Kuba_T1000 Posted February 27, 2011 Author Report Share Posted February 27, 2011 :blush: Nie zastanawiałem się jeszcze, jak będzie wszystko gotowe w 100% wtedy pomyślę nad tym. Jednak biorąc pod uwagę koszty, mało kto będzie chciał takie coś kupić. Licząc na szybkiego: 1) Tokarz. Wykonanie elementów. 100-150zł (przy kilku egz. na raz) 2) Złączki, wężyk - 20zł 3) Układ kontroli elektrozaworu MOSFET - 250zł. Na chwilę obecną ma być to układ DigitalFire. 4) elektrozawór 3/2 - 150zł 5) do tego kupujący musi mieć butlę + reduktor, a to też z 200zł. Łącznie więc wychodzi spora sumka jak na modyfikację. Chociaż z drugiej strony sam myślałem nad zakupem modyfikacji PolarStara za jeszcze większą kupę kasy - jednak teraz już nie potrzebuję jej ;) Quote Link to post Share on other sites
SturmFJ Posted February 27, 2011 Report Share Posted February 27, 2011 Łącznie więc wychodzi spora sumka jak na modyfikację. Drogi Kubo, wedle twoich szacunków - 770 zł. To i tak prawie dwa razy mniej niż sprzęt polarstara (450 USD = 1294.64 PLN), a naprawdę robi wrażenie. Naprawdę pomyśl nad zrobieniem więcej niż 1 egzemplarza swojego systemu, bo myślę, że nie tylko ja i Ukesu jesteśmy zainteresowani wejściem w posiadanie takiegoż ustrojstwa ;-) Quote Link to post Share on other sites
xel20 Posted February 27, 2011 Report Share Posted February 27, 2011 jeśli komuś potrzebny jest tylko single, Digital fire można zastąpić ne555 w układzie monostabilnym + mosfet, co skutkuje drastycznym spadkiem kosztów ;). Quote Link to post Share on other sites
thewojtz Posted February 28, 2011 Report Share Posted February 28, 2011 No tak ale nadal pozostaje to, że zawór musi być w kolbie stałej, czyż nie? Quote Link to post Share on other sites
CoVLord Posted March 2, 2011 Report Share Posted March 2, 2011 (edited) Czy to poleci na batce 11.1v ?? z chęcią bym kupił cały zestawik włącznie z butlą i dyszą dostosowaną do m4/m16 :D Czy ten zawór wchodzi do zwykłych dużych stałych kolb w emkach ?? Edited March 2, 2011 by CoVLord Quote Link to post Share on other sites
piotrek7714 Posted March 2, 2011 Report Share Posted March 2, 2011 o ile się nie mylę to te stałe kolby w emkach sa mocowane taką długa śrubą do gb. to jak ją tu zamocowac jeżeli z gb pokazanego na zdjęciu wychodzi kolanko ?? :zastanawia: Quote Link to post Share on other sites
Kuba_T1000 Posted March 2, 2011 Author Report Share Posted March 2, 2011 Nie mam batki 11.1V żeby sprawdzić... teoretycznie powinien działać. Jeśli ktoś ma miernik i LiPola 11.1V niech zmierzy jakie jest dokładne napięcie na wyjściu. Powinno być większe niż owe 11.1, tak samo jak aku żelowe 12V mają więcej. Kolby nie mam aby przetestować czy się mieści, musisz ręcznie zwymiarować sobie czy wejdzie. Co do kolanka z tyłu - w poprawionej wersji oczywiście będzie ono wychodzić od strony silnika, przy chwycie. Od tyłu wymagane jest połączenie śrubą gearboxa z kolbą(ja mam składaną). Quote Link to post Share on other sites
CoVLord Posted March 2, 2011 Report Share Posted March 2, 2011 (edited) Bateri niestety nie kupisz 12V a z najmniejszym aku 12V latać to żal. Jakie są wymiary tego twojego zaworu ?? spróbuje zrobić 3d szablon i włożyć. wąż od zaworu można poprowadzić jak kable do kolby a batkę zamonotować w pokorwcu na kolbie. na moje oko i wymiary do kolby wejdzie prostopadłościan o wymiarach: 30mmx50mm(podstawa)x130mm czy to są wymiary zaworu ?/ Edited March 2, 2011 by CoVLord Quote Link to post Share on other sites
Kuba_T1000 Posted March 2, 2011 Author Report Share Posted March 2, 2011 (edited) http://allegro.pl/akumulator-12v-1500mah-nimh-mini-i1484636160.html Aku 12V :) Wymiary: Nie mogę nigdzie w sklepach znaleźć takich mało odstających kolanek z gwintem... więc tymczasowo zawór rozrasta się wszerz. UPDATE: grubość to 23mm. Z tymi złączkami "mało-odstającymi" powinien wejść na styk :D Jakby było 55mm a nie 50 to idealnie będzie pasować. Edited March 2, 2011 by Kuba_T1000 Quote Link to post Share on other sites
Tuksiak Posted March 2, 2011 Report Share Posted March 2, 2011 Lipol 11,1 daje koło 12,6V przy pełnym naładowaniu - to tylko tak informacyjnie. Quote Link to post Share on other sites
Filq Posted March 2, 2011 Report Share Posted March 2, 2011 Ale jezeli cewka jest na 12V, to znaczy ze tyle maksymalnie mozemy przez nia przepuscic nie psujac jej zbytnio. Na mniejszym napieciu po prostu bedzie ciut wolniejsza bo mniej sie wyindukuje sily ze zwojow. Tak to dla mnie wyglada.. Sprawdz jak na 8,4V to szybko bedzie frowac. Moze w twoim zakresie cisnien bedzie wystarczajacy. Quote Link to post Share on other sites
sebciu Posted March 2, 2011 Report Share Posted March 2, 2011 12V to jest potrzebne napięcie żeby zawór się uruchomił, granic jednak nie jest tak twarda, do 10,8V chyba będzie działać, potem może zawór się nie otworzyć. Quote Link to post Share on other sites
sebciu Posted March 3, 2011 Report Share Posted March 3, 2011 (edited) ... Nie mogę nigdzie w sklepach znaleźć takich mało odstających kolanek z gwintem... więc tymczasowo zawór rozrasta się wszerz. UPDATE: ... A po coś ładował do tego łożyskowaną złączkę, czy tam typ PLL? złączka typ PL, albo kolabko typ GL i do tego dopiero złączka na wąż, albo złączka typ "banjo" Wystarczy poszukać. Edit: dlaczego posty się nie łączą? Edited March 3, 2011 by sebciu Quote Link to post Share on other sites
Sushi.50 Posted March 7, 2011 Report Share Posted March 7, 2011 (edited) Dzisiaj sprawdziłem, mój zawór o szerokości 22 mm mieści się w body od emki, musimy wtedy jednak zmodyfikować gearbox wycinając ścianki, żeby zmieścić zawór. I w moich body (CA i Boyi) trzeba będzie delikatnie przeszlifować ścianki od wewnątrz, maksymalnie 1 mm, tyle się da. Ewentualnie zawór bez problemu mieści się w stałej kolbie od M16, sprawdzone. Edit: Taka złączka była by ok: http://air-com.com/zlaczka_katowa_wtykowa_wykonana_z_mosiadzu_niklowanego_z_przylaczem_wtykowym_plastikowym.html Edited March 7, 2011 by Sushi.50 Quote Link to post Share on other sites
Xyanek Posted March 7, 2011 Report Share Posted March 7, 2011 Hmm... Nigdy nie szukałem podobnych tematów na wmasg.pl. Sam zaprojektowałem podobny układ do twojego- inny rozkład części, ale zasada pracy ta sama. Obawiałem się tego że dysza nie będzie się cofać odpowiednio, by po pierwszym strzale odrazu załadować drugą kulkę. Jak widać, jest to możliwe, i tobie się to udało bez problemu! Postaram się samemu zmocić twój układ do SR25, mam nadzieję że się uda! Z tego co tutaj czytam, rozpoczynamy kolejną erę efsoftu. Szacun kolego! Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted March 8, 2011 Report Share Posted March 8, 2011 Raczej się znowu cofamy do tego co było dawno temu ;) Przy takim układzie jak jest u autora musi być zawór 3/2 do poprawnego działania jak już pisałem wcześniej. Quote Link to post Share on other sites
sebciu Posted March 8, 2011 Report Share Posted March 8, 2011 Ja odkąd zacząłem zabawę, z ASG, mówiłem, jeżeli karabiny snajperskie, albo coś mocniejszego to tylko gazowe. Quote Link to post Share on other sites
Xyanek Posted March 8, 2011 Report Share Posted March 8, 2011 Zawsze byłem zwolennikiem replik modyfikowanych własnoręcznie lub robionych od zera. Sam jestem konstruktorem, i non stop siedzę z ołówkiem i papierem milimetrowym :wink: Całe szczęście że mam duże zaplecze robocze w zasięgu ręki, i nie mam problemu z obróbką każdego materiału- nawet plastiku :happy: Dzięki takim tematom nie dajemy zedrzeć z siebie ostatniej kasy za replikę zasilaną HP/CO2 która nie zawsze spełnia nasze wymagania. Quote Link to post Share on other sites
Kuba_T1000 Posted March 10, 2011 Author Report Share Posted March 10, 2011 Zdobyłem w końcu normalne złączki (1/8", 6mm). Odstają na 15mm. Tyle z ostatnich "nowości". Quote Link to post Share on other sites
Xyanek Posted March 10, 2011 Report Share Posted March 10, 2011 Hmm... Ten zawór chyba zmieści się w kolbie od SR25 Quote Link to post Share on other sites
Sushi.50 Posted March 15, 2011 Report Share Posted March 15, 2011 W kolbie bez problemu, sprawdzałem :). Ale w SR25 powinno się zmieścić w body, jak by ktoś posiadający SR25 wysłał mi zdjęcie body z przyłożoną miarką wzdłuż i i na wysokość to mogę sprawdzić. I jeszcze wymiary magazynka, zawsze jest opcja schować zawór w magazynku. Quote Link to post Share on other sites
Kuba_T1000 Posted March 16, 2011 Author Report Share Posted March 16, 2011 W końcu części są gotowe :biggrin: Nie miałem jeszcze czasu dokładnie potestować wszystkiego, jednak narazie nie widzę drastycznych problemów w działaniu ;) Coś mi tylko nie pasuje moc. Tzn na dość mocnej sprężynie i ciśnieniu 12BAR nie przebija denka od puszki PEPSI. A jeśli dobrze pamiętam to w układzie LUFA + ELEKTROZAWÓR udało się ją przebić na ciśnieniu 10BAR. Na mojej stronie jest link do pobrania aktualnej wersji projektu w Solidworksie. AEG to HPA Mod by Kuba_T1000 Tam też będę wrzucać zaktualizowane wersje. Info dla osób które były zainteresowane zamówieniem: Narazie jeszcze trzeba poczekać. W weekend mam nadzieję przetestować dokładniej całość, więc wtedy okaże się czy są potrzebne zmiany czy też nie. Quote Link to post Share on other sites
rafik1213 Posted March 16, 2011 Report Share Posted March 16, 2011 Wydaje mi się ze spadek mocy ma związek komorą dwu częściowa ma straszne straty fps . Quote Link to post Share on other sites
Xyanek Posted March 16, 2011 Report Share Posted March 16, 2011 Ja bardziej stawiam na łączenie dysza-gumka HU. Ona nie ma bezpośredniego styku z kołnierzem. Dysza nie może docisnąć się do kołnierza gumki przez to że po "wypchnięciu" przez ciśnienie w cylindrze zostaje natychmiastowo cofnięta przez sprężynę. Można spróbować wstawić naprawdę słabą sprężynę która bezproblemowo oprze się nawet drobnemu ciśnieniu, przez co dysza nawet przy małym ciśnieniu będzie dalej w pozycji dociśniętej. Dopiero gdy ciśnienie spadnie naprawdę do bardzo małej wartości, zadziałała by sprężyna. Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted March 16, 2011 Report Share Posted March 16, 2011 Wydaje mi się ze spadek mocy ma związek komorą dwu częściowa ma straszne straty fps . Chyba kpisz? Przez 3 lata używałem dwuczęściowej komory w emce CA i przy SP110 było 420fps, więc raczej to nie o to chodzi. Dysza ma się uszczelniać na gumce a nie w komorze. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.