Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Gearbox wysokoprężny


Recommended Posts

Już wyjaśniam czemu wysokoprężny, otóż nie mogę sie doczytać nigdzie o jakimś ekstremalnie podrasowanym gb.

Nie chodzi mi o tuning typu m150 i rof 1200. Chodzi mi o wzmocnienie gb raczej na m250 albo m300.

 

Jeśli ktoś widział gdzieś takie ekscesy za granicą to prosiłbym o linki.

 

Natomiast głównie chciałem zrobić burzę mózgów za temat części. Jeśli ktoś zna części o wysokiej odporności to niech je poda. Ceny nie grają roli.

 

 

 

 

ps.

Ktoś zapyta: po co mi to wiedzieć?

Z ciekawości, na początku napisałem, nigdzie się nie doczytałem na temat takiego gb. Dyskusja będzie najprawdopodobniej teoretyczna ponieważ żeby kupić proponowane części i potwierdzić ich skuteczność musiałbym sprzedać dom :icon_razz:

Link to post
Share on other sites

Bardzo wysokiej klasy wiatrówka o wyglądzie broni palnej ;).

 

Tylko że do czegoś takiego to gearbox musiałby być raczej ze stali. Mam też wrażenie, że tłok także musiałby być chyba z kosmicznego polimeru, żeby siła uderzenia go nie rozwalała, tylko była przekazywana na szkielet.

Link to post
Share on other sites

Do takiej mocy to wystarczy gaz.

Mocna sprężyna - większe przełożenia zębatek - wolniejsza reakcja na spust.

A do tego dochodzą jeszcze takie rzeczy jak wytrzymałość zębatek, tłoka, głowic, prowadnicy sprężyny.

I silnik który to uciągnie.

 

Po prostu nie tędy droga.

Link to post
Share on other sites

Wszystko da się zrobić, jak nie z seryjnych części to na zamówienie, jeżeli ktoś by zrobił gb v3 z takich materiałów jak robią najlepsze v.2 to by spokojnie wytrzymał, zębatki i tłok to też raczej nie problem (wystarczy dobrać odpowiednio wytrzymały materiał). Zasilanie i silnik tez nie są problemem (http://www.hobbyking.com). Największy problem przy wykorzystaniu takiej mocy rozbija się o kulki. Już przy sprężynach m170 guardera kulki 0.4g są za lekkie. Więc nawet jeżeli udało by ci się złożyć takie gb to i tak nie miałbyś czym strzelać.

Link to post
Share on other sites

Ołowiane, płaczczowe, ostrołukowe :)

 

Jeżeli już jesteśmy przy teoretycznych rozwiązaniach, to trzeba by było pomyśleć nad odwróceniem cyklu naciągania sprężyny w tym "gearboxie". Dobrze by było, żeby silnik naciągał sprężynę przed, a nie w trakcie naciśnięcia spustu, rozwiązałoby to problem wolnej reakcji na spust.

Link to post
Share on other sites

I tak wszystko zamknie się w takim układzie tego tematu:

 

Problem: Czy są części wzorowane na GBv2/3 wytrzymujące "M300" ?

Odpowiedź: Nie, na rynku takich części nie ma (mowa tu o masowo dostępnych a nie na zamówienie 1szt)

Problem: Czy jest możliwe stworzenie układu wytrzymującego "M300" ?

Odpowiedź: Tak, jak ktoś odpowiedział - wiatrówka i rozwiercenie lufy na 6mm + dorobienie komory HU (chyba z opony)

 

A reszta, czyli wymieniania co jest najmocniejszego wśród tłoków, zębatek, szkieletów itp to streszczanie połowy forum technicznego.

Link to post
Share on other sites

Ależ czemu? Możesz sobie zaprojektować (albo zlecić) sam GB, zanieść do zakładu zajmującego się skrawaniem, poprosićo zrobienie wszystkiego pięknie z najlepszej stali jaką mają, obróbki te syćkie itp, wykładasz na stół kilka-kilkanaście tysi. Potem to samo z zębatkami, tłokiem, głowicami... Następnie zlecić wykonanie sprężyny o określonych parametrach, łożysk, silnika (ciekawe czy by się dało...) i tak każdą część z kolei.

Edited by dexterkrak
Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...