Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Wielka Wojna. Boże Narodzenie 1914. Szaniec koło Buska Zdroju. 10.12.2022


Recommended Posts


Serdecznie zapraszam na grę w klimacie Wielkiej Wojny. Obiecuję, szybką ofensywę i powrót do domu na święta.... może nie każdego i nie wiem na które święta.

Organizator: ZHIS

Termin: 10 grudzień 2022 (sobota)

Miejsce: Szaniec koło Buska Zdroju, województwo Świętokrzyskie. 50.529370, 20.690472

Wpisowe:

BRAK

Wiek: powyżej 18 lat

Rozkład jazdy:

8:00 - Zbiórka

9:00 – Start

Brak przerwy. Proponuje się by każdy miał wszystko co potrzebne przy sobie. Oficer Ci powie kiedy masz jeść, pić i odpoczywać. Oznacza to kategoryczny zakaz zdejmowania okularów zarówno podczas posiłku jak i wypróżniania się. Mile widziane wczucie się w klimat i unikanie rozmów na tematy współczesne.

16:00 - Zakończenie

Podział mundurowy

Państwa Centralne

Niemcy(preferowana opcja stylizacyjna), pozostali sprzymierzeńcy. Idziemy na duże ustępstwa stylizacyjne.

Ententa

Brytyjczycy(preferowana opcja stylizacyjna), Francuzi, brytyjskie zamorskie oddziały sprzymierzone, pozostali sojusznicy.

Limit fps350 fps.1,14J (max 370 fps)1,27 J


 

Repliki:

  • Karabiny czterotaktowe jako broń podstawowa dla każdego. Mile widziane repliki historyczne.

  • Strzelby jedynie jako broń awaryjna po wcześniejszym zgłoszeniu.

  • Broń krótka jedynie dla oficerów.

  • Repliki bezpiecznej broni białej. Będzie bezlitośnie testowana na właścicielu. 

  • Granaty certyfikowane oraz samoróbki na bazie petard max k 206.

Limity amunicji i granatów

 

  • Limit amunicji jaką można posiadać przy sobie- około 200 kulek

  • Limit amunicji na całą grę 500 szt (kulki i ich porcjowanie do woreczków strunowych po stronie gracza)

  • Jednorazowe doładowanie 50 szt

  • Procedura doładowania: oficer lub sierżant (za zgodą oficera w dowolnie wybranym czasie ), osobiście lub za pomocą żywego gońca pobiera po jednym woreczku (100szt) kulek na każdego żywego członka oddziału. Doładowywać się mogą jedynie żywi w dowolnie wybranym miejscu na terenie gry.

  • Karabin czterotaktowy 8 kulek w magazynku.

  • Strzelba 4 kulki w magazynku.

  • Pistolety i inna broń krótka 8 kulek. 

  • Granaty 8 sztuk na głowę przy sobie.

Zasady:

Dostępne funkcje:

1. Strzelec-Strzela i ginie.

2. Sanitariusz-Pomocnik medyka. Może leczyć ale kiepsko mu to idzie 1-3 śmierć, 4-5 ranny, 6 nic się nie stało. Sanitariusz jest funkcją zastępczą w przypadku gdy nie zgłosi się medyk.

3. Medyk- . 1 śmierć, 2-5 ranny, 6 nic się nie dzieje.

4.Sierżant- zastępuje oficera jeżeli ten zginie lub nie zgłosi się przed grą. Nie ma gwizdka i nie ma broni krótkiej.

5. Oficer- Ma prawo korzystać z gwizdka i broni krótkiej.

Jeżeli nikt nie zgłosi się na medyka i oficera dana strona dostanie jedynie sanitariusza i sierżanta z łapanki.

Zasada oddziału:

Nie ma samotnego błąkania się po terenie. Po śmierci oficera zarządza sierżant (zastępca) . Gdy zginie, oddział utrzymuje pozycje lub cofa się na najbliższe linie obronne aż do punktu resp. Nie wysyłamy samotnego strzelca za linię wroga czy na skrzydła na misję samobójczą. Działania ofensywne mogą mieć minimalny 2 osobowy skład oficer lub sierżant + inny gracz(wyprawa po jeńca). Członkowie oddziału utrzymują stały kontakt wzrokowy lub dźwiękowy(gębowy). Pojedynczy gracz może zostać wysłany jedynie na własne tyły.


 

Granaty 3 m trup, 5 m ranny. Jeżeli stałeś poza promieniem rażenia a mimo to oberwałeś to będąc honorowym graczem zgłaszasz, że jesteś ranny. 

  • Granaty dymne: nie ważne jaki kolor każdy jest traktowany jako gaz bojowy.

     

Drut kolczasty: Drut jest nieprzekraczalny. Montowanie i rozmontowywanie jedynie poprzez wyrwanie kołka do którego przywiązano „drut” lub przecięcie nożycami Zakaz rzucania się na drut. Zakaz rzucania na drut gałęzi i innych elementów. Dotykanie drutu skutkuje….niczym.

Drut montujemy w jednym miejscu na kołku, nie można się przeczołgać pod nim ani przeskoczyć.


 

Brak deklaracji "dostałeś". 

Broń biała: Każde trafienie oznacza, że jesteś ranny i potrzebujesz medyka. Liczymy na honorowe przyznania się do wyraźnych trafień. Trafiamy w całą sylwetkę poza głową, szyją i kroczem. Trafienie w palce dłoni się liczy, trafienie w ładownice się liczy, trafienie w plecak musi być odczuwalne dla oponenta i liczy się. Można blokować ciosy repliką broni białej i repliką broni palnej (liczymy się jednocześnie z tym, że obie mogą zostać uszkodzone). Nie dotykamy wyposażenia wroga, to nie zapasy, można to robić jedynie repliką broni białej albo kulką. Nie chcesz walczyć wręcz? Strzelaj, uciekaj, poddaj się. 

Jeńcy: każdy kto podnosi ręce do góry może zostać jeńcem. Nie musi być ranny. Zostaje rozbrojony automatycznie poprzez poddanie się(podnosząc ręce w górę). Jeniec nie może uciekać. Jedynie oficer może go przesłuchać (o ile zna język przesłuchiwanego lub więzień zna język oficera) i widzi taką potrzebę. Zadaje się dwa pytania na które trzeba udzielić prawdziwej i wyczerpującej wypowiedzi. Jeniec pozostaje w niewoli max 3 minuty od pojmania. Po tym czasie zostaje odesłany do obozu jenieckiego czyli biegnie do swojego punktu resp i po wpisaniu na listę godziny, numeru i adnotacji „niewola” (duże N) automatycznie wraca do gry.

Zasady ran:

Medyk instruuje rannego co do jego stanu i przyszłego losu. Każdy gracz może zostać opatrzony bandażem 1 raz, konieczność powtórnego opatrzenia oznacza zgon. Po dotarciu do rannego medyk spisuje godzinę i nick a następnie rzuca kostką.

  • Rzut kostką z wynikiem 1. Gracz jest martwy (rana była zbyt poważna)

  • Rzut kostką z wynikiem 2-5. Gracz ma ranę średnią (medyk zakłada bandaż na ranę, z uwagi na dystans społeczny bandaż można założyć sobie samemu ale w obecności medyka)

  • Rzut kostką z wynikiem 6. Medyk daje wsparcie psychiczne i można grać dalej (tłumaczy, że jest z nim wszystko w porządku, podmuch wybuchu ogłuszył go i obsypał ziemią, ale krew na mundurze nie jest jego-miał dużo szczęścia tym razem)

Sanitariusz(z łapanki) 1-3 śmierć 4-5 ranny, 6 nic się nie stało

Respy: Umarłeś to żaden wstyd. Udaj się na punkt resp, na liście uzupełnij numer gracza i godzinę powrotu do gry. Modyfikacje czasu spędzonego na respie, dniu imprezy.

Punkty resp rozmieszcza w terenie oficer lub sierżant w porozumieniu z oficerem o ile taki się zgłosił. Są czymś w rodzaju punktów opatrunkowych. Jeżeli wrogi oddział dotrze do punktu może go karnie przenieść o 20 m o ile nadal przy życiu pozostaje oficer(sierżant nie ma prawa przenosić wrogiego punktu resp). W trakcie przenoszenia wszyscy udający się na punkt i przebywający na nim mają jak stado owiec podążać za punktem. Jeżeli w trakcie przenoszenia wybiła godzina powrotu do gry musisz poczekać, aż zostanie zakończona ta operacja i w ramach kulturalnej rozgrywki powiadomić o tym graczy strony przeciwnej. Po udanej akcji pozwalany wrogiej stronie na ponowne wejście do gry. Myślę,że mechanika ta nie będzie często wykorzystywana.

Wyposażenie obowiązkowe:

  • Stylizacja/mundur wybranej strony. Cokolwiek by z 20 kroków wyglądać jak wybrana przez nas opcja stylizacyjna.

  • Replika karabin czterotaktowy o mocy 350 fps (max 370) wraz z magazynkami.

  • Kamizelka odblaskowa do oznaczania trupa. Zwykła czerwona szmata może rodzić nieporozumienia jeżeli trafimy na kogoś w czerwonych spodniach.

  • Okulary ochronne.

  • Ołówek

  • Zegarek

Wyposażenie przewidziane do wykorzystania w scenariuszu:

  • Saperki, łopatki, szpadle, kopaczki, siekiery

  • Nóż lub scyzoryk do cięcia sznurków przy rozstawianiu „drutu kolczastego”

Wyposażenie opcjonalne:

  • Granaty odłamkowe.

  • Repliki broni białej bezpiecznej przy starciu wręcz.

Zapisy:

tylko i wyłącznie na forum (w starym stylu)

 

Ksywa/pseudonim (najlepiej ta z forum)

Stylizacja

Numer karty wojskowej (o ile posiadasz)

Funkcja(strzelec/dowódca/medyk/sierżant/sanitariusz).



 

I. Państwa Centralne


 

II. Ententa

 

P.S

Przepraszam, że dopiero teraz wrzucam temat.

W najbliższym czasie mogą nastąpić delikatne erraty co do zasad. Trzon zasad czyli czterotakty na 350 fps zostają bez zmian.

Z gruźliczym pozdrowieniem  Pazur

Link to post
Share on other sites
  • Replies 65
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

I. Państwa Centralne

1. XrayPl/mundur/006/Sierżant

2. Bradley/CK/Strzelec

3. Nightmaresollen/niemiecki/019/Strzelec

 

II. Ententa

1. Cortes/brytyjska/xxx/Sierżant    nr książeczki wojskowej wpiszę później

2. Arkusz / brytyjska / 018 / Strzelec

3. Lord Czarna Żmija/brytyjska/007/oficer

 

Link to post
Share on other sites

I. Państwa Centralne
1. XrayPl/mundur/006/Sierżant
2. Bradley/CK/Strzelec
3. Nightmaresollen/niemiecki/019/Strzelec
4. Meister/CK/011/Strzelec

II. Ententa
1. Cortes/brytyjska/xxx/Sierżant    nr książeczki wojskowej wpiszę później
2. Arkusz / brytyjska / 018 / Strzelec
3. Lord Czarna Żmija/brytyjska/007/oficer

Link to post
Share on other sites

I. Państwa Centralne

1. XrayPl/mundur/006/Sierżant

2. Bradley/CK/Strzelec

3. Nightmaresollen/niemiecki/019/Strzelec

4. Meister/CK/011/Strzelec

5. KubaJozefek/Prusy/Sierżant

 

II. Ententa

1. Cortes/brytyjska/xxx/Sierżant    nr książeczki wojskowej wpiszę później

2. Arkusz / brytyjska / 018 / Strzelec

3. Lord Czarna Żmija/brytyjska/007/oficer

Edited by KubaJozefek
Link to post
Share on other sites

 

I. Państwa Centralne

1. XrayPl/mundur/006/Sierżant

2. Bradley/CK/Strzelec

3. Nightmaresollen/niemiecki/019/Strzelec

4. Meister/CK/011/Strzelec

5. KubaJozefek/Prusy/Sierżant

 

II. Ententa

1. Cortes/brytyjska/xxx/Sierżant    nr książeczki wojskowej wpiszę później

2. Arkusz / brytyjska / 018 / Strzelec

3. Lord Czarna Żmija/brytyjska/007/oficer
4. Sikor / brytyjska / strzelec

Link to post
Share on other sites

 

 

I. Państwa Centralne

 

1. XrayPl/mundur/006/Sierżant

 

2. Bradley/CK/Strzelec

 

3. Nightmaresollen/niemiecki/019/Strzelec

 

4. Meister/CK/011/Strzelec

 

5. KubaJozefek/Prusy/Sierżant

 

 

 

II. Ententa

 

1. Cortes/brytyjska/xxx/Sierżant nr książeczki wojskowej wpiszę później

 

2. Arkusz / brytyjska / 018 / Strzelec

 

3. Lord Czarna Żmija/brytyjska/007/oficer

 

4. Sikor / brytyjska / strzele

 

 5. Sit Christopher/ Brytyjczyk/ strzelec

Link to post
Share on other sites

I. Państwa Centralne

1. XrayPl/mundur/006/Sierżant

2. Bradley/CK/Strzelec

3. Nightmaresollen/niemiecki/019/Strzelec

4. Meister/CK/011/Strzelec

5. KubaJozefek/Prusy/Sierżant

 

 

II. Ententa

1. Cortes/brytyjska/xxx/Sierżant nr książeczki wojskowej wpiszę później

2. Arkusz / brytyjska / 018 / Strzelec

3. Lord Czarna Żmija/brytyjska/007/oficer

4. Sikor / brytyjska / strzele

5. Sit Christopher/ Brytyjczyk/ strzelec

6. Peter C. Hawke (Pit) / brytyjska / strzelec

Link to post
Share on other sites

I. Państwa Centralne

1. XrayPl/mundur/006/Sierżant

2. Bradley/CK/Strzelec

3. Nightmaresollen/niemiecki/019/Strzelec

4. Meister/CK/011/Strzelec

5. KubaJozefek/Prusy/Sierżant

6. Michael/Prusy/Sierżant (nr karty uzupełnie poźniej)

 

 

II. Ententa

1. Cortes/brytyjska/xxx/Sierżant nr książeczki wojskowej wpiszę później

2. Arkusz / brytyjska / 018 / Strzelec

3. Lord Czarna Żmija/brytyjska/007/oficer

4. Sikor / brytyjska / strzele

5. Sit Christopher/ Brytyjczyk/ strzelec

6. Peter C. Hawke (Pit) / brytyjska / strzelec

Link to post
Share on other sites

I. Państwa Centralne

1. XrayPl/mundur/006/Sierżant

2. Bradley/CK/Strzelec

3. Nightmaresollen/niemiecki/019/Strzelec

4. Meister/CK/011/Strzelec

5. KubaJozefek/Prusy/Sierżant

6. Michael/Prusy/Sierżant (nr karty uzupełnie poźniej)

7. Gregor/Prusy/Medyk

 

 

II. Ententa

1. Cortes/brytyjska/xxx/Sierżant nr książeczki wojskowej wpiszę później

2. Arkusz / brytyjska / 018 / Strzelec

3. Lord Czarna Żmija/brytyjska/007/oficer

4. Sikor / brytyjska / strzele

5. Sit Christopher/ Brytyjczyk/ strzelec

6. Peter C. Hawke (Pit) / brytyjska / strzelec

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

I. Państwa Centralne

1. XrayPl/mundur/006/Sierżant

2. Bradley/CK/Strzelec

3. Nightmaresollen/niemiecki/019/Strzelec

4. Meister/CK/011/Strzelec

5. KubaJozefek/Prusy/Sierżant

6. Michael/Prusy/Sierżant (nr karty uzupełnie poźniej)

7. Gregor/Prusy/Medyk

8. Horst/CK/Strzelec

 

II. Ententa

1. Cortes/brytyjska/xxx/Sierżant nr książeczki wojskowej wpiszę później

2. Arkusz / brytyjska / 018 / Strzelec

3. Lord Czarna Żmija/brytyjska/007/oficer

4. Sikor / brytyjska / strzele

5. Sir Christopher/ Brytyjczyk/ strzelec

6. Peter C. Hawke (Pit) / brytyjska / strzelec

Link to post
Share on other sites

I. Państwa Centralne

1. XrayPl/mundur/006/Sierżant
2. Bradley/CK/Strzelec
3. Nightmaresollen/niemiecki/019/Strzelec
4. Meister/CK/011/Strzelec
5. KubaJozefek/Prusy/Sierżant
6. Michael/Prusy/Sierżant (nr karty uzupełnie poźniej)
7. Gregor/Prusy/Medyk
8. Horst/CK/Strzelec
9. Mękar/Prusy/017/Strzelec

 

II. Ententa

1. Cortes/brytyjska/xxx/Sierżant nr książeczki wojskowej wpiszę później
2. Arkusz / brytyjska / 018 / Strzelec
3. Lord Czarna Żmija/brytyjska/007/oficer
4. Sikor / brytyjska / strzelec
5. Sir Christopher/ Brytyjczyk/ strzelec
6. Peter C. Hawke (Pit) / brytyjska / strzelec

Link to post
Share on other sites

I. Państwa Centralne

 

1. XrayPl/mundur/006/Sierżant

2. Bradley/CK/Strzelec

3. Nightmaresollen/niemiecki/019/Strzelec

4. Meister/CK/011/Strzelec

5. KubaJozefek/Prusy/Sierżant

6. Michael/Prusy/Sierżant (nr karty uzupełnie poźniej)

7. Gregor/Prusy/Medyk

8. Horst/CK/Strzelec

9. Mękar/Prusy/017/Strzelec

 

 

 

II. Ententa

 

1. Cortes/brytyjska/xxx/Sierżant nr książeczki wojskowej wpiszę później

2. Arkusz / brytyjska / 018 / Strzelec

3. Lord Czarna Żmija/brytyjska/007/oficer

4. Sikor / brytyjska / strzelec

5. Peter C. Hawke (Pit) / brytyjska / strzelec

Link to post
Share on other sites
20 godzin temu, Loczekk96 napisał:

I. Państwa Centralne

 

1. XrayPl/mundur/006/Sierżant

2. Bradley/CK/Strzelec

3. Nightmaresollen/niemiecki/019/Strzelec

4. Meister/CK/011/Strzelec

5. KubaJozefek/Prusy/Sierżant

6. Michael/Prusy/Sierżant (nr karty uzupełnie poźniej)

7. Gregor/Prusy/Medyk

8. Horst/CK/Strzelec

9. Mękar/Prusy/017/Strzelec

 

 

 

II. Ententa

 

1. Cortes/brytyjska/xxx/Sierżant nr książeczki wojskowej wpiszę później

2. Arkusz / brytyjska / 018 / Strzelec

3. Lord Czarna Żmija/brytyjska/007/oficer

4. Sikor / brytyjska / strzelec

5. Peter C. Hawke (Pit) / brytyjska / strzelec

DBWReserve / mogę być jako Brytyjczyk lub KuK /strzelec

Link to post
Share on other sites

I. Państwa Centralne

 

1. XrayPl/mundur/006/Sierżant

2. Bradley/CK/Strzelec

3. Nightmaresollen/niemiecki/019/Strzelec

4. Meister/CK/011/Strzelec

5. KubaJozefek/Prusy/Sierżant

6. Michael/Prusy/Sierżant (nr karty uzupełnie poźniej)

7. Gregor/Prusy/Medyk

8. Horst/CK/Strzelec

9. Mękar/Prusy/017/Strzelec

 

 

 

II. Ententa

 

1. Cortes/brytyjska/xxx/Sierżant nr książeczki wojskowej wpiszę później

2. Arkusz / brytyjska / 018 / Strzelec

3. Lord Czarna Żmija/brytyjska/007/oficer

4. Sikor / brytyjska / strzelec

5. Peter C. Hawke (Pit) / brytyjska / strzelec

6. Misiek / włoska / 012 / strzelec

Link to post
Share on other sites

I. Państwa Centralne

 

 

 

1. XrayPl/mundur/006/Sierżant

 

2. Bradley/CK/Strzelec

 

3. Nightmaresollen/niemiecki/019/Strzelec

 

4. Meister/CK/011/Strzelec

 

5. KubaJozefek/Prusy/Sierżant

 

6. Michael/Prusy/Sierżant (nr karty uzupełnie poźniej)

 

7. Gregor/Prusy/Medyk

 

8. Horst/CK/Strzelec

 

9. Mękar/Prusy/017/Strzelec

 

 

 

 

 

 

 

II. Ententa

 

 

 

1. Cortes/brytyjska/xxx/Sierżant nr książeczki wojskowej wpiszę później

 

2. Arkusz / brytyjska / 018 / Strzelec

 

3. Lord Czarna Żmija/brytyjska/007/oficer

 

4. Sikor / brytyjska / strzelec

 

5. Peter C. Hawke (Pit) / brytyjska / strzelec

 

6. Misiek / włoska / 012 / strzelec

 

7. Mickiewicz / brytyjska / strzelec 

Link to post
Share on other sites

I. Państwa Centralne

1. XrayPl/mundur/006/Sierżant

2. Bradley/CK/Strzelec

3. Nightmaresollen/niemiecki/019/Strzelec

4. Meister/CK/011/Strzelec

5. KubaJozefek/Prusy/Oficer

6. Michael/Prusy/Sierżant (nr karty uzupełnie poźniej)

7. Gregor/Prusy/Medyk

8. Horst/CK/Strzelec

9. Mękar/Prusy/017/Strzelec

 

II. Ententa

1. Cortes/brytyjska/xxx/Sierżant nr książeczki wojskowej wpiszę później

2. Arkusz / brytyjska / 018 / Strzelec

3. Lord Czarna Żmija/brytyjska/007/oficer

4. Sikor / brytyjska / strzelec

5. Peter C. Hawke (Pit) / brytyjska / strzelec

6. Misiek / włoska / 012 / strzelec

7. Mickiewicz / brytyjska / strzelec 

Link to post
Share on other sites

Panowie, niestety nie dam rady przyjechać :-(((

  • I. Państwa Centralne

1. XrayPl/mundur/006/Sierżant

2. Bradley/CK/Strzelec

3. Nightmaresollen/niemiecki/019/Strzelec

4. Meister/CK/011/Strzelec

5. KubaJozefek/Prusy/Oficer

6. Michael/Prusy/Sierżant (nr karty uzupełnie poźniej)

7. Gregor/Prusy/Medyk

8. Horst/CK/Strzelec

9. Mękar/Prusy/017/Strzelec

II. Ententa

1. Cortes/brytyjska/xxx/Sierżant nr książeczki wojskowej wpiszę później

2. Arkusz / brytyjska / 018 / Strzelec

3. Lord Czarna Żmija/brytyjska/007/oficer

4. Peter C. Hawke (Pit) / brytyjska / strzelec

5. Misiek / włoska / 012 / strzelec

6. Mickiewicz / brytyjska / strzelec 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...