shamoth Posted February 22, 2016 Report Share Posted February 22, 2016 Ja miałem z komorą jakąś czarną ciasną i dobrze się uszczelniającą ale twardą i niekręcącą niestety ;/ Quote Link to post Share on other sites
mareq Posted February 22, 2016 Report Share Posted February 22, 2016 No to ja mam niebieską, matową i miękką. Quote Link to post Share on other sites
Mendi Posted March 2, 2016 Report Share Posted March 2, 2016 AIRSOFTPRO - czyli jak wyrzucić kasę w błoto: dobre części stockowe, zastąpić badziewnymi tuningowymi Panowie, przy serwisie kolejnego swd, "przegięła się pała goryczy" (kto wie skąd to, temu gratki). Akurat serwisuję wiosło gfgwd kolegi leszczeton, takie kupił i nie miał mocy by ogarnąć. Przy rozłożeniu okazało się, że jest tam wszystko co się dało od airsoftpro (poza nakładką na rączkę przeładowania): tłok, zaczep zespołu spustu, głowica cylindra, komora, tuleja lufy i prawdopodobnie sprężyna. Niby fajnie - wszystko to "profesjonalne" części tuningowe, stalowe i w ogóle... replika ma tragiczną kulturę pracy, fps są niestabilne a wszystko wewnątrz trze i klekocze. Naciąga się dosyć ciężko, a generuje 570-580fps. Czemu? Ano jest kilka powodów. Galerię macie TUTAJ, nie chcę rozjeżdżać forum dużymi fotkami. 1. Głowica tłoka i tłok Czeski odpowiednik stockowego tłoka składa się z: - korpusu z alu, - wymiennej, aluminiowej, wentylowanej i łożyskowanej głowicy - stalowego pierścienia przy zaczepie. Wszystko w teorii ładnie pięknie, będzie wytrzymalszy i zdrowszy dla spężyny. W praktyce lata po cylindrze, głowica się wyciera, a zaczep tłoka niszczy stockowy zaczep w spuście (pewnym rozwiązaniem jest wymiana na stalowy, a jakże, również od AP, ale o tym niżej). Nie wiem po jakim przebiegu, ale po wyglądzie oringa i cylindra obstawiam że po niedużym. 2. Stalowy zaczep zespołu spustu Czyli najlepsza droga (zaraz po stalowej głowicy ap bez amortyzatora) by zarżnąć stockowy, aluminiowy tłok. Zaczep taki szybko połupie zaczep tłoka alu, współpracuje natomiast z tłokiem wzmocnionym od AP. Tyle że ten element jest za wąski i lata sobie wesoło w zespole spustu - efekt taki jak łyżka w kubku metalowym. 3. Stalowa głowica cylindra tego do końca nie jestem pewny czy to AP, bo znam ich głowice stalowe, czarne. Nie jest to wyrób Barta czy Robba, te bardzo dobrze znam, a stożkowe wybranie materiału i gotowa uszczelka sugerują jednak produkcję seryjną - więc może jednak AP? O ile sam gwint jest ok, o tyle dysza woła o pomstę do nieba - krzywa, ponadgryzana, a samo czoło dyszy rozszerza się jak lufa w pistolecie Runcajsa... W efekcie poharatało to otwór komory hu oraz gumkę. Czy wspomniałem, że otwór dyszy jest idealnie osiowy? Wykonywane to była chyba siekierą i po pijaku... 4. Komora HU Tu akurat nie moge się przyczepić, to jedyna konkretna cześć tego zestawu. Komór tych zamontowałem ok 20 sztuk i hulają. Nie są szczelniejsze od stocka, też potrzebują poszerzonej dyszy, ale regulacja jest wygodniejsza. Niestety wypozycjonowanie lufy jest trudniejsze niż w stocku, bo nie ma tego elementu centrującego, a przy okazji mocnego wkręcania śrubek można uszkodzić miększe lufy. 5. Tuleja lufy Czyli paskudnie wykonany kawał stalowej tulei, która w zamyśle, na zasadzie kilku dodatkowych robaczków ma ustabilizować nam chwiejną lufę. Są entuzjaści tego rozwiązania na forum, nie przeczę - działa to do pewnego stopnia. Ale, jak widać na fotce, trzeba dosyć mocno wypiłować lufę zewn. by to złożyć, a poza tym główny ból pozostaje - bo to nei lufa zewn. luzuje się w stockowej tulejce z alu, tylko ta tuleja luzuje się w body! W a&k i koerze, blokada tejże tulei to 2 robaczki m4, gfgwd zrobiło przełom i dodało 2 robaczki obok... a lufa nadal luzuje się, bo pracuje góra-dół, np przy opieraniu, przenoszeniu na zawieszeniu itd. Nie twierdze, że moje rozwiązanie z przewierceniem całości od spodu (body, tulejka, lufa zewn.) w 1 lub 2 miejscach, nagwintowanie i wstawienie 2 śrub m4/m5, jest najlepsze i jedyne słuszne. Ale jest tanie i w zasadzie najskuteczniejsze. Podsumowując: "A ić Pan w c**j z takimi częściami..." Części tuningowe Airsoftpro pod swd, zalatują mi niewypałami swego czasu działającej firmy G&H, według to których, części mogły być od siekiery, byle by były stalowe. Nie ulegajcie ogólnej manii, części stockowe sprężynowego swd : tłok, cylinder, prowadnica sprężyny, zespół spustu, komora, tuleja lufy - są w zasadzie nie do zajechania nawet na m190, to jest największa przewaga tuningu tej repliki nad tuningiem np takiego warriora czy vsr, gdzie dobra jest jedynie skorupa. W swd wymienia się jedynie głowicę cylindra, sprężynę główną, oraz klasycznie dla replik wyborowych - gumkę hu i lufę. Wymiana komory jest kwestią osobniczą - wygoda jest w zasadzie głównym wyznacznikiem. Quote Link to post Share on other sites
shamoth Posted March 2, 2016 Report Share Posted March 2, 2016 (edited) Dodam jeszcze że myślałem jeszcze nad modyfikacją*, nie zrealizowaną póki co z braku czasu, stockowej komory. Po prostu zamiast robaczka na hex wkręcić śrubę z dużym kołem "zębatym" i wybrać materiał w suwadle. Dzięki czemu mamy stockową, w sumie bardzo dobrą komorę, z komfortem regulowania pokrętłem przy odciągniętym suwadle bez ściągania optyki. *Wszelkie niezastrzegalne prawa zastrzeżone a próby naśladownictwa, kopiowania, wdrażania, wykonania na własną rękę mile widziane wraz z komentarzem :icon_wink: Edited March 2, 2016 by shamoth Quote Link to post Share on other sites
Fenr1r Posted March 2, 2016 Report Share Posted March 2, 2016 Dodam jeszcze że myślałem jeszcze nad modyfikacją*, nie zrealizowaną póki co z braku czasu, stockowej komory. Mam kilka stockowych komór i suwadeł, chyba spróbuję coś z Twego pomysłu wcielić w fazę wykonania, jeśli oczywiście znajdę to czego Tobie brakuje, wolny czas :D Quote Link to post Share on other sites
Bartuce Posted March 2, 2016 Report Share Posted March 2, 2016 Dodam jeszcze że myślałem jeszcze nad modyfikacją*, nie zrealizowaną póki co z braku czasu, stockowej komory. Po prostu zamiast robaczka na hex wkręcić śrubę z dużym kołem "zębatym" i wybrać materiał w suwadle. Dzięki czemu mamy stockową, w sumie bardzo dobrą komorę, z komfortem regulowania pokrętłem przy odciągniętym suwadle bez ściągania optyki. *Wszelkie niezastrzegalne prawa zastrzeżone a próby naśladownictwa, kopiowania, wdrażania, wykonania na własną rękę mile widziane wraz z komentarzem :icon_wink: Jakiś cas temu zastanawiałem się nad adaptacją podobnego systemu do komory AP ... Mój niecny plan zakładał nałożenie na pierścień zewnętrzny (ten karbowany do regulacji HP) bardzo małej zębatki. W obudowie repliki nawiercenie otworu pod optyką. Chciałem wcisnąć tam mały łożyskowany trzpień zakończony zębatką na dole i jakimś delikatnym uchwytem na górze. Nie miałem niestety czasu na to oraz brakuje mi kilku pierdół do tego. No i do tego zabiegu konieczne by było nacięcie na górze suwadła o ile dobrze pamiętam. Quote Link to post Share on other sites
Fenr1r Posted March 2, 2016 Report Share Posted March 2, 2016 (edited) Bartuce, ale po co? Wygoda regulacji w komorze AP jest niedostateczna? :icon_razz: Edited March 2, 2016 by Fenr1r Quote Link to post Share on other sites
Bartuce Posted March 2, 2016 Report Share Posted March 2, 2016 Jest zajebiście niedostateczne :icon_cry: W porównaniu do innych systemów "zewnętrznego" sterowania HP to wypada bardzo kiepsko (to tylko moje zdanie jakby co). Quote Link to post Share on other sites
zolzemon Posted March 3, 2016 Report Share Posted March 3, 2016 Panowie, nie wiem czy to dobry temat ale może mi pomożecie. W swoim swd mam mancrafta i "preckę" madbulla 650mm. Szału nie ma. Czy jeślibym wstawił 506mm promyka, jest szansa na poprawę? Po prostu akurat taką mam. Chodzi mi o fakt, że lufa byłaby sporo krótsza od zewnętrznej. Ma ktoś doświadczenia z tym związane? Quote Link to post Share on other sites
shamoth Posted March 3, 2016 Report Share Posted March 3, 2016 Powtarzalność zapewne wrośnie o ile kulka nie będzie się obijać wewnątrz lufy zewnętrznej, najwyżej ją skrócisz ;) Zresztą jak już masz tą preckę to jaki problem wymienić i zobaczyć co będzie? Quote Link to post Share on other sites
zolzemon Posted March 3, 2016 Report Share Posted March 3, 2016 Wsadziłem tego promyka. Z ciekawości zobaczę co się stanie... Quote Link to post Share on other sites
mareq Posted March 3, 2016 Report Share Posted March 3, 2016 Końcówkę lufy wewnętrznej owiń taśmą klejącą, żeby nie miała dużego luzu w lufie zewnętrznej. Quote Link to post Share on other sites
zolzemon Posted March 3, 2016 Report Share Posted March 3, 2016 To zrobione. Jedyne czego się obawiam to czy powietrze zza kulki nie zepsuje jej lotu w lufie zewnętrznej. Jak będzie przyzwoita pogoda to jutro sprawdzę. Quote Link to post Share on other sites
Mendi Posted March 4, 2016 Report Share Posted March 4, 2016 Ja przycinałem lufe zewn swd pod pdi 595mm, bo nadmiar gazu z sdik pod swd (a jets nadmiar), zawirowania mi robił. Quote Link to post Share on other sites
Shangrii Posted March 4, 2016 Report Share Posted March 4, 2016 Czyli jednak można przedobrzyć z lufą w konwersji gazowej? Czy to akurat fizyka specyficznego działania gazów w konwersji? Bo rozumiem wsadzenie 650mm do zwykłego springa nic nie zmienia, a przy gazie? Quote Link to post Share on other sites
mareq Posted March 5, 2016 Report Share Posted March 5, 2016 W springu ogranicza cię pojemność cylindra. W SWD jest ona za mała dla lufy 650mm. Będziesz mieć już spadek FPS. W systemach gazowych znaczenie ma dawka gazu. Quote Link to post Share on other sites
zolzemon Posted March 5, 2016 Report Share Posted March 5, 2016 Nie udało mi się potestować niestety. Raz, że powietrze w butli się skończyło a dwa, że pogoda była słaba. Na razie zostanie madbull do czasu aż kupię lepszą. Quote Link to post Share on other sites
Mendi Posted March 5, 2016 Report Share Posted March 5, 2016 Kwestia jest taka, że jak jest za krótka lufa precyzyjna w lufie zewn. to bywa że od drgań lub od zawirowań gazu (np. od jego nadmiaru) może się kulka odbijać od ścianek. Wsadzenie 650mm w springu skutkuje utratą ok. 20-30fps, do lufki 590mm, a w gaziaku na odwrót. Quote Link to post Share on other sites
Shangrii Posted March 6, 2016 Report Share Posted March 6, 2016 Ale mimo wszystko te 20-30fps jest warte tej większej celności, prawda? Quote Link to post Share on other sites
shamoth Posted March 7, 2016 Report Share Posted March 7, 2016 Ja bym i 50fps poświęcił dla 5cm lepszego skupienia/powtarzalności strzałów ;) Quote Link to post Share on other sites
Mendi Posted March 7, 2016 Report Share Posted March 7, 2016 Ale wiecie Panowie, że długość dobrych luf to nie stanowi o celności? Przy prawidłowo dobranych bebechach i tym samym modelu precki, zarówno lufa 430 mm jak i 590 da takie samo skupienie - testowane na promykach i pdi. Quote Link to post Share on other sites
shamoth Posted March 7, 2016 Report Share Posted March 7, 2016 Ale wiecie Panowie, że długość dobrych luf to nie stanowi o celności? Przy prawidłowo dobranych bebechach i tym samym modelu precki, zarówno lufa 430 mm jak i 590 da takie samo skupienie - testowane na promykach i pdi. Tyż prawda, potwierdza to twój skorpion i niektóre dobrze zrobione MP5-K na v3 ;) Quote Link to post Share on other sites
Mendi Posted March 7, 2016 Report Share Posted March 7, 2016 Tyż prawda, potwierdza to twój skorpion i niektóre dobrze zrobione MP5-K na v3 :icon_wink: W sumie chodziło mi raczej o to, że przy strzelaniu z 2 replik, gdzie w L96 siedział promyk 430mm a w SWD - promyk 650mm, a miały te same kulki i regi ustawione tak, by były te same fps, to na 80m nie było różnic w skupieniu. @paw44lak Obiecany rysunek ramienia wewnętrznego selektora ognia - TUTAJ A poza tym: niby zmagpulizowany potworek, ale podejrzewam że bardzo praktyczny. Quote Link to post Share on other sites
szaszlyk133 Posted March 31, 2016 Report Share Posted March 31, 2016 Piękny... ale wiadomo jak zmontować front z emki do SWD? Ktoś zdradzi tę tajemnicę? Quote Link to post Share on other sites
Mendi Posted April 1, 2016 Report Share Posted April 1, 2016 Piękny... ale wiadomo jak zmontować front z emki do SWD? Ktoś zdradzi tę tajemnicę? Cześć odpowiedzi masz TUTAJ Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.