Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Wielka Wojna: Neuve Chapelle 1914 "Tyfus" - 5 września 2020, Rogów k. Końskich


Recommended Posts

Dobry wieczór Panowie. Niestety też muszę odpaść z gry. Ostatnie parę dni czułem się poniżej normy. Pomimo witaminek i aspiryny, skończyłem z lekką gorączką. Pewnie dałbym radę zagrać, ale nie chcę pogorszyć przeziębienia, a przede wszystkim nie chcę nikogo zarazić. Do następnego.

Link to post
Share on other sites

Uuuu, pierwszy? No to zawodowo :)

Uprzejme podziękowania za fantastyczną grę dla ZHiS: Pazura, Lee i Hajdiego (którego niestety nie było). No czegoś takiego to jeszcze nie było! Świetny teren, znakomite artefakty (vide artyleria :D ), ciekawe zadania, przemyślana mechanika gry i znakomita kultura zabawy. 

Słabe repliki i mała liczba kulek w magazynku (8 - sic!) zmuszały do bardzo przemyślanego działania. Nie mogło być mowy o bezsensownym sianiu kompozytem czy szarżach na umocnione pozycje nieprzyjaciela. Co innego okładanie ich artylerią i gazem. O tak! Dawno nie przeżywałem na ASH takich emocji jak te kiedy słyszeliśmy jak Niemcy podciągają działo pod nasze pozycje. Potem pojedynek kanonierów z obu stron i coraz bliższe trafienia. A na koniec brawurowy atak Państw Centralnych pod osłoną gazu.

Wczucie graczy z obu stron w role (Sikor, Hubert, Kolba jako Francuz nie rozumiejący po angielsku) - majstersztyk. Stylizacja na bardzo wysokim poziomie, zobaczycie na zdjęciach i na filmie. No i kultura - gra była pełna humoru i zabawy, pomimo słabych replik nikt nie udawał, że nie został trafiony, nikt nie zarzucał nikomu terminatorki. Najbardziej komiczne były lagi w oczekiwaniu na przyznanie się: strzelam do Pazura ukrytego za armatą (tylko pickelhauba się wychyla). Strzał. Przeładowuję. Czekam... Jest trafienie - doleciała. :)

Kto nie był niech żałuje. Myślę, że otworzyliśmy nowy rozdział w polskim ASH, a gry w realiach Wielkiej Wojny będą jednymi z najlepszych.

Jeszcze raz wielkie dzięki za znakomitą imprezę.

Link to post
Share on other sites

Również dziękuję za super grę dla ekipy ZHIS. Wykonaliście kawał dobrej roboty :) Działa super, i mam nadzieję, że częściej będziemy je spotykać. 

Bardzo fajnie było strzelać na niemal same 4-takty. Ograniczenie liczby kulek w magazynku też sporo zmieniało gdyż bardzo często w czasie walki musiałem się doładowywać. 

Pojedynek artyleryjski był świetny. Ile radości dawało kiedy udało się wstrzelić we wrogie pozycje i słyszeć z daleka krzyki ententy :P Natomiast "wybuch" naszego działa też zrobił sporo klimatu. 

No i oczywiście ataki gazowe :) Oby na kolejnych grach było ich więcej ;) 

Do następnego razu 

Link to post
Share on other sites

Ekipo ZHIS dzięki za świetną grę, na pewno pojawię się na następnej jaką zrobicie :)

Artyleria to był świetny pomysł, sam po przydziale do obsługi nawet stwierdziłem że jest to super możliwość do zalarpowania, więc  pojawiły się prośby o podawanie namiarów na ostrzał, "przegrzania lufy","krótkie strzały", a po stratach nawet prośby o uzupełnienie amunicyjnego (dzięki Bullet za współpracę) :D Tak samo wytaczanie działa na pozycje(nie strzelając chowaliśmy je pod drzewa)  i ta radość gdy strzelając na słuch od strony Niemieckiej było słychać okrzyki rannych( swoją drogą też z czasem wstrzelili się w nasze działo) :D No i larpującym elementem było  też rozbrajanie pojmanych jeńców, łącznie z odebraniem broni :)

Na początku myślałem że przy samych 4-taktach czeka nas wieczny "pojedynek snajperski" i z strzelbą nie będę miał możliwości nawet kogoś trafić. Na szczęście były to czarne myśli bo mimo wszystko walki toczyły się na niewielkich odległościach a ich "dynamiczność" aż potrafiła momentami zadziwić :D A walka na broń białą w maskach to po prostu genialny pomysł :D (sam nic prawie nie widziałem jak Marek z Michałem na mnie skoczyli, bagnet spadł z karabinu a jeszcze walcząc samym trenchem pozbawiłem któregoś z chłopaków także bagnetu z mausera). 

Ogólnie dla wszystkich którzy nie przyjechali, uwierzcie działo się :D Huku było co nie miara ( z działa wywaliłem pewnie coś koło 25-30 granatów, z ręcznych poszło w takcie gry 21 z 25 przygotowanych przeze mnie). Co do limitu kulek to myślę że na następne edycje można go nawet zmniejszyć ( łącznie poszło mi 27 kulek przez całą grę, myślę że nikt też nie przekroczył 100). A jak ktoś się waha bo nie ma repliki to kupować strzelbę agma za 80 zł bo na gry w tym klimacie wystarczy :D 

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, hubert94 napisał:

Co do limitu kulek to myślę że na następne edycje można go nawet zmniejszyć ( łącznie poszło mi 27 kulek przez całą grę, myślę że nikt też nie przekroczył 100). A jak ktoś się waha bo nie ma repliki to kupować strzelbę agma za 80 zł bo na gry w tym klimacie wystarczy :D 

Nie jestem pewien ile wystrzelałem, ale na pewno przekroczyłem 100. Może nawet do 150 doszedłem. Lee chyba nawet te swoje 300 zużył.

Więc jeśli kolejne gry będą jeszcze intensywniejsze w strzelaniu, to proszę jednak nie zmniejszać limitów :)

Link to post
Share on other sites

Czołem. 

Gra miała na celu przetestowanie zasad i mechaniki jakie wspólnie ustaliliśmy w wątku Wielka Wojna dyskusja ogólna. Dlatego też całość była kierowana rozkazami jakie otrzymywaliście tak by sprawdzić każdy z elementów. 

 

Przebieg rozgrywki:

8:00 rozpoczęcie zbiórki

9:20 koniec odprawy.

Sprzymierzeni i państwa Centralne rozstawieni w terenie. Okopują się i rozstawiają zasieki.

Około 10:45 państwa Centralne ruszają na patrol połączony z rozstawieniem artylerii. W jego trakcie rozstrzelano dezertera oraz sprawdzono rozbity balon obserwacyjny.

 

Około 10 50 Sprzymierzeni ruszają przez bagna w celu zdobycia informacji o balonie wspomnianym w rozkazach.

Około 11:00 dochodzi do starcia. Obie strony poniosły straty, obie wykonały też swoje zadania.

Kolejnym etapem trwającym do 13:00 były walki o umocnione pozycje państw Ententy. Obie strony poniosły straty, w tym od ognia artylerii. Pomimo zawziętych szturmów i ataku gazowego okopy sprzymierzonych pozostają niezdobyte. Część sił państw Centralnych trafiła do niewoli, jednak bariera  językowa uniemożliwiła zdobycie istotniejszych informacji. 

Po 13:00 obie strony wycofują się. Niemcy pod dowódzctwem doświadczonego oficera austro-węgierskiej armii zajmują pozycje obronne. 

Sprzymierzeni po 13:00 wycofują się na swoje tyły. Tam czeka na nich poczta i chwila wytchnienia. Oraz zadanie dodatkowe polegające na naprawie drogi.

Po 14 następuje ponowne zawiązanie linii frontu. Mimo początkowych sukcesów oddziału Sprzymierzonych sztab główny zaniechał ryzykownych szturmów.

Około godziny 15 strona niemiecka dokonała ataku gazowego z eksperymentalną substancją oraz  szturmu na liczniejszego wroga. Broń okazała się obosieczna gdyż zamki karabinów i pistoletów zaśniedziały. Doszło do krwawej jatki z użyciem broni białej. Część ludzi bez masek zginęła w męczarniach. 

Wtrakcie trwania tej walki kończy się gra.

Liczba zgonów:

Państwa Centralne około 16 potwierdzonych. 

Ententa około 20 potwierdzonych. 

Liczba zgonów na gracza

0-1 gracz

1-0 graczy

2-3 graczy

3-7 graczy

4-2 graczy

Liczba graczy po stronie państw Centralnych: 5

Liczba graczy po stronie Ententy:8

Różnica była regulowana za pomocą "tyfusu" czyli część graczy otrzymywała co jakiś czas status rannego z uwagi na zarazę. 

Liczba rannych niestety jest nie do oszacowania. Mam już pomysł jak to zmienić i ułatwić. 

Chciałbym w imieniu ZHIS podziękować tym którzy się zjawili na grze (graczom i fotografowi) oraz tym którzy razem z nami tworzyli zasady na forum. 

Dziękuję za zaangażowanie w warstwę fabularną. 

Limity fps i amunicji w mojej ocenie wyrównały szanse.

Pazur

P. S. Wszelkie przemyślenia co do zasad wrzucę do wątku ogólnego. 

 

Edited by Pazur88
Link to post
Share on other sites

Gra była super!

Założenia co do użycia tylko 4taktów,  o niewielkiej mocy sprawdziły się całkowicie. Także ograniczenia w pojemności magazynków. 

Natomiast użycie artylerii, to było to! Pojedynki między wrogimi bateriami dawały wiele emocji. Także przypadkowy ostrzał pozycji nieprzyjaciela też dawał emocjonujące efekty, sam zostałem zabity przez prawdopodobnie przypadkowy (niecelny) strzał.

Organizatorzy dodatkowo postarali się o wzmocnienie atmosfery gry. Min. poprzez przydzielenie cech każdego gracza i ciekawą korespodnedcję z kraju.

Mam nadzieję, że następna gra z serii Wielkiej Wojny będzie jeszcze lepsza!

Link to post
Share on other sites

Powiem szczerze - no czegoś takiego się nie spodziewałam. Już wiem, że pierwszowojenne akcesoria zajmą w mojej kolekcji poczesne miejsce, a wydane pieniądze na sprzęt nie są stracone! Artyleria "wymiatała"! Szkoda, że jako Francuz nie mogłem się  z nikim dogadać i nie powierzono mi obsługi działa, ale wszystko obserwowałem z najbliższej możliwej odległości.

Impreza była przednia, za co wielkie podziękowania zarówno orgom, jak i uczestnikom. Niecierpliwie czekam na następną część i zachęcam wszystkich do udziału - imprezę taką jak ta bardzo trudno znaleźć!

Link to post
Share on other sites

Cieszę się, że gra się podobała :). Wrzucam obiecane zdjęcia i filmy, bez żadnych cięć i obróbek. Szczerze to nawet ich nie przeglądałem jeszcze, bo nie miałem kiedy. https://drive.google.com/drive/folders/1ExDu1vqk4J24PF6Nbktn2kO-B8V7lGjD?usp=sharing . Na zdjęciach w ogóle nie czuć tej temperatury jaka była tego dnia :).

 

Edited by Lee
Link to post
Share on other sites
W dniu 11.09.2020 o 19:53, Lee napisał:

Cieszę się, że gra się podobała :). Wrzucam obiecane zdjęcia i filmy, bez żadnych cięć i obróbek. Szczerze to nawet ich nie przeglądałem jeszcze, bo nie miałem kiedy. https://drive.google.com/drive/folders/1ExDu1vqk4J24PF6Nbktn2kO-B8V7lGjD?usp=sharing . Na zdjęciach w ogóle nie czuć tej temperatury jaka była tego dnia :).

 

Link nie działa.

Link to post
Share on other sites
  • Domin007 changed the title to Wielka Wojna: Neuve Chapelle 1914 "Tyfus" - 5 września 2020, Rogów k. Końskich

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...