Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

BDW: "Dieppe 1942" - Piątek-Piekary, 15 października 2022 r. (ASH)


Recommended Posts

1439189752_Dieppe1942-plakat.thumb.jpg.5aec16f92c7f6c595803264bd03cf2a4.jpg

Tragicznym upokorzeniem byłoby, gdyby żołnierze amerykańscy wkroczyli do akcji przed Kanadyjczykami – którzy czekają na to w Wielkiej Brytanii już od trzech lat.

Generał porucznik Henry Crerar, dowódca I Korpusu Kanadyjskiego

 

Dowództwo Operacji Połączonych zaprasza na drugą grę z cyklu "Bitwy Drugiej Wojny Światowej". W sierpniu minie 80 lat od operacji „Jubilee” – alianckiego rajdu na Dieppe. Temat dramatycznego „wstępu do Normandii” nie pojawił się do tej pory w polskim ASH. Kto zatem poradzi sobie lepiej w walce o umocniony francuski port? Czy rwącym się do walki Kanadyjczykom i amerykańskim Rangersom dopisze szczęście debiutantów? Czy wsparcie zahartowanych w bojach brytyjskich komandosów będzie wystarczające? A może górą będą Niemcy obsadzający nadbrzeżne fortyfikacje ? Jeżeli chcesz się tego dowiedzieć - ta gra jest właśnie dla Ciebie!

Nie przejmuj się brakiem historycznego umundurowania czy wyposażenia - mamy na to rozwiązanie. Nie jest to rekonstrukcja historyczna ani mil-sim. Stawiamy na dobrą zabawę w miłej atmosferze.

 

FORMALNOŚCI:

Miejsce: znana i lubiana Battle Arena w miejscowości Piątek: https://www.google.pl/maps/place/Battle+Arena+-+ASG,+Paintball,+Broń+Palna,+Poligon+CQB,+EscapeRoom./@52.0845647,19.48514,17z/data=!3m1!4b1!4m5!3m4!1s0x471bbde0b23f3f2d:0x3b1cdc20db9f54ec!8m2!3d52.0845614!4d19.4873287

Data: 15 października 2022 r. (sobota)

Czas: 8-15, start gry: 9:00

Wiek: min. 18 lat.

Wpisowe: 65 PLN/os. (na wynajem terenu, wodę, amunicję i granaty). Po otrzymaniu zgłoszenia gracz otrzyma w wiadomości zwrotnej informacje z danymi do przelewu. Nie będzie możliwości opłacenia wpisowego na miejscu.

UWAGA! Gra odbędzie się jeżeli do dnia 16 września zbierze się minimum 42 opłaconych graczy.

Zapisy: wyłącznie na adres poczty elektronicznej domin007@poczta.onet.pl, wg wzoru: ksywka, strona, oddział, funkcja. Przykładowe, prawidłowo wypełnione zgłoszenie wygląda tak: Nosacz_PL, Niemcy, Luftwaffe, sanitariusz.

Wyposażenie obowiązkowe: okulary ochronne, osłona na zęby (maska typu kryj ryj lub szczęka bokserska), czerwona kamizelka lub duża czerwona szmata, znajomość zasad, nastawienie na dobrą zabawę i grę fair play.

 

MECHANIKA GRY:

A. Ograniczenia co do replik i ich mocy

1. Limity FPS:    360 - CQB, repliki powyżej tej mocy nie mogą strzelać we wnętrzach budynków;

450 - PM-y, karabiny szturmowe - na zewnątrz budynków;

550 - karabiny wsparcia (MG42, Browning) i czterotakty.

2. Repliki niehistoryczne muszą być zamaskowane i grają jako karabiny samopowtarzalne i strzelają wyłącznie ogniem pojedynczym. Nie dopuszczamy magazynków Hi-cap do broni niehistorycznej.

3. Przy rejestracji wszystkie repliki będą chronowane i oznaczane taśmą odpowiedniego koloru: zielona – dopuszczona do CQB, czerwona – dopuszczona tylko na zewnątrz.

B. Amunicja

1. Amunicja zostaje zapewniona przez organizatora (kulki biodegradowalne 0,25, 0,30 i 0,36) Gracze ładują magazynki dopiero po wydaniu im skrzyni głównej. Snajperzy mogą posiadać swoją amunicję (przed grą wsypują ją do podpisanego woreczka strunowego i przy rejestracji wręczają organizatorowi).

2. Ilość amunicji, jaką gracze mogą przy sobie posiadać zależy od posiadanej broni głównej:

a) karabiny powtarzalne (w tym snajperskie) – 100 kulek

b) karabiny samopowtarzalne (Garandy, G43), karabiny szturmowe (BAR, Lewis, StG), PM-y – 200 kulek

c) KM-y (MG, Browning, Vickers) – 300 kulek w magazynku + 300 w skrzynce amunicyjnego.

d) pistolety – 20 kulek

3. Amunicja dla strony (w paczkach po 100 szt.) znajduje się w Skrzyniach Głównych (SG). Na front może zostać dostarczona jedynie w Skrzynce Transportowej (ST), która jest na wyposażeniu każdego oddziału. Nie ma doładowania na respach. ST może otworzyć każdy funkcyjny (Dowódca, Radiooperator, Sanitariusz, Saper, Snajper, Kaemista).

4. SG jest nieruchoma i nie może zostać przechwycona przez przeciwnika. ST – może. W przypadku zdobycia nieprzyjacielskiej ST zostawiamy ją tam, gdzie ją przechwyciliśmy i w tym miejscu zdobytą amunicję należy wyjąć i włożyć ją do własnej ST. Nie można wynieść zdobytej amunicji luzem.

5. W przypadku wyczerpania amunicji (lub medykamentów) w SG, dowódca któregoś z oddziałów może przez radio JEDEN raz poprosić o dostawę zaopatrzenia. W tym celu konieczne jest kontrolowanie Plaży (Alianci) lub Dworca Kolejowego (Niemcy).

C. Pirotechnika: Można, jak najbardziej. Jeszcze jak! Ale co do mocy to żadnych achtungów - standard ASH, czyli max. K 206 (lub popularne "Szaraki"). Trochę granatów i dymy zapewni organizacja. Zapalniczki we własnym zakresie.

D. Broń biała, cicha śmierć i wezwania do poddania się: Tak, działają.

E. Zasady powrotu do gry:

1. Po KAŻDYM trafieniu gracz krzyczy "DOSTAŁEM!" oznacza się czerwoną szmatką i czeka na sanitariusza. Ranny może się odczołgać za najbliższą zasłonę, nie mówi, może jedynie wzywać pomocy. Może zostać dobity przez przeciwnika na zasadzie "cichej śmierci".

2. Sanitariusz ma 5 minut na udzielenie rannemu pomocy. Po dotarciu sanitariusza, ranny rzuca kostką, wynik oznacza:

a) 1 – 3 – rana lekka, medyk opatruje rannego zakładając bandaż w miejscu trafienia;

b) 4 – 5 – rana ciężka, medyk musi podać rannemu morfinę (strzał z pustej strzykawki), zdezynfekować ranę zasypką sulfonamidową i założyć rannemu temblak lub zabandażować jedno oko – na okularach;

c) 6 – zabity – gracz udaje się do punktu powrotu do gry (RESP).

3. Drugie trafienie - oznacza wyłączenie z walki i powrót na respa.

4. Punkty powrotu do gry - w grze będą Stałe punkty powrotu do gry (Alianci – Plaża, Niemcy – Szpital).

5. W przypadku braku u sanitariusza środków medycznych ich dostawa na front odbywa się z SG.

F. Saperzy:

Saperzy są jedynymi graczami uprawnionymi do wznoszenia przeszkód inżynieryjnych i wykonywania przejść w zaporach przeciwczołgowych i zasiekach, stawiania zasłon dymnych oraz wysadzania określonych obiektów. Nożyce do cięcia drutu i zapalniczkę ogarniają we własnym zakresie.

Zasieków nie można przez nie przeskakiwać, rzucać się na nie, odchylać kijem, etc. Należy przeciąć sznur i wyznaczyć ścieżkę, po której gracze mogą przejść dalej.

Zapory przeciwczołgowe (czeskie jeże) można usunąć po ich wysadzeniu w powietrze. 1 ładunek detonuje dwa jeże położone obok siebie.

G. Łączność:

1. Radiowa, za pośrednictwem PMR/GMRS. Częstotliwości do zaprogramowania radiostacji zostaną podane później.

2. W każdym oddziale znajduje się Radiooperator (mile widziani ochotnicy, w razie ich braku wyznacza dowódca), który powinien być wyposażony w radio - wystylizowaną plecakówkę (gracze ogarniają temat we własnym zakresie).

3. Obie strony będą miały osobno wyznaczone kanały do łączności między swoimi oddziałami. Strony nie będą mogły się nawzajem podsłuchiwać.

H. Snajperzy i karabiny maszynowe:

Na stronę przypada 2 (słownie dwóch) snajperów wyposażonych w czterotakt z lunetą.

Na stronę Aliancką przypada 1 (słownie jeden) karabin maszynowy. Na stronę niemiecką - max. 3 (słownie trzy). KM tradycyjnie – załoga dwuosobowa (strzelec + amunicyjny) i strzelamy z podparcia.

 

ORDER OF BATTLE I STYLIZACJA:

Obowiązuje podział mundurowy. Gracze zgłaszają się do oddziałów, których umundurowaniem dysponują. W przypadku problemów z frekwencją będę łączył oddziały.

Niemcy:

1) Luftwaffe: stylizacja na żołnierzy Luftwaffe i spadochroniarzy;

2) Heeres: stylizacja na oddziały niemieckich wojsk lądowych, nieobszyte mundury szwedzkie i szwajcarskie, płaszcze, stylizacja na niemieckich pancerniaków (czarne kombinezony i feldmycki/furażerki).

3) SS: stylizacja na oddziały Waffen-SS, kangurki w Eichenlaubie, Platanie, etc., także rosyjskie Toćki i Partizany.

Alianci:

1) Kanadyjczycy: płaszcze khaki, battledressy i hełmy Mk II, czarne i brązowe berety, furażerki;

2) Brytyjczycy: swetry komandosów, denisony i parki w DPM-ie, zielone berety, komforterki;

3) Amerykanie: stylizacja na Rangersów (dostęp tylko na zaproszenie, jeżeli będzie problem z frekwencją rozważę otwarcie zapisów).

Oddział Rangersów nie będzie działał jako całość, ale poszczególne pododdziały zostaną przydzielone do jednostek kanadyjskich i brytyjskich.

Nie przewiduję frakcji francuskich partyzantów, ale jeżeli co najmniej 4 osoby zgłoszą chęć uczestnictwa w takiej to ją dopuszczę.

SYSTEM BARETKOWY: Tak, jako część cyklu "Bitwy Drugiej Wojny Światowej" zalicza się do starania się o baretkę 1939-1945 Star.

No i to by było chyba na tyle (póki co). Mam nadzieję, że tym razem nam się uda spotkać i żadna wojna nie stanie nam na przeszkodzie. Wymogi stylizacji nie są wygórowane (serio stylówka na brytyjskiego komandosa jest śmiesznie tania). Do gry są cztery miesiące, więc każdy może zaplanować co będzie robił 15 X, dlatego liczę na dobrą frekwencję.

Do zobaczenia.

 

Link to post
Share on other sites
  • Replies 86
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

12 godzin temu, Loczekk96 napisał:

Druga sprawa, czy poza granatami organizatora, można mieć swoje?
I co z granatami dymnymi? Nwm jak historycznie wypadały :V 

Można wziąć swoje, tylko żeby mieściły się w normie. Żadnych achtungów, jak napisano w pkt. C regulaminu. Na "Battle Arenie" granaty bardzo się przydają.

Co do dymów - to zapewnia je organizacja, a ich użycie będzie możliwe jedynie przez saperów - jak napisano w pkt. F regulaminu.

 

Miło mi poinformować, że mamy już zgłoszone prawie 50% niezbędnego składu. Zachęcam zatem pozostałych do wcześniejszego zarezerwowania sobie terminu, po to by a) sami już wiedzieli co będą robić 15 X, b) by organizacja wiedziała, że warto uruchamiać machinę.

Pozdrawiam,

D.

Link to post
Share on other sites

Komunikat HQ nr 1

1. Dziś wpłynęły zgłoszenia, dzięki którym przekroczyliśmy 50% niezbędnego kworum. Dziękuję bardzo i zachęcam pozostałych do zapisów - im szybciej zaplanujecie tym lepiej i dla Was i dla Organizacji, bo przygotuje lepszą grę.

2. Dostępne funkcje:

a) u Niemców: 3xdowódca, 2xRTO, 2xsanitariusz, 2xKM. Niemcy mają już komplet snajperów.

b) u Aliantów: 1 xdowódca, 2xRTO, 2xsanitariusz, 1xsnajper. Alianci mają już KM, potrzebują tylko amunicyjnego.

3. Stylizacja na Kanadyjczyków jest bardzo prosta - etatowi battledressiarze już mają ją gotową, a ci, którzy chcieliby spróbować swoich sił po tej stronie niech rozważą zakup polskich olimpijek oficerskich i pasujących do nich spodni. Lekka modyfikacja w postaci doszycia guzika, żeby zapiąć kołnierz pod szyją robi nam bieda-battledress. Do tego plastikowy Mk II z łódzkiej filmówki i można działać. Tradycyjnie największym problemem jest webbing, ale jeżeli ktoś ma czterotakta to trójkomorowe ładownice do Lee Enfielda będą spoko, pasy i szelki są dostępne bez problemu.

4. Komandosa też można zrobić w prosty sposób - brązowe spodnie, sweter i zielony beret.

5. Jeżeli ktoś chciałby dołączyć do Niemców, a nie ma munduru niech rozważy zakup furażerki LW i jakiegoś roboczego kombinezonu - w końcu w Dieppe, jak w każdym garnizonie nie brakowało techników i mechaników. Mile widziana będzie także stylizacja na Kriegsmarine jeżeli ktoś sobie życzy.

 

Link to post
Share on other sites

Komunikat HQ nr 2

1. Dziękuję za zgłoszenia, są na bieżąco odnotowywane na liście. Na dzień dzisiejszy swój udział zadeklarowało 27 graczy (z 42 wymaganych), a poparło go wpłatami 7 osób. Dodam tylko, że przewagę liczebną mają Niemcy, a do komandosów jeszcze nikt się nie zgłosił (bo dotychczasowa herbaciarnia gra jako Kanadyjczycy). Ale na spokojnie, do października jest jeszcze sporo czasu.

2. Dostępne funkcje:

a) u Niemców - 2x dowódca (LW i SS), 2x RTO (LW i SS), 1x sanitariusz (LW), 1x KM (LW).

b) u Aliantów - 1x dowódca (GB), 2x RTO (CAN i GB), 2x sanitariusz (GB i US), 1x snajper (GB lub US). Alianci mają już KM, potrzebują tylko amunicyjnego.

3. Przypominam, że będzie to pierwsza gra z obowiązkową ochroną zębów i na odprawie będę to sprawdzał. Może być najprostsza szczęka bokserska, ale ma być.

4. Kto ma chrono i mógłby pomóc w przestrzelaniu replik to poproszę i info na PW.

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Komunikat HQ nr 3

1. Na dzień dzisiejszy stan zapisów to 35 zgłoszonych (z 42 wymaganych) i 16 wpłat (z 42 wymaganych). Niemcy utrzymują lekką przewagę liczebną, wciąż czekam na odzew od osób, które dostały zaproszenia imienne do Rangersów (bezpośrednio lub przez pośredników).

2. Dostępne funkcje:

a) u Niemców - 2x dowódca (LW i SS), x RTO (LW i SS), 1x sanitariusz (LW), 1x KM (LW).

b) u Aliantów - 1x dowódca (GB), 1x RTO (GB), 2x sanitariusz (GB i US), 1x snajper (GB lub US). Alianci mają już KM, potrzebują tylko amunicyjnego.

3. Przypominam, że będzie to pierwsza gra z obowiązkową ochroną zębów i na odprawie będę to sprawdzał. Może być najprostsza szczęka bokserska, ale ma być. Koszt to 15 PLN, nikogo nie zbawi a może oszczędzić wizyty u mechanika zębowego.

4. W związku z dyskusją jaka rozpoczęła się w temacie "II wojna światowa - zasady ogólne", w kwestii podniesienia bezpieczeństwa rozgrywek poprzez ograniczenie limitów FPS i wagi kulek - proszę o Wasze opinie w kwestii:

a) ograniczenia wagi dostępnych kulek do maks. 0,25 g (w miejsce dotychczasowych 0,36g),

b) wprowadzenia limitu 360 FPS dla wszystkich replik.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
W dniu 2.07.2022 o 21:32, Mekar napisał:

Skoro i tak trzeba mieć ochronę zębów to po co wymóg max 360 i te kulki? 

Michale, po to by uniknąć pokrwawionych twarzy i sprawdzić w praktyce pewne rozwiązania, jakie są proponowane w dyskusji nt. ograniczeń. Bo pomysł na 360 FPS maksymalnie i to na całym terenie CQB pojawia się już od x czasu.

Link to post
Share on other sites

Hmmm Dominiku ale w jakim celu ? Czy na Budapeszcie były jakieś kwasy/uwagi ? Piekary to teren zurbanizowany a nie stricte CQB , są za równo krótkie dystanse w pomieszczeniach biurowych jak i całkiem spore na halach czy miedzy budynkami więc jest możliwość użycia wszystkich typów replik. Podstawowa zasada , masz więcej niż 360fps to masz mieć boczniaka w CQB lub wycofać się z pomieszczeń - chyba proste i oczywiste.

Link to post
Share on other sites
12 godzin temu, gregorius7 napisał:

W mojej ocenie możne w tym roku nie komplikujmy już zasad skoro głosy są rożne w toczącej się na temat zasad ogólnych dyskusji. Ponadto dotychczasowo obowiązujące zasady w tym miejscu się sprawdzały.  

Grzesiu, masz oczywiście rację, ad vocem dodam tylko, że tzw. nowe przepisy i tak by miały vacatio legis i pewnie weszły w życie dopiero od przyszłego sezonu.

48 minut temu, Młody_brt napisał:

Hmmm Dominiku ale w jakim celu ? Czy na Budapeszcie były jakieś kwasy/uwagi ? Piekary to teren zurbanizowany a nie stricte CQB , są za równo krótkie dystanse w pomieszczeniach biurowych jak i całkiem spore na halach czy miedzy budynkami więc jest możliwość użycia wszystkich typów replik. Podstawowa zasada , masz więcej niż 360fps to masz mieć boczniaka w CQB lub wycofać się z pomieszczeń - chyba proste i oczywiste.

Adrianie, słyszałem już parokrotnie utyskiwania, że jednak obowiązujące limity są za mocne na Piekary (np. po "Klużu"). Ponadto nie każdy ma pistolet. No i jeszcze jest kwestia dystansów - teoretycznie więcej niż 360 FPS może strzelać na zewnątrz. Może zaistnieć sytuacja, że ktoś mający 450 FPS będzie strzelał na zewnątrz do budynku, np. w okno, na krótkim dystansie i może dojść do nieprzyjemnej sytuacji. De lege wszystko będzie w porządku, ale jak to się mówi niesmak pozostanie. Ale rozumiem argumenty Twoje i Mękara, choć nie wykluczam, że w ramach jakiejś formy kompromisu dojdzie do zmniejszenia dostępnych wagomiarów kulek (amunicja jak na "Krecie 1941" będzie dostarczona w ramach systemu logistycznego).

Komunikat HQ nr 4

1. Miło jest mi poinformować, że na liście mamy już 40 osób, zatem jesteśmy blisko osiągnięcia kworum. Zapraszam zatem niezdecydowanych, bo im szybciej dobijemy do minimalnej liczby graczy tym więcej czasu będziemy mieli na przygotowania rozgrywki. Wpłatami swój udział potwierdziło 18 osób.

2. Z uwagi na to, że FJ/LW to wymierający gatunek, po stronie niemieckiej będą tylko 2 oddziały: wojsk lądowych i SS (do którego dokoptujemy LW/FJ i jak ktoś ma kaprys - KM). Dlatego odpada jeden KM po stronie niemieckiej. Ktoś chętny do dowodzenia?

3. Dostępne funkcje:

a) u Niemców - 1x dowódca (SS), 1x RTO (SS), 1x KM (Heeres).

b) u Aliantów - 1x sanitariusz (GB lub US). Alianci mają już KM, potrzebują tylko amunicyjnego.

3. Przypominam, że będzie to pierwsza gra z obowiązkową ochroną zębów i na odprawie będę to sprawdzał. Może być najprostsza szczęka bokserska, ale ma być. Koszt to 15 PLN, nikogo nie zbawi a może oszczędzić wizyty u mechanika zębowego.

Link to post
Share on other sites
21 minut temu, Domin007 napisał:

Adrianie, słyszałem już parokrotnie utyskiwania, że jednak obowiązujące limity są za mocne na Piekary (np. po "Klużu"). Ponadto nie każdy ma pistolet. No i jeszcze jest kwestia dystansów - teoretycznie więcej niż 360 FPS może strzelać na zewnątrz. Może zaistnieć sytuacja, że ktoś mający 450 FPS będzie strzelał na zewnątrz do budynku, np. w okno, na krótkim dystansie i może dojść do nieprzyjemnej sytuacji. De lege wszystko będzie w porządku, ale jak to się mówi niesmak pozostanie. Ale rozumiem argumenty Twoje i Mękara, choć nie wykluczam, że w ramach jakiejś formy kompromisu dojdzie do zmniejszenia dostępnych wagomiarów kulek (amunicja jak na "Krecie 1941" będzie dostarczona w ramach systemu logistycznego).

Nie każdy ma pistolet ale każdy powinien zrobić downgrade repliki ? - sry Dominiku ale brzmi to jak nasza obecna władza polityczna . Ja osobiście z takim podejściem się nie zgadzam. Idąc ta myślą to chyba więcej osób musiałoby zrobić downgrade niż zakupić boczniaka, a idąc jeszcze dalej śmiem stwierdzić, że każdy z mocniejsza replika powinien mieć boczniaka od dawna.

Ale kwestia podbiegania pod okna/drzwi/itd itd jest też chyba prosta - to już jest CQB, każdy CC wymaga broni CQB. Masz więcej mocy i brak boczniaka to osłaniasz drużynę z pewnej odległości. 

Co do wag kulek to zgodzę się z kilkoma osobami, 4t mający nawet 450fps nie lata dobrze na 0.3g i celność jest wtedy słaba nie mówiąc już o czymś lżejszym.

Edited by Młody_brt
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...