bo problemem mogły być brudne styki. Ale rozwiążę to jak innym razem będę rozkładał GB. Quote Link to post Share on other sites
Kocur666 Posted September 1, 2010 Report Share Posted September 1, 2010 Zrob tak - skrec tylko zebatki (bez tloka, cylindra itp pierdol, bez popychacza i dyszy). Potem nacisnij spust tak zeby stycznik stykal i byl z przodu. Nastepnie przez dzure gdzie powinien byc cylinder albo od dolu przy spuscie przekrec zebatke tlokowa tak zeby zrobila obrot i zadzialal przerywacz. Jezeli stycznik nie wraca - cos jest nie tak - poobserwoj to i pokombinuj. Wlasciwie moze byc tylko jedna zebatka - tlokowa - zeby nie musiec krecic reszta. Jezeli stycznik odskakuje do tylu - znaczy blaszki od auto masz za bardzo wysuniete do przodu. Sprawdz jedna jeszcze rzecz - odkrec ze spustu blaszke (ktora zwiera auto) i sprawdz czy wtedy masz semi czy nie. Jezeli nie masz semi - znaczy problem jest wewnatrz w styczniku. Quote Link to post Share on other sites
pixxel Posted September 1, 2010 Report Share Posted September 1, 2010 (edited) Wtedy jak skręciłem już gb i podłączyłem do baterii to zauważyłem, że jak odda strzał na semi to potem już spust nie odbija, za to odbija z auto. Żeby znowu strzelić semi, trzeba spust ręcznie popchnąć do przodu. Jak już włożyłem gb do karabinu i wszystko złożyłem to pierwszy strzał na semi oddałem. Potem już nie dało rady, bo chyba spust nie odbijał. Więc podejrzewam, że nie było w moim przypadku konieczne podklejanie plastiku, ale zwykłe przeczyszczenie kostki stykowej w gb. Edited September 1, 2010 by pixxel Quote Link to post Share on other sites
Kocur666 Posted September 1, 2010 Report Share Posted September 1, 2010 A zalozyles sprezynke na spuscie ? Cos musiales poknocic. Quote Link to post Share on other sites
pixxel Posted September 1, 2010 Report Share Posted September 1, 2010 Tak. Quote Link to post Share on other sites
pixxel Posted September 12, 2010 Report Share Posted September 12, 2010 Rozkręciłem i okazało się, że za mało tego plastiku jednak podkleiłem. Podkleiłem jeszcze trochę i teraz ku mojemu zdziwieniu mam full auto gdy tylko podłącze baterię :wink:. Czy to wina zbyt mocnego podklejenia czy przyczyna jest inna? Quote Link to post Share on other sites
pixxel Posted September 12, 2010 Report Share Posted September 12, 2010 (edited) Przepraszam za podwójny post-odklejenie tego plastiku nie rozwiazało problemu. Po włożeniu GB do repliki, karabin już nie strzela od razu po podłączeniu baterii, tylko po naciśnięciu spustu. Choć semi i tak nie działa to już wiem, ze jednak wina jest zbyt mocne podklejenie. Edited September 12, 2010 by pixxel Quote Link to post Share on other sites
Bojeq Posted September 12, 2010 Report Share Posted September 12, 2010 (edited) Zerwij całość plastiku czy czego tam napchałeś na kostkę, wytnij mały kawałeczek z kalendarzyka plastikowego (często jakieś firmy wydają takie jako oferta promocyjna) u mnie to poskutkowało gdyż jest wystarczająco cienki a zarazem twardy aby się nie zwinął. Wszystko działa po takim zabiegu znakomicie :) Co do full auto po podpięciu baterii, musiałeś chyba czymś zahaczyć o spust przy wkładaniu albo coś w tym stylu bo sama z siebie kostka stykowa do przodu się nie przesunie (może nie założyłeś wtedy sprężynki powrotnej na nią i została z przodu). Edited September 12, 2010 by Bojeq Quote Link to post Share on other sites
pixxel Posted September 14, 2010 Report Share Posted September 14, 2010 Jeszcze jedno pytanie. Czy mógłby mi ktoś powiedzieć po ile jest podkładek przy każdej zębatce, bo po złożeniu Gb została mi jedna i nie wiem gdzie ją włożyć. Quote Link to post Share on other sites
rain777 Posted September 14, 2010 Report Share Posted September 14, 2010 przy składaniu zębatki powinny na sobie leżeć idealnie,przypatrz się czy któraś nie jest minimalnie za nisko i tam podkładkę wsadź ? Quote Link to post Share on other sites
Kocur666 Posted September 15, 2010 Report Share Posted September 15, 2010 Poradnik o uszczelnianiu i podkladkowaniu Niestety ale musisz sie zarejestrowac (ale to szybko idzie). Mniej wiecej napisalem wiekszosc co wiem o podkladkowaniu i uszczelaniu. Tam znajdziesz informacje jak spodkladkowac gearbox (lepiej niz jest w stocku- oczywiscie musisz kupic podkladki - najlepiej ten komplet GP 10 x 0.1 i 10 x 0.2) Quote Link to post Share on other sites
pixxel Posted September 15, 2010 Report Share Posted September 15, 2010 Ok, dzięki za wszystkie pomocne mi posty ;). Mniej więcej były dane podkładki i jakoś sobie dam radę. Tylko mam pytanie-czy każda zębatka musi mieć podkładkę z obu stron czy niekoniecznie? Mam w garażu mnóstwo niepotrzebnych i nieużywanych podkładek. Można je montować do GB? Quote Link to post Share on other sites
Kocur666 Posted September 16, 2010 Report Share Posted September 16, 2010 Masz w garazu podkladki 0.1 mm ? :D Musisz kupic raczej podkladki do asg - te z garazu beda mialy grubosc od 0.5 mm wzywz. A takich naprawde nie potrzebujesz... tylko wlasnie najciensze zeby precyzyjnie spodkladkowac. Pozatym te z garazu nie beda rowne. Szlifowanie na papierze sciernym tez przerabialem i szkoda zachodu. Kupujesz podkladki za 10 zl GP i masz 10x0.1 i 10x0.2 - styka na zrobienie wielu replik.... Ogolnie jak pisze na swoim forum (udostepnilem do czytania dla niezarejestrowanych - dla ulatwienia) wazne jest jak wzgledem siebie wspolgraja zebatki. Ogolnie zasada jest taka ze pod srodkowa nie za duzo z dolu, z gory ile trzeba. Tlokowa - z dolu tyle zeby nie tarla o srodkowa i u gory zeby nie latala. Silnikowa nie musi miec podkladek z dolu (i tak dociska ja silnik) ale lepiej je wrzucic zeby sprawdzic jak dziala gearbox (z silnikiem sobie nie pokrecimy a wtedy nic nie przyciska jej do gory). Do tego silnikowa musi wspolgrac z silnikiem - wiec nie moze miec za duzo podkladek u gory (juz lepiej za malo). Wazne jest tez zeby srodkowa zebatka nie tarla zebami o lozysko zebatki silnikowej - jak jest za nisko to tak moze sie stac (i jak lozyska maja duze kolnierze). Quote Link to post Share on other sites
pixxel Posted September 16, 2010 Report Share Posted September 16, 2010 U mnie zębatka środkowa ma kilka podkładek z jednej strony, a z drugiej żadnej(chyba, że to była ta, którą znalazłem). Quote Link to post Share on other sites
pixxel Posted September 24, 2010 Report Share Posted September 24, 2010 (edited) Odkleiłem ten kawałek plastiku i przykleiłem nowy. Nacisnąłem spust przy rozłożonym GB(tzn założyłem jedną część szkieletu na drugą wraz z zębatką tłokową). Odbijał, niby powinno być wszystko ok, a semi powinno działać. Potem już złożyłem GB do kupy pamiętając by kostka stykowa miała założoną sprężynkę. Znowu po podłączeniu GB karabin zaczął strzelać full auto, a spust po 1-2 naciśnięciach przestał odbijać, plastik się odkleił. O dziwo po wsadzeniu GB do korpusu karabin działał normalnie(choć bez semi, ale nie wariował przynajmniej). Nie mam zielonego pojęcia co to może być. P.S. Jeśli by to miało jakieś znaczenie to dodam, ze po złożeniu GB sprężynka od spustu jest dość luźna i trochę ,,lata". Edited September 24, 2010 by pixxel Quote Link to post Share on other sites
Kocur666 Posted September 25, 2010 Report Share Posted September 25, 2010 W takim razie zle cos zlozyles. Zadna ze sprezynek nie lata. Najmniejsza okragla jest przy styczniku spustu (to co zamyka obwod elektryczny). Druga - naciaga popychacz. Trzecia taka smieszna i troche ciezka do zalozenia - na mechanicznym spuscie. Nie zalozyles zle spustu ? tego drugiego elementu takiego ostrego ktory naciska na stycznik? Czy jak odkrecisz blaszke na zewnatrz gearboxa (ta ktora odpowiada za auto) - to tez masz auto ? Quote Link to post Share on other sites
pixxel Posted September 25, 2010 Report Share Posted September 25, 2010 (edited) Rozumiem, ze ta sprężynka od spustu ma zahaczać o spust? Próbowałem tak to złożyć, ale nie było to proste, przednia część spustu wychodziła bardzo do przodu i nie można jej było zgrać z tą mniejszą częścią. Chyba, że tak ma być, wtedy spróbowałbym to po prostu przytrzymać. Edited September 25, 2010 by pixxel Quote Link to post Share on other sites
pixxel Posted October 2, 2010 Report Share Posted October 2, 2010 Kocur, nawiązując do Twojego pytanie czy strzela pod odkręceniu blaszki to tak, strzela. Quote Link to post Share on other sites
Bojeq Posted October 2, 2010 Report Share Posted October 2, 2010 W takim razie podkleiłeś za dużo kostkę - przynajmniej w moim wypadku tak było. przez to nawet gdy przerywacz podbija kostkę stykową to ona ciągle trzyma się na spuście. Zmniejsz grubość tego co tam nakładłeś i będzie działać. Pozdrawiam Bojo Quote Link to post Share on other sites
pixxel Posted October 2, 2010 Report Share Posted October 2, 2010 No ale ja już odkleiłem w ogóle cały plastik z kostki. A problem jak był tak jest. gdy wyjąłem GB z body to był styknięty z blaszkami do końca. Spust nie odbija, mimo ze przed skręceniem z gearboxem odbijał. Quote Link to post Share on other sites
Bojeq Posted October 2, 2010 Report Share Posted October 2, 2010 A próbowałeś może trochę rozruszać spust po złożeniu? Może po takim czymś ułoży się w odpowiednim miejscu i zacznie odbijać. Wrzuć też jakieś zdjęcie jak masz ułożoną sprężynke na spuście. Quote Link to post Share on other sites
pixxel Posted October 2, 2010 Report Share Posted October 2, 2010 Nic z tego, spust od GB od razu po naciśnięciu nie odbija i tak jest za każdym razem. Ale raz tak było, ze złożyłem GB(z poklejonym plastikiem) i od razu po podłączeniu baterii GB strzelał jak oszalały. Ale wtedy spust odbijał, tzn odbijał przez kilka naciśnięć a potem przestał, bo plastik odpadł. Zdjęć niestety zrobić nie mogę bo nie mam czym :(. Quote Link to post Share on other sites
Kocur666 Posted October 4, 2010 Report Share Posted October 4, 2010 Zapomniales o sprezynce ktora ma odbijac kostke stykowa. Bo spust - sam ten dzynks ktory naciskasz - ma wygieta sprezyne, a dodatkowo stycznik - jest cofany przez sprezynke. Trzecia sprezynka to ta co ciagnie do przodu popychacz, i jest jeszcze jedna przy przerywaczu. Quote Link to post Share on other sites
pixxel Posted November 7, 2010 Report Share Posted November 7, 2010 Wreszcie udało mi się to naprawić. Otóż rozwiązanie problemu było całkiem inne niż zdawałoby się przypuszczać. Te w blaszki wewnątrz GB, o które przy naciśnięciu na semi dotyka kostka stykowa stykały się ze sobą w fazie spoczynku. To powodowało zwarcie, zamykało obwód i dawało stałe auto. Po prostu poprawiłem te blaszki, odgiąłem lekko, żeby się nie stykały. Potem jeszcze dokleiłem ten kawałek plastiku do naprawienia semi, skręciłem i wszystko działa. Quote Link to post Share on other sites
gumas Posted November 7, 2010 Report Share Posted November 7, 2010 Widzial ktos komore HU do aug na sprzedaz? Obojetnie, sklep lub uzywana. Moja sie polamala i teraz nie moge znalezc nowej. Czy ewentualnie daloby rade zastapic ja komora z innej repliki? Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.