neckol Posted October 19, 2018 Report Share Posted October 19, 2018 @Rych33 Pozazdrościć. Ja po odesłaniu drugiego egzemplarza zostałem zjechany przez właściciela sklepu, że czego oczekuję po chińskiej replice :) Cóż, być może mam wyjątkowego pecha do replik. Quote Link to post Share on other sites
Huba_lbn Posted October 20, 2018 Report Share Posted October 20, 2018 10 godzin temu, Rych33 napisał: Dlatego właśnie najlepiej przy wyborze repliki kierować się prawdziwymi opiniami z forum. Np. Jak w dziale Problemy na temat jakiejś repliki jest 200 zapytań. A na temat innej jest dziesięć. To chyba wiadomo z jaką są większe problemy. Niestety nie wiadomo. Jeżeli pierwsza replika sprzedała się w ilości 400 a druga w ilości 20 to znaczy, przy założeniu że każdy pisze na forum o problemach swojej replik, że obie mają awaryjność 50%. A jeżeli tej pierwszej sprzedało się 800 sztuk, a drugiej 10 to mamy 25% awaryjności do 100% :) A do tego awaria, awarii nie równa. Ilość postów świadczy tylko o popularności repliki, a podział na klasy jest już trochę nieaktualny. Chińczyki gonią z jakością Japończyków i Tajwańczyków, choć dalej jest widoczna różnica. Najważniejsza okazuje się kontrola jakości. Takie kwiatki jak krzywe lufy są nie do pomyślenia w VFC czy Krytac, a zdarzają się w Specnie czy E&L. Quote Link to post Share on other sites
wallop Posted October 23, 2018 Report Share Posted October 23, 2018 (edited) W dniu 20.10.2018 o 00:17, Rych33 napisał: No i w mojej replice akurat nie ma " Pełno baboli, często widoczny brak wykończenia, dużo krzywych egzemplarzy, krzywe szyny, słabe spasowania. " Najpierw zacznij rozróżniać znalowy odlew od szkieletu wycinanego na cnc z bloku aluminium. Jak rozróżnisz szkielet Specny od np. CNC SHS'a albo Retro to wtedy mów, że Twoja replika jest prosta i dobrze wykonana. A żeby nie było, że jestem gołosłowny... http://forum.wmasg.com/topic/139509-m-ki-specna-arms/?do=findComment&comment=2155572 I chyba tak troszkę sam sobie zaprzeczasz... W E&L znajduję kupę niedoróbek i niedokładności obróbki. A w Specna naprawdę nie ma się do czego przyczepić. To co ? Jak myślisz ? Miałem kilka emek E&L w różnych wersjach, teraz nawet mam na serwisie E&L Platinium... Jedyne co w niej dobrego to zębatki i silnik. Ewentualnie komora, bo jest całkiem, całkiem ale to jak leży w replice pozostawia wiele do życzenia. Zestaw jednoczęściowego cylindra nie daje praktycznie możliwości na wymianę zderzaka. Poza tym nie siedzi sztywno w szkielecie, ma ogromny luz. Dysza tak samo, niby doszczelniona o-ringiem, a szczelności nie trzyma (dysza<>głowica). Kable to już standard... chyba w każdej replice do kosza więc nie uznaję tego za minus. Co do reszty... montaż prowadnicy kolby to nieporozumienie. Nie raz gwint jest krzywy i prowadnica także jest krzywa. W każdym egzemplarzu był problem z osią i ciężko było cokolwiek zdziałać w tym kierunku. Z racji stalowej lufy zewnętrznej replika jest źle wyważona i źle się nią operuje. Szyny względem korpusu są czasem krzywo ustawione. Lower i upper ma luz, telepie się na boki, a z tyłu, na uszach upper jest szpara. Magicpin G&P coś tam daje, ale bez rewelacji. Dla chętnych porobię fotki. Szkielet... zwykły stock, nie wygląda na super wytrzymały. Bywa krzywy, zębatki lubią w nim rzęzić. Łożyska wyglądają na niezłe, ale ile wytrzymają tego nie mam pojęcia. Głowica tłoka nie wygląda na wytrzymałą, ale daje radę. Trzyma szczelność, a to najważniejsze. Tłok do kosza. Zwalniacz AR raz działa, raz nie i często się psuje. Gumka dobrze się uszczelnia, może zostać. Stock sprężyna po doszczelnieniu daje ~450fps. Ogólnie replika jak za tą cenę dość kiepska. Nieco lepsza od Specny, chociaż i tak wolę Specnę ze względu na dość standardowe rozwiązania i większą powtarzalność. O wiele lepszym wyborem jest Evolution Airsoft i VFC. Edited October 23, 2018 by wallop Quote Link to post Share on other sites
camils14 Posted December 17, 2018 Report Share Posted December 17, 2018 Witam, w mojej m4 e&l złamała się prowadnica kolby, wie ktoś jaka prowadnica pasuje do e&l? Albo gdzie znajdę prowadnice od e&l? Kupiłem prowadnicę shs, ale gwint ma za małą średnice :( Quote Link to post Share on other sites
wallop Posted December 18, 2018 Report Share Posted December 18, 2018 (edited) Przewiduję sporę problemy. Ciężko będzie Ci coś dopasować, a już znaleźć na rynku pl. Są dwie wersje prowadnic "commercial" oraz "milspec". Milspec ma nieco większą średnicę 1,185" czyli 3cm. Prowadnica Commercial ma 1,170" czyli 2,97cm. Prowadnica w E&L ma właśnie 2,97cm i skupiłbym się na wersji "commercial". Milspecowa nie podpasuje. Najprościej będzie chyba pisać do sklepów, które mają na stanie te repliki (np. GF) lub bezpośrednio do producenta E&L. Ewentualnie spytaj lub poszukaj wymiarów kolby Mil-Spec marki UTG. Niby Milspec, ale może akurat - są do kupienia w polszy. Do E&L pasuje także prowadnica Classic Army np. taka jaka jest w M110 CA. Edited December 18, 2018 by wallop Quote Link to post Share on other sites
Filipt15 Posted December 24, 2018 Report Share Posted December 24, 2018 W dniu 17.12.2018 o 23:52, camils14 napisał: Witam, w mojej m4 e&l złamała się prowadnica kolby, wie ktoś jaka prowadnica pasuje do e&l? Albo gdzie znajdę prowadnice od e&l? Kupiłem prowadnicę shs, ale gwint ma za małą średnice :( Mógłbyś napisać co takiego się stało że ta aluminiowa tuba puściła? Bo też mam taką w ak el i nie wiem na ile jej ufać bo w razie w szkoda optyki. Quote Link to post Share on other sites
camils14 Posted January 7, 2019 Report Share Posted January 7, 2019 W dniu 24.12.2018 o 01:07, Filipt15 napisał: Mógłbyś napisać co takiego się stało że ta aluminiowa tuba puściła? Bo też mam taką w ak el i nie wiem na ile jej ufać bo w razie w szkoda optyki. Replika wylądowała lufą na betonie. Quote Link to post Share on other sites
Viking125 Posted January 15, 2019 Report Share Posted January 15, 2019 Panowie jak odkręcić front w MUR? Quote Link to post Share on other sites
Ijet Posted December 30, 2019 Report Share Posted December 30, 2019 (edited) Odkopię temat (zanim pójdę na to dziadowskie niebieskie forum), może ktoś tu jeszcze zagląda. Chciałbym sobie przygotować drugą komorę zamkową (uppera) z krótką lufą do mojego E&L-a. Czy pasują tu wszystkie w standardzie "rozsuwanym", czy tylko korpusy E&L. Jeśli jednak wejdzie inny producent, toczy trzeba demontować mechanizm zwalniania atrapy suwadła? obrazek dla atencji ;) Edited December 30, 2019 by Ijet Quote Link to post Share on other sites
rumak Posted February 17, 2020 Report Share Posted February 17, 2020 Jestem w posiadaniu zwykłego ELARa i planuję jakiś upgrade na springa SP130. Czy głowica tłoka od E&La to wytrzyma czy warto ją wymienić? Quote Link to post Share on other sites
hadesiak1 Posted February 17, 2020 Report Share Posted February 17, 2020 Warto wymienić caly układ pneumatyczny. SP130 Guarder da Ci około 500fps. Wymaga to szeregu modyfikacji aby replika to wytrzymała. Quote Link to post Share on other sites
rumak Posted February 17, 2020 Report Share Posted February 17, 2020 Widać, że nie masz zielonego pojęcia o tuningu i serwisowaniu także dzięki za Twoje porady XD Quote Link to post Share on other sites
Przypadek Posted February 17, 2020 Report Share Posted February 17, 2020 (edited) 8 minut temu, rumak napisał: Widać, że nie masz zielonego pojęcia o tuningu i serwisowaniu także dzięki za Twoje porady XD U siebie zmieniłem tylko kilka rzeczy i na M130 miałem stabilne 470 fps (+/-3) (miałem wersję platinium, a one są mocniejsze). Lista zmian: - tłok z metalową szczęką, - sprężyna SP 130 Guardera, - zielona gumka G&G- później na jej podstawie zrobiony flat hop, - dysza na dyszę Arma-Tech- dobrze się zgrała z G&G, - kable na modelarskie- chociaż nie ma aż takiej potrzeby, - całość na lipo 11.1 V, - głowica tłoka została- zmieniona tylko uszczelka. Na tym zestawie zrobiłem ok 20 tys. kulek i nie miałem problemów. Edited February 17, 2020 by Przypadek Quote Link to post Share on other sites
hadesiak1 Posted February 17, 2020 Report Share Posted February 17, 2020 43 minuty temu, rumak napisał: Widać, że nie masz zielonego pojęcia o tuningu i serwisowaniu także dzięki za Twoje porady XD I tu byś się zdziwił. W emce E&L to jedynie jest dobry silnik i zebatki. Jednoczęściowy cylinder to porażka. Szkielet, jego dopasowanie do reszty jak i samo wykonanie porażka. Spoko są jeszcze łożyska. Brak, szczelności. Średniej jakości głowica tłoka. Tłok z plastikowymi zębami. Można to zrobić nawet za 200zl jak się uprzesz. Tlok 40zl, sprężyna 60, dysza 20zl, gumka 40zl, smary, podkladki, oringi i jakiś zderzak pod aoe 40zl. E&L to krzywe, źle spasowane repliki emek ze sporymi luzami. Quote Link to post Share on other sites
omonon Posted February 17, 2020 Report Share Posted February 17, 2020 Dwa konta temu sam je gorąco polecałeś, to mnie dopiero dziwi... Quote Link to post Share on other sites
hadesiak1 Posted February 17, 2020 Report Share Posted February 17, 2020 52 minuty temu, omonon napisał: Dwa konta temu sam je gorąco polecałeś, to mnie dopiero dziwi... Jeśli to do mnie to nie wiem do końca o czym mówisz. Jeśli gdziekolwiek polecałem emki E&L to zacytuj proszę. Quote Link to post Share on other sites
rumak Posted February 17, 2020 Report Share Posted February 17, 2020 4 godziny temu, hadesiak1 napisał: E&L to krzywe, źle spasowane repliki emek ze sporymi luzami. Aha okej okej. To chyba mi się trafiła dobra sztuka niczym ślepej kurze ziarno ... Żeby było konstruktywnie to jakiej dokładnie długości jest dysza? Czy różni się ona między modelami? Mam zwykłego ELARa platiniuma. Quote Link to post Share on other sites
hadesiak1 Posted February 17, 2020 Report Share Posted February 17, 2020 24 minuty temu, rumak napisał: Aha okej okej. To chyba mi się trafiła dobra sztuka niczym ślepej kurze ziarno ... Miałeś coś innego do porównania? Jak E&L to tylko AK i powie Ci to każdy kto chociaż trochę ogarnia temat. 48 minut temu, rumak napisał: Żeby było konstruktywnie to jakiej dokładnie długości jest dysza? Czy różni się ona między modelami? Mam zwykłego ELARa platiniuma. 21,2mm, uszczelniona jednym niedopasowanym oringiem. Czym się różni? Wszystkim. Poczytaj o dyszach. Jest tyle opisów różnych replik, tuningów... Masz opisy w sklepie. Quote Link to post Share on other sites
Rych33 Posted February 17, 2020 Report Share Posted February 17, 2020 Co do spasowania i osiowości i krzywych emek od E&L. To myślę że ten człowiek co o tym tak z uporem pisze. Jest po prostu trochę źle spasowany. A raczej na pewno. Co do długości dyszy. To oryginalna ma niby 21,4 mm. Ale tak naprawdę po dokładnych pomiarach ma 21.3 mm. I wszystko jest ok. Z pudełka strzela 430 fps. Dopóki nie zachce Ci się zmieniać komory. Na przykład na maxx model tak jak ja. I wtedy zawsze natrafisz na kłopoty ze szczelnością. I kupa roboty przed Tobą z dopasowaniem tego wszystkiego. Żeby to było szczelne i przede wszystkim strzelało powtarzalnie z rozrzutem powiedzmy +/- 5 fps. Wymaga to trochę samozaparcia. Chęci i pieniędzy . Chociaż tu nie ma jakiejś tragedii. Ale warto. Dzisiaj mam emkę E&L która strzela lepiej od nie jednej DMR-ki. I ma się dobrze od dwóch lat na cotygodniowych strzelankach. obozach i innych imprezach. 9 Quote Link to post Share on other sites
hadesiak1 Posted February 17, 2020 Report Share Posted February 17, 2020 Tak Rych, bo to tylko ja mam taką opinię nt tych replik. Zadaj to pytanie na pierwszej lepszej grupie fb i zobaczysz jaki będzie odzew. Poleci to może jedna osoba, która poleca bo ma. Przerobiłem kilka egzemplarzy tej repliki i każda była tragedią. Da się to oczywiście fajnie poskładać i osiągnąć przyzwoite wyniki, ale baza najlepsza to nie jest. Wystarczy przejrzeć nawet ten temat i pojawi się dość sporo opinii podobnych do mojej. Jak już ktoś ma tą replikę to ok, można poprawić sporo, ale jeśli ktoś się zastanawia nad kupnem to po prostu nie warto. Quote Link to post Share on other sites
Driver2503 Posted February 25, 2020 Report Share Posted February 25, 2020 W dniu 17.02.2020 o 22:19, hadesiak1 napisał: Miałeś coś innego do porównania? Jak E&L to tylko AK i powie Ci to każdy kto chociaż trochę ogarnia temat. Eloskie M4 to nieporozumienie łatwiej ze specny wykrzesać porządne osiągi niż z tego ustrojstwa. W dniu 17.02.2020 o 22:56, Rych33 napisał: Dzisiaj mam emkę E&L która strzela lepiej od nie jednej DMR-ki. I ma się dobrze od dwóch lat na cotygodniowych strzelankach. obozach i innych imprezach. Szanuje, osobiście nie spotkałem jeszcze takiej . Quote Link to post Share on other sites
Szymon33 Posted March 6, 2020 Report Share Posted March 6, 2020 Kurczę... widząc te komentarze troche się zniechęciłem do E&L SOPMOD II którą oglądałem ostatnio. Tylko co kupić w tym budżecie 1000-1500pln ? :D kiedyś polecano KWA, ale nigdzie w sklepach nie widzę (nie miałem eMki nigdy i trochę szperam po necie, ale ile ludzi tyle opinii...:) ) Quote Link to post Share on other sites
hadesiak1 Posted March 6, 2020 Report Share Posted March 6, 2020 (edited) Jest spory wybór replik do 1,5k. G&G GC16, G&G TR16, ICS'y, VFC, Evolution Airsoft, Dytac. Do wyboru do koloru. Kwestia gustu. Reszta to kwestia tego co jest w środku i tego ile chcesz włożyć w tuning o ile w ogóle chcesz tuningować. Na dzień dzisiejszy dużo replik jest już fabrycznie "podrasowanych", zamontowane są w nich mosfety, często bardziej zaawansowane, dobrej jakości tłoki, zębatki czy silniki. Oczywiście nie jest to high end jaki można uzyskać po tuningu na własną rękę, ale jak na replike z pudełka takiej lepszej jakości części w stocku to miód. Czasem jednak nie ma sensu pakować pieniędzy w lepsze repliki ze względu na ewentualny późniejszy tuning. A co do E&L - gówno. Edited March 6, 2020 by hadesiak1 Quote Link to post Share on other sites
Szymon33 Posted March 7, 2020 Report Share Posted March 7, 2020 9 godzin temu, hadesiak1 napisał: Jest spory wybór replik do 1,5k. G&G GC16, G&G TR16, ICS'y, VFC, Evolution Airsoft, Dytac. Do wyboru do koloru. Kwestia gustu. Reszta to kwestia tego co jest w środku i tego ile chcesz włożyć w tuning o ile w ogóle chcesz tuningować. Na dzień dzisiejszy dużo replik jest już fabrycznie "podrasowanych", zamontowane są w nich mosfety, często bardziej zaawansowane, dobrej jakości tłoki, zębatki czy silniki. Oczywiście nie jest to high end jaki można uzyskać po tuningu na własną rękę, ale jak na replike z pudełka takiej lepszej jakości części w stocku to miód. Czasem jednak nie ma sensu pakować pieniędzy w lepsze repliki ze względu na ewentualny późniejszy tuning. A co do E&L - gówno. no i wychodząc z tego założenia, widziałem recenzje i czytałem ze E&L jest fajnie wykonane i full metal, a skoro prędzej czy poźniej cały środek i tak idzie do wymiany to chciałem się skupić na wykonaniu całego body. W takim razie co jest najfajniej wykonane z zewnątrz? na giełdzie przewijają się co jakiś czas eMki od KWA, G&G, czy jakies LMT Defender ( czego do końca nie kumam czyja to produkcja :D ) na allegro jakieś używane po tuningu umarex, vfc, tokyomarui są ale przeglądając forum to jest tyyyle tego wszystkiego i każdy ma swoją opinie :D Quote Link to post Share on other sites
hadesiak1 Posted March 7, 2020 Report Share Posted March 7, 2020 (edited) 1 godzinę temu, Szymon33 napisał: no i wychodząc z tego założenia, widziałem recenzje i czytałem ze E&L jest fajnie wykonane i full metal, a skoro prędzej czy poźniej cały środek i tak idzie do wymiany to chciałem się skupić na wykonaniu całego body. Recenzje... Są nic nie warte. Oczywiście większość bo zdarzają się rzetelne i nieopłacone. Napisz do kilku serwisów najlepiej i spytaj ich o opinie. Użytkownicy tych replik często nawet nie wiedzą co jest w środku, a o porównaniu ich do czegoś innego mogą pomarzyć. Serwis czy serwisant, który miesięcznie przerabia od A do Z różne repliki i ma w tym doświadczenie ma naoczne porównanie co siedzi w środku, jak to strzela, jak jest spasowane i co można z tego zrobić powie Ci co warto kupić. Od siebie polecam Evolution Airsoft bądź Dytac. Nie przepłacasz na częściach wewnętrznych, a korpus jest bardzo dobrze wykonany i spasowany. Wkładasz tam potem cały nowy gearbox poskładany na pierwszej klasy częściach i masz co chcesz i jak chcesz. Tylko, że suma sumarum wyjdzie to drożej bo sam gb będzie kosztować pewnie co najmniej 1,5k wliczając w to szkielet, silnik, zębatki, pneumatykę i elektronikę. Większość jak nie wszystkie stock szkielety prędzej czy później i tak pękają. Zębatki w większości jak nie wszystkich replikach są mierne, a często bardzo kiepskie. Tam samo pneumatyka, brak szczelności itd. Nawet najlepsze i najbardziej polecane repliki. G&G TR16, która bardzo polexam bo to sztos replika prosto z pudełka ma wiele wad. M.in kiepska, bardzo szybko pękająca głowica tłoka. Źle dopasowana głowica cylindra i dysza. Średniej jakości i wytrzymałości łożyska. W każdym egzemplarzu jaki miałem zawsze coś nie tak bylo z zebatkami, najczęściej środkowa była krzywa. Pierwsza zębatka zazębiająca się z silnikiem jest odlana z ryżolitu. Przyczepić mogę się nawet do plastikowej komory. Niedociągnięć jest sporo, ale polecam dlatego, że ta replika oferuje najwięcej w stocku względem innych. Mocny silnik, ETU, super korpus, dość wytrzymały szkielet czy tłok FMR. Jest jeszcze Cyma Platinium HS-Edition wnetrze także przyzwoite, ale jeśli chodzi o szkielet czy spasowanie to półka albo i dwie niżej od G&G. Innymi slowy, nie ma repliki, ktora jest idealna w stocku. Każda replika, nawet nowa powinna przejść co najmniej przegląd zerowy aby uniknąć awarii. Polecić mogę również ICS'y. Kiedyś te repliki nie byly tak dobre jak są teraz, przynajmniej w mojej opinii. Mimo to wciąż to cena okolo 1500zl i dostajemy w sumie dobry korpus ze średnim wnętrzem w dodatku często źle poskładanym m.in brak podkladkowania zebatek. Warto kupować ze względu na jakość body i systen dwudzielnego gb. Jednak... Są Retro Arms Split i na teb moment w prawie każdej replice z gbv2 można mieć szkielet dwudzielny więc dla mnie w ICS to żaden plus bo i tak u siebie wymieniałbym szkielet na Retro Arms. Repliki VFC mogą być dla Ciebie ciekawą opcja w najuboższej wersji. Nie pamiętam czym one się tam dokładnie różniły, ale na pewno mosfetem. Musiałbyś poczytać. W środku VFC także jest sporo do robienia. Zebatki srednie, tlok z plastikowymi zębami, cylinder aluminiowy (tak jakby waga cylindra miała znaczenie...), plastikowa glowica cylindra i dysza (raz na uszczelnienie, a raz nie i nie wiem od czego to zależy, może od wersji lub widzi mi się chińczyka). Plastikowa komora, zwykła przeciętna lufa. Kiedyś w Avalonach montowane byly lufy z niklowanego mosiądzu Psalm wraz z gumką i dystanserem Maple Leaf - aktualnie już chyba tego nie montują. VFC robi się bardzo fajnie i stock szkielet jest poczciwy. Można na niej zrobić sporo ale tak jest w każdej lepszej replice. Kwestia budżetu na tuning. Edited March 7, 2020 by hadesiak1 Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.