Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Prawidłowe smarowanie głowicy tłoka


Recommended Posts

W jaki sposób należy smarować uszczelkę głowicy tłoka aby jak najlepiej uszczelniała się ona w cylindrze?

Wskazana jest większa ilość smaru czy raczej niewielka?

Wystarczy nasmarować sam oring na głowicy czy również cylinder w środku?

Jakiej gęstości smar najlepiej sprawdza się w przypadku głowicy tłoka? Konkretne przykłady mile widziane.

Link to post
Share on other sites

Zaraz mnie jakiś proserwisant pewnie zaatakuje, ale zwykła wazelina techniczna wystarcza. Smarujesz palcem powierzchnię cylindra i troszkę na głowicę. Nie za dużo, bo potem będzie wypluwał nadmiar i cała lufa z komorą do czyszczenia. Szczelności smar nie zapewnia, on ma powodować tylko to, żeby oring miał dobry poślizg i nie ścierał się za szybko.

 

A wazelinka dobra, bo w zimie nie gęstnieje na tyle, żeby się grudy robiły. Pozatym nie przeszkadza jej fakt, że zostaje poddana dużemu ciśnieniu chwilowo.

Link to post
Share on other sites

używam smaru silikonowego OFNA. Smar daję na oring założony już na głowicę tłoka. ilość musi być odpowiednia aby oring był nasmarowany wraz z cylindrem, musi powstać film olejowy na ścianie cylindra. Smar ten działa nawet do -20 stopni :) gęstość: 50,000wtg.

Link to post
Share on other sites

Smar 1-S. Trochę na cylinder tak ładnie naokoło, potem na zatkanej paluchem dyszy pcham tłok by sie smar ładnie rozprowadził. Na samą uszczelkę nie trzeba jeśli się posmaruje cylinder.

 

Agata: wazelinka z czasem potrafi zaschnąć i robi się skorupka.

Johny: smar silikonowy potrafi wyschnąć jeszcze bardziej i robi sie takie wesołe czarne błotko. Bardzo suche czarne blotko.

Link to post
Share on other sites

do cylindra pakuję od niedawna smar sylikonowy cx80. Puki co sprawuje się dobrze. Ktoś jeszcze go stosował?

 

Kiedy szukałem smaru tego co podał KicpA akurat nie mogłem znaleźć na mieście a nie miałem czasu aby czekać na nową dostawę i sprzedawca polecił mi właśnie silikonowy cx80. Używam go od listopada zeszłego roku i nie mam zamiaru zmieniać na inny.Próbowałem jeszcze litowego z tej serii "temp.pracy -20/230+ " ale po testach stwierdzam że sylikonowy jednak bardziej się nadaje .

Edited by Snipernr1
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

W snajperkach które czyści się i smaruje częściej niż elektryki do cylindra używam bardzo rzadkiego, całkowicie płynnego smaru w stylu cudeńka z napisem "olej do mechanizmów precyzyjnych" na opakowaniu. Doskonale smaruje i nie zasycha bardzo długo. Łapie syf ale przy czyszczeniu i tak raz na 2 czy 3 tygodnie nie ma to znaczenia. W AEGu oczywiście są inne priorytety więc się nie wypowiem. I owszem, smar ma ogromny wpływ na szczelność, zwłaszcza połączeń nieruchomych w stylu np lufa-gumka, gł cylindra-cylinder. Na szczelność połączeń ruchomych jak dysza-głowica cylindra czy głowica tłoka-cylinder też ma wpływ tylko wymaga innych smarów.

Link to post
Share on other sites
  • 2 years later...

To i ja dodam swoje trzy grosze. Na głowice tłoka używam łt43s czyli to samo co na ząbki bo i tak po pewnym czasie smar z zebatek przedostanie sie do cylindra tworząc jaj to nazwał Poldeck ciemne blotko. Za to na prowadnice dyszy daje sylikonowy cx80 ktory dzieki temu ze jest lepki i gesty swietnie trzyma szczelnosc mawet na stock dyszy.

Link to post
Share on other sites

Ja używam smaru odpornego na wysokie ciśnienia HSS 2000 Wurth w połączeniu ze zwykłym smarem maszynowym. Daje to bardzo dobry poślizg z bardzo dobrym uszczelnieniem. Sprawdzałem ten smar w porównaniu ze stockowymi smarami, po posmarowaniu po mojemu szczelność w każdym wypadku wzrastała. HSS smaruje też wnętrze magazynków na GreenGas co daje bardzo dobrą szczelność.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...