Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Ardeny '44 Niedźwiedziny k. Skoków- 8-9.10.2021


Recommended Posts

Ja od paru strzelanek jadę po bandzie i używam czegoś takiego :D https://gunfire.com/pl/products/marker-elektroniczny-lightbuck-fastex-foliage-green-rozowe-swiatlo-1152219994.html

Wydaje mi się, że różowe światło widać w nocy trochę lepiej niż czerwone. No i sam kolor nie zostawi wątpliwości czym jest. Patrz przypadek na Reverbate. Kto zna ten wie, ale w skrócie chodziło o tylne światła samochodu xD.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 69
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Kolejny tydzień minął więc pora uzupełnić informacje.
Na noc mamy 21 - 17 dla wojsk alianckich i na ten moment zapewne oni będą stroną "atakującą". Na dzień podobnie 25-21. Tylko jedna osoba ze zgłoszonych jeszcze nie wpłaciła, zgłoszenie weszło w ostatnim tygodniu.
Naniosłem drobne korekty w scenariuszu ze względu na ilość graczy. Myślę, że wpłyną one pozytywnie na jakość rozgrywki.
Na tydzień przed grą gdy już raczej na pewno będę wiedział która ze stron będzie atakować w nocy, skontaktuję się z dowództwem strony broniącej tak, żeby po trochu naświetlić im cel gry nocnej.

Odnośnie lokalizacji gry, możecie sobie wpisać w googlach adres Niedźwiedziny 17B, tam będzie nasza baza noclegowa, namioty rozstawiamy na północnej części działki, samochody zostawiamy wzdłuż drogi. Na miejscu będzie to oznaczone.

Całość zasad jak pisałem wcześniej umieszczę na tydzień przed grą.
Nie będzie raczej żadnych niespodzianek, będzie to raczej przypomnienie.

Jeśli ktoś ma jakieś pytania proszę pisać w wątku lub jak się wstydzi na priv;)

Link to post
Share on other sites

Baza noclegowa to własne namioty, zadaszenia czy co kto lubi. Budynki na terenie to domy w których mieszkają nasi gospodarze a prywatnie moi teściowie i ich sąsiedzi.

Ja organizuję miejsce na ognisko (opał ogarniemy w lesie) i osobno grill, ten no na husky był. Węgiel załatwiam ja.

W lesie wykopimy dołek i ogrnę wapno, żeby nie trzeba było papierzaków stawiać. Po grze, ładnie się to zakopie i nawóz będzie dla lasu.

Link to post
Share on other sites

Do gry został już nie cały tydzień, więc zgodnie z wcześniejszą zapowiedzią, kilka słów przypomnienia i ponowienie najważniejszych informacji. Odnośnie samej gry:

Wiek: 16+
Limity fps:
Pistolet: 380fps (15kul w magu, 4strzały strzykawką) max 30 kulek przy wyjściu do gry
PM (Thompson, Sten, MP40) 400fps (60 kul w magu, 15strzałów strzykawką) max 300kulek przy wejściu do gry
Karabiny samopowtarzalne (Garand) 450fps (40 kul w magu, 10strzałów strzykawką) max 200 kulek przy wejściu do gry
Karabiny powtarzalne (kar, enfieledy) 500fps (40 kul w magu, 10strzałów strzykawką) max 200 kulek przy wejściu do gry
Karabiny maszynowe (BAR, STG) (100 kul w magu 1 pełna strzykawka) max 300 kulek przy wejściu do gry
Karabiny wsparcia (MG42, Browning 1919) max 550 fps, (1000kul) STRZELAMY TYLKO Z POZYCJI PODPARTEJ, NIE MOŻNA STRZELAĆ Z BIODRA/RAMIENIA
max 2000 kulek przy wejściu do gry. (max 1/10 na każdą stronę proszę napisać w zgłoszeniu KM)
Snajperki (4-takt z lunetą) max 600fps (20kul w magu 5strzałów strzykawką) max 100kulek przy wejściu do gry. Obowiązkowo broń boczna. (max 1/10 na każdą stronę proszę napisać w zgłoszeniu)


Ponadto będą obowiązywały limity jeśli chodzi o doładowania na respie.
Zakaz ładowania magazynków w terenie, wyjątek gracze z magazynkiem lub dwoma na max 20 kulek. Taki gracz może zabrać ze sobą 1 szybkoładowarkę zasypaną na full.
PRZED GRĄ KONIECZNIE ZGŁOSIĆ TO NA WSPÓLNEJ ODPRAWIE.
Gracz ładujący magazynki w polu, może zostać odesłany na respa jako trup przez każdego innego gracza. ZWŁASZCZA chwycony na tym przez swojego kolegę z drużyny.


UWAGA!!!
Na nocną część gry obowiązkowe tracery lub najlepiej latarki, zapalające się w momencie wystrzału. Bardzo proszę o przygotowanie czegoś co będzie dobrze widoczne z odległości 30-40m. Nie mała diodka na końcu lufy czy światełko chemiczne.
Poza tym jak zapowiadałem chcę wprowadzić zakaz magazynków HC, jeśli ktoś nie posiada innych magazynków niż takie proszę o info na priv lub najchętniej mail. Jeśli ktoś nie posiada repliki innej niż zasilanej inaczej niż z HC (STG, PPSH, BAR) proszę o info, coś zaradzimy.

Piro: na pewno nie.

Dowódca: mamy już określonych po dwóch stronach

Medycy: 1/10 osób, zasady z kostką, i odpowiednim czasem „leczenia” Czasy podam przed grą również w tym wątku. Chętni mogą pisać w zgłoszeniu, medyk może walczyć, dodatkowo leczyć. Brakuje medyka po stronie niemieckiej, najwyżej dowódca wyznaczy chętnego prze grą.

Saperzy: brakuje u hamburgerów, jak ktoś zainteresowany proszę o info. Jeśli nikt się nie zgłosi, dowódca wyznaczy przed grą.

Radiooperatorzy: na pewno będą, myślę, że 2/3 na stronę, potrzebne 4/6 radia PMR i stylizowane torby do noszenia ich. Można się zgłaszać w razie co dobierzemy na miejscu. Kto ma i może użyczyć radio bardzo proszę o info na maila.
Ja będę mógł użyczyć jednego.


Plan imprezy podobnie jak w latach ubiegłych

Piątek
przyjazd, rozbicie namiotów, ok 21.00 odprawa wojsk osi, 21.15 odprawa wojsk alianckich. Start planowo ok 21.30. WSZYSCY  na odprawę przychodzą wyszpejowani, gotowi do wymarszu. Przewidywane zakończenie ok 1-2 w nocy. Osoby które przyjadą po 21 być może wejdą na teren gry, ale nie mogę tego zagwarantować, wszystko zależy od tego jak gra się potoczy. Generalnie proszę się nie spóźnić.
Gracze niemieccy mogą rozpocząć grę/przygotowania do gry wcześniej!!! W zasadzie od przyjazdu mogą zacząć przygotowywać sobie stanowiska obrony na nocną część gry. Wasz dowódca na nocną część- Marek (Xray) został już poinformowany o podstawowych założeniach nocnej części. W razie pytań do mnie proszę pisać priv lub mail, ewentualnie messanger.

Alianci po krótkiej odprawie ruszają na pozycje i po prostu zaczynamy grę. Gra potrwa do 1:30 max 2:00, ok 3,5h gry.

Zasady gry w nocy.
Niemcy będą mieli dwa respy oznaczone pomarańczowym światłem. Po wyjściu z respa (5 min lub 3 osoby) zgłaszają się do dowódcy w określonym wcześniej miejscu i wracają do gry. Niemcy mogą się doładowywać w czasie pobytu w raspie do wyznaczonych limitów.

Alianci, trupy poruszają się za oddziałem w odległości 70-100m oznaczeni czerwonym światłem. Po 10 min mogą wrócić do oddziału, gaszą lampy i idą dalej z oddziałem. W przypadku walki o cele główne (wiadomo kiedy to będzie nie bójcie nic) trup cofa się o ok 100m od linii frontu i czeka 10min lub 4 trupy wracają razem do gry.
Alianci bez możliwości doładowania się w czasie gry.

W zależności od rozwoju sytuacji mogę dopuścić możliwość ładowania się aliantów o czym obie strony zostaną poinformowane w trakcie gry.

Sobota
O 9.00 odprawa dla wszystkich, omówienie zasad być może chronowanie. 9.30 tu już wszyscy wyszpejowani. odprawa broniących, 15 min później atakujących. Początek gry planowany na godzinę 10. Jak pisałem wcześniej gramy do 17/18. Nie wiem czy będzie czas na dłuższą przerwę, ale z pewnością zrobimy kilka pomniejszych na przegrupowanie i złapanie oddechu.

Na godzinę 17.30 zostanie zamówiony catering ;) czyli pożywna zupa dla wszystkich. Oczywiście na miejscu cały czas będzie ognisko i grill.

Zasady na dzień,
będą respy dla obu stron, w respie 10 min lub po 4 osoby.
Doładowanie na respie możliwe wg określonych limitów. Będą skrzynki z amunicją i jak w latach poprzednich magazynki będzie można ładować jeśli będzie z czego.

Medycy, jak w latach ubiegłych system z kostkami, przed grą dostaną kość i kartkę z rozpiską określającą czas leczenia. Na medyka czekamy max 5min. Po tym czasie ranny umiera. Ranny ma możliwość podczołgania się (niech to faktycznie będzie czołganie a nie spacer) do najbliższej zasłony. Ranny najpierw wyciąga szmatę oznaczającą otrzymanie trafienia, odczołguje się (ok 5m) z widoczną trupszmatą i dopiero zaczyna odliczać. Ranny może zostać odciągnięty przez innych graczy na dowolną odległość. Medyk na starcie ma tylko swój bandaż, bandaże max 5 szt pobiera na respie. Każdy gracz powinien posiadać własny opatrunek, najlepiej bandaż elastyczny, najłatwiej się go zakłada i zdejmuje.

JESZCZE RAZ NAJWAŻNIEJSZE TEMATY, sprawdzimy na odprawie
- czerwone światło dla trupa na noc dla każdego
- wyraźny tracer dla każdego na noc
- czerwona szmata dla każdego na dzień
- bandaż najlepiej elastyczny

Prośba do wszystkich o zachowanie porządku na terenie gdzie będziemy biwakować, to jest prywatny teren. Na pewno uszykuję worki na śmieci, i przygotuję miejsce do ogarnięcia grubszych potrzeb. Nie stawiajmy papierzaków gdzie popadnie, będzie wykopany dołek i wapno do zasypywania.
Ponadto zaznaczę granicę działek z sąsiadami, których proszę nie przekraczać. Jestem pewny, że teren który będzie do naszej dyspozycji jest wystarczająco duży.
O grze jest poinformowane nadleśnictwo, mamy zgodę na grę. Także jeśli osoby postronne pojawią się na terenie gry, możemy prosić ich o oddalenie się z terenu rozgrywki. Być może na odprawie pojawi się ktoś z nadleśnictwa, ale to raczej z ciekawości czym jest ta zabawa. Liczę na dalszą współpracę z lasami bo tereny dookoła są podobno ciekawe.

Na ten moment stany osobowe zapłacone. I brak tylko jednej wpłaty
Noc
Niemcy: 18
Alianci: 21

Dzień:
Niemcy: 25
Alianci: 28

Będzie możliwość noclegu do niedzieli.

Pytania i wątpliwości można zgłaszać w wątku.
Przypominam, gramy jak zwykle o dobrą zabawę, a nie o trofea czy inne puchary. Jak w poprzednich latach najlepszym wynikiem będzie zadowolenie wszystkich graczy, niezależnie od tego czy wszystkie punkty strategiczne zostaną zdobyte czy nie i ile fragów się zdobędzie.


Do zobaczenia w Ardenach

Link to post
Share on other sites

Mamy straty przedbitewne, po jednej jak i po drugiej stronie.
Lekko zmieniam scenariusz na noc, dowódcy zostaną poinformowani o zmianach.
Dla wszystkich najważniejsza informacja jest taka, że być może dopuszczę możliwość ładowania się strony atakującej podczas nocnej rozgrywki. W związku z czym proszę aliantów o przygotowanie sobie zapasu kulek w ilości jeszcze raz tego z czym zaczynają grę. Przykładowo gram z PM, więc na start ma magazynkach mam 300 kulek. Więc dodatkowo przy sobie jeszcze 300. Miejcie to przy sobie, BYĆ MOŻE zostanie dopuszczona możliwość ładowania, ale tylko i wyłącznie na mój wyraźny sygnał. Oczywiście w trakcie gry dowolnie możecie wymieniać się kulkami. Użytkownik thompsona może odstąpić swoje kulki użytkownikowi garanda, oczywiście w ramach limitów.
Niemcy w nocy doładowania bez limitu.

No i sprostowanie do wcześniejszego posta. KAŻDY gracz z 1 lub 2 małym magiem na 20-30 kulek może mieć przy sobie szybkoładowarkę zasypaną na full i doładować się w polu. Taki fakt zgłasza się przed grą na wspólnej odprawie. TYLKO i wyłącznie Ci gracze mogę doładować się w trakcie gry nie tylko w respie.

No i jeszcze jedna uwaga, nie mam żadnych wpłat od osób które zgłosiły się w ostatnim tygodniu. Bardzo proszę o dopełnienie formalności.

Jeśli ktoś nie jest w stanie dotrzeć na grę bardzo proszę o wcześniejszą informację. To naprawdę pomaga mi jako organizatorowi.

Edited by wish
Link to post
Share on other sites

Do gry zostało co raz mniej czasu, w związku z czym pojawia się co raz więcej informacji o stratach przedbitewnych.
W tym miejscu informacja dla dowódców obu stron.
Ze względu na ciągłe zmiany składu, póki co nie będę podawał mapek z lokalizacją startu drużyn ani na nocną ani na dzienną grę, finalnie wiedząc ile jest osób zaznaczę czy po prostu zaprowadzę grupy na ich miejsce startu. Jedyną pewną lokalizację i główny cel zna dowódca niemiecki, dowódcy alianccy też mają już pewną wiedzę na temat ich głównego celu. Proszę o nie zadawać pytań o celach misji, one zostaną przedstawione tylko dowództwu podczas odprawy.
Jeśli dowódcy mają pytania zapraszam na priv/messenger czy tel.

Prognozowana temperatura na noc 7-5 stopni więc weźcie kaloryfery do namiotów, lub kogoś do kogo będziecie się mogli przytulić ;)

Jeszcze raz przypominam
- NA NOC TRACER I LAMKA TRUPA
- NA DZIEŃ TRUPSZMATA
- BANDAŻ

No i warto mieć ze sobą zegarek. Dla odliczania czasu, będą oczywiście stopery dla medyków.

Kontakt na wmasgu jutro do max 11-12 godziny. Potem ewentualnie messenger lub telefon. Na miejscu zasięg jest jeśli wiatr wieje w dobrą stronę. Czasem nie można się dodzwonić.
 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...