Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

[Oficjalny] AKM CM.048M [CYMA]


Recommended Posts

  • Replies 2.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Tak jak napisał Lesio, elementy zewnętrzne od Boyi są lepiej wykonane. Ja mam body od Boyi. Jest sztywniejsze i wyczuwalnie cięższe. Wygląda na grubszą blachę, tłoczenia głębsze, wygląd bardziej realistyczny, chociaz to malowanie taki "gruboziarnisty" mat niekoniecznie mi pasuje. Mam tez lufę zewnętrzną stalową. Trafiła się, to kupiłem, a od czego ona jest, to nie wiem. Bo Cyma miała lufę zewnętrzną ze znalu, Boyi z aluminium. Lufa nie miała gwintu do tłumika płomienia. Kupiłem jakąś tanią lufę, od czegoś (nie pamiętam) stalową z gwintem lewym M14, odciąłem gwint i kumpel mi przyspawał go migomatem do mojej lufy. U mnie na zewnątrz z Cymy, to mało zostało. Korpus i podstawa szczerbinki Boyi stal, Podstawa muszki stal- bez zintegrowanego gwintu tlumika płomienia, nie wiem tez od czego. Inne graty szukane w necie i dopasowywane od róznych, ale zasada nr 1: Stal. Miało być 100% stal. (szukam jeszcze stalowego kolanka gazowego i okucia górnej nakładki i nie mogę trafić :( ) Reszta powymieniana na stal. Wszystko sie dało spasować po kombinacjach mniejszych, lub większych.

Na zlot Borne Sulinowo jade za 3 dni, poszukam tam u handlarzy od ostrego.

Za to wagę repliki mam już prawie real po tych wymianach. Z pełnym hi-capem, batką LiPo 2400 mAh, pasem od ostrego waży około 4300g.

Edited by Korba
Link to post
Share on other sites

To jak jesteś zdecydowany to po co się pytasz innych o zdanie ? Ja też miałem CM.048M i wymieniłem w nim WSZYSTKO - drewna, wszystkie części gb, i części lufy na stalowe innych producentów. Zajęło mi to kupę czasu, nerwów z dopasowywaniem i dużo kasy a i tak zostały znalowe obsady lufy i kolby których nie da się wymienić już tak łatwo. I skończyło się na tym ,że replikę sprzedałem za ułamek kwoty w nią zainwestowaną. I kupiłem sobie stalowego bizona ze słabym gb i 350 fps. Ale jest stalowy i zewnętrznie mam spokój.

Link to post
Share on other sites

Chyba właśnie odwrotnie :P Poza tym, otwierałem i cm.048 i boyi rk10, w środku jest bardzo podobnie - jedyna różnica to silnik który jest trochę lepszy w cymie. Ale różnicę będzie widać tylko na twardszych sprężynach. Już nawet nie wspomnę o poronionym pomyśle montażu komory hop-up do lufy w cymie co jest 100 razy lepiej rozwiązane w boyi'u. Ale twoja decyzja, jak chcesz konstrukcyjnie gorszą replikę to Twoja decyzja.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Pytałem parę postów wcześniej, czy gearbox Cymy 0.48 wytrzyma baterię LiPo 11,1V. Napisano, że spoko, wytrzyma.

No i wytrzymał. Pół midcapa. Po wystrzeleniu kilkudziesięciu kulek (głównie pojedynczo, lub bardzo krótkimi seriami) zachrobotało, silnik sie kręci chrobocząc, ale nie napina sprężyny. Któraś zębatka odeszła do zębatkowego nieba.

Więc znowu robota...

A jak już rozbierać i wymieniać części, to na lepsze.

Więc znowu kolejne inwestycje.

Echhh... :(

Link to post
Share on other sites

Tłok Ci poszedł kolego, zębatki masz całe.

U siebie dwa GB v3 mam.

1. M155 + 11.1V 550fps @ 17rps

2. SP130 + 11,1V ShortStroke 440fps @ 25rps

V3 są naprawdę dobrymi i mocnymi szkieletami. Sam pozbyłem się V2 i przeskoczyłem na V3 ze względu na wytrzymałość.

Link to post
Share on other sites

Pytałem parę postów wcześniej, czy gearbox Cymy 0.48 wytrzyma baterię LiPo 11,1V. Napisano, że spoko, wytrzyma.

No i wytrzymał. Pół midcapa. Po wystrzeleniu kilkudziesięciu kulek (głównie pojedynczo, lub bardzo krótkimi seriami) zachrobotało, silnik sie kręci chrobocząc, ale nie napina sprężyny. Któraś zębatka odeszła do zębatkowego nieba.

Więc znowu robota...

A jak już rozbierać i wymieniać części, to na lepsze.

Więc znowu kolejne inwestycje.

Echhh... :(

Jaka batka? Ile C konkretnie?

Link to post
Share on other sites

Ile "C" to nie pamiętam w tej chwili, bo jestem na wyjeździe, a graty w domu. Batka Redox 11,1V, 2400 mAh. Z Gunfire. Biała, ogniwa "w kupie" nie wiszące osobno.

Ale czy to ważne? Teraz za późno na rozważania. Padło, to trza naprawić.

A czy to tłok, czy zębatka, to nie wiem, nie sprzeczam się. Po terkotaniu silnika nie jestem w stanie zdiagnozować. Nie było jeszcze czasu rozbierać. W weekend się może za rozbiórkę wezmę.

I wtedy będę zadawał pytania na co uważać, co warto wymienić przy okazji na lepsze.

Bo w gearboxach to ja nie za duże mam doświadczenie serwisowe.

Link to post
Share on other sites

Ile "C" to nie pamiętam w tej chwili, bo jestem na wyjeździe, a graty w domu. Batka Redox 11,1V, 2400 mAh. Z Gunfire. Biała, ogniwa "w kupie" nie wiszące osobno.

Ale czy to ważne? Teraz za późno na rozważania. Padło, to trza naprawić.

A czy to tłok, czy zębatka, to nie wiem, nie sprzeczam się. Po terkotaniu silnika nie jestem w stanie zdiagnozować. Nie było jeszcze czasu rozbierać. W weekend się może za rozbiórkę wezmę.

I wtedy będę zadawał pytania na co uważać, co warto wymienić przy okazji na lepsze.

Bo w gearboxach to ja nie za duże mam doświadczenie serwisowe.

To może zanim zaczniesz opłakiwać zębatki i tłoki to najpierw dokręć silnik. Jest bardzo duże prawdopodobieństwo, że siępo prostu odsunął, bo dostał za dużo mocy .

A Lipola 11V w chińczykach najlepiej nie używać!

Edited by st45
Link to post
Share on other sites

To może zanim zaczniesz opłakiwać zębatki i tłoki to najpierw dokręć silnik. Jest bardzo duże prawdopodobieństwo, że siępo prostu odsunął, bo dostał za dużo mocy .

A Lipola 11V w chińczykach najlepiej nie używać!

 

Ja jakoś używam lipo 11,1 w każdym chińczyku i jeszcze żaden się nie sypnął.

Link to post
Share on other sites

Tłok Ci poszedł kolego, zębatki masz całe.

U siebie dwa GB v3 mam.

V3 są naprawdę dobrymi i mocnymi szkieletami.

No więc tak wyglądają zębatki w prawie nowym gearboxie v3, który wystrzelił pół midcapa na batce LiPo 11,1V 20C.

W środku kupa opiłków stalowych i ogólna mielonka. Wyłamane zęby znalazłem ze trzy. Reszta została zmielona.

Przedtem strzelał na LiPo 7,4V, ale ROF miał cieniutki. Plomby krakmanów zerwałem dziś, przy rozbiórce.

A taki podobno niezniszczalny i nie do zdarcia...

0j3k.jpg

Edited by Korba
Link to post
Share on other sites

No to zakupilem zestaw czesci do poskladania gearboxa.

I przy okazji maly tuning bedzie.

Zebatki wzmocnione SHS, o takm samym przelozeniu jak stockowe, tlok niebieski SHS (wszystkie zeby stal) zestaw Bore Up (nie wiem jakiej marki- z BB Max) na ktory sklada sie: stalowy cylinder (z wierzchu czerwony) aluminiowa glowica cylindra z dwoma oringami, aluminiowa glowica tloka lozyskowana. Dysza mosiadz uszczelniana z dwoma oringami, sprezyna Guarder 130, gumka HU Systema Energy czarna.

Zanim to poskladam, to jeszcze jakas precke klasy sredniej dokupie.

Bardziej mi zalezy na trwalosci zestawu, niz na 1000 efpeesow.

Dobrze bedzie Panowie Znawcy?

Edited by Korba
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...