Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

BPW: "Pogranicze w Ogniu" - Góra k. Nowego Dworu Mazowieckiego, 17/18 września 2021 r. (LARP/ASH)


Recommended Posts

Pograniczewogniu-plakat-poprawiony.jpg.5e0d92a359028112b13988636d6cab02.jpg

Żyjemy w niezwykłym napięciu. Wiem, że wojna wybuchnie już wkrótce, ludzie się do niej palą. "Niech to się wreszcie zacznie!" - mówią...

                                                                                                                                                               Zygmunt Klukowski, lekarz - 26 VIII 1939 r.

 

Dowództwo Operacji Połączonych zaprasza na pierwszą grę z cyklu Bitwy Polskiego Września (BPW). Do tej pory temat ten pojawił się na poważnie tylko raz. Jest 31 sierpnia 1939 r. Niewielkie miasteczko, gdzieś na zachodniej granicy Polski niespecjalnie przejmuje się nadawanymi w radio gniewnymi pomrukami Warszawy i Berlina. Tu ludzie żyją własnym rytmem, tu ważna jest codzienność. Codzienność karczmy, poczty, księdza proboszcza i przemytników. Czy w tę codzienność brutalnie wtargnie wielka polityka? Czy Oddział II i Abwehra sprowokują wybuch konfliktu? A może zrobi to zagubiony polski żołnierz, który pomyśli, że zobaczył dywersanta? Jeżeli chcesz poczuć nerwową atmosferę ostatniej nocy pokoju w Europie, gdzieś na granicy polsko-niemieckiej - ta gra jest właśnie dla Ciebie!
Nie przejmuj się brakiem historycznego umundurowania czy wyposażenia - mamy na to rozwiązanie. Nie jest to rekonstrukcja historyczna ani mil-sim. Stawiamy na dobrą zabawę w miłej atmosferze.

Żeby było jasne od samego początku - gramy na zasadach LARP. Każdy gracz, KAŻDY ma za zadanie jak najbardziej wczuć się w swoją rolę. Rolą może być szeregowiec Wehrmachtu, strażnik graniczny, przemytnik czy karczmarz. Niektórzy będą mieli rozbudowane zadania fabularne a niektórzy będą sprawdzać paszporty i wbijać pieczątki, ale cóż - taka rola.

 

FORMALNOŚCI:
Miejsce: Stary PGR w miejscowości Góra k. Nowego Dworu Mazowieckiego (powiat legionowski), https://www.google.pl/maps/place/Stary+PGR/@52.4495941,20.7715608,15.25z/data=!4m5!3m4!1s0x471ebae5aec7c559:0xc6c233c98e9a87c6!8m2!3d52.4504729!4d20.774769
Data: 17/18 września 2021 r. (piątek/sobota)
Czas: piątek, godz. 18. Nie będzie jednak klasycznej odprawy, wręczenia rozkazów, etc. Gracze "wojskowi" po przyjeździe na miejsce i szpejowaniu meldują się swojemu dowódcy (Polacy na Posterunku Policji, Niemcy w obozie), gracze "cywilni" udają się na Pocztę, gdzie znajdą imienne wskazówki co do dalszego postępowania. Kończymy w sobotę o 9:00.
Wiek: min. 18 lat.
Wpisowe: 20 PLN/os., płatne gotówką na miejscu (będę zbierał datki).
Zapisy: wyłącznie na adres poczty elektronicznej domin007@poczta.onet.pl, wg wzoru: ksywka, strona, mundur, funkcja/postać. Lista "wojskowa" jest poufna, lista cywilna będzie aktualizowana w wątku.
Przykładowe prawidłowo wypełnione zgłoszenie wygląda tak: Nosacz_PL, Niemcy, piechota, strzelec.

UWAGA! Gra odbędzie się jeżeli do dnia 3 września zbierze się minimum 30 graczy.

MECHANIKA GRY:
A. Ograniczenia co do replik i ich mocy:
1. Limity FPS: 450 - pistolety maszynowe
                       550 - karabiny wsparcia i czterotakty.
2. Typ broni jakiej używać może gracz zależeć będzie od jego funkcji:

a) oficer, medyk - pistolet

b) podoficer - pistolet maszynowy

c) strzelec - karabin czterotaktowy/dwutaktowy/strzelba

d) kaemista - karabin maszynowy
 

B. Amunicja:
1. Ilość amunicji, jaką gracze mogą przy sobie posiadać zależy od posiadanej broni głównej:
a) karabiny powtarzalne – 100 kulek
b) pistolety maszynowe – 200 kulek
c) KM – 400 kulek w magazynku (+ maks. 600 w skrzynce podręcznej)
d) pistolety – 20 kulek

C. Pirotechnika: Nie tym razem. Dymy - w zależności od wilgotności ściółki.

D. Zasady powrotu do gry:
1. Po KAŻDYM trafieniu gracz krzyczy DOSTAŁEM! (nie "Dostał!") oznacza się czerwoną szmatką i czeka na sanitariusza. Ranny może się odczołgać za najbliższą zasłonę, nie mówi, może jedynie wzywać pomocy. Może zostać dobity przez przeciwnika na zasadzie "cichej śmierci".

2. Sanitariusz ma 5 minut na udzielenie rannemu pomocy. Po dotarciu sanitariusza, ranny rzuca kostką, wynik oznacza:
a) 1 – 3 – rana lekka, medyk opatruje rannego zakładając bandaż w miejscu trafienia;
b) 4 – 5 – rana ciężka, medyk musi podać rannemu morfinę (strzał z pustej strzykawki), zdezynfekować ranę zasypką sulfonamidową i założyć bandaż w miejscu trafienia);
c) 6 – wyłączony z walki – gracz udaje się do punktu powrotu do gry (RESP). 

3. Drugie trafienie osoby już opatrzonej przez sanitariusza oznacza wyłączenie z walki i powrót na respa.

4. Punkty opatrunkowe – oznaczone flagami Czerwonego Krzyża będą wyznaczone i przesuwane przez moderację.

5. Resp jest osobowy/minutowy - wychodzimy w min. 2 osoby lub po 5 minutach.

E. Saperzy:
Saperzy są jedynymi graczami uprawnionymi do wykonywania przejść w polach minowych, zaporach przeciwczołgowych i zasiekach, stawiania zasłon dymnych oraz wysadzania określonych obiektów:
a) pola minowe: zakopane miny, celem rozminowania, należy sprawdzić ścieżkę, usunąć miny i  oznaczyć ścieżkę. Przejście jest dozwolone tylko po wyznaczonej ścieżce.
b) zapory przeciwczołgowe: ustawione na drogach. Należy je wysadzić w powietrze. Po detonacji podłożonego ładunku można je odsunąć z drogi.
c) zasieki: wykonane ze sznurka. Nie można przez nie przeskakiwać, rzucać się na nie, odchylać kijem, etc. Należy przeciąć sznur i wyznaczyć ścieżkę, po której gracze mogą przejść dalej.

F. Łączność: nie sądzę żeby znalazło się nas tylu by była potrzebna, ale jeżeli oddziały będą liczne to może położymy polowe linie telefoniczne. W ostateczności za pośrednictwem gońców.

G. Snajperzy:
W każdym oddziale może znajdować się 1 (słownie jeden) snajper wyposażony w czterotakt z lunetą.

ORDER OF BATTLE i STYLIZACJA:

Niemcy: stylizacja na oddziały niemieckich wojsk lądowych, Luftwaffe i Waffen SS. Zakładamy gładkie mundury, parki masujące zostawiamy w domu. Przejdą wszystkie wzoru mundurów: od M36 do M44. Masz pytania? Pisz na PW.

Polacy: stylizacja na Wojsko Polskie, Policję Państwową i formacje Obrony Narodowej. Spokojnie przejdą brytyjskie mundury na I wojnę światową czy austriackie oliwki. Na głowę rogatywki/furażerki/berety z orłem, hełmy Adrian, a nawet polskie wz. 67. Masz cywilki i biało-czerwoną opaskę? Świetnie, wbijaj! Oporządzenie skórzane, obojętnie jakiego systemu (Mauser, Mosin). Pytania? Pisz na PW.

POSTACI FABULARNE i FUNKCJE:

Jako, że gra jest pomyślana w konwencji LARP-a nie może zabraknąć postaci fabularnych, które będą miały znaczenie dla przebiegu gry. Tym razem scenariusz bazuje w głównej mierze na prawdziwych wydarzeniach z 31 sierpnia 1939 r. (więc pochopne pociąganie za spust może nieść ze sobą bardzo poważne konsekwencje), ale dociekliwi znajdą w fabule odniesienia do "Pogranicza w Ogniu", "Operacji >>Himmler<<", a nawet przygód Franka Dolasa czy "Vabank". Duże pole do popisu będą mieli zwłaszcza fabularni oraz gracze w stylizacji cywilnej, każdy będzie miał swoje indywidualne zadania. Cele będzie można osiągnąć nie tylko poprzez brutalną siłę, lecz także podstęp, przekupstwo, szantaż, handel i manipulacje. Liczę na Waszą inwencję. Co nie jest zakazane - jest dozwolone.

Postaci fabularnych nie da się zabić "larpowo". Szpiegów w przypadku zdemaskowania można aresztować i odstawić na odwach/do dowódcy, a później zaaranżować wymianę, wykupić, odbić, etc. Aresztowani muszą być pilnowani, nie mogą jednak atakować straży. A zatem poznajmy dramatis personae:

I.    Niemcy:
1. Postaci:

a) Oficer WH,

b) Podoficer WH,

b) Agenci Abwehry (2 osoby),

c) Brandenburczycy wytypowani do zadania specjalnego (3 osoby)

d) Amerykańska dziennikarka

2. Dostępne funkcje: sanitariusz, saper, snajper, kaemista, strzelec

 

II. Polacy:

1. Postaci:

a) Oficer WP/KOP,

b) Podoficer WP/KOP,

c) Komendant Posterunku Policji Państwowej,

d) Karczmarz,

e) Przemytnicy (3 osoby),

f) Agenci Oddziału II (2 osoby),

g) Ksiądz proboszcz,

h) Gwiazda Kina - Aktorka filmowa

2. Dostępne funkcje: sanitariusz, saper, strzelec wyborowy, kaemista, strzelec

SYSTEM BARETKOWY: Tak, jako część cyklu Bitwy Polskiego Września zalicza się do starania się o baretkę "Krzyża za bitwę nad Bzurą"

No i to by było chyba na tyle (póki co). Mam nadzieję, że tym razem nam się uda spotkać i żadna epidemia nie stanie nam na przeszkodzie. Gra będzie dobrą okazją do spotkania się miłośników airsoftu, zarówno współczesnego jak i historycznego i do wzajemnego poznania się. Wymogi stylizacji nie są wygórowane więc liczę na dobrą frekwencję.

 

 

Link to post
Share on other sites

Żadnej odpowiedzi? Wszyscy się przestraszyli tematu? Otóż nie. Mamy już zapisanych 10 osób (6 Niemców i 4 Polaków). Zaproszenia do obsadzenia ról fabularnych rozesłałem wczoraj wieczorem i mamy już ogarniętych Oficerów obu stron, dwóch Brandenburczyków, Księdza i Agenta Abwehry. Z funkcji - polskiego sanitariusza.

Nie ma co się bać tematu. Na zwykłego strzelca przejdzie każdy czterotakt (oczywiście w limtach FPS), nie musi być historyczny. Masz niemiecki mundur ale nie masz czterotaktu tylko strzelbę? OK, też dobrze. Nie masz munduru ale masz cywilne ciuchy i strzelbę? Ekstra, wbijaj do Polaków jako Obrona Narodowa.

Link to post
Share on other sites


 

W dniu 12.07.2021 o 20:46, Domin007 napisał:

pola minowe: zakopane miny, celem rozminowania, należy sprawdzić ścieżkę, usunąć miny i  oznaczyć ścieżkę. Przejście jest dozwolone tylko po wyznaczonej ścieżce.

Proponuję jedno utrudnienie: każda ze stron ma swój kolor ścieżki i nie można pola minowego przechodzić po wrogiej ścieżce.

Zakładam, że postać z części II ustęp 1 pkt b:

W dniu 12.07.2021 o 20:46, Domin007 napisał:

Podoficer WP/KOP

jest już obsadzona przez moją skromną osobę :-)

Link to post
Share on other sites

Nie Kolba, Ty jesteś wpisany jako strzelec. No chyba że weźmiesz Thompsona, to wtedy możesz ganiać jako Podoficer. Funkcja ta jest wprowadzona jako zastępca dowódcy. Jeżeli Oficer zostanie ranny to dowodzenie oddziałem przejmuje Podoficer.

Co do ścieżek przez pola minowe. Ja bym zostawił jak jest. Minie jest obojętne czy wysadzi swojego czy obcego, dlatego z punktu widzenia taktyki nie ma znaczenia kto oczyścił przejście.

Link to post
Share on other sites
  • Domin007 changed the title to Pogranicze w Ogniu - Góra k. Nowego Dworu Mazowieckiego, 17/18 września 2021 r. (LARP/ASH)

Miło mi poinformować że mamy już połowę składu niezbędnego do gry. Liczę że druga połowa zgłosi się po "Igelschnauzen".

Z funkcji, miło by było by Niemcy dorobili się sanitariusza bo Polacy już się takowego dorobili. @Zee Karol pokazuje palcem na Ciebie. ;) Podobnie, przydałby się kaemista (ekhem, ekhem @Seph).

Link to post
Share on other sites
  • Domin007 changed the title to BPW: Pogranicze w Ogniu - Góra k. Nowego Dworu Mazowieckiego, 17/18 września 2021 r. (LARP/ASH)

KARCZMA U WRÓT ABRAHAMA

‏שָׁלוֹם‎ Szalom.Właściciel Aaron Dan Łokieć zaprasza państwo mieszkańców i państwo przyjezdnych w gościnne progi austerii U wrót Abrahama.

Oferuje się smaczne i świeże piwo i inne napitki oraz tradycyjna kuchnia koszern.  Asortymenty w cenach przystępnych.

Lokal czynny od przedpołudnia do ostatniego klienta z wyjątkiem Szabas.

Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, gregorius7 napisał:

KARCZMA U WRÓT ABRAHAMA

‏שָׁלוֹם‎ Szalom.Właściciel Aaron Dan Łokieć zaprasza państwo mieszkańców i państwo przyjezdnych w gościnne progi austerii U wrót Abrahama.

Oferuje się smaczne i świeże piwo i inne napitki oraz tradycyjna kuchnia koszern.  Asortymenty w cenach przystępnych.

Lokal czynny od przedpołudnia do ostatniego klienta z wyjątkiem Szabas.

Czy rebe Dan Łokieć użycza gościny typu hotelowego? Czy nocleg z wygodami w pogranicznej austerii się znajdzie? Jeżeli tak, to wiele stoi? Z dobrych źródeł wiem, że w niedalekim Wieluniu w pensjonacie pana Finkelmana można dostać numer na noc za 20 złotych... ;)

 

Tymczasem w brytyjscy widzowie dzięki kronice Pathe mogą zapoznać się z siłą polskiej armii:

 

Link to post
Share on other sites

Komunikat HQ nr 1

1. Oczywiście tego nie napisałem, ale na część nocną długie zabawki powinny mieć zamontowany marker błysku wystrzału (to już standard w ASH). Używamy ich przy broni maszynowej, sprawdźmy jak to zagra przy czterotaktach.

2. Nocleg - jeżeli ktoś będzie chciał się w trakcie gry przespać, może spokojnie to zrobić - in-game. Nie opuszczamy pola gry by kimnąć się w samochodzie, śpimy jak na "Powrocie na Wyspę Ośmiornicy", czyli w okularach.

a) Wojsko Polskie/Policja Państwowa - żołnierze i policjanci śpią na posterunku Policji, stamtąd wychodzą pełnić służbę.

b) cywile - mają wybór czy nocują u siebie (np. na plebanii czy w kryjówce Przemytników) czy wolą spać w gospodzie.

c) Niemcy - biwakują w obozie wojskowym nieopodal granicy (potraktujcie to jako bytowanie w terenie, weźcie zelty, etc.)

U rebe Dan Łokcia będzie można wykupić platz, ale pamiętajcie, że karimaty, śpiwory, koce, etc. bierzecie ze sobą.

3. Graczy po stronie polskiej oraz cudzoziemców proszę o przesłanie na mój adres poczty elektronicznej podstawowych informacji o ich postaci: fikcyjne imię, nazwisko, data i miejsce urodzenia, wyznanie. Będę potrzebował tych informacji do wystawienia odpowiednich dokumentów osobistych (paszporty, karty mobilizacyjne).

4. Gracze "cywilni" a broń - Polacy cywile mogą podlegać powołaniu do wojska. Swoją broń długą zabierają na grę, ale deponują ją opisaną na Posterunku Policji (tam im będzie wydana w chwili mobilizacji). O broni "nielegalnej" będę rozmawiał z zainteresowanymi osobno.

Na dziś mamy zarejestrowanych 23 osoby (więc jesteśmy blisko kworum). Tradycyjnie brakuje nam Niemców, zwłaszcza Heeres. @ostry_19d, @Michael Knochman, @AlbinJaskula, @Striwaj, @NightmareSolenn - Panowie to chyba Wasze klimaty, a nie ma Was wciąż na liście... ;) Niemcom przyda się też Sanitariusz i Snajper. Szukam też chętnego do roli Agenta Abwehry i Dziennikarza/Dziennikarki z USA. Polakom brakuje z kolei Snajpera.

Link to post
Share on other sites
23 godziny temu, Domin007 napisał:

Komunikat HQ nr 1

  [Tracerow] Używamy ich przy broni maszynowej, sprawdźmy jak to zagra przy czterotaktach.

.

Problemem nie jest posiadanie tracera czy zamontowanie go na replice - problem pojawia się, gdy standardowo używasz kulek 0.48 w replice, a kulki do tracera są maksymalnie o wadze .30 (przynajmniej ja cięższych nie znalazłem)

Osobiście wybrnąłem z tego używając innej repliki (słabszej) na noc, ale nie jest to idealne rozwiązanie

Edited by małpetti
Link to post
Share on other sites

@małpetti jezeli masz problem z tracerem, dlaczego nie skorzystasz z innych opcji oznaczenia ognia? Dioda ze switchem (na kabelku, sam przycisk doczepiony na spust, tak że klikasz- świecisz tylko przy strzale). Błysk jest na tyle krótki, że nie jest łatwo go zlokalizować jak świecące kulki, na tyle OP rozwiązanie, że aż wish je zbanował na swojej imprezie. Koszt ok 5- 6 zł. 

Link to post
Share on other sites

@Domin007

Przepraszam, że spamuje w wątku, ale cały czas mam wrażenie, że chyba nie wszyscy kumają po co jest tracer/latarka. To jeszcze raz.

To jest TYLKO i wyłącznie po to by PRZECIWNIK dokładnie widział, z którego miejsca ktoś do niego strzela. Latarka/tracer nie jest ozdobą repliki, ani dodatkowym gadżetem, tylko narzędziem ułatwiającym grę.

Wyobraźcie sobie, grę bez tego. Masa latających kulek, nie wiadomo skąd i w co. Raz tak grałem, mocno nie polecam (gra została wstrzymana do świtu bo to nie miało sensu).

Link to post
Share on other sites

Popieram Wisha. Bez markera wystrzału w postaci tracera lub światła (latarki/diody) gra nocna nie ma sensu.

Jeśli chodzi o diodę, to powinna mieć odpowiednią moc. Zwykła diodka będzie niewidoczna. Ja używam diodek z latarek. Nie montuję całych latarek, bo są duże i mała dioda lepiej wygląda. Ale jak jest wymontowana nawet z minilatarki, to daje dostatecznie dużo światła. Do tego taka dioda, w przeciwieństwie do latarki nie świeci tylko w przód, ale i na boki, tak jak to robi płomień wylotowy, przez co miejsce wystrzału jest lepiej widoczne.

Zrobienie instalacji wewnętrznej, na stałe, nie jest trudne, a załatwia problem na zawsze. Przed grą trzeba tylko podłączyć latarkę/diodę. Instalacja zewnętrzna też nie jest problemem - montuje się ją za pomocą izolki. Umieszczałem już kilka razy zdjęcia, jak to zrobić, jest o tym temat na WMASGu  https://wmasg.com/en/forum/topic/166644-symulacja-błysku-wystrzału/ . Na FB jak zwykle takie informacje giną.

 

Link to post
Share on other sites
  • Domin007 changed the title to BPW: "Pogranicze w Ogniu" - Góra k. Nowego Dworu Mazowieckiego, 17/18 września 2021 r. (LARP/ASH)

Komunikat HQ nr 2

1. Miło mi poinformować, że mamy na liście już 29 zgłoszeń (z czego 11 to postaci fabularne). Jesteśmy zatem już o włos od tego by móc powiedzieć, że gra się odbędzie na 100%. Także zachęcam niezdecydowanych. Nawet jak ktoś nie chce polarpować to może śmiało się zgłaszać, bo dla "zwykłych żołnierzy" też się znajdzie zajęcie (granica jest długa, sama się nie upilnuje).

2. Obsada. Większość ról i funkcji jest obsadzona. Dostępne fuchy to:

a) u Polaków: kaemista, strzelec wyborowy

b) u Niemców: Agent Abwehry, snajper

Oczywiście cały czas można też zgłaszać się jako zwykli strzelcy. Jeżeli natomiast ktoś ma pomysł na jakąś rolę fabularną dla siebie, której nie wymieniłem (np. sołtys, cadyk udający się na pielgrzymkę na grób rabina, naczelnik poczty) to niech do mnie napisze, na pewno coś wymyślimy.

Link to post
Share on other sites

Komunikat HQ nr 3

1. Miło mi poinformować, że mamy na liście już 30 zgłoszeń, zatem GRA SIĘ ODBĘDZIE.

Niemniej, wciąż zachęcam niezdecydowanych, "zwykli żołnierze" będą mieli co robić, a zwłaszcza dla Niemców może to być fajne doświadczenie z bytowania w terenie.

2. Obsada. Bez zmian, dostępne fuchy to:

a) u Polaków: kaemista, strzelec wyborowy

b) u Niemców: Agent Abwehry, snajper

3. Wiadomości z kraju i ze świata.

Świat obiegła sensacyjna informacja o udaniu się ministra spraw zagranicznych Rzeszy - Joachima von Ribbentropa do Moskwy celem podpisania z rządem ZSRR paktu o nieagresji:

 

Link to post
Share on other sites

Komunikat HQ nr 4

1. Miło mi poinformować, że wciąż przybywa chętnych. Na liście mamy już 33 osoby i 2 niepotwierdzone. Zachęcam niezdecydowanych, zwłaszcza do zasilenia Wojska Polskiego. Wystarczą nawet austriackie oliwki, hełm wz. 67, jakikolwiek skórzany szpej i czterotakt.

2. Dostępne fuchy:

a) u Polaków: KM

b) u Niemców: brak, wszystkie funkcje obsadzone.

3. Wiadomości z kraju i ze świata

a) NIEMIECKI PANCERNIK Z WIZYTĄ W GDAŃSKU - 25 VIII 1939 r.

Do portu w Wolnym Mieście Gdańsku przypłynął z kurtuazyjną wizytą pancernik Kriegsmarine "Schleswig - Holstein". Marynarze wezmą udział w uroczystościach, których celem jest uczczenie pamięci poległych na Bałtyku i pochowanych w Gdańsku w sierpniu 1914 r. marynarzy z krążownika „Magdeburg”.

https://www.youtube.com/watch?v=iQMlFB6xkTA

b) PROWOKACJA CZY GŁUPOTA? INCYDENT GROZY W JABŁONKOWIE! - 25 VIII 1939 r.

Na Przełęczy Jabłonkowskiej, w pobliżu Mostów k. Jabłonkowa doszło do zbrojnego incydentu granicznego. Nieznani sprawcy posługujący się językiem niemieckim ostrzelali stację kolejową oraz stojącą obok willę kierownika polskiej szkoły. Opanowali także dworzec, gdzie aresztowali polskich robotników, udających się do huty w Trzyńcu. Nad ranem dywersanci opuścili stację i pieszo wycofali się w góry, oddziały Straży Granicznej i Policji Państwowej zatrzymały jednak kilka osób. Dowódca 21 Dywizji Piechoty Górskiej, generał Józef Kustroń, zażądał od Niemców stawienia się na rozmowy w celu wyjaśnienia incydentu. Podkreślił, że incydent ten mógł mieć nieprzewidziane skutki, ponieważ polskie jednostki z wielkim trudem udało się utrzymać na swoich pozycjach. Gen. mjr Eugen Ott, oficjalnie przeprosił stronę polską za pożałowania godny „incydent, spowodowany przez niepoczytalnego osobnika”.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Komunikat HQ nr 5

Szanowni,

1. Jesteśmy już z Cortesem po ostatniej wizji lokalnej terenu. Wnioski:

a) koniecznie niech każdy zabierze ze sobą coś na komary/kleszcze. Serio. Teren jest podmokły, wokół jest sporo stojącej wody, a ciepło sprzyja krwiopijcom, więc nie warto zgrywać twardziela, tylko spryskać się dobrą chemią. Na pewno w nocy będzie to drugi wróg. A może trzeci?

b) parkowanie - parkingi będą osobno dla każdej ze stron. Parkujemy wzdłuż drogi, zostawiając jak najwięcej miejsca do przejazdu. Poniżej znajdziecie pinezki do poszczególnych parkingów:

- Niemcy: https://www.google.pl/maps/dir//52.4459725,20.7689053/@52.4462675,20.7684069,767m/data=!3m1!1e3!4m2!4m1!3e0

- Polacy: https://www.google.pl/maps/dir//52.4494891,20.7763203/@52.4496665,20.7739818,271m/data=!3m1!1e3!4m2!4m1!3e0

2. Wejście do gry: do gry wchodzimy już wyszpejowani. Po minięciu znaku "STREFA NADGRANICZNA" jesteście in-game, obowiązują okulary, etc.

Uwaga Niemcy - na parkingu zakładacie kamizelki odblaskowe/czerwone szmaty (czerwone światło jeżeli ktoś przyjedzie w nocy) i nie zdejmujecie ich do momentu przekroczenia granicy. Do granicy idziecie najkrótszą drogą (będą znaki). Po przekroczeniu granicy możecie zdjąć kamizelki i idziecie prosto aż do punktu zbiórki Niemców (na pewno zobaczycie gdzie to jest).

Osoby, które zgłosiły się do niektórych ról (np. st. strzelca Franciszka Dolasa) dostaną informacje o miejscu startu indywidualnie.

3. Wyposażenie: wstępna prognoza pogody jest niepomyślna: wieczorem temperatura będzie się wahać od 13 do 15 st. C, w nocy na pewno spadnie do ok. 10 st. C. Przewidywane są także opady deszczu, zatem przygotujcie się na to, że będzie zimno i mokro. Zabierzcie peleryny przeciwdeszczowe/pałatki, zelty, cywile niech wezmą parasole.

4. Wiadomości z kraju i ze świata:

a) MOBILIZACJA! - 30 VIII 1939 r.

Prezydent Rzeczypospolitej zarządził MOBILIZACJĘ POWSZECHNĄ. W wykonaniu powyższego, w porozumieniu z właściwymi ministrami zarządzam co następuje:
 I. Dnie mobilizacji.
 1-szym dniem mobilizacji jest: CZWARTEK   31   SIERPIEŃ   1939 r.
(dzień tygodnia, dzień miesiąca, miesiąc i rok)
 Następne dni liczą się kolejno jako 2-gi, 3-ci, 4-ty i t. d. dzień mob. (...)

 II. Powołanie do czynnej służby wojskowej.
A. Powołuję do czynnej służby wojskowej WSZYSTKICH TYCH (...) którzy otrzymali BIAŁE KARTY MOBILIZACYJNE BEZ CZERWONEGO PASA.
B. Powołani wykonują rozkaz podróży podany na stronie 2-giej białej karty mobilizacyjnej, który wskazuje KIEDY, GDZIE I W JAKIEJ FORMACJI WOJSKOWEJ LUB NIEWOJSKOWEJ powołany ma się zameldować, w jaki sposób — pieszo lub koleją — odbyć podróż i co ma zabrać ze sobą.

(...)

 Winny niezgłoszenia się do czynnej służby wojskowej w myśl niniejszego obwieszczenia BĘDZIE UKARANY według przepisów kodeksu karnego wojskowego, przewidującego — zależnie od kwalifikacji czynu — KARĘ POZBAWIENIA WOLNOŚCI DO WIĘZIENIA BEZTERMINOWEGO WŁĄCZNIE LUB KARĘ ŚMIERCI.

Warszawa, dnia  30 SIERPIEŃ 1939 r.
Minister Spraw Wojskowych

b) Warszawa przygotowuje się do akcji przeciwlotniczej. 20 tys. mieszkańców stolicy buduje rowy. - 30 VIII 1939 r.
Akcja budowy rowów przeciwlotniczych w Warszawie rozwija się w szybkim tempie. Świadczy o tym z jednej strony powiększająca się stale ilość punktów, w których prowadzone są roboty, z drugiej zaś ilość osób, które masowo zgłaszają się, ofiarowując ochotniczo swą pracę. Przy robotach widzi się ludzi starszych i dzieci, kobiety i mężczyzn, ludzi zaprawionych do pracy fizycznej oraz tych, którzy łopatę trzymają w ręku pierwszy raz w ręku. Przykładem dla wielu młodych mężczyzn i kobiet może służyć 83-letnia staruszka, która wraz z innymi bierze udział w kopaniu rowów przeciwlotniczych w obrębie Targówka, przeznaczając na ten cel kilka godzin.

 

Link to post
Share on other sites

Komunikat HQ nr 6

Cywile i oficerowie oraz podoficerowie będą mieli dokumenty (paszporty, dowody osobiste, etc.) dlatego weźcie ze sobą swoje zdjęcia żeby je wkleić na miejscu. Byłoby dziwne gdyby potem podczas kontroli granicznej się okazało, że zamiast naszej facjaty w paszporcie jest "Matka" Whistlera... ;)

Link to post
Share on other sites

LAST CALL!

Uprzejmie informuję, że w ciągu ostatnich 48h wysypało nam się 1/3 składu niemieckiego. Jak Google przy błędzie 404 - pracujemy nad tym. Jeżeli ktoś chce dołączyć do gry to zapraszam - do Niemców. Na liście na dzień dzisiejszy jest nas 29 osób, czyli jesteśmy PONIŻEJ kworum. Trudno jednak, machina została wprawiona w ruch i nic jej nie zatrzyma. Gramy nie oglądając się na dezerterów. Szkoda jednak scenariusza...

Przygotujcie się, że będzie padać całą noc. Weźcie peleryny przeciwdeszczowe, zelty i płaszcze, a cywile - parasole. Przypominam również o środkach na komary.

Osoby grające brytyjskiego dziennikarza oraz st. strzelca Franciszka Dolasa (zainteresowani wiedzą o kim mowa) proszone są by po przybyciu na grę zaczekały na mnie na polskim parkingu.

Od jutra rano nie będę dostępny online więc jeżeli ktoś chce o coś zapytać to teraz jest dobry moment.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...