Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

M14 [CYMA]


Guest frank_martin

Recommended Posts

  • Replies 638
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...

Dobra inteligentne pytanko za 100 albo i więcej punków.

Jestem użytkownikiem M14 wersja SOCOM i teraz pytanko. Czy w wersji długiej mocowanie lufy jest takie samo jak w wersji krótkiej? Otóż o co mi biega. Chciałem zakupić samą lufę celem przerobienia wersji SOCOM na wersję długą. I nie wiem czy jest to możliwe sposobem który opisałem. Więc jeśli ktoś rozbierał obie wersje czy może dać znać czy obie wersje wyglądają od środka tak samo.

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Czy da się jakoś zastąpić adapter dwójnogu ? (http://www.asg.com.pl/product_info.php?products_id=1881) Nie uśmiecha mi się dawać 40 zł za kawałek śrubki. Znalazł ktoś może jakieś inne rozwiązanie ? Jeśli tak to prosiłbym o jakieś zdjęcia, schematy cokolwiek co by mi pomogło zastąpić ten adapter.

Oraz druga sprawa, gdy już uporam się z tym adapterem to jaki najlepiej dwójnóg brać ?

Edited by Wint
Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

Parę uwag jeszcze odnośnie m14 cymy jako takiej, może komuś się przydadzą.

 

W porównaniu z replikami typu m4/m16 z tej półki cenowej - prosta konstrukcja, zero problemów typowych dla "emek" (chodzi o m4/m16 -żeby nie było wątpliwości) czyli luzy na kolbie, luzy między połówkami body czy na front gripie - tutaj możemy o tym zapomnieć, oszczędzamy tonę stresu ;) Pokrywa lufy jest plastikowa, lepszej jakości niż w AGM lub KART ale mimo wszystko trochę skrzypi. Łoże natomiast nie skrzypi i to jest ogromny plus. Wykonane z przyzwoitego plastiku, dobrze spasowane.

 

Sam zespół zamka i lufy wykonany ze stopu - robi wrażenie solidnego, aczkolwiek czarna farba dosyć szybko złazi. Nie wyciera się ładnie niestety, tylko złazi :( Pedantom może przeszkadzać, jak dla mnie nie jest źle. Za to elementy są dobrze wykonane, nie ma nadlewek, materiał zdaje się być sporo mocniejszy niż to, z czego robi np. BOYi czy SRC. Jednym słowem kawał żelastwa :) Wspominany już wiele razy bolt catch osadzony jest na pinie, który niestety siedzi dosyć luźno - od razu należy wysunąć go i kapnąć odrobinę kleju na koniec - tak żeby nie latał, ale też żeby dało się go potem wyjąć.

 

Komora hop-up łączy się z gb w specyficzny sposób, poza tym jest naprawdę SUPER stabilizowana w zespole lufy - duży plus w porównaniu do emek. Żeby się do niej dobrać, trzeba właściwie wszystko rozkręcić. Samo zaś wyjęcie zespołu lufy i zamka z łoża to jeden ruch. Lufa ma faktycznie 550 mm - miejscami pojawiają się informacje, że ma 500 mm. Wewnątrz ładnie wypolerowana, niestety nie tak ładnie jak Systema :(

 

Kable są dosyć grube w porównaniu z standardowym chińskim produktem. Bardzo rozsądnie producent wstawił dodatkową kostkę stykową tuż przy silniku - znacznie ułatwia to rozbieranie repliki. Wadą jest mało miejsca w kolbie na baterię - tak jakby wychodzono z założenia, że baterii mocniejszej niż 8,4 nie będziemy wkładać, szkoda :(. Do tego przeszkadza bezpiecznik - niektórzy producenci w ogóle zrezygnowali z bezpieczników, może to jest jakieś wyjście. Teoretycznie można pobawić się pilnikiem i zrobić trochę więcej miejsca w kolbie, lecz trzeba pamiętać że elementy ograniczające baterię wzmacniają konstrukcję kolby.

 

Tradycyjnie repliki chińskie mają spory rozrzut mocy pomiędzy różnymi egzemplarzami - mój ma 350 fps, są takie które mają 330 i 380. Jak się trafi.

 

I słowo podsumowania: za stosunkowo małe pieniądze otrzymujemy bardzo kulturalnie działającą replikę. Ze względów konstrukcyjnych nie posiada ona podstawowych i dosyć upierdliwych wad tak popularnych replik m4/m16. Strzela bardzo dobrze jak na taką moc - a jest to zasługa długiej, półprecyzyjnej lufy i dobrej komory hop-up. Gearbox jest solidny, ale trzeba mieć świadomość iż jest to rzadki v.7 i części które znajdziemy w sklepach nie pozwalają na super upgrady - maksimum, i to dość ryzykowne to m130/m140 z naciskiem na to pierwsze. Jeżeli lubisz długie repliki, nie przeszkadza ci charakterystyczna ergonomia m14 i nie masz kasy na TM to ta Cyma będzie dobrym wyborem.

 

Wcisnę jeszcze zdjęcie mojego egzemplarza ;)

 

p1030250smallur0.th.jpg

Link to post
Share on other sites

Kolejne testy polowe:

Zdarzają się problemy z selektorem. W czasie strzelania na semi w pewnym momencie blokuje spust. Zmiana na auto i z powrotem na semi pomaga, aczkolwiek trochę mnie to denerwuje. Myślę że usunięcie auto załatwi sprawę :)

Więcej wad nie stwierdziłem - czyli poza powyższym same plusy.

Bardzo kulturalna praca gearboxa, uwydatnia się w porównaniu z innymi replikami. Zasięg naprawdę imponujący - podobny do g36 (komora!) CA z lvl 1 i preclufą (ok. 390 fps). Reakcje osób które miały okazje strzelać dzisiaj z tego podobne jak opisuje Poldeck na pierwszej stronie (http://wmasg.pl/forum/index.php?s=&showtopic=38442&view=findpost&p=662158 ). Jednym słowem "the more you know, the more you love" :D

 

61f097ac52cce001med.jpg

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Wymieniłem kable na silikonowe. W tym celu trzeba było m.in. rozmontować zespół kostki stykowej z wszystkimi elementami, które ją otaczają. Jest tam m.in. wajcha którą porusza ramię selektora, odpowiadająca właśnie za wybór trybu pracy gearboxa. Wajcha ta spełnia, o ile się nie mylę (?), funkcje antireversala - jej część wchodzi do środka gearboxa i oddziałuje na zębatki.

 

Ale do rzeczy :)

 

Już wcześniej zauważyłem takie zjawisko, że w czasie strzelania na semi spust czasem lubi się zablokować. Zmiana trybu ognia pomagała - powyższa właśnie wajcha blokowała się w pozycji "semi" z elementem kostki stykowej, zmieniając tryb ognia zmieniała pozycję, po czym wracała na właściwą. W trakcie moich zabiegów selektor (to duże U z żółtego plastiku) złapał trochę luzów i nie dopycha już prawidłowo wajchy gdy przełącza się z semi na auto. Skutek - auto nie wskakuje. No ale mniejsza z tym. Problem pojawia się bowiem, jeżeli spust zablokuje się na semi, bo nie można tego obecnie odblokować zmianą trybu ognia.

 

Sam doszedłem do tego, o czym zresztą mi wcześniej serwisant Taiwangun mówił, a nie do końca wierzyłem - winna jest zbyt słaba bateria. Otóż w razie szybkiego strzelania na semi zdarza się tak, że na słabej baterii zębatki pozostają w niewłaściwym położeniu. Nieszczęsna wajcha blokuje się, blokując jednocześnie kostkę stykową, która z kolei połączona jest ze spustem.

 

Takie to cuda dzieją się w replikach :)

 

PS. Jeśli ktoś ma jakiś patent na ten elastyczny i niedociskający selektor to byłbym wdzięczny ;)

Link to post
Share on other sites

No więc tak, wajcha, o której piszesz, nie spełnia funkcji anti-reversala, antireversal jest taki jak w V3, wajcha natomiast faktycznie trze o zębatki, co powoduje jej odbijanie i wybijanie kostki stykowej na semi, co powoduje rozłączenie styków po 1 strzale (przy okazji sama wajcha też ulega powolnemu ścieraniu - u mnie już się starła). Selektor w m14 jest niestety wynalazkiem działającym na prostej mechanicznej zasadzie i opartym na rozwiązaniu siłowym, przy jednoczesnym stosowaniu kiepski wytrzymałych części, które zużywają się i nie da się nic na to poradzić.

 

Jedyny patent, żeby mieć święty spokój jest taki, żeby wymontować selektor (wcześniej czy później i tak padnie, choć w Cymie jest to ponoć później), tzn tę plastikową wajchę (mnie sama pękła, po tym jak zawiodły wszystkie inne elementy mechanizmu single) i jechać na samym auto - jak chcesz ogień pojedynczy, to opanuj sztukę krótkiego naciskania spustu. U mnie w ekipie ostatnio na strzelankach obowiązuje zasada jechania tylko na singlu i ja jakoś daję radę.

Link to post
Share on other sites

No fakt, nie powinienem tak późno postów pisać bo bzdury wymyślam z tym antireversalem :)

 

Mój plan jest taki, żeby włożyć mocniejszą baterię i zostawić singla, może nawet usunę całe pokrętło selektora w takiej sytuacji. Na 9,6 Sanyo nie singlu nie ma żadnych problemów - zryw jest świetny i nigdy nie zdarza się żeby zębatki blokowały tę wajchę.

 

Sam się zastanawiam w jaki sposób doszło do tego, że przed rozebraniem auto działało, teraz nie działa, bo przy tym akurat nic nie robiłem. Chińska magia :)

Link to post
Share on other sites

Nie wiem dokładnie jak to jest spasowane w Cymie bo mam AGM, ale zakładam, że patent selektora jest taki sam, bo też chyba skopiowany z Marui. W tym wypadku samo ustawienie selektora na auto bywa problematyczne, bo spust minimalnie nie dochodzi do samego końca, jak ustawisz auto. U mnie np to powodowało lekkiego laga (może stąd właśnie zębatki się źle ustawiają) i iskrzenie na stykach, bo nie zachodziły dobrze na siebie (dziwne, ale się fajczyło). Wszystkiemu jest winien ten patent z wajchą selektora w zębatkach, generalnie to auto najlepiej działa jak się singiel zepsuje :)

 

Rozłóż replikę jeszcze raz (wiem, boli), tzn zdejmij łoże po prostu i postrzelaj bez niego, poobserwuj sobie mechanizm selektora, zobacz co tam nie trybi jak należy i w końcu do tego dojdziesz, a jak nie dojdziesz to zapodaj choć fotki, będziemy myśleć.

 

Wymontowywanie selektora ma sens jak chcesz zablokować na auto, singiel niestety może w końcu paść. Co do zdejmowania pokrętła, to lepiej je zostawić, nawet jeśli nic nie robi, bez niego zostaje taka badziewna dziura i widać GB, a ono w ogóle chyba trzyma jeszcze jakąś blaszkę przy spuście w 3 punkcie, ale nie jestem pewien. No chyba, że dziurę zamierzasz zaszpachlować czymś i zamalować, ale jak masz drewnopodobne łoże, to raczej ciężko będzie.

 

Jeśli ktoś znajdzie jakiś niezbyt drogi patent na zmianę części selektora na solidniejsze (np od Tokyo Marui, albo lepiej z tego niezniszczalnego metalu, z którego broń miał zrobioną Predator) to pisać! :)

Link to post
Share on other sites

Właściwie przyczyny są jasne - jeżeli o auto chodzi, jest to luz, słabość ramienia selektora. Odgina się w tym miejscu, gdzie jest śrubka, i przez to nie dopycha wajchy jak należy.

 

Jeżeli zaś o single chodzi - problem leży w zatrzymywaniu się zębatek w takim położeniu, że wajcha jest odrobinę wyżej niż powinna, blokuje ruchomy element kostki stykowej. Dzieje się tak tylko i wyłącznie na słabej baterii (stockowej), bo zryw jest kiepski i przy szybkim strzelaniu układ się sam blokuje. Na mocnej baterii tego nie ma - i to jest moje rozwiązanie na chwilę obecną.

 

Demontaż selektora to jest na chwilę obecną tylko plan - jeżeli jest tak jak mówisz raczej z niego zrezygnuję.

 

Będę pracował nad usztywnieniem ramienia selektora domowymi metodami - nie zależy mi na tym specjalnie, ale lepiej żeby działało niż nie :) Pierwszą myślą jest doklejenie szkieletu z metalu, zobaczymy.

 

Jeżeli chodzi o zjechaną wajchę, czyli rozdzielacz trybu ognia:

http://www.asgshop.pl/sklep/produkt.php?id=1990

i ramię selektora:

http://www.specshop.pl/product_info.php?products_id=3064

prawie 1/4 ceny repliki, więc warto samemu pokombinować ;)

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Doszła dzisiaj do mnie moja M14. Strzela pięknie, jest śliczna, zamek wygląda na solidny, oliwkowe łoże ma fajną chroowatą fakturę, dodatkowo w miejscach chwytu dodatkowo "radełkowane".

Ale:

- rof na batce 9,6 jest żałosny (batka na tych samych ogniwach co stockowa)

- nie wiem jak u was ale u mnie włożenie kabli i batki naraz jest niemożliwe żadnym sposobem, kable do wymiany z miejsca

- body blokowało regulację hop up, nie można było wykręcić pokrętła do końca co skutkowało waleniem 0,25 w gore przy maksymalnie rozkręconym hopku. Musiałem wyciąć kawałek body :o Teraz jedna strzela bardzo świetnie, jutro przestrzelę w dzień przy dobrej widoczności. Generalnie jak na razie (poza kablami i oszczędnością miejsca na batkę) złego słowa na czternastkę powiedzieć nie mogę.

Edited by MAJOR762
Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Wszystkie klony M14 TM (kart, agm, cyma i co tam jeszcze jest) rozbiera sie tak samo. Na prawde nie widze w tym zadnej filozofii. Trzeba by miec 2 lewe rece zeby na prawde nie wpasc na to.

 

Wez kombinerki albo klucz (chodzi mi o narzedzie) i odkrec srube ktora znajduje sie pod tlumikiem plomienia (ta szesciokatna taka). Potem odkrec malutenka srube/imbus u spodu tlumika plonia co pozwoli na colkowite jego wysuniecie (powninien Ci sie ukazac gwint 14mm) po czym wyjmujesz caly zespol muszki i kilka innych czesci odslaniajac od przodu cala lufe, loze i pokrywe. Nastepnie wyciagnij kabłąk spustu (odwroc giwere do gory nogami i ciagnij go do siebie, chwytajac go od strony blizszej kolby) ktory powinien wyjsc caly razem z dzwignia zwalniacza magazynka. Te czynnosci pozwola Ci wyjac caly zespol lufy z zamkiem i GB z loza. Od demontazu Lufy, komory HU i gearboxa od zamka dzieli Cie tylko jeszcze "kilka tysiecy" malych srubek porozmieszczanych w najrozniejszych miejscach. Powinienes sobie poradzic, tylko nie pogub srubek i zapamietaj ich pierwotna lokacje bo to ma znaczenie. Powodzenia.

Link to post
Share on other sites

Wez kombinerki albo klucz (chodzi mi o narzedzie) i odkrec srube ktora znajduje sie pod tlumikiem plomienia (ta szesciokatna taka). Potem odkrec malutenka srube/imbus u spodu tlumika plonia co pozwoli na colkowite jego wysuniecie (powninien Ci sie ukazac gwint 14mm) po czym wyjmujesz caly zespol muszki i kilka innych czesci odslaniajac od przodu cala lufe, loze i pokrywe.

Eee......nie bardzo rozumiem o co chodzi w tym fragmencie ale u mnie nie ma żadnej śruby ani imbusu pod tłumikiem płomienia... "Podstawowe" rozkładanie M14 polega na wyjęciu całego kabłąka z zatrzaskiem magazynka i oddzielenia lufy, zamka, GB itp od łoża. Rozkładanie zostało pokazane w instrukcji. Robi się to gołymi rękami bądź przy pomocy jednego dużego śrubokręta (do ułatwienia "odbezpieczenia" kabłąka).

Link to post
Share on other sites

http://www.mechbox.com/m14/m14-disassembly-agm

 

Tu jest filmik i jest jeszcze jeden na tej samej stronce o hopie. Kłopotliwe to rozkładanie, przy pierwszym razie proponuję zaopatrzyć się w masę jakichś pudełeczek, kartkę i długopis i zapisywać co się robi krok po kroku i które śrubki z jakiego pudełeczka gdzie idą - to zaoszczędza czasu i kłopotu przy ponownym składaniu.

 

Gearbox już nieco prościej rozłożyć, kłopot może jedynie sprawić zsuniecie takiej blaszki, która trzyma obydwie połówki razem - trzeba to zrobić na siłę, ale bez przesady, żeby jej nie wygiąć.

 

Innymi problemami, które ja miałem w AGM (nie wiem jak w Cymie, ale może być podobnie), było wsunięcie takiej sprężynki od popychacza, która zapodaje się po złożeniu całości przez taką szparę - cierpliwość popłaca podobnie jak dobry śrubokręt; oraz złożenie całości tak, żeby anti-reversal siedział jak należy (ta sprężynka musi być dobrze ustawiona i lubi się zsunąć przy poruszeniu zęvatkami). Niezbyt wygodnie zakłada się też malutkie sprężynki od płytki selektora, polecam zaopatrzyć się w szczypce chirurgiczne.

 

W zasadzie nie jest trudno M14 rozebrać i złożyć, ale za pierwszym razem ilość czynności do wykonania przytłacza i łatwo się pogubić.

 

Zwrócę jeszcze uwagę na składanie zamka - najlepiej najpierw wsunąć to ustrojstwo do przeładowania - zaczynamy od ustawienia w tylnej pozycji - a później dokręcić tę szynę, która ją podtrzymuje, bo inaczej nie będzie chodzić.

 

Jeśli w replice jest już gumka systemy jak pisze Przemek, to lepiej w ogóle nie ruszać komory hopa i lufy wewnętrznej, bo złożenie tego prawidłowo i dobre spasowanie gumki to mordęga. Już stockowa siedzi bardzo ciasno i ciężko ją wepchnąć do komory, a wszystkie sylikony są nieco grubsze - systema zwłaszcza - więc trzeba się nakombinować.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Panowie, nie zrozumieliście. Nie chodzi o podwójną kulkę. Z tym nie mam żadnego problemu. Chodzi o to że na singlu miałem 2 kulkowego bursta - naciskam spust, idą 2 pełne cykle pracy gearboxa, padają 2 pełne strzały 1 kulkowe i koniec. Wczoraj na mrozie tego nie było, dzisiaj już tak. Wróciłem do domu i problem zniknął. Jutro wystawię ją jeszcze na dwór na mróz tak na godzinkę i zobaczymy co będzie.

A strzelam kulkami P&J Premium.

Edited by MAJOR762
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...