Shadow Posted May 20, 2008 Report Share Posted May 20, 2008 Generalnie miałem problemy z płynnością działania całego mechanizmu. Zmieniłem na smar do łożysk (jak dorwę aparat, to cyknę fotę) i jestem zadowolony. Quote Link to post Share on other sites
Tuksiak Posted May 20, 2008 Report Share Posted May 20, 2008 Shadow, ale ja pisałem o stosowaniu wazelinki tylko na połączeniu tłok-cylinder, w życiu bym tym łożysk i zębatek nie smarował. Rozumiem, że Ci się "polepszyło" jak ją na zębaty dałeś? Quote Link to post Share on other sites
men3L Posted May 21, 2008 Report Share Posted May 21, 2008 Ja wykonuje smarowanie GB co 10tys kulek. Rozkładam, wszystko dokładnie wycieram czystą białą szmatką. I na: -zębatki używam mixu - smaru to łożysk (na łozyska) i oleju do skrzyni biegów, bardzo fajna konsystencja -dysza - sam smar -głowica cylindra i o-ring głowicy tłoka - kapke oleju sylikonowego i kujawskiego :) -do HU mam taki specyfik, bez nazwy, ale ładnie trzyma i szybko się dociera. Śmiga rewelacyjnie. Quote Link to post Share on other sites
slepy Posted May 21, 2008 Report Share Posted May 21, 2008 Pytanie z serii głupich: Użyłem smaru Łt43 do nasmarowania zębatek i nasunęło mi się takie pytanie... Czy on nadaje się też do materiałów sztucznych? Mam tłok Guardera i zastanawiam się czy posmarować zęby tłoka oraz zęby zębatki tłokowej naciągające tłok też Łt43 czy może teflonowym? Troche dużo kombinowania, wiem... ale wole zapytać, niż później żałować. A Łt43 do zębatek wcześniej nie używałem - więc pytam ;) Quote Link to post Share on other sites
michalll Posted May 23, 2008 Report Share Posted May 23, 2008 Podbijam pytanie Ślepego :) Byłem dziś w kilku sklepach w Krakowie, nie znalazłem żelu silikonowego, tym bardziej teflonowo-silikonowego. Quote Link to post Share on other sites
Oli_32 Posted May 23, 2008 Report Share Posted May 23, 2008 Ja smaru sylikonowo-teflonowego to szukałem najpierw po Castoramie, póżniej w skepach rowerowych i to w paru podobno jest, ale na składzie takowego nie mieli (tam to można kupić sam teflon). Smar znalazłem na Allegro u tego gościa: http://www.allegro.pl/item357590402_smar_s...askosil_11.html (link podaje jeszcze raz) Dalej już nie szukałem tylko u niego kupiłem. Quote Link to post Share on other sites
slepy Posted May 23, 2008 Report Share Posted May 23, 2008 Odnośnie smaru Łt43 i tłoka - nic się nie stanie. Teraz sobie przypomniałem, że rozbierając M4 BOYI z COG'a zębatki i tlok były posmarowane Łt43 i nic się nie działo. Ale i tak wróciłem do grafitowego. Zębatki pracują u mnie ciszej na grafitowym niż Łt43... A jako, że wcześniej używałem grafitowego i nie narzekałem - to po co to zmieniać? :) Quote Link to post Share on other sites
michalll Posted May 23, 2008 Report Share Posted May 23, 2008 No nic, na razie nałożyłem łt 4s3 na większość elementów + olejek silikonowy na o'ringa i uszczelkę dyszy. Zobaczymy za jakiś czas jak to będzie wyglądało, na smar silikonowy i tak muszę poczekać... Quote Link to post Share on other sites
Tuksiak Posted May 24, 2008 Report Share Posted May 24, 2008 Z tymi na bazie silikonu ogólnie jest problem, ale są do dostania czasami w sklepach typu Ciastorama, czy inne motoryzacyjne. Locktite ma takie smary też, ale to kosztuje straszny szmal najczęściej, ale za jakość się płaci niestety. Quote Link to post Share on other sites
michalll Posted May 24, 2008 Report Share Posted May 24, 2008 (edited) Niestety w Liroju Merlinie nie mieli specjalnie pojęcia co to jest smar silikonowy :< Natomiast w sklepie ogólnomechanicznym upolowałem smar silikonowy f-my Technicoll, coś takiego: http://www.behap.pl/technicoll/silikony/smar_silikonowy.htm Kosztował 9.80 Gęsty, bardziej na pewno niż łt 4s3. Usuwam więc łt z tłoka i nakładam ten. Czy na zębatki również będzie lepszy ten silikonowy? Edited May 24, 2008 by michalll Quote Link to post Share on other sites
Kacper_ol Posted May 24, 2008 Report Share Posted May 24, 2008 (edited) Ja używam do tłoka od jakiegoś czasu tego smaru: Sleek Lube i działa rewelacyjnie. Jest to smar z rodziny Molykote i od wielu lat używany jest do smarowania markerów paintballowych gdzie pracują oringi. Swoją konsystencją i kolorem jest taki sam jak smar do tłoków Systema sprzedawany w małych pudełeczkach wielkości kapsla, porównywałem go optycznie ze smarem kupionym w jednym z renomowanych Polskich sklepów asg. Edited May 24, 2008 by Kacper_ol Quote Link to post Share on other sites
Viamortis Posted May 25, 2008 Report Share Posted May 25, 2008 W sanitarnym (hydraulicznym) znalazłem smar silikonowy z teflonem. 23 złote (w centrum Krakowa) za tubkę hm, wielkości ok. 1/2 tubki pasty blendamed :D. Quote Link to post Share on other sites
Panocek Posted June 21, 2008 Report Share Posted June 21, 2008 Czy taki http://www.allegro.pl/item385338951_smar_s..._uszczelek.html wynalazek nada sie do smarowania cylindra i okolic? Czy zwykły olejek silikonowy starczy? Do zębatek jak mniemam łt43 bedzie dobry :) . Quote Link to post Share on other sites
michalll Posted June 21, 2008 Report Share Posted June 21, 2008 Lepszy jest smar, olejek od biedy ujdzie... Ten jest ok: http://www.behap.pl/technicoll/silikony/smar_silikonowy.htm Próbowałem na zębatki zarówno tego, jak i łt 4s3 i grafitowego. Najciszej chodzą na grafitowym. Quote Link to post Share on other sites
ntsc Posted June 22, 2008 Report Share Posted June 22, 2008 A ja ze względu że nie ma innych tematów z tego typu. Dorzucam pytanie co do mechanizmu pistoletu gazowe i jego smarowania. Posiadam Colta M1911A1 TM i chciałbym się Was zapytać czy mogę go przesmarować smarem w spreyu. Na opakowaniu piszę że jest nietoksyczny, bezwonny i bezbarwnym środkiem smarującym o podwyższonej gęstości. Jest antyelektrostatyczny i ułatwia poślizg. Zapobiega sklejaniu się i zatarciu elementów. Smaruje tworząc czystą i nie twardniejącą warstwę poślizgową. Produkt wg naklejki może być stosowany do elementów gumowych, z tworzyw sztucznych i wszelkich metali. Wiem że inna bajka jest z GB elektryka wiec chyba takim wynalazkiem mogę z psikać wnętrze gaziaka ?? Quote Link to post Share on other sites
Jackall37 Posted July 5, 2008 Report Share Posted July 5, 2008 Gaziaka możesz przesmarować rzadkim silikonem w spray'u - zresztą gaziaki powinny smarować się same olejem dodawanym go GG, ale zwykle to nie wystarcza ;) Uważaj tylko na HU, jak przesadzisz ze smarowaniem gumki HU, to 3 magazynki wywalisz zanim kulki zacznie podkręcać ;) Lepszy jest smar, olejek od biedy ujdzie... Ten jest ok: http://www.behap.pl/technicoll/silikony/smar_silikonowy.htm Ja używałem tego wynalazku na M130 przez pół roku i śladów zużycia nie widzę - ogólnie to podkradłem go ojcu - w motoryzacji jest używany do smarowania łożysk i wszystkiego co się da. Też polecam ;) Quote Link to post Share on other sites
michalll Posted July 5, 2008 Report Share Posted July 5, 2008 GG może smarować drogę, na której pracuje, ale nie nasmaruje np. prowadnic zamka i innych części mechanicznych tego typu. Olejek silikonowy jest do tego bardzo dobry. Trzeba tylko pamiętać, aby gaziaka wcześniej wyczyścić ze starego smaru i syfu - niestety olejek łatwo zbiera kurz, pył i piasek. Quote Link to post Share on other sites
noah Posted July 21, 2008 Report Share Posted July 21, 2008 A czym najlepiej smarować żeby tłoka? Quote Link to post Share on other sites
hary934 Posted July 21, 2008 Report Share Posted July 21, 2008 Chodzi Ci o zęby? Ja na zębatki i zęby tłoka wale smar grafitowy, a na resztę, tj.(prowadnice na tłoku, w GB, pod dyszę, popychacz, łożyska i wszystko co zapomniałem ;) ). Jedynie uszczelkę głowicy tłoka traktuje ulgowo i połączenie cylinder-uszczelka traktuje sylikonem w sprey'u. Co do tego smaru wyżej, to ja go osobiście nie polecam- jest za gęsty i powoduje''opóźnienia''(być może ja trafiłem na inny-mój był chemicznie zagęszczany). ;-) Quote Link to post Share on other sites
Szarak Posted September 10, 2008 Report Share Posted September 10, 2008 Sprawa jest taka, dziś byłem w "Praktikerze" (czy jak to tam się pisze) i na dziale "auto" znalazłem dość fajny wybór specyfików do smarowania GB czyli Smar: Sylikonowy (pojemnik z dozownikiem 60 ml) 39,99 Grafitowy (jw.) ok 9 zł Miedziowany (jw.) ok 9 zł. Nie wiem do czy przydałby się do czegoś w AS, jest na nim napisane, że dobry do styków. Syntetyczny (jw.) 10 zł, czy taki się do czegoś przyda? Uniwersalny 9 zł Olej sylikonowy 11,99 (60ml pojemnik z dozownikiem) Spray sylikonowy 8.99 300ml. Na razie kupiłem tylko olej sylikonowy do lufy a do zębatek smar grafitowy. Do układu pneumatycznego mam kupić sylikonowy smar rozumiem? (cena zabójcza) czy jakiś inny się nada? Pozdrawiam. Quote Link to post Share on other sites
misiek009 Posted September 10, 2008 Report Share Posted September 10, 2008 Kup smar teflonowy do pneumatyki. Quote Link to post Share on other sites
Viamortis Posted September 13, 2008 Report Share Posted September 13, 2008 (edited) Albo smar silikonowy z teflonem. No aż tak bardzo zabójcza to ta cena nie jest. PS. W nomi też jest podobny wybór smarów. Edited September 13, 2008 by Viamortis Quote Link to post Share on other sites
Pies Posted January 16, 2009 Report Share Posted January 16, 2009 Odświeżę temat. Na jutro rano muszę mieć złożonego AEG'a. Jednak nie udało mi się kupić dzisiaj smaru do posmarowania zębatek i łożysk. Czy od biedy można by użyć smaru grafitowego? Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted January 16, 2009 Report Share Posted January 16, 2009 Od biedy nie. Grafitowy do tego się nie nadaje. Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted January 16, 2009 Report Share Posted January 16, 2009 1S ŁT4S3 ŁT43. W tej kolejności. Każdy nadaje się do wszystkiego w GB. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.