Garnek Posted December 17, 2012 Report Share Posted December 17, 2012 Panowie , strasznie dużo stron do przeczytania ,aż dostałem oczopląsu...Dowiedziałem się ,że oprócz zębatki środkowej , silnikowa i tłoka są standardowe.Nie doczytałem już czy prowadnica sprężyny jest v.3 czy v.7 i czy pasują standardowe tłoki np SHS 15 stalowych zębów? Pytam tutaj, mimo ,że tak naprawdę replika zupełnie inna (Hexagon PPSh),ale w środku drzemie GB v.7 CYMY (tak wiem ,że ma inną dyszę i głowicę cylindra), chodzi mi tylko o części wymienione w pierwszej części posta... Quote Link to post Share on other sites
Vuja1991 Posted December 17, 2012 Report Share Posted December 17, 2012 (edited) Tłok będzie pasował, prowadnica tylko v.7/v.6 (co do v.6 to nie jestem pewien). Edited December 17, 2012 by Vuja1991 Quote Link to post Share on other sites
Szycha201 Posted December 26, 2012 Report Share Posted December 26, 2012 @Garnek: prowadnica V3 ma szersze uszy niż V7, ale da się bez problemu w 10min dopasować. U mnie w M14 Cymy montowałem tłok 15 zębów SHS, ten fioletowy, nie było problemu:) Quote Link to post Share on other sites
S.A.S Posted December 27, 2012 Report Share Posted December 27, 2012 Czy ktoś z was stosował silnik Tornado F1 High torque (krótki) w swojej M14 SOCOM cymy? Wszystko idealnie pasowało? Bo u mnie ten silnik jest źle spasowany, nie może zębatkami zakręcić. Jeśli go wyjmę, to działa poprawnie. O mało nie spaliłem baterii, jak był zamontowany i chciałem zakręcić nim sprężynę. Quote Link to post Share on other sites
Snipernr1 Posted December 27, 2012 Report Share Posted December 27, 2012 Czy to aby na pewno wina silnika? A może złe podkładkowanie? Sprawdzałeś inny silnik ? I co masz na myśli "źle spasowany" Quote Link to post Share on other sites
S.A.S Posted December 28, 2012 Report Share Posted December 28, 2012 sprawdzałem na stockowym, on jest zrobiony tak, że oś na której są szczotki i na zewnątrz zębatka są jakoś położone na sprężynie, która reguluje ustawienie zębatki silnika względem zębatki w Gb. Ta spręży daje różnicę 1,5 mm regulacji w pionie względem osi silnika. A w Tornado F1 tego nie ma. Dlatego zastanawiam się, czy czasem brak właśnie tej małej pierdółki, może mieć znaczenie w odpowiednim działaniu silnika tornado. Ani jeden, ani drugi nie były podkładkowane, bo po prostu nie potrzeba. Silnik tornado trzeba, można powiedzieć, wciskać na siłę aby skręcić koszyczek ze szkieletem Gb. Źle spasowany, tzn. mam na myśli że jest minimalnie za długi, o jakieś max 0,5 mm od stockowego i nie posiada w/w sprężynki. Zaznaczę, że używam li-pola 11,1v 2.0 nano tech turnigy na tym silniku. Spręzyna to guarder M130. Już nie mam pojęcia co może być źle, skoro nie działa replika. Quote Link to post Share on other sites
Laokoon Posted December 28, 2012 Report Share Posted December 28, 2012 Jak się podkładkuje silnik....? Po pierwsze, zmiana silnika w replice wymaga jej ponownego podkładkowania. Po drugie, silnik ma regulację docisku, przez co nigdy nie wkłada się go "na siłę". I to zapewne nią musisz przede wszystkim się zająć, aby naprawić swój problem. Quote Link to post Share on other sites
S.A.S Posted December 29, 2012 Report Share Posted December 29, 2012 Jeśli dobrze rozumiem co znaczy regulacja nacisku, to ten silnik jej nie ma. Wrzuć może jakieś foty wskazując problem, różnice. S1 Quote Link to post Share on other sites
Laokoon Posted December 30, 2012 Report Share Posted December 30, 2012 Regulacja znajduje się w koszyku silnika, nie w samym silniku. Proszę, obejrzyj pierwszy lepszy filmik ilustrujący rozbieranie GB v.7. Albo po prostu pomyśl i wymyśl, do czego służy każda część z koszyka silnika. Quote Link to post Share on other sites
TheOne Posted January 11, 2013 Report Share Posted January 11, 2013 (edited) Panowiemam zamiar zamówić http://gunfire.pl/pr...u-CM032-SF.html planuje zrobić na jej bazie pra snajpe only semi na ok 600 fpsów do wymiany lecą Zeby na SHS v7 http://gunfire.pl/pr...V1-oraz-V7.html Prowadnica Tu pytanie co na łożyskach? jakaś v3 i podpiłować? Tłok SHS 15 http://gunfire.pl/pr...wych-zebow.html Głowica cylinda ultimate v7 http://gunfire.pl/pr...rbox-a-V-7.html Gł tłoka ultimate http://gunfire.pl/pr...loka-z-POM.html Dysza ultimate http://gunfire.pl/pr...epliki-M14.html SP guardera m150 Cylinder SHS 0 http://gunfire.pl/pr...-SHS-Typ-0.html Slinik mam systemki magnum Lufa bedzie promyk guma zielona/systema łożyska jesli nie metal to sie wymieni na metal bo wala sie po pokoju tego od groma Kable modelarskie i mosfet od naszego Kicpy mam jeszcze 2 z ab ;D Pytanie czy gb wytrzyma nie miałem do czynienia z v7 czy da sie w tym mofelu go zakuc kawałekm kwasówki? Pytanie nr 2 coś wymienić z części które podałem? Edited January 11, 2013 by TheOne Quote Link to post Share on other sites
Laokoon Posted January 12, 2013 Report Share Posted January 12, 2013 1. Przeczytaj ten temat zanim zapytasz o rzeczy omawiane w nim po kilka czy kilkanaście razy. 2. Zębatki - dowiedz się, czy są do V1, czy do V7. Na stronie sklepu jest oczywisty błąd - V1 i V7 standardu TM nie mają takich samych zębatek (bodajże środkowa jest inna). I dowiedz się, czy wytrzymają. Kiedy tuningowałem moje m14, jedynymi zębatkami zdatnymi do jakichkolwiek sensownych tuningów były te prometheusa i niejasno mi świta, że te SHS mogą sobie nie dać rady. 3. Na sp150 Guardera w v7 nie wyciśniesz 600fps, gwarantuję Ci to. Teraz zostaje kwestia - chcesz mieć sp150 (wyciśniesz 520-530fps, bo gb v7 nie jest pod względem uzyskiwanych fps z danej sprężyny zbyt wdzięczny), czy chcesz mieć ok 600fps, co wymagać będzie sp170? Do sp150 włącznie szkielet powinien wytrzymać, jeżeli tylko złoży go naprawdę ogarnięta osoba. Powyżej to czysta loteria, a szkieletu nie ma jak wzmocnić, gdyż jego góra siedzi ściśle w imitacji komory zamkowej. 4.O wybranych przez Ciebie częściach się nie wypowiem, choć nie ufam płaskim głowicom tłoka z tworzywa przy takich tuningach mocowych. Wolę bardziej obciążyć szkielet dając aluminiową głowicę niż mieć powtórkę z awarii (głowica tłoka rozlatując się zablokowała i rozwaliła tłok, który zablokował i rozwalił zębatkę tłokową). Na głowicy cylindra dobrze byłoby dodać warstwę gumy czy innego tworzywa, aby pochłaniała drgania i zmniejszała naprężenia. 5. W m14 KONIECZNOŚCIĄ przy tuningach mocowych jest wymiana przerywacza na stalowy Guardera (ASGshop zawsze miał, może mają nadal). 6. Łożyska wymień tak czy siak - metalowe chińskie cudeńka też mogą się rozpaść, a wtedy pół gb mówi "pa pa" 7. Prowadnicę możesz wziąć dedykowaną, Modify jest chyba obecnie najlepsza. A na koniec - rada od człowieka, który od dłuższego czasu posiada i używa m14 TM tuningowane pod sp150 i sp160 i włożył w nią potworne ilości pieniędzy, czasu i nerwów: Pieprz to i kup sobie G&G. Poważnie. Dużo lepsza, lepiej przemyślana, wytrzymalsza i bardziej podatna na tuning konstrukcja. Z uwagi na konieczność wymiany mniejszej ilości cześci ma szanse wyjść taniej nawet niż tuningowanie cymy... Quote Link to post Share on other sites
TheOne Posted January 13, 2013 Report Share Posted January 13, 2013 Super! dzięki wielkie popatrze na G&G, wole dołożyc te 500-700 zł do zestawu i nie martwić sie za każdym razem jak naciskam spust. Quote Link to post Share on other sites
Wolfran Posted March 11, 2013 Report Share Posted March 11, 2013 Panowie chcę osiągnąć około 430-440FPS w mojej M14. Co wypadałoby wymienić. Czytałem wiele stron tego tematu i sam już teraz nie wiem. Quote Link to post Share on other sites
chrislacorunna Posted April 14, 2013 Report Share Posted April 14, 2013 (edited) 1. Przeczytaj ten temat zanim zapytasz o rzeczy omawiane w nim po kilka czy kilkanaście razy. 2. Zębatki - dowiedz się, czy są do V1, czy do V7. Na stronie sklepu jest oczywisty błąd - V1 i V7 standardu TM nie mają takich samych zębatek (bodajże środkowa jest inna). I dowiedz się, czy wytrzymają. Kiedy tuningowałem moje m14, jedynymi zębatkami zdatnymi do jakichkolwiek sensownych tuningów były te prometheusa i niejasno mi świta, że te SHS mogą sobie nie dać rady. 3. Na sp150 Guardera w v7 nie wyciśniesz 600fps, gwarantuję Ci to. Teraz zostaje kwestia - chcesz mieć sp150 (wyciśniesz 520-530fps, bo gb v7 nie jest pod względem uzyskiwanych fps z danej sprężyny zbyt wdzięczny), czy chcesz mieć ok 600fps, co wymagać będzie sp170? Do sp150 włącznie szkielet powinien wytrzymać, jeżeli tylko złoży go naprawdę ogarnięta osoba. Powyżej to czysta loteria, a szkieletu nie ma jak wzmocnić, gdyż jego góra siedzi ściśle w imitacji komory zamkowej. 4.O wybranych przez Ciebie częściach się nie wypowiem, choć nie ufam płaskim głowicom tłoka z tworzywa przy takich tuningach mocowych. Wolę bardziej obciążyć szkielet dając aluminiową głowicę niż mieć powtórkę z awarii (głowica tłoka rozlatując się zablokowała i rozwaliła tłok, który zablokował i rozwalił zębatkę tłokową). Na głowicy cylindra dobrze byłoby dodać warstwę gumy czy innego tworzywa, aby pochłaniała drgania i zmniejszała naprężenia. 5. W m14 KONIECZNOŚCIĄ przy tuningach mocowych jest wymiana przerywacza na stalowy Guardera (ASGshop zawsze miał, może mają nadal). 6. Łożyska wymień tak czy siak - metalowe chińskie cudeńka też mogą się rozpaść, a wtedy pół gb mówi "pa pa" 7. Prowadnicę możesz wziąć dedykowaną, Modify jest chyba obecnie najlepsza. A na koniec - rada od człowieka, który od dłuższego czasu posiada i używa m14 TM tuningowane pod sp150 i sp160 i włożył w nią potworne ilości pieniędzy, czasu i nerwów: Pieprz to i kup sobie G&G. Poważnie. Dużo lepsza, lepiej przemyślana, wytrzymalsza i bardziej podatna na tuning konstrukcja. Z uwagi na konieczność wymiany mniejszej ilości cześci ma szanse wyjść taniej nawet niż tuningowanie cymy... na sp120 445fps, mało wdzięczny? Faktycznie, aczkolwiek po dobrym doszczelnieniu ( miałem tego farta, że serwisant ogarnięty ) nie odstaje od v.2/v.3, a jest bardziej "podatny" na tuning. Panowie chcę osiągnąć około 430-440FPS w mojej M14. Co wypadałoby wymienić. Czytałem wiele stron tego tematu i sam już teraz nie wiem. Raczej nic. 10k BB's na stocku + 500 na sp120 i zero jakiegokolwiek śladu zużycia. Widać, że potrzeba wyższego napięcia. Warto batkę 9,6V, prowadnica (narazie ok) ale jest plastikowa, więc też można, gumka i sprężyna ofc. Silnik też powinien być lepszy, ale sp120 spokojnie uciąga. Teraz pytanie ode mnie: Czy stock pociągnie sp130? Zębatki wyglądają na dość mocne, prowadnica to plastik. Silnik - nie wiem, w chińczykach nie ma raczej dobrych. Zespół tłoka... też nie wiem, ale powinien dać radę IMO. EDIT: Widział ktoś gdzieś w Polsce dostępną lufę precyzyjną (najlepiej PDI) do M14? ~540mm i 2 nacięcia. Edited April 14, 2013 by chrislacorunna Quote Link to post Share on other sites
BAATT57 Posted June 6, 2013 Report Share Posted June 6, 2013 Mam pytanie, może coś się zmieniło na rynku, może ktoś się orientuje. Jak jest dalej z lufami do m14? Promyk wciąż robi dedykowane, lecz te krótkie tak? Czy wciąż pozostaje tylko deep fire i guarder? Ma ktoś jakieś dobre porównanie stockowej lufy do tych 2 producentów? Czy faktycznie coś się polepszyło? W mojej m14 jest aktualnie 445 fps na sp140 guardera (średni wynik, wróciłem do stockowej gł cylindra i dyszy, wcześniej miałem problem tyle fps uzyskać na sp150 ^^) i chciałbym poprawić celność. Quote Link to post Share on other sites
PioutrP Posted June 17, 2013 Report Share Posted June 17, 2013 Witam, Staram się być z tematem na bierząco ale mimo to mam parę pytań odnośnie zębatek. Niedawno rozwaliło mi zębatkę tłokową i chciałbym zaopatrzyć się w jakieś w miare dobre zębatki. Tak, wiem że zębatki z promyka są super hiper ale nie stać mnie na nie a więcej jak m130 nie używam. Moje pytanie to czy liepiej kupić cały zestaw z np. SHS-a lub Guardera (nie wiem które lepsze), czy kupować każdą z osobna??? Jak narazie znalazłem tylko na asgshop-ie środkową zębatkę do V7 z G&P i tu kolejne pytanie... które zębatki będą najbardziej kompatybline z tą od G&P pod względem przełożeń, spasowania, wytrzymałości itp.? Quote Link to post Share on other sites
Cortes Posted August 1, 2013 Report Share Posted August 1, 2013 W dziale zdjęcia replik customowych zamieściłem opis mojej M14ki stylizowanej na Garanda. Napiszcie swoje opinie. http://forum.wmasg.pl/topic/124394-zdjecia-replik-customowych/ Cortes Quote Link to post Share on other sites
Bart_Forrester Posted August 1, 2013 Report Share Posted August 1, 2013 Skróć mag. Quote Link to post Share on other sites
Cortes Posted August 1, 2013 Report Share Posted August 1, 2013 Da się skrócić o jakiś 2 cm. Już próbowałem,ale miałem zły magazynek wyjściowy - zacinał się, a po skróceniu w ogóle nie podawał kulek. Spróbuję jeszcze raz, jak zdobędę tanio midcapa z metalową obudową. Quote Link to post Share on other sites
Cortes Posted August 6, 2013 Report Share Posted August 6, 2013 Zastosowałem magazynek od shotguna. Muszę go dopracować, bo czasem nie podaje kulki. Załączam zdjęcia: http://imageshack.us/g/1/10267530/ Quote Link to post Share on other sites
Laokoon Posted August 7, 2013 Report Share Posted August 7, 2013 Kawał fajnej roboty. Gratulacje. Quote Link to post Share on other sites
Cortes Posted August 25, 2013 Report Share Posted August 25, 2013 Załączam zdjęcia nowej stylizacji M14ki na "Garanda". Łoże jest z mahoniu, w kolorze naturalnym, po olejowaniu. W środku preclufa Prometheus, wzmocnione zębatki, zmieniony cylinder, głowica doszczelniona, tłok z kompletem metalowych zębów, głowica tłoka wzmocniona, dysza mosiężna uszczelniona i sprężyna Guarder 140. Wszystko trochę używane. Przed przeglądem gearboxa dawał 440 FPS. W tym tygodniu sprawdzę jakie ma aktualne osiągi.450 FPS byłoby wytarczające. Celność - na ok 40 m 8/10 trafień w pień drzewa o średnicy 20 cm. Tak jak w pierwszej replice edzie mozliwość montażu szyny pod lunetę lub kolimator, ale chyba nie będę tego używać, bo karabin ma służyć do stylizacji historycznej. Nadal pracuję nad optymalizacją krótkiego magazynka. Jest z fatalnego plastiku i trudno trwale przykleić jakieś zaczepy, żeby stabilnie siedział w gnieździe. http://imageshack.us/g/1/10290762/ Pozdrawiam wszystkich Cortes Quote Link to post Share on other sites
Nowiq Posted September 20, 2013 Report Share Posted September 20, 2013 Wiadomo coś o tym zestawie? Montował ktoś? http://deltashop.pl/pl/zestawy-tuningowe/1051-zestaw-tuningowy-m14.html Quote Link to post Share on other sites
maggot743 Posted September 29, 2013 Report Share Posted September 29, 2013 można by odświeżyć temat :icon_smile: Wracając do pytania o sprężynę m120 nic nie sypnie w GB przez nią czy trzeba coś jeszcze oprócz niej wymienić ? ile by kosztował najtańszy tuning do tej m14? no to by tyle było :icon_smile: mam nadzieje że nie odświeżyłem tematu na darmo :icon_biggrin: Kupując M14 CM poprosiłem o zamontowanie sprężyny M130(G&G). Powiem tak że razem z zieloną gumą G&G współgra bardzo ładnie. Zasięg nieprzeciętny, wręcz bardzo dobry. Skupienie jest po prostu świetnie. Lecą niczym "po sznurku" (kulki 0.28 Guarder). Pozostaje tylko jeszcze zamontować dobrą preckę... I tu nasuwa się pytanie.. Jaką preckę zamontować? Znalazłem taką u Krakmanów, jest godna swej ceny? opłaca się? http://www.taiwangun.com/lufa-precyzyjna-6-03mm-do-m14-src Jeśli nie SRC to z jakich firm polecalibyście lufę precyzyjną? Quote Link to post Share on other sites
Bart_Forrester Posted September 29, 2013 Report Share Posted September 29, 2013 NIE opłaca się, src to gunwo. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.