Kuba_T1000 Posted September 26, 2011 Author Report Share Posted September 26, 2011 (edited) Co do produkcji, to trochę jestem w kropce, bo wąskim gardłem jest dostępność gearbox-ów. W sumie projekt z małej konwersji ewoluował do dużego i skomplikowanego projektu, warto byłoby go wprowadzić do "produkcji" :zastanawia: Jutro wytoczę tłok do testów wytrzymałościowych, wystrzelę parę pełnych butli 1.5kg CO2 aby zobaczyć czy coś się zużywa po długim czasie użytkowania. Mam zamiar przetestować Bufor, który wymyślił Sushi.50 - może doda kilkanaście FPSów :) Jeśli ktoś ma komory hop-up do M4 (dwu-częściową) na sprzedaż niech da znać, chciałbym dwie sztuki. Edited September 26, 2011 by Kuba_T1000 Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted September 26, 2011 Report Share Posted September 26, 2011 (edited) Zobaczę bo miałem gdzieś komory takie. Dam znać. Co do GB to moja propozycja jest taka: http://www.ebairsoft.com/strong-plastic-ver2-bearing-gear-p-2617.html Łatwa obróbka i dobra cena. Trzeba by tylko jeden zakupić i sprawdzić jak jakość i spasowanie. Edited September 26, 2011 by KicpA Quote Link to post Share on other sites
wespoli Posted September 26, 2011 Report Share Posted September 26, 2011 Ile da się wyciągnąć z tej Twojej konwersji Kuba? Podejdzie to do wyborowego, jak np. SPR? Bo potrzeba "ciut" więcej efpeesów. Bo moja konwersja (ta którą opisałem na Twoim facebooku) leży i nie dyga. Quote Link to post Share on other sites
Xyanek Posted September 27, 2011 Report Share Posted September 27, 2011 Kuba- osoba która chce twoją konwersję może podesłać ci swojego gearboxa :wink: Quote Link to post Share on other sites
Kuba_T1000 Posted September 27, 2011 Author Report Share Posted September 27, 2011 Kuba- osoba która chce twoją konwersję może podesłać ci swojego gearboxa :wink: Niby tak, ale wolę dłubać w swoim, a nie czyimś :) Wytoczyłem nowy, szczelny tłok i dalej jest około 380FPS przy 12Barach. Aktualnie nie mogę dać wyższego ciśnienia. 410FPS z lufą 610mm/6.08 Trochę mało FPSów... :/ chyba już się nic nie wyciśnie. Sprawdzę jeszcze inną sprężynę i "bufor" przed elektrozaworem :icon_confused: Quote Link to post Share on other sites
wespoli Posted September 27, 2011 Report Share Posted September 27, 2011 (edited) Przy 12 barach ktoś wyciągnął chyba koło 500. Skąd może się brać taka strata? Oczywiście zakładając, że wszystko szczelne, a czas otwarcia zaworu poprawnie ustawiony (nie za krótki) Edited September 27, 2011 by wespoli Quote Link to post Share on other sites
Padaka Posted September 27, 2011 Report Share Posted September 27, 2011 Szesc dni temu - pisales ze na tej samej lufie masz 510 fps'ow .... wiec jak to jest ? :( Quote Link to post Share on other sites
Kuba_T1000 Posted September 27, 2011 Author Report Share Posted September 27, 2011 Kwestia małego elektrozaworu, i wężyka łączącego elektrozawór z tłokiem. Niestety w wersji drop-in jest to ograniczenie technologicznie - nie do przeskoczenia, póki nie wyprodukują odpowiedniego elektrozaworu ;) W wersji z elektrozaworem 500l/min, który można ukryć w kolbie można osiągnąć 470FPS przy 13BARach i lufie 40cm. Teraz pora ruszyć dalej. Czas wymyślić konwersję AEGa na gazówkę, ale bez używania elektroniki i elektrozaworu, strzelającego w FullAuto, coś jak GBB. Ale to już nadaje sie na drugi temat... :icon_razz2: Quote Link to post Share on other sites
Padaka Posted September 27, 2011 Report Share Posted September 27, 2011 ok teraz rozumiem - wszystko jasne. Innymi słowy Drop-Kit do CQB. Quote Link to post Share on other sites
Kuba_T1000 Posted September 27, 2011 Author Report Share Posted September 27, 2011 (edited) Mam w końcu długą lufę, 610mm(6.08mm). Wyniki w konfiguracji: 1) sama lufa 610mm + elektrozawór 550l/min = 510PFS 2) sama lufa 610mm + elektrozawór 200l/min = 400FPS Ciśnienie 12.5BAR, kulki 0.2g Dojechały też płytki PCB do konwersji. W weekend wszystko postaram się złożyć w kompletny gearbox drop-in. -> Padaka: Pisałem, że na SAMEJ lufie jest 510FPS. Bez konwersji. Taki punk odniesienia do możliwości lufy i dużego elektrozaworu w stosunku do konwersji z małym elektrozaworem w gearboxie. Update: Konwersja drop-in "zjada" ok, 20-30FPSów. Edited September 27, 2011 by Kuba_T1000 Quote Link to post Share on other sites
wespoli Posted September 27, 2011 Report Share Posted September 27, 2011 (edited) "Teraz pora ruszyć dalej. Czas wymyślić konwersję AEGa na gazówkę, ale bez używania elektroniki i elektrozaworu, strzelającego w FullAuto, coś jak GBB. Ale to już nadaje sie na drugi temat... " Czyżby szansa na rozwinięcie mojego projektu? :) Nadal nie mogę ruszyć mechanizmu spustowego, tak żeby upchnąć to w korpusie. Czyli układ w fazie rozmyślania. Edited September 27, 2011 by wespoli Quote Link to post Share on other sites
Kuba_T1000 Posted September 27, 2011 Author Report Share Posted September 27, 2011 Narazie to takie luźne przemyślenia na przyszłość, muszę trochę odsapnąć bo ten projekt dał mi się we znaki... Mechanizm spustowy to drobiazg, mechanizm to dopiero wyzwanie. Quote Link to post Share on other sites
wespoli Posted September 27, 2011 Report Share Posted September 27, 2011 Znalazłem właśnie ciekawą rzecz- QEV- Quick Exhaust Valve. Chyba się nadaje, że też wcześniej na to nie wpadłem. Quote Link to post Share on other sites
Kuba_T1000 Posted September 27, 2011 Author Report Share Posted September 27, 2011 QEV, dużo jest informacji o tym systemie, ale jeszcze nie składałem go sam. W sumie powinien być szybszy niż elektrozawór, no i większa przepustowość. Quote Link to post Share on other sites
Kuba_T1000 Posted October 6, 2011 Author Report Share Posted October 6, 2011 Wstawiłem mocniejszą sprężynę (jakaś M110-M120) - wynik 390PFS, czyli jest wzrost 10-15FPS. Wstawienie baardzo słabej sprężyny nie zmniejsza mocy. Wg mnie trzeba sprawdzić sprężynę pokroju M150 albo mocniejszą - ma ktoś na sprzedaż jakąś taką sprężynę - o regularnych zwojach ? Wtedy powinno się udać przełamać 410FPS z 0.2g kulkami. Podliczyłem dokładniej koszty... Cały, kompletny gearbox typu drop-in to koszt rzędu 899zł. Policzyłem gearbox 100zł, a frezowanie 150zł - na tych elementach może uda się zaoszczędzić trochę jeśli znajdą się tańsze gb lub tańszy zakład co wykona frezowanie. Quote Link to post Share on other sites
Xyanek Posted October 6, 2011 Report Share Posted October 6, 2011 Bez znajomości cięzko będzie znaleźć zakład który zrobi frezowanie taniej niż 150zł. Dziadek dziewczyny jak ma dużo roboty to też 100-150zł za błahą sprawę bierze. Chyba że robię 10 elementów na raz, to wtedy potrafi zejść do 50-80zł w zależności od skomplikowania elementu. Quote Link to post Share on other sites
Kuba_T1000 Posted October 11, 2011 Author Report Share Posted October 11, 2011 Znalazłem tani i oferujący spory zakres regulacji reduktor, 0-300PSI na wyjściu: Micro Rock Regulator -> http://palmer-pursuit.com/cart/index.php?main_page=product_info&products_id=48 Koszt $52, trzeba tylko sprowadzać. Zamawiał już ktoś coś od Palmersa do Polski ?? Quote Link to post Share on other sites
Padaka Posted October 11, 2011 Report Share Posted October 11, 2011 tyle tylko że ten regulator może przyjąć na wejściu tylko: " Max input psi: 1500" Więc tak czy siak wymagany jest kolejny reduktor między butlą HP a nim samym. Quote Link to post Share on other sites
Sushi.50 Posted October 11, 2011 Report Share Posted October 11, 2011 Butle HP (przynajmniej te paintballowe) mają na wyjściu standardowo reduktor, który redukuje do okolo 850 psi. Quote Link to post Share on other sites
Padaka Posted October 11, 2011 Report Share Posted October 11, 2011 100% racji Sushi.50 - zapędziłem się :) Quote Link to post Share on other sites
Kuba_T1000 Posted November 20, 2011 Author Report Share Posted November 20, 2011 Przyjechał z USA reduktor Palmersa, Micro Rock Regulator. Trzeba było dorobić przejściówkę aby go dokręcić do butli paintballowej. Zanim skończył mi się gaz sprawdziłem, że ciśnienie wyjściowe przy maksymalnie podkręconym pokrętle jest większe niż w specyfikacji - 300PSI(20BAR). Na manometrze 40BAR poszło powyżej tej wartości i wywaliło złączkę :D Elektrozawór działa do ciśnienia prawie 20BAR, około tego ciśnienia albo włączył się chyba zaworek zabezpieczający w elektrozaworze, bo taki był dźwięk :zastanawia: . Przy 15barach działa jeszcze normalnie. Wynik z chrono na ciśnieniu 15-16bar to okolice 410FPS. :icon_biggrin: Gdy napełnię butlę to podam dokładne wyniki. Poniżej fotki reduktora z butlą 20oz. Quote Link to post Share on other sites
Viamortis Posted November 20, 2011 Report Share Posted November 20, 2011 Witaj, Kuba_T1000: Powiedz mi proszę, czy przewidujesz możliwość zastosowania podobnych rozwiązań w replikach GBB? Czy dałoby radę zostawić w replice GBB z Twoim systemem poruszający się zamek? Quote Link to post Share on other sites
Kuba_T1000 Posted November 20, 2011 Author Report Share Posted November 20, 2011 GBB to inna bajka. Nie bardzo rozumiem, co tam zmieniać ? Mechanizm jest więc tylko dorobić zewnętrzne źródło zasilania i jazda. Chyba, że regulacja ROFa jest potrzebna... W sumie nie zastanawiałem się czy można wrzucić do GBB mój mechanizm. Nie wiem jak tam z miejscem itp. A co do ruchomego zamka to musiałby być on przesuwany pod wpływem ciśnienia, czyli dochodzą rurki i inne elementy... wg mnie to do mojej konwersji nie ma możliwości dodania ruchomego zamka. Najlepiej skopiować zasadę działania zwykłego GBB i spróbować wepchnąć to w zwykły Gearbox. Hmmm, ciekawe, ciekawe :icon_idea: Quote Link to post Share on other sites
Akkenoth Posted November 20, 2011 Report Share Posted November 20, 2011 Albo zastosować popularny ostatnio PBB, wtedy jest to tylko kwestia dodatkowego małego cylindra, uszczelki i zwiększenia przepływu - jak to dobrze, że przewidziałeś ostatni element ;) Quote Link to post Share on other sites
Viamortis Posted November 20, 2011 Report Share Posted November 20, 2011 Mechanizm jest więc tylko dorobić zewnętrzne źródło zasilania i jazda. No właśnie nie znając się na tym zastanawiałem się, czy oryginalny mechanizm by się sprawdził. Repliki GBB są dużo lepiej odwzorowane, stąd moje pytanie. A co do ruchomego zamka to musiałby być on przesuwany pod wpływem ciśnienia, czyli dochodzą rurki i inne elementy... wg mnie to do mojej konwersji nie ma możliwości dodania ruchomego zamka. Rozumiem, że chodzi o konwersję AEG. Bo w GBB ruchomy zamek już jest. Kwestia tylko, czy mogłoby by działać na HPA podobnie jak na propanie? Czy np. siły nie byłyby większe? Albo niezbędny przepływ? Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.