Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Gunfire.pl


Recommended Posts

  • Replies 1.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

ja nie używam nigdy tego dotpay, bo to jakaś kupa, zwykły przelew NAWET z getin banku dociera do GF po 12h, więc nie opłaca się z tym dotpayem męczyć, bo paypal to nie jest ;p

 

DotPay to raczej narzędzie do robienia płatności międzynarodowych, dużo szybsze od standardowych przelewów i obciążone mniejszą prowizją; przy płatnościach krajowych używanie tego jest zazwyczaj bez sensu. Przelewy standardowe zazwyczaj docierają następnego dnia roboczego, czasem nawet tego samego - zależy od banków.

 

Jest jeszcze inna opcja - system PayByNet. Nie obsługuje wszystkich banków (rozwija się), ale też jest bardzo szybki, porównywalny z PayPalem (czas realizacji płatności do 15 minut). Więcej info tu: http://www.kir.com.pl/p/usluga_paybynet

 

(Do moderacji tak, wiem, offtop... ale zostawcie to info, będzie przydatne może dla kogoś)

Link to post
Share on other sites

Pociągnę offtopic bo ja czegoś nie rozumiem - nie ma możliwości zakupu w GF z płatnością natychmiastową ? DotPay tego nie realizuje ? Czy są problemy na lini dziwne banki - DotPay ? Bo w z tego co wiem to przy płatnościach z wiekszosci popularnych banków przelewy są błyskawicznie realizowane przez DotPay i przekazywane do sklepu.

Link to post
Share on other sites

Pociągnę offtopic bo ja czegoś nie rozumiem - nie ma możliwości zakupu w GF z płatnością natychmiastową ? DotPay tego nie realizuje ? Czy są problemy na lini dziwne banki - DotPay ? Bo w z tego co wiem to przy płatnościach z wiekszosci popularnych banków przelewy są błyskawicznie realizowane przez DotPay i przekazywane do sklepu.

 

No właśnie - inne sklepy które kojarzę, właśnie tak "rozumieją" filozofię dotpay... :zastanawia:

Link to post
Share on other sites

Filozofia filozofią, a technologia technologią :) Jeśli operowałbym jakimiś skrótami myślowymi, to z góry przepraszam - pewne rzeczy są dla mnie oczywiste, a dla Was mogą nie być, więc jakby co to pytajcie.

 

Sklep Gunfire postawiony jest na systemie IAI-Shop, który zintegrowany jest z płatnościami PayPal, DotPay, mTransfer itp. itd. Dzięki temu, gdy tylko dokonana zostanie płatność a usługodawca systemu płatności potwierdzi fakt obciążenia konta nabywcy, jest to rejestrowane przez system automatycznie, co widoczne jest dla obsługi sklepu.

 

Problem w tym, że o ile PayPal czy mTransfer zawsze potwierdza natychmiastowo (maksymalny czas to zwykle około 15 minut - kwestia komunikacji między systemami), o tyle DotPay już niekoniecznie... weźmy przykład: za pomocą DotPay'a możesz zapłacić przez mTransfer (Arafat - jeśli się nie mylę, tak właśnie zrobiłeś, prawda? Chyba dziś odpisywałem na Twojego maila). Problem w tym, że nieraz DotPay informuje o dostępności środków na koncie nabywcy po np. 48 godzinach, zamiast po standardowych 15 minutach przy płatności bezpośrednio narzedziem mTransferu dostępnym na stronie GF. Nie wiem, od czego to jest zależne, ale nieraz się zdarza. Tak chyba było też w przypadku Arafata. Możesz proszę napisać, kiedy dokładnie dokonałeś płatności via DotPay? Tak tylko na potrzeby dalszego objaśniania przeze mnie - żywy przykład jest lepszy :)

 

No i konkluzja: dla sklepu nie liczy się fakt deklaracji dokonania płatności, tylko fakt potwierdzenia, że takowe środki są dostępne na koncie klienta (bo tak działają systemy PayPal czy DotPay - to nie są fizyczne przelewy pieniędzy, a jedynie blokady środków pod dyspozycję pośrednika płatności).

 

Mam nadzieję, że nie namieszałem za bardzo.

 

I jeszcze jedno - pamiętajcie proszę, że wypowiadam się w imieniu swoim i dzielę swoją ewentualną wiedzą, a nie w imieniu sklepu. Żeby nieporozumień nie było :)

Link to post
Share on other sites

Tak, ja :D

 

mTransfer 2011-08-29 16:41

 

Oto wycinek z naszego logu systemu. Kwotę wpłaconą i numer wpłaty 'wyiksowałem', kopię pierwotnego zapisu masz na PW:

 

system:[2011-08-31 01:02 Serwis mTransfer potwierdził otrzymanie wpłaty - została zaksięgowana wpłata XXXXXX-1 o wartości: XXX.XX]

 

Czyli: od momentu dokonania przez Ciebie płatności do momentu poinformowania nas o tym fakcie minęły ponad 32 godziny. Przelew doszedłby szybciej...

 

Stawiam (zaznaczam - domyślam się bazując na jakimś tam doświadczeniu i wiedzy z zakresu ogólnego działania takich systemów) że chodzi tu o to, że dokonałeś płatności mTransferem za pośrednictwem DotPaya. W takiej sytuacji działa to tak:

 

- DotPay zwraca się z do mTransferu z poleceniem dokonania transferu (blokady środków)

- mTransfer zwraca się do banku (konto bieżące) o blokadę środków; następuje weryfikacja itd.

- mTransfer przekazuje informację do DotPay, że transakcja została zainicjowana i możliwe jest dokonanie płatności

- DotPay przekazuje informację do konta mTransfer sklepu, że płatność jest w toku i dokonuje przelewu środków (tak jakby - na tym etapie są to środki wirtualne jeszcze)

- mTransfer przekazuje informacje do systemu obsług sklepu, że wypłacalność została zweryfikowana, a środki są zarezerwowane

 

Każdy z tych etapów najpewniej trochę trwa. Nie wiem, czy niektóre z nich nie są zależne od sesji Elixiru. Oczywiście, w powyższej rozpisce mogę się mylić - to tylko rozważania.

 

W przypadku, gdybyś płacił bezpośrednio mTransferem, cała informacja przechodzi błyskawicznie - mTransfer jest bezpośrednio połączony z Twoim kontem, a informacje wewnątrz systemu mTransfer przekazywane są bez opóźnień - informacja do sklepu zaś eksportowana w ciągu nie więcej jak 15 minut.

 

Zapewne standardowy transfer kanałem przelew - DotPay poszedłby też szybciej.

 

Podobnie sytuacja wygląda z PayPalem, który ma bezpośredni dostęp do danych Twojej karty kredytowej lub środkow przelanych do nich, a całość przelewu praw do środków odbywa się w obrębie jednego systemu. Od momentu wykonania dyspozycji wpłaty do momentu otrzymania przez system sklepu informacji o tym mijają dosłownie sekundy (nawet nie 15 minut - PayPal stosuje aktywny system informowania odbiorcy).

 

Innymi słowy: w Polsce rób standardowy przelew, albo bierz za pobraniem - tak jest zazwyczaj najszybciej i najtaniej :)

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Kupiłem u nich na allegro coś kiedyś zapytałem czy mi dorzyucą do paczki jakieś rzeczy z sklepu, i jedyne co to dostałem to rachunek, na zakup z allegro. Nic więcej. Mnie to rozwaliło od tego czasu traktuje ten sklep jak alternatywę.

 

I co w tym dziwnego? Przecież to jest sklep, nie PCK... NIENAWIDZĘ takich pytań. Sprzedaję coś na allegro, a po wygraniu ktoś się targuje/prosi o darmową wysyłkę/mówi, że oczekuje kulek/pasa nośnego/magazynka gratis. A później ocenia kontakt ze sprzedającym na 1/5, bo nic nie dodałem/utargowałem. Paranoja.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Jeśli zależy Wam na szybkim otrzymaniu towaru to niestety gunfire.pl nie należy do tych sklepów.

 

Kupowałem od nich poprzez allegro. Gwarantowali w opisie aukcji błyskawiczną wysyłkę towaru - zależało mi koniecznie aby otrzymać przesyłkę jak najszybciej, aby mieć towar na weekend (w niedziele zaplanowana impreza), dlatego wybrałem sposób wysyłki - kurier.

Kup teraz wciśnięte w środę do południa, aby wszystko przebiegło jeszcze szybciej skorzystałem z opcji płacę z allegro.

 

Pierwsze zdziwienie jakie mnie spotkało, to potwierdzenie UWAGA zakupionego towaru na allegro w ich sklepie internetowym (de facto składając zamówienie na gunfire.pl, to po co działają na allegro?? ). Takie potwierdzenie zamówienia zakończyło się u mnie na opcji zapłaty za towar (drugi raz należałoby zapłacić), przez co moje zamówienie nie otrzymało statusu przyjęcia zamówienia. Kilka telefonów wykonanych.

Pierwszy Pan obiecał, że zajmie się tematem (czwartek do południa) i się ze mną skontaktuje max w przeciągu 2h, niestety... Telefon wykonałem ponownie po 4h odebrał =chyba= ktoś inny i wreszcie przepchnął uruchomił procedurę przygotowania wysyłki, chyba czwartek ok godz 16-18. Przesyłka ostatecznie została wysłana w piątek, przez co dopiero towar otrzymałem w poniedziałek lub wtorek (nie pamiętam dokładnie).

 

Całe szczęście znajomy mnie poratował pożyczając swój sprzęt. Gdyby nie on, mój pierwszy kontakt z ASG zakończyłby się fiaskiem.

 

 

Podsumowując:

Sklep jest ogólnie ok, jednak czas wysyłki jest bardzo wydłużony, najprawdopodobniej przez dziwne potwierdzenia zakupionego towaru przez allegro na stronie gunfire.pl. W moim przypadku z obsługi telefonicznej (pierwszy kontakt) nie jestem zadowolony.

 

 

Wcale nie wykluczam innych zakupów u nich w przyszłości (obawiałbym się wyjaśnień telefonicznych np. z tytułu reklamacji). Jeśli będę się na cokolwiek decydował to jednak zamówię z dużym wyprzedzeniem.

 

 

Pozdrawiam

 

 

Edit:

Literówka

 

 

Zaryzykowałem i zakupiłem coś w gunfire ponownie. Tym razem wszystko przebiegło miło i sprawnie.

Mam nadzieję, że mój przypadek archiwalny był tylko i wyłącznie "wypadkiem przy pracy" ;).

 

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

GUNFIRE - tips & tricks - czyli abc zamówień - testowane na własnej skórze.

 

a) Zawsze robimy zamówienie pojedyńcze. Nigdy nie robimy zamówienia, gdy w ich systemie jest już nasze zamówienie niezrealizowane. Inaczej zamówienia "połączą i popie**** do imentu. Testowałem 2 razy i 2 razy "popierd". Na szczęście za 2gim razem, po prostu nie zapłaciłem za zamówienie z góry.

 

b) jeśli zależy nam na czasie, trzeba wybrać wysyłkę kurierem za pobraniem. Przedpłata źle wróży. Testowane raz i działało u kolegi bezbłędnie. Ja 2 razy przedpłacałem i czekałem na replikę tydzień (wysyłka kurierem).

Edited by ravkill
Link to post
Share on other sites

Miła obsługa i szybka wysyłka paczek. Zdecydowany +

Ludzie mili, szybka wysylka paczek- ok, jak się dodzwoni i pogada jak człowiek z czlowiekiem i powyjaśnia błędy systemu. To że w systemie pisze, że wysłali, wcale nie znaczy że wysłali ...

 

Standardowo system automatycznie łącząc 2 zamówienia, kasują kod za FACE z pierwszego (mój przypadek), ustawiają formę dostawy z ostatniego zamówienia (oczywiście liczą $ za dwa zamówienia). Powoduje to fakt, że zamówienie nie wychodzi - bo

a) jest nadpłata, jeśli forma wysyłki ostatniego zamówienia jest tańsza niż pierwszego zamówienia, powoduje to w dodatku fakt, że nie wyślą tej paczki do telefonicznego wyjaśnienia sprawy (oczywiście nadpłaty nie zwrócą..)

 

b)Jeśli, przy robieniu 2giego zamówienia chcecie "przecwanić system" i nie zapłacić podwójnie za dostawy - czyli w pierwszym wybierzecie, jako forma dostawy kurier, a 2 ostatnim łączonym zamówieniu "odbiór osobisty", możecie się spodziewać, że system każe wam wszystko odebrać osobiście.... po prostu cool.

 

Dlatego też po raz 2gi piszę - nigdy nie zlecajcie 2giego zamówienia, jeśli pierwsze jest "w toku".

Link to post
Share on other sites

Hmm, czy ja wiem..

 

W ciągu weekendu złożyłem dwa zamówienia - w obu przypadkach wybrałem dostawę kurierem za pobraniem. Po złożeniu drugiego zamówienia przyszedł mi mejl o połączeniu zamówień i gdy sprawdziłem na stronie Gunfire - wszystkie produkty z wcześniejszego zamówienia zostały dołączone do tego późniejszego, a koszt wysyłki pozostał bez zmian.

 

Oczywiście nie przeczę, że z kodem z Facebooka mogłeś mieć problemy.

 

 

Ja się za to bardziej zastanawiam po jakim czasie dodają "punkty" po opłaceniu zamówienia ;).

Link to post
Share on other sites

Ja się za to bardziej zastanawiam po jakim czasie dodają "punkty" po opłaceniu zamówienia ;).

 

Panowie, wypowiem się tu, bo z punktami to raz po raz to pytanie pada a może to naświetli trochę sytuację :)

 

Przy zamówieniach pobraniowych, punkty naliczane są po około 10 dniach - gdy wpłynie płatność od przewoźnika, który jest tu pośrednikiem między Klientem a firmą. Niestety, czasem zdarza się, że kodowanie przewoźnika nie pozwala zidentyfikować zamówienia w systemie (około 20% przypadków). Jeśli więc po 10 dniach nie zostaną Wam przyznane punkty, dzwońcie lub piszcie na BOK - zostanie to wyrównane od ręki, bo o ile niekoniecznie da się przyporządkować płatność do zamówienia, to zawsze można sprawdzić po numerze listu przewozowego, czy zamówienie zostało dostarczone. A skoro zamówienie COD zostało dostarczone, to znaczy, że zostało opłacone - sprawa więc jasna, a punkty się należą.

 

Przy zamówieniach przedpłaconych, problem nie występuje: jest wpłata na koncie, są i punkty.

 

Edit: Gateway timeout się włączył i post się zapętlił ;)

Edited by Rann
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...