echofoxtrot Posted September 14, 2017 Report Share Posted September 14, 2017 Witam. Na początku chcę zaznaczyć, że takich tematów naczytałem się masę, jednak w żadnym z nich nie znalazłem konkretnej finalnej odpowiedzi. Postanowiłem więc założyć ten temat aby sprawę uporządkować. Jakich smarów używacie do poszczególnych części gearboxa? 1. Zębatki 2. Łożyska 3. Cylinder 4. Tłok 5. Dysza Ewentualnie, które części jeszcze poddajecie takim zabiegom? Quote Link to post Share on other sites
mikadorus Posted September 14, 2017 Report Share Posted September 14, 2017 1,2,4 - ŁT43 3,5 - OLEJ (nie olejek) silikonowy. Olejek szybko wysycha. Olej trzyma się dzielnie i co najważniejsze zapewnia super szczelność. Jest jeszcze prowadnica, sprężyna, ogólnie oringi .. okolice przerywacza... itp. Coś się rusza to przesmaruj Łt43. Coś się uszczelnia to olejem silikonowym (taka ogólna zasada). ŁT43 nakłada się pędzelkiem. Silikonowy zwykle rozprowadzam palcem, a przy dyszy nadmiar czyszczę, bo tam oring mały a nikt nie chce by replika pluła smarem. Quote Link to post Share on other sites
Nitro Posted September 14, 2017 Report Share Posted September 14, 2017 1. łt43 2. łt43 3. łt43 4. łt43 5. łt43 Serio nie warto przepłacać do airsoftowych smarów. Quote Link to post Share on other sites
Krzywica Posted September 14, 2017 Report Share Posted September 14, 2017 Będziesz miał 10 "finalnych" odpowiedzi bo każdy stosuje swoją metodę którą uważa za najlepszą. I po tych 10 "finalnych" odpowiedziach będziesz wiedział tyle samo co przed nimi. Quote Link to post Share on other sites
mikadorus Posted September 14, 2017 Report Share Posted September 14, 2017 (edited) Będziesz miał 10 "finalnych" odpowiedzi bo każdy stosuje swoją metodę którą uważa za najlepszą. I po tych 10 "finalnych" odpowiedziach będziesz wiedział tyle samo co przed nimi. I każda się sprawdza. Może pomijając kilku gości, którzy twierdzili, że WD40 to idealny cylindra (serio?). Albo januszy używających olejów roślinnych. Edited September 14, 2017 by mikadorus Quote Link to post Share on other sites
B3Lf öÖö (LastSniper) Posted September 14, 2017 Report Share Posted September 14, 2017 I każda się sprawdza. Może pomijając kilku gości, którzy twierdzili, że WD40 to idealny cylindra (serio?). Albo januszy używających olejów roślinnych. Trzeba być bio eko :icon_mrgreen: Quote Link to post Share on other sites
hindus Posted September 14, 2017 Report Share Posted September 14, 2017 I wege :P Quote Link to post Share on other sites
Buniek92 Posted September 14, 2017 Report Share Posted September 14, 2017 I wege :icon_razz: Nie każdy olej roślinny jest wyłącznie roślinny. Czasami trafiają się z dodatkami odzwierzęcymi :icon_wink: Quote Link to post Share on other sites
tytanowy88 Posted October 2, 2017 Report Share Posted October 2, 2017 A pytanko. Muszę wyeliminować dzwonienie w cilindrze ptw. Prawdopodobnie sprężyna wpada w rezosnans i wydaje dzwięk po strzale dzwonienia. Polecono mi nasmaroać prowadnice, no tak ale czym. Jaki smar dobrze wytłumia? Czym ogólnie prowadnice smarujecie tym łt43, może molibdenowy, a może jakeiś inne cuś? Quote Link to post Share on other sites
MAJOR762 Posted October 2, 2017 Report Share Posted October 2, 2017 ŁT43. Niektórzy twierdzą że smar grafitowy (jeśli dobrze pamiętam) bardzo dobrze wycisza brzęczenie sprężyny ale bałbym się pakować tego do GB bo jest to smar cierny. A siłą rzeczy, po jakimś czasie, w GB wszystkie smary "mielą" się ze sobą i wszędzie jest jednolita "papka". Nie muszę chyba mówić co może się dziać jak w tej "papce" znajdzie się domieszka smaru ciernego. Quote Link to post Share on other sites
Wojtasasg Posted October 2, 2017 Report Share Posted October 2, 2017 A pytanko. Muszę wyeliminować dzwonienie w cilindrze ptw. Prawdopodobnie sprężyna wpada w rezosnans i wydaje dzwięk po strzale dzwonienia. Polecono mi nasmaroać prowadnice, no tak ale czym. Jaki smar dobrze wytłumia? Czym ogólnie prowadnice smarujecie tym łt43, może molibdenowy, a może jakeiś inne cuś? Wystarczy zastosować łt43 na prowadnicę sprężyny, do wewnątrz tłoka i w końcu na samą sprężynę. Warto sprawdzić jeszcze czy sprężynka od głowicy tłoka nie jest luźna bo też brzęczy gdy się zużyje. Sprawdzone na żywym ;) Quote Link to post Share on other sites
J.K. Posted October 2, 2017 Report Share Posted October 2, 2017 Najprościej, najefektywniej i najtaniej jest kupić ŁT43. Można go pakować do wszystkiego. Kiedyś bawiłem się w smar teflonowy do pneumatyki, a jeszcze wcześniej w jakieś smary i mazidła do maszyn precyzyjnych, ale większej różnicy nie dało się odczuć. ŁT43 kupisz w dość dużych opakowaniach i przy dłubaniu na własne potrzeby wystarczy Ci chyba do emerytury. Quote Link to post Share on other sites
MAJOR762 Posted October 2, 2017 Report Share Posted October 2, 2017 Warto sprawdzić jeszcze czy sprężynka od głowicy tłoka nie jest luźna bo też brzęczy gdy się zużyje. Co to test sprężynka głowicy tłoka?? :icon_eek2: Quote Link to post Share on other sites
tytanowy88 Posted October 2, 2017 Report Share Posted October 2, 2017 Co to test sprężynka głowicy tłoka?? :icon_eek2: To jest taki element w tłoku w systemie PTW Quote Link to post Share on other sites
Wojtasasg Posted October 2, 2017 Report Share Posted October 2, 2017 To się ładnie nazywa "piston head guide spring" i ma kod CU-014 :) Quote Link to post Share on other sites
Moherek Posted November 20, 2017 Report Share Posted November 20, 2017 (edited) Cześć, jestem początkujący w temacie serwisowania asg i mam pytanie odnośnie smarowania zębatek. Niedawno wyczyściłem je ze starego smaru, spodkładkowałem na nowo i nasmarowałem smarem litowym zębatki oraz "wewnętrzną" stronę łożysk (tam gdzie nie ma kulek, ale osie zębatek wchodzą do łożyska). O ile przed nasmarowaniem po podkładkowaniu przy zamkniętym gearboxie zębatki wykonywały ok. 5 cykli przy zakręceniu palcem, to po nasmarowaniu są to już tylko 2-3 cykle (różnica jest dobrze widoczna). Mniemam, że jest to spowodowane lepkością smaru. Czy jest to normalne zjawisko, czy jednak zrobiłem coś źle? Dodam, że smar jest już wstępnie rozprowadzony po podłączeniu silnika. Edited November 20, 2017 by Moherek Quote Link to post Share on other sites
szymo86 Posted November 20, 2017 Report Share Posted November 20, 2017 Cześć, jestem początkujący w temacie serwisowania asg i mam pytanie odnośnie smarowania zębatek. Niedawno wyczyściłem je ze starego smaru, spodkładkowałem na nowo i nasmarowałem smarem litowym zębatki oraz "wewnętrzną" stronę łożysk (tam gdzie nie ma kulek, ale osie zębatek wchodzą do łożyska). O ile przed nasmarowaniem po podkładkowaniu przy zamkniętym gearboxie zębatki wykonywały ok. 5 cykli przy zakręceniu palcem, to po nasmarowaniu są to już tylko 2-3 cykle (różnica jest dobrze widoczna). Mniemam, że jest to spowodowane lepkością smaru. Czy jest to normalne zjawisko, czy jednak zrobiłem coś źle? Dodam, że smar jest już wstępnie rozprowadzony po podłączeniu silnika.Twoje mniemanie jest uzasadnione i właściwe.. Logiczne, że zębatki bez lepkiego smaru "luźniej" się kręcą Wysłane z mojego ASUS_X014D przy użyciu Tapatalka Quote Link to post Share on other sites
Moherek Posted November 20, 2017 Report Share Posted November 20, 2017 Czyli wszystko jest w porządku? Quote Link to post Share on other sites
J.K. Posted November 20, 2017 Report Share Posted November 20, 2017 Wszystko w porządku. Smar zawsze zwiększa opory. Quote Link to post Share on other sites
mikoma Posted November 20, 2017 Report Share Posted November 20, 2017 (edited) Ja smaruję ŁT43, a pneumatyka na sucho. Edited November 20, 2017 by mikoma Quote Link to post Share on other sites
mikadorus Posted November 20, 2017 Report Share Posted November 20, 2017 (edited) Ja smaruję ŁT43, a pneumatyka na sucho. Ale, jak? Oringi bez smaru? Jest tylko jeden, jedyny system, który to akceptuje.... tj. grzybki laylaxa do aps96/m24 (głowica tłoka). Chociaż, powiem, że nie próbowałem bez smaru w innych systemach... bo były nieszczelności. Edited November 20, 2017 by mikadorus Quote Link to post Share on other sites
wallop Posted November 23, 2017 Report Share Posted November 23, 2017 ŁT43 jest zbyt rzadki i nie trzyma się powierzchni. Na zębatki tylko smar PTFE z dużą ilością teflonu. Polecam smar od ASGRevolution, radzi sobie nawet z szybkimi zębatkami. Testowałem go na 12:1 i silniku G&P Satan przy SP90 Guarder - trzyma się bardzo dobrze. W sumie do cylindra także polecam ich smar. Lepszego nie znam. Quote Link to post Share on other sites
mikoma Posted November 27, 2017 Report Share Posted November 27, 2017 Ale, jak? Oringi bez smaru? Jest tylko jeden, jedyny system, który to akceptuje.... tj. grzybki laylaxa do aps96/m24 (głowica tłoka). Chociaż, powiem, że nie próbowałem bez smaru w innych systemach... bo były nieszczelności. Nie smaruje wszystkiego co jest w okolicy cylindra, czyli oringa (uszczelki głowicy tłoka) oraz samego cylindra. Testowałem różne konfiguracje i najlepszą szczelność osiągał system bez smarowania. Po wysmarowaniu dysza pluła olejem i replika losowo gubiła zasięg. Od razu mówię, że system nie jakiś skomplikowany, tylko stock z g36 CA :) Cała reszta, tj. prowadnice tłoka, popychacz i inne cuda nasmarowane delikatnie. Quote Link to post Share on other sites
Cupi Posted November 27, 2017 Report Share Posted November 27, 2017 Nadmiar smaru na zebatkach / w cylindrze skutkuje tylko plucie smarem przez jakiś czas, czy wpływa też na gorszą prace gb? Obawiam się że dałem go nieco więcej niż powinienem a nie chce już rozbierać jej kolejny raz... Quote Link to post Share on other sites
wallop Posted December 2, 2017 Report Share Posted December 2, 2017 Nie smaruje wszystkiego co jest w okolicy cylindra, czyli oringa (uszczelki głowicy tłoka) oraz samego cylindra. Testowałem różne konfiguracje i najlepszą szczelność osiągał system bez smarowania. Po wysmarowaniu dysza pluła olejem i replika losowo gubiła zasięg. Od razu mówię, że system nie jakiś skomplikowany, tylko stock z g36 CA :icon_smile: Cała reszta, tj. prowadnice tłoka, popychacz i inne cuda nasmarowane delikatnie. Jak Ci pluje olejem to pokombinuj ze smarami i ich odpowiednią ilością. Nadmiar smaru na zebatkach / w cylindrze skutkuje tylko plucie smarem przez jakiś czas, czy wpływa też na gorszą prace gb? Obawiam się że dałem go nieco więcej niż powinienem a nie chce już rozbierać jej kolejny raz... Najwyżej będziesz mieć wszystko upaćkane :P Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.