SzalonyDzik Posted January 15, 2017 Report Share Posted January 15, 2017 Dobrze Ci radzę, nie kupuj BU SHSa. Teraz za późno ale fakt gumke na tłoku i dyszy (ale i tak długą protecha założyłem) z miejsca musiałem zmienić a i wystrzelił mi kawałek gumy z czoła głowicy tłoka. Mimo wszystko teraz jest cały układ szczelny. Quote Link to post Share on other sites
matrigs Posted June 26, 2017 Report Share Posted June 26, 2017 Podbijam temat z pewnym pytaniem: Szukam cylindra objętościa pomiędzy Typ 1 i Typ 2 "Największy" Typ 1 który znalazłem, Ultimate / Lonex ma otwór 55mm od czoła cylindra. Natomiast większość cylindrów Typ 2 które znalazłem mają otwór od mniej więcej 65 mm. Znalazłem w kilku rodzimych sklepach takowy, który przynajmniej wizualnie wydaje się odpowiedni: Czekam jednak na odpowiedzi od sklepów które poprosiłem o pomiar. Jeśli ktoś jest w posiadaniu takowego lub zna inny model spełniające moje kryteria byłbym wdzięczny za podpowiedź. Quote Link to post Share on other sites
mikadorus Posted June 26, 2017 Report Share Posted June 26, 2017 (edited) A nie lepiej lekko podszlifować typ 1? Zajmuje to kilka chwil a masz taką pojemność jakiej chcesz. Przy drobnym pilniku jakość wykończnia jest i tak lepsza niż w stockowym SHS..., którego zresztą czasami i tak trzeba poprawiać, bo zdarzają się fabryczne "babole". Przynajmniej takie mi się zdarzały - zwłaszcza na cylindrze typ 2 z "łezką". Edited June 26, 2017 by mikadorus Quote Link to post Share on other sites
matrigs Posted June 26, 2017 Report Share Posted June 26, 2017 A nie lepiej lekko podszlifować typ 1? Słuszna uwaga w sumie. Zamiast jednak potencjalnie zniszczyć sprawny cylinder i dla łatwiejszej obróbki spróbuję przerobić jakiś stockowy Typ 0 miedziany. Quote Link to post Share on other sites
Ślepak Posted June 27, 2017 Report Share Posted June 27, 2017 Jestem w posiadaniu cylindra typu pierwszego od Deep Fire, gdzie otwór zaczyna się od 64 mm. Quote Link to post Share on other sites
matrigs Posted June 27, 2017 Report Share Posted June 27, 2017 Jestem w posiadaniu cylindra typu pierwszego od Deep Fire, gdzie otwór zaczyna się od 64 mm. No własnie to są "największe" Typ 1. Ja szukam coś co ma otwór gdzieś 60 mm. Quote Link to post Share on other sites
Ślepak Posted June 27, 2017 Report Share Posted June 27, 2017 Ale napisałeś, że największy Typ 1 ma od 55 mm. :D No mniejsza. Tak czy siak tak mogłem pomóc. :) Quote Link to post Share on other sites
matrigs Posted June 27, 2017 Report Share Posted June 27, 2017 (edited) Ale napisałeś, że największy Typ 1 ma od 55 mm. :icon_biggrin: No mniejsza. Tak czy siak tak mogłem pomóc. :icon_smile: Namieszałem w poście wyżej, sorry. Chodziło mi o to że największy Typ 2 ma 55, najmniejszy Typ 1 ma 65, a chciałbym coś koło 60. Edited June 27, 2017 by matrigs Quote Link to post Share on other sites
mareq Posted June 27, 2017 Report Share Posted June 27, 2017 Pytanie tylko, czy potrzebujesz aptekarskiej precyzji? Mamsz przecież dodatkowy czynnik zmienny: głowica tłoka niekoniecznie musi się uszczelniać dokładnie po minięciu szczeliny. Quote Link to post Share on other sites
matrigs Posted June 27, 2017 Report Share Posted June 27, 2017 Na pewno nie uszczelnia natychmiast. Ale można wyjść z założenia że tyle samo potrzebuje drogi do uszczelnienia w cylindrze pełnym i w cylindrze z otworem. Ja nie chcę teoretyzować który stosunek powietrza jest dla moich potrzeb odpowiedni, po prostu chcę zbadać to sam a do tego celu potrzebuję mniejsze "kroki" pomiędzy pojemnościami cylindrów. Quote Link to post Share on other sites
mareq Posted June 27, 2017 Report Share Posted June 27, 2017 No to wszystko rozumiem, poszukam czy nie wala mi się jakiś typ 1 w domu, popieram wszelkie testy. Quote Link to post Share on other sites
matrigs Posted June 28, 2017 Report Share Posted June 28, 2017 Cóż, idealnie nie jest, ale od wewnątrz nie ma ostrych krawędzi i konsekwentnie tłok uszczelnia się w tym samym miejscu: Tak na marginesie, okazuje się że Retro Arms produkuje dość niecodzienne rozmiary cylindrów: Pierwszy z nich ma otwór 47,40 mm od frontu, drugi 57,75 mm czyli dla moich potrzeb prawie idealny. Jest jeszcze cylinder Tornado Typ 1: Ten ma otwór 62 mm od frontu. Quote Link to post Share on other sites
mikadorus Posted June 28, 2017 Report Share Posted June 28, 2017 Gruby ten pilnik. Okrągłym 1-4mm fajnie się to robi. Ten tornado to chyba rebrand SHS, tak wygląda. Quote Link to post Share on other sites
Valor92 Posted June 29, 2017 Report Share Posted June 29, 2017 Dobrze Ci radzę, nie kupuj BU SHSa. Mógłbyś Nam powiedzieć dlaczego? Quote Link to post Share on other sites
wiciok Posted June 29, 2017 Report Share Posted June 29, 2017 Dlatego: Quote Link to post Share on other sites
matrigs Posted June 29, 2017 Report Share Posted June 29, 2017 Dlatego: W sensie tak wyszedł z fabryki, czy tak dołączona głowica go dojechała przy strzelaniu? Quote Link to post Share on other sites
Valor92 Posted June 29, 2017 Report Share Posted June 29, 2017 Czyli wtopiłem 130 PLN na darmo (http://azteko.pl/shs-zestaw-bore-up-do-replik-typu-m4-p-15803.html)? Zauważyłem w moim zamówionym zestawie, że głowica tłoka byłaby trochę mniejsza, tzn. nie przylega do ścianek cylindra? Quote Link to post Share on other sites
wiciok Posted June 29, 2017 Report Share Posted June 29, 2017 W sensie tak wyszedł z fabryki, czy tak dołączona głowica go dojechała przy strzelaniu? Taki wyszedł z fabryki. Może nie widać na zdjęciu, ale to nie są rysy, tylko takie grube bruzdy. Sklep na G wymienił mi go na nowy, który również prezentował niezbyt wzorowy stan, aczkolwiek po zastosowaniu smaru normalnie się uszczelniał. W każdym razie więcej cylindra BU od SHSa nie kupię. Quote Link to post Share on other sites
MikeOl Posted July 25, 2017 Report Share Posted July 25, 2017 (edited) Poczytałem sobie i mam mętlik w głowie, oświećcie mnie proszę: 1. PJ m4: gb v2, sprężyna m105 element/shs?, lufa wew 280mm stock(będzie jakaś 6,04 systemy jak utnę) i stockowy mosiężny cylinder z tym jajowatym otworem - strzela dobrze na cqb chciałbym jednak wymienić cylinder na jakiś tani chromowany, gładszy żeby lepiej współpracował z tak krótką lufą co polecacie czy ten będzie odpowiedni: http://www.taiwangun...d&campaign-id=6 2. sr25k a&k: v2long, spr m140guarder, stockowy cylinder i lufa max długości 450mm czy cylinder z tego zestawu będzie lepszy niż stockowy: http://www.taiwangun...-do-sr25-tgg-ak Jaką lufę wew wstawić zn 6,02 czy 6,04 żeby poprawić celność ? Edyta: w 1. chcę wymienić cylinder na gładszy i aby uszczelka głowicy tłoka nie "skalpował" się o ten wycięty otwór Edited July 25, 2017 by MikeOl Quote Link to post Share on other sites
wallop Posted November 25, 2017 Report Share Posted November 25, 2017 Poczytałem sobie i mam mętlik w głowie, oświećcie mnie proszę: 1. PJ m4: gb v2, sprężyna m105 element/shs?, lufa wew 280mm stock(będzie jakaś 6,04 systemy jak utnę) i stockowy mosiężny cylinder z tym jajowatym otworem - strzela dobrze na cqb chciałbym jednak wymienić cylinder na jakiś tani chromowany, gładszy żeby lepiej współpracował z tak krótką lufą co polecacie czy ten będzie odpowiedni: http://www.taiwangun...d&campaign-id=6 2. sr25k a&k: v2long, spr m140guarder, stockowy cylinder i lufa max długości 450mm czy cylinder z tego zestawu będzie lepszy niż stockowy: http://www.taiwangun...-do-sr25-tgg-ak Jaką lufę wew wstawić zn 6,02 czy 6,04 żeby poprawić celność ? Edyta: w 1. chcę wymienić cylinder na gładszy i aby uszczelka głowicy tłoka nie "skalpował" się o ten wycięty otwór 1. wypoleruj 2. średnica nie ma aż tak dużego znaczenia jeśli chodzi o precyzję strzałów. Imo im ciaśniej tym lepiej więc edgi 5,98 forever. Znaczenie ma jakość lufy i dobór cylindra, sprężyny oraz wagi kulek pod jej długość i objętość. Sam typ cylindra nic nie znaczy. Liczy się dobór cylindra do wagi kulek, sprężyny oraz długości i objętości lufy. Przy idealnie szczelnym układzie, zachowując odpowiednie proporcje przy dobieraniu części uzyskamy laserową dzidę. Quote Link to post Share on other sites
toxicman Posted November 30, 2017 Report Share Posted November 30, 2017 (edited) witam żeby się upewnić lufa promek 6.03 433mm głowica tłoka RA, głowica cylindra RA, dysza RA cylinder stock GP typ 0 lekko frezowany od tyłu na 1,5cm szczelność cylinder-głowica-dysza-lufa 100% strzykawka spring M130 wynik na 0,20 448-454fps czy zmieniając cylinder do typ 1 zwiększę fps ? wydaje mi się że cylinder wszystko psuje fps są za niskie jak na M130 jak myślicie ? Edited November 30, 2017 by toxicman Quote Link to post Share on other sites
Huba_lbn Posted December 1, 2017 Report Share Posted December 1, 2017 Moje uwagi: Lepiej spytaj w temacie o tuningu Twojej repliki. Typ 0 jest ok do takiej lufy. To że coś jest strzykawką w rękach nie oznacza że jest strzykawką podczas strzelania. Sprężyna M130 ma generować 130 m/s czyli 425 fps. Ale wiadomo jak jest z oznaczeniami sprężyn. Jakiej firmy sprężyna? Quote Link to post Share on other sites
toxicman Posted December 1, 2017 Report Share Posted December 1, 2017 Moje uwagi:Lepiej spytaj w temacie o tuningu Twojej repliki. Typ 0 jest ok do takiej lufy. To że coś jest strzykawką w rękach nie oznacza że jest strzykawką podczas strzelania. Sprężyna M130 ma generować 130 m/s czyli 425 fps. Ale wiadomo jak jest z oznaczeniami sprężyn. Jakiej firmy sprężyna? Spring prometeus Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka Quote Link to post Share on other sites
wallop Posted December 2, 2017 Report Share Posted December 2, 2017 Do lufy 433mm 6,03mm pakowałbym typ2, a nawet próbował z typem 3, ewentualnie coś pomiędzy. Cylinder proponuję wymienić np. na Lonex/Ultimate stalowy. Sprężyna Prometheus'a ma oznaczenie MS135SP i powinna dać około 135m/s (oznaczenia tej marki są równe z jej rzeczywistą mocą) czyli okolice 440-450fps (jest dobrze, ale zawsze da się lepiej - to moje motto). Przykładowo miałem dotychczas tylko MS120 i MS150, obie dawały zawsze wyniki +/- 120/150m/s głowica tłoka RA, głowica cylindra RA, dysza RA Taki lekki ot, dobre części, ale zamiast dyszy RA proponuję dyszę Guarder'a siedzi o wiele sztywniej, nie rusza się i nie traci osi oraz jest szczelna :) M130 wynik na 0,20 448-454fps czy zmieniając cylinder do typ 1 zwiększę fps ? O ile aktualnie masz szczelność i nie masz żadnych strat powietrza oraz dawka jest dostosowana do reszty - stracisz fps'y. Ja do lufy 500mm daję typ2 uwzględniając sorbo/aoe i wyniki są magiczne. Przy cięższych kulkach albo wsadzasz mocniejszą sprężynę albo zwiększasz dawkę, ewentualnie montujesz krótszą lufę :P Quote Link to post Share on other sites
toxicman Posted December 2, 2017 Report Share Posted December 2, 2017 to dlaczego producenci cylindrów zalecają np typ 1 do luf od 400 do 450 skoro na typ 2 ma działać lepiej ? :) i drugie pytanie zależy mi na uzyskaniu 450/460 fps na springu M120 czy na tych częściach jestem w stanie to uzyskać bo jak na razie na stock springu od GP udało mi się uzyskać 426 fps ale on moze byc już zbity i nie wiem do konća czy to jest M120 jak myślicie ? Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.