gloomer Posted April 7, 2014 Report Share Posted April 7, 2014 Ja mam chińską kaburę udowę z plastiku. Wypiłowałem miejsce na selektor i jest bardzo fajnie. Fakt faktem wchodzi ciaśniej ale nie ma problemów z wyciągnięciem lub włożeniem pistoletu do kabury. Quote Link to post Share on other sites
soldat Posted April 7, 2014 Report Share Posted April 7, 2014 (edited) Hmm... Są dwa wątki o tej samej replice w dwóch różnych działach a poruszane są podobne tematy. No ale nic, nie miałem zamiaru tylko marudzić ;-) Jako posiadacz zacznę od kilku spostrzeżeń technicznych na temat repliki: - gearbox wygląda na bardziej wytrzymały w stosunku do tych znanych z MP7 itp - małe luzy na łożyskach (mam wersję II, w GB od v.I jaki też mam luzów brak) - gumka hop-up nieźle kręci jak się wyrobi, dość "nieszczelnie" siedzi na lufie i luźno w komorze - w GB z wersji v.I zębatka tłokowa jest ze stopu aluminium, w v.II mam stalową (?) - stockowy silnik mimo iż na magnesach ferrytowych całkiem dobrze kręci - całkiem szczelna gumka/głowica tłoka - mała szczelność na połączeniu głowicy cylindra z cylindrem W swojej zabawce wprowadziłem kilka zmian, które pokrótce przedstawię. 1. Wypolerowanie cylindra, smarowanie, uszczelnienie głowicy cylindra. Wypolerowałem wnętrze cylindra, jak zakładam zwiększy to nieco płynność przemieszczania się tłoka oraz może minimalnie powtarzalność strzałów. Wnętrze cylindra i uszczelkę tłoka smarowałem zagęszczonym olejem sylikonowym. Uważam, i co pokazała praktyka że jest na tyle gęsty iż nie jest "wypluwany" z cylindra. Poza tym zapewnia bardo ładny poślizg i konserwuje przy tym uszczelki. Warto na nowo przesmarować zębatki, prowadnicę sprężyny oraz samą sprężynę. U mnie smar był wszędzie ale nie tam gdzie trzeba. Uszczelka na głowicy cylindra słabo trzyma, zalecam podłożyć taśmę teflonową lub poszukać innej. 2. Wymiana sprężyny. Okazuje się iż sprężyny z MP7 Well, Scorpion JG/Well czy innych podobnych konstrukcji pasują idealnie do pistoletów AEP. Są one nieco dłuższe lecz nie sprawiają żadnych problemów, pozostałe wymiary są identyczne. Szczególnie polecam sprężyny z MP7 Well, są bardzo twarde. U mnie wymiana sprężyny podniosła w widoczny sposób prędkość postępową kulki oraz nieznacznie (5m) zasięg. Ogólnie nie ma co ukrywać, sprężyna z Glocka Cymy jest najsłabszą jaką widziałem w jakimkolwiek GB typu AEP, jest porównywalna (słabsza nieco) ze sprężyną od MP7 TM. 3. Polerowanie lufy oraz uszczelnienie hop-up. Druga kwestia to sprawa oczywista nie warta opisu a samo zdjęcie wyjaśnia cały temat. Polerowanie lufy to osobna rzecz. Zamontowałem lufę w jarzmie/głowicy małej wiertarki elektrycznej. Na wycior nałożyłem kawałek bawełnianej szmatki a wewnątrz lufy rozsmarowałem pastę polerską (nawet pasta do zębów się nadaje). Procedura polerowania jest oczywista. Po jakimś czasie wypłukałem lufę i wewnątrz ukazała się piękna błyszcząca powierzchnia. Moje doświadczenia pokazują iż w stockowych lufach zabieg taki potrafi poprawić w widoczny sposób skupienie. A wracając do uszczelniania. Warto nawinąć dużo taśmy aby lufa z gumką nie obracały się w komorze co spotkało mój egzemplarz. Przy montażu należy zwrócić też uwagę na idealne ustawienie gumki obracając lufę w prawo lub lewo. Przy złym ustawieniu kulki będą skręcać odpowiednio w lewo/prawo 4. Montaż baterii typu LiPo. Z wyborem odpowiedniego pakietu miałem nie lada problem. Kwestią kluczową jest jego rozmiar, kształt. Udało mi się dobrze trafić kupując pakiet LiPo DualSky 7,4V 520mAh. Akumulator jest na tyle mały iż mieści się pod lufą. Jednakże montaż jego jest kłopotliwy, gdyż wymaga co najmniej zdemontowania komory hop-up ze spustem i lufą. Z drugiej strony bateria siedzi pewnie i nie lata (lecz nie da się jej wyciągnąć bez rozbierania repliki, jest też problem z założeniem lufy zewnętrznej). Można pokusić się o demontaż pakietu na dwa ogniwa i ułożyć je na kształt V wokoło lufy. Ja z tego zrezygnowałem, ogniwa są tu klejone ze sobą i nie chciałem ich uszkodzić. Poza tym 520mAh przy tym poborze prądu to sporo strzelania a z ładowaniem nie ma kłopotów, przewody są luźne i operatywne. Nie chciałem przerabiać oryginalnej baterii czy ingerować bardziej w elektrykę repliki. Zakupiłem więc wtyk typu JST i przylutowałem kable w miejscu gdzie przewody elektryki łączą się z blaszkami/gniazdem do baterii. Wnioski. Moje zabiegi spowodowały lepszą, płynną pracę mechanizmów GB (poprawiłem też podkładki). Ze względu na mocną sprężynę ale i zastosowanie pakietu LiPo reakcja na spust i szybkostrzelność jest mimo wszystko większa niż na stocku. Oczywiście na oryginalnej sprężynie jest jeszcze lepiej ale obecny stan uważam za optymalny. Rozważam również montaż układu MOSFET w obawie o zdrowie styków. Lepsza sprężyna oraz uszczelnienia przyczyniły się do wzrostu prędkości kulki oraz zasięgu o ~5m. Polerka lufy poprawiła nieco skupienie. Puki co nie mam dostępu do chrono lecz gdy tylko mi się uda przestrzelać replikę tam o znać jakie są wyniki. Kilka uwag końcowych: - pakiet LiPo to podstawa - zakup gumki hop-up firmy KM Head jest grubo bez sensu, są drogie a ewentualne korzyści (o ile są, ja nie zauważyłem) nie warte tego, więcej da już preclufa - zainwestować w sprężynę po replice MP7 czy Scorpion lub rozważyć zakup dedykowanej od LayLax, stockowe w najlepszym wypadku 220fps to czasem mało nawet jak na CQB - nie widzę sensu wymiany oryginalnego okablowania, jednak MOSFET przy LiPo to dobra rzecz - rozejrzeć się za łożyskami jeśli jest potrzeba, używane po MP7 TM lub inne, byle nie miały luzów, dedykowane tuningowe są drogie - koniecznie uszczelnić cały układ gdzie się da, cylinder ma małą pojemność i każda większa strata powietrza jest tragedią - nie bardzo widzę sensu w zakupie części tuningowych typu tłok, cylinder, prowadnica itp - lufa precyzyjna to nie kiepska rzecz lecz koszta zakupu to połowa ceny repliki, przy takim zasięgu i zastosowaniu tego pistoletu nie jestem przekonany czy warto Replika jest tania i bądźmy szczerzy słabo odwzorowana, ma być tylko niezawodną bronią boczną lub sprzętem na dobry początek przygody z ASG. Warto zastanowić się czy warto pchać w taką replikę części tuningowych, których koszt wyniesie dwu-trzy krotność wartości samego pistoletu. Choć jeśli kogoś stać i nie uznaje kompromisów to nie bronię :-) Mam nadzieję iż moje wypociny kogoś zainspirują do dłubania przy własnej replice czy w czymkolwiek pomogą. Pozdrawiam! Edited April 7, 2014 by soldat Quote Link to post Share on other sites
shamoth Posted April 7, 2014 Report Share Posted April 7, 2014 Nawiercenie 3 dodatkowych otworów w głowicy i zrobienie w nich fazowania powoduje lepsze doszczelnienie oringa. Sporo powietrza ucieka na styku gumka dysza, kołnierz gumki przyjmuje tam kształt łezki. Warto wtedy od spodu pod kołnierz gumki dać cienką, najlepiej wyprofilowaną, "podkładkę" z jakiegoś tworzywa. Należy ją wepchnąć na tyle głęboko aby nie zatrzymywała kulek z magazynka. Jak ktoś potrzebuje mocniejszej sprężyny można ją dociąć ze sprężyny m125 elementa do vsr10 lub mocniejszej. Replika jest "plastyczna" i ten czarny dekielek mocowany na 3 śruby jest tam nie bez powodu, usztywnia ją i zmniejsza nieszczelności. W sporej ilości egzemplarzy moduł dyszy, prowadnicy i sprężyny jest źle złożony, rozpada się a powinien stanowić jedną całość, trzeba trochę pogłówkować jak to złożyć ;] Quote Link to post Share on other sites
Mendi Posted April 8, 2014 Report Share Posted April 8, 2014 Może by faktycznie te 2 tematy o cm030 połączył. http://forum.wmasg.pl/topic/27186-glock-18c-cyma/ Quote Link to post Share on other sites
soldat Posted June 8, 2014 Report Share Posted June 8, 2014 Dziś była w końcu okazja "rzucić" replikę na chrono. Przy powyższych modyfikacjach, a głównie: - sprężyna z MP7 Well - doszczelnienie układu - prowadnica PDI z podkładką - ...i pozostałe Wynik 230fps na kulkach 0,2g i hopku ustawionym pod strzelanie. Ładna powtarzalność strzałów i zasięg jak z gaziaka ~300fps. Ogólnie jest fajnie. Kulka się nie ciągnie jak na stocku. Znajomy posiadający również tą Cymke - kompletny stock był zdziwiony co można z tego wyciągnąć. W każdym razie zmiana na LiPo to podstawa. Quote Link to post Share on other sites
shardac Posted August 19, 2014 Report Share Posted August 19, 2014 Panowie, czy ktoś z Was spotkał się z problemem wypadania magazynków (bez względu na to czy krótkich, czy długich) w trakcie strzelania z tej repliki? Quote Link to post Share on other sites
Trzmiel Posted August 19, 2014 Report Share Posted August 19, 2014 Może starł się (lub wyszczerbił) zatrzask magazynka? Quote Link to post Share on other sites
samael16 Posted August 24, 2014 Report Share Posted August 24, 2014 Jak by ktoś chciał wiedzieć, mam taką kaburę http://www.holsters-tactical.com/kabura-do-glock-1719-speed-harrier-sss2007g-p-28.html pasuje po 2 przeróbkach. Poluzowanie śrub ściaskających kaburę i dodanie podkładki z 2 warstw karty płatniczej wtedy jest według mnie optymalnie luźna, oraz trzeba wyciąc miejsce na selektor, zabezpieczenie na tym nie ucierpi. Quote Link to post Share on other sites
wgnsy123 Posted October 26, 2014 Report Share Posted October 26, 2014 Witam.. Czy w Glocku 18 (cm.030, a dokładnie wersja Tan) dalej są problemy z wylewającym się "czymś" z baterii podczas pierwszego ładowania? Quote Link to post Share on other sites
dik89 Posted May 21, 2016 Report Share Posted May 21, 2016 Problem z wypadającymi magazynkami. Wyrobil sie zaczep w plastikowym zwalniaczu(ten powyżej, drugi dla porównania) Dremlem wyciąłem kawalek plastiku, tak aby zmieścił się tam ułamany stalowy ząbek z zębatki tłokowej z AEG'a. Nastepnie zalałem to kropelką i zeszlifowałem dremlem, aby nieodstawał. Jak by jednak niewytzymalo(jakimś cudem), to dam znac. https://lh3.googleusercontent.com/-Yhz7J4FVYsk/V0CQGl3OUYI/AAAAAAAAChg/X6yw7whbeRk6TKnw5OlJ95oTmEYSQizaQCHM/s1024/upload_-1 https://lh3.googleusercontent.com/-clCitG1LWEc/V0CQH-L9tII/AAAAAAAAChk/GWkjhOKYNSgOJ5fJQueIsQwM5A8RSuFOgCHM/s1024/upload_-1 https://lh3.googleusercontent.com/-cwcugS3q5LA/V0CQJSbGyYI/AAAAAAAACho/btcWHjDXwaEo2RwXof0uRNJzPOLXAfYoQCHM/s1024/upload_-1 https://lh3.googleusercontent.com/-DxK6TtooB8U/V0CQLWwY73I/AAAAAAAAChw/LRxasp8QgK8EN-WvweO-E65DbhcQHzM0ACHM/s1024/upload_-1 https://lh3.googleusercontent.com/-DrsR1U7TwGE/V0CQNpTTYnI/AAAAAAAACh4/FXlNZXlPzkcbHLVqvySaUpS2u4jB4wmbgCHM/s1024/upload_-1 Quote Link to post Share on other sites
sjlato Posted March 2, 2019 Report Share Posted March 2, 2019 Witam, chciałbym mianowicie uszczelnić układ w mojej cymce 030 oraz wypolerować cylinder ale niestety nie zawsze chęci wystarczą, potrzebna jest jeszcze wiedza. Chciałbym to zrobić we własnym garażu ale do tego potrzebuje waszej wiedzy i doświadczenia. Proszę pomóżcie :-). Quote Link to post Share on other sites
Driver2503 Posted March 23, 2019 Report Share Posted March 23, 2019 W dniu 2.03.2019 o 18:45, sjlato napisał: Witam, chciałbym mianowicie uszczelnić układ w mojej cymce 030 oraz wypolerować cylinder ale niestety nie zawsze chęci wystarczą, potrzebna jest jeszcze wiedza. Chciałbym to zrobić we własnym garażu ale do tego potrzebuje waszej wiedzy i doświadczenia. Proszę pomóżcie :-). Poradniki na YT i cała naprzód . Jak czegoś źle na początku nie złożysz to się nie nauczysz ;-) Quote Link to post Share on other sites
Hexenhammer Posted June 17, 2022 Report Share Posted June 17, 2022 Witam, ostatnie informacje na ten temat w tym wątku pochodzą z 2007 także pozwolę sobie zapytać czy próbował ktoś wkładać inne (nie dedykowane Begadi, KM Head czy Nine Ball) gumki hop-up do Cymy 030 po uprzednim skróceniu? np. https://www.taiwangun.com/.../gumka-hop-up-50-do-aeg... ? Pozdrawiam Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.