Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Cylinder - typ ma znaczenie! Patrz pierwszy post !


Recommended Posts

  • 5 months later...
  • Replies 617
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Podbijam temat z pewnym pytaniem:

 

Szukam cylindra objętościa pomiędzy Typ 1 i Typ 2

 

"Największy" Typ 1 który znalazłem, Ultimate / Lonex ma otwór 55mm od czoła cylindra.

 

Natomiast większość cylindrów Typ 2 które znalazłem mają otwór od mniej więcej 65 mm.

 

Znalazłem w kilku rodzimych sklepach takowy, który przynajmniej wizualnie wydaje się odpowiedni:

 

mDOyGSj_TyuY2P8N8jVVBA.png

Czekam jednak na odpowiedzi od sklepów które poprosiłem o pomiar.

 

Jeśli ktoś jest w posiadaniu takowego lub zna inny model spełniające moje kryteria byłbym wdzięczny za podpowiedź.

Link to post
Share on other sites

A nie lepiej lekko podszlifować typ 1? Zajmuje to kilka chwil a masz taką pojemność jakiej chcesz. Przy drobnym pilniku jakość wykończnia jest i tak lepsza niż w stockowym SHS..., którego zresztą czasami i tak trzeba poprawiać, bo zdarzają się fabryczne "babole".

 

Przynajmniej takie mi się zdarzały - zwłaszcza na cylindrze typ 2 z "łezką".

Edited by mikadorus
Link to post
Share on other sites

Ale napisałeś, że największy Typ 1 ma od 55 mm. :icon_biggrin: No mniejsza. Tak czy siak tak mogłem pomóc. :icon_smile:

 

Namieszałem w poście wyżej, sorry. Chodziło mi o to że największy Typ 2 ma 55, najmniejszy Typ 1 ma 65, a chciałbym coś koło 60.

Edited by matrigs
Link to post
Share on other sites

Na pewno nie uszczelnia natychmiast. Ale można wyjść z założenia że tyle samo potrzebuje drogi do uszczelnienia w cylindrze pełnym i w cylindrze z otworem.

 

Ja nie chcę teoretyzować który stosunek powietrza jest dla moich potrzeb odpowiedni, po prostu chcę zbadać to sam a do tego celu potrzebuję mniejsze "kroki" pomiędzy pojemnościami cylindrów.

Link to post
Share on other sites

Cóż, idealnie nie jest, ale od wewnątrz nie ma ostrych krawędzi i konsekwentnie tłok uszczelnia się w tym samym miejscu:

 

wofPrtxgTvC2f5t6YV3Ovw.png

 

Tak na marginesie, okazuje się że Retro Arms produkuje dość niecodzienne rozmiary cylindrów:

 

RA10000861.w293.h293.fill.jpg

Pierwszy z nich ma otwór 47,40 mm od frontu, drugi 57,75 mm czyli dla moich potrzeb prawie idealny.

 

Jest jeszcze cylinder Tornado Typ 1:

 

M0DygIclSWKOuwYYQHRSTg.png

 

Ten ma otwór 62 mm od frontu.

Link to post
Share on other sites

W sensie tak wyszedł z fabryki, czy tak dołączona głowica go dojechała przy strzelaniu?

Taki wyszedł z fabryki. Może nie widać na zdjęciu, ale to nie są rysy, tylko takie grube bruzdy. Sklep na G wymienił mi go na nowy, który również prezentował niezbyt wzorowy stan, aczkolwiek po zastosowaniu smaru normalnie się uszczelniał. W każdym razie więcej cylindra BU od SHSa nie kupię.

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

Poczytałem sobie i mam mętlik w głowie, oświećcie mnie proszę:

 

1. PJ m4: gb v2, sprężyna m105 element/shs?, lufa wew 280mm stock(będzie jakaś 6,04 systemy jak utnę) i stockowy mosiężny cylinder z tym jajowatym otworem

- strzela dobrze na cqb chciałbym jednak wymienić cylinder na jakiś tani chromowany, gładszy żeby lepiej współpracował z tak krótką lufą co polecacie czy ten będzie odpowiedni:

http://www.taiwangun...d&campaign-id=6

 

2. sr25k a&k: v2long, spr m140guarder, stockowy cylinder i lufa max długości 450mm czy cylinder z tego zestawu będzie lepszy niż stockowy:

http://www.taiwangun...-do-sr25-tgg-ak

Jaką lufę wew wstawić zn 6,02 czy 6,04 żeby poprawić celność ?

 

Edyta:

w 1. chcę wymienić cylinder na gładszy i aby uszczelka głowicy tłoka nie "skalpował" się o ten wycięty otwór

Edited by MikeOl
Link to post
Share on other sites
  • 4 months later...

Poczytałem sobie i mam mętlik w głowie, oświećcie mnie proszę:

 

1. PJ m4: gb v2, sprężyna m105 element/shs?, lufa wew 280mm stock(będzie jakaś 6,04 systemy jak utnę) i stockowy mosiężny cylinder z tym jajowatym otworem

- strzela dobrze na cqb chciałbym jednak wymienić cylinder na jakiś tani chromowany, gładszy żeby lepiej współpracował z tak krótką lufą co polecacie czy ten będzie odpowiedni:

http://www.taiwangun...d&campaign-id=6

 

2. sr25k a&k: v2long, spr m140guarder, stockowy cylinder i lufa max długości 450mm czy cylinder z tego zestawu będzie lepszy niż stockowy:

http://www.taiwangun...-do-sr25-tgg-ak

Jaką lufę wew wstawić zn 6,02 czy 6,04 żeby poprawić celność ?

 

Edyta:

w 1. chcę wymienić cylinder na gładszy i aby uszczelka głowicy tłoka nie "skalpował" się o ten wycięty otwór

 

1. wypoleruj

2. średnica nie ma aż tak dużego znaczenia jeśli chodzi o precyzję strzałów. Imo im ciaśniej tym lepiej więc edgi 5,98 forever.

Znaczenie ma jakość lufy i dobór cylindra, sprężyny oraz wagi kulek pod jej długość i objętość.

 

Sam typ cylindra nic nie znaczy. Liczy się dobór cylindra do wagi kulek, sprężyny oraz długości i objętości lufy. Przy idealnie szczelnym układzie, zachowując odpowiednie proporcje przy dobieraniu części uzyskamy laserową dzidę.

Link to post
Share on other sites

witam żeby się upewnić lufa promek 6.03 433mm głowica tłoka RA, głowica cylindra RA, dysza RA cylinder stock GP typ 0 lekko frezowany od tyłu na 1,5cm szczelność cylinder-głowica-dysza-lufa 100% strzykawka spring M130 wynik na 0,20 448-454fps czy zmieniając cylinder do typ 1 zwiększę fps ? wydaje mi się że cylinder wszystko psuje fps są za niskie jak na M130 jak myślicie ?

Edited by toxicman
Link to post
Share on other sites

Moje uwagi:

Lepiej spytaj w temacie o tuningu Twojej repliki.

Typ 0 jest ok do takiej lufy.

To że coś jest strzykawką w rękach nie oznacza że jest strzykawką podczas strzelania.

Sprężyna M130 ma generować 130 m/s czyli 425 fps. Ale wiadomo jak jest z oznaczeniami sprężyn. Jakiej firmy sprężyna?

Link to post
Share on other sites
Moje uwagi:

Lepiej spytaj w temacie o tuningu Twojej repliki.

Typ 0 jest ok do takiej lufy.

To że coś jest strzykawką w rękach nie oznacza że jest strzykawką podczas strzelania.

Sprężyna M130 ma generować 130 m/s czyli 425 fps. Ale wiadomo jak jest z oznaczeniami sprężyn. Jakiej firmy sprężyna?

Spring prometeus

 

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

 

 

Link to post
Share on other sites

Do lufy 433mm 6,03mm pakowałbym typ2, a nawet próbował z typem 3, ewentualnie coś pomiędzy. Cylinder proponuję wymienić np. na Lonex/Ultimate stalowy.

 

Sprężyna Prometheus'a ma oznaczenie MS135SP i powinna dać około 135m/s (oznaczenia tej marki są równe z jej rzeczywistą mocą) czyli okolice 440-450fps (jest dobrze, ale zawsze da się lepiej - to moje motto). Przykładowo miałem dotychczas tylko MS120 i MS150, obie dawały zawsze wyniki +/- 120/150m/s

 

głowica tłoka RA, głowica cylindra RA, dysza RA

 

Taki lekki ot, dobre części, ale zamiast dyszy RA proponuję dyszę Guarder'a siedzi o wiele sztywniej, nie rusza się i nie traci osi oraz jest szczelna :)

 

M130 wynik na 0,20 448-454fps czy zmieniając cylinder do typ 1 zwiększę fps ?

O ile aktualnie masz szczelność i nie masz żadnych strat powietrza oraz dawka jest dostosowana do reszty - stracisz fps'y.

 

Ja do lufy 500mm daję typ2 uwzględniając sorbo/aoe i wyniki są magiczne. Przy cięższych kulkach albo wsadzasz mocniejszą sprężynę albo zwiększasz dawkę, ewentualnie montujesz krótszą lufę :P

Link to post
Share on other sites

to dlaczego producenci cylindrów zalecają np typ 1 do luf od 400 do 450 skoro na typ 2 ma działać lepiej ? :) i drugie pytanie zależy mi na uzyskaniu 450/460 fps na springu M120 czy na tych częściach jestem w stanie to uzyskać bo jak na razie na stock springu od GP udało mi się uzyskać 426 fps ale on moze byc już zbity i nie wiem do konća czy to jest M120 jak myślicie ?

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...