mothzart Posted February 19, 2016 Report Share Posted February 19, 2016 Obudziłem się o 1szej (problemy ze ze spaniem), wydrukowałem 3 czyste schematy układu kabli w V2 i po analizie dochodzę do wniosku, że da się W CZYSTEJ TEORII da się podłączyć MOSFET JeffTrona za pomocą oryginalnych kabelków i to niewiele zmieniając i OFC nie otwierając GB. Jedyny problem to przeprowadzenie/przepchnięcie przez GB, JEDNEGO dodatkowego kabla (GRUBY CZERWONY ZE SCHEMATU: http://www.begadishop.de/catalog/images/b-jefftron-original-micro-regular-1.jpg). Jak się dobudzę to "rozdzielę" replikę i obejrzę jak to tam wszystko stoi pod kątem miejsca. Zrobię też schemat który będzie ilustrował moje "knucie". Pytanie tylko czy takie niby rozwiązanie, nawet jak zadziała i wszystko będzie dobrze podłączone to czy nie będzie mnie drażniło. Dlatego... napiszę też do GF czy mogę wysłać samą dolną część repliki, wykręcając wszystko co niepotrzebne samemu, i jak dostanę odpowiedź zastanowię się nad opcjami: a) kombinować z mieszaniem kabelkami i montować jednak na upartego to spagetti b) wysłać do GF (po uprzedniej wymianie sprężyny na stock, co by się nie przyczepili :P a wy: ciiii ;) ) c) olać sprawę i czekać aż spust przestanie działać - oby jeszcze na gwarancji ide spać Quote Link to post Share on other sites
arthem Posted February 19, 2016 Report Share Posted February 19, 2016 (edited) Jak masz gwarancję i nie chcesz jej stracić, to odpuść sobie. Jak nie zależy ci na gwarancji, to otwórz GB i wymień kable + dorób mosfet. Na montaż mosfetu do fabrycznych drutów szkoda czasu. btw Czemu tak mocno boisz się upalenia kostki stykowej? Przecież nowa kosztuje grosze... Edited February 19, 2016 by arthem Quote Link to post Share on other sites
seger Posted February 19, 2016 Report Share Posted February 19, 2016 Boże.... jak chcesz aby ta replika dobrze chodziła to musisz rozkręcić gb aby ją wypodkładkowac poprawnie i wymienić te sztywne druty. Nie kombinuj jak koń pod górę bo nie ma sensu. I nie wymyslaj juz na nowo koła bo tym kombinowaniem spieprzysz tylko replikę. Nie znasz się - wyślij komuś kto to złozy dobrze. Specna jest czasami upierdliwa w dłubaniu ale da sie z niej zrobić sprzęt bezawaryjny na 50-60 tys kulek przebiegu. Quote Link to post Share on other sites
mothzart Posted February 19, 2016 Report Share Posted February 19, 2016 btw Czemu tak mocno boisz się upalenia kostki stykowej? Przecież nowa kosztuje grosze... W sumie ostatecznie do takiego mniej więcej wniosku doszedłem - tak więc sorki dla wszystkich za męczenie o MOSFETACH, póki co dam sobie spokój z tym - wszystko działa jak marzenie, nie będę dalej dłubał. Jak padnie kostka to wtedy albo wyśle połowę karabinu na gwarancji+dorzuce mosfet i kable, albo sam wymienię. Chyba dlatego tak mnie to przerażało bo GB.V3 już opanowałem rozkładanie/składanie, ale V2'ek trochę się boję (trauma :P) bo moje pierwsze podejście jakiś rok temu (styki się przepaliły) skończyło się zwarciem i spaleniem LIPO za 80zl a potem to poszło do serwisu, ok.100zł - a żeby było śmieszniej wszystko było na gwarancji (tyle, że krakmanowej - więc w sumie nie wiem czy by jeszcze nie pogorszyli sprawy). Teraz nauczony na błędzie zawsze po zmianach w GB sprawdzam na stockowej baterii najpierw. A Z CZYSTEJ CIEKAWOŚCI: W nocy analizowałem to wszystko półprzytomny i takie mi wyszło spaghetti (pyszne, poplątane i TEORETYCZNIE można jeść bez otwierania puszki [GB]) ;) http://oi64.tinypic.com/if261k.jpg - SCHEMAT MOSFET JEFFTRON (tak do pośmiania się bardziej) Quote Link to post Share on other sites
archerr0 Posted February 19, 2016 Report Share Posted February 19, 2016 W sumie ostatecznie do takiego mniej więcej wniosku doszedłem - tak więc sorki dla wszystkich za męczenie o MOSFETACH, póki co dam sobie spokój z tym - wszystko działa jak marzenie, nie będę dalej dłubał. Jak padnie kostka to wtedy albo wyśle połowę karabinu na gwarancji+dorzuce mosfet i kable, albo sam wymienię. Chyba dlatego tak mnie to przerażało bo GB.V3 już opanowałem rozkładanie/składanie, ale V2'ek trochę się boję (trauma :P) bo moje pierwsze podejście jakiś rok temu (styki się przepaliły) skończyło się zwarciem i spaleniem LIPO za 80zl a potem to poszło do serwisu, ok.100zł - a żeby było śmieszniej wszystko było na gwarancji (tyle, że krakmanowej - więc w sumie nie wiem czy by jeszcze nie pogorszyli sprawy). Teraz nauczony na błędzie zawsze po zmianach w GB sprawdzam na stockowej baterii najpierw. A Z CZYSTEJ CIEKAWOŚCI: W nocy analizowałem to wszystko półprzytomny i takie mi wyszło spaghetti (pyszne, poplątane i TEORETYCZNIE można jeść bez otwierania puszki [GB]) ;) http://oi64.tinypic.com/if261k.jpg - SCHEMAT MOSFET JEFFTRON (tak do pośmiania się bardziej) Jeżeli masz opanowany v3 to v2 Cie niczym nie zaskoczy. Quote Link to post Share on other sites
Emcet Posted February 19, 2016 Report Share Posted February 19, 2016 (edited) Reakcja na osmolonych stykach będzie fatalna, więc będziesz miał niezłego kaszlaka. Na szturm z full auto to pół biedy, ale dla strzelca wyborowego dość ważna rzecz. Od osmolenia do całkowitego przepalenia jeszcze daleka droga. Btw, co do schematu. Już rysunek ze stockową instalacją jest błędny, to nawet nie patrzyłem zbytnio co wymyśliłeś. Jedynie patrząc na ilość kabli, którą chcesz przepleść przez kanaliki w zamkniętym szkielecie, mogę stwierdzić - NIEWYKONALNE :P Edit. Nie do końca źle, w sumie tylko kolory kabli pomieszane, ale się zgadza i by działało. Jednak w dalszym ciągu obrazek nr 2 to tylko fantazja :) Dodano przez Tapatalk. Post zatwierdzony przez Europejską Komisję do Zatwierdzania Postów - podwydział Wojskowości i Ogrodnictwa Edited February 19, 2016 by Emcet Quote Link to post Share on other sites
seger Posted February 19, 2016 Report Share Posted February 19, 2016 Ale gb trzeba i tak rozłożyć żeby poprawić podkłądkowanie. Gwarancja gówno ci da. To nie jest nie wiadomo co, że będziesz bujał się z gwarancjami. Ale jak wolisz.... Quote Link to post Share on other sites
mothzart Posted February 19, 2016 Report Share Posted February 19, 2016 Ale gb trzeba i tak rozłożyć żeby poprawić podkłądkowanie. Gwarancja gówno ci da. To nie jest nie wiadomo co, że będziesz bujał się z gwarancjami. Ale jak wolisz.... Jakbym miał kase (a mówię, budżet dawno przekroczyłem i to sporo :/ ...a na nowy sezon chce jeszcze dobre radyjko kupić) to bym dał do serwisu - mam nawet serwisanta (w Łodzi chyba dość znany - Grufus), który by doszlifował GB. Ale sam słyszę nawet, że wszystko gra porządnie. Najważniejsze jednak, że włożyłem tam tą SP140, i przez to odrobinę wkroczyłem na nieznany teren więc wolałbym gwarancję mieć. ...a jak będzie kasa, to może się wezmę za dopracowanie GB. Na razie jestem bardziej niż usatysfakcjonowany. Jest jeszcze jedna kwestia - nie wiem czy samo SEMI się sprawdzi dla mnie. Co prawda zawsze marzyłem o takiej konfiguracji: 3-osobowy team: - ja = 500fps, z odległości osłonowo, defensywnie, mało dynamiki, lekko "zagilony" (ghillie ;)) - drugi też para-snajper ale 442fps, który może tego AUTO użyć jak trzeba, z rozsądnej odległości OFC - ...i moja luba :) na 419fps szturm/ochrona/medyk, bez zbędnego obciążenia, dynamicznie Jeszcze tylko ktoś ze "świnko-podobnym-czymś" na tyłach/froncie ew. i już w ogóle by był cud :D Ale może to tylko marzenia - być może będę musiał się przesiąść na 450-460, żeby się na AUTO załapywać (przy niższych temp będzie akurat blisko 450fps). Jeszcze nie wiem, nawet "chrzestu bojowego" nie było - tak więc money, money, money, bo nawet i słabsza sprężynka będzie kosztować :( BTW: Po przesiadce, ku mojemu zdziwieniu replika działa ciszej niż na stockowej sprężynie (zbitej o jakąś 1/8 długości) :) A i tak chce wymontować atrapę zamka (górną część i okleić GB cienką gąbką). BTW2: Na sam koniec: http://s2.postimg.org/wnvvpt7nt/m16_1.jpg - CIUT ROZMYTE, ALE WSZYSTKIE ELEMENTY http://s2.postimg.org/qyfn5i1hl/m16_2.jpg - ŚWIATŁO SŁONECZNE, STRONA "A" http://s2.postimg.org/ar9cpfuh5/m16_3.jpg - ŚWIATŁO SŁONECZNE, STRONA "B" dobra, ale proponuje zakończyć póki co całą rozkminę bo sporo off-topu narobiłem. No i raz jeszcze dzięki wielkie i pozdrawiam wszystkich P.S. Być może dozo na Manguście :D Quote Link to post Share on other sites
arthem Posted February 23, 2016 Report Share Posted February 23, 2016 (edited) <ciach> Panowie, macie pomysł w jaki sposób zablokować w replice tryb AUTO, tak by do wyboru pozostał jedynie SAFE i SEMI? Czy istnieje metoda na tyle nie inwazyjna by w późniejszym czasie za ewentualnie niewielką kwotę przywrócić pełną funkcjonalność selektora? Edited February 23, 2016 by wiciok ot Quote Link to post Share on other sites
Puloman Posted February 23, 2016 Report Share Posted February 23, 2016 @arthem programowalny mosfet :). Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted February 23, 2016 Report Share Posted February 23, 2016 Nie jesteś i dopóki strzelasz się jedynie na tzw. "własnym podwórku" to spoko, ale jak mówisz, nie ma sensu ciągnąć tematu. Panowie, macie pomysł w jaki sposób zablokować w replice tryb AUTO, tak by do wyboru pozostał jedynie SAFE i SEMI? Czy istnieje metoda na tyle nie inwazyjna by w późniejszym czasie za ewentualnie niewielką kwotę przywrócić pełną funkcjonalność selektora? ASCU :teeth: itp ustrojstwa. Tak bez przeróbek się nie da. Quote Link to post Share on other sites
Huba_lbn Posted February 23, 2016 Report Share Posted February 23, 2016 Bez mosfetu można zmodyfikować płytkę selektora aby i na auto było semi, albo stworzyć jakąś mechaniczną blokadę co by się nie dało przestawić selektora na auto. Quote Link to post Share on other sites
lDmKl Posted February 23, 2016 Report Share Posted February 23, 2016 (edited) Witam, Potrzebuję pomocy specjalistów. W lipcu 2014 zakupiłem z bratem dwie Emki SA-A01 i druga dłuższa odpowiednik dzisiejszej SA-B03 (wtedy z literką A). Po zakupie wymienione zostały gumki HU na SYSTEMY. Repliki początkowo nie miały dużego przebiegu, służyły do spacerków po lasach, początki ASG. W 2015 wybraliśmy się na Combat Alert, wtedy dopiero poszło trochę kompozytu, byliśmy zadowoleni z działania replik.. We wrześniu 2015 wzięliśmy się za przeróbki, okablowanie głośnikowe, wtyczki deans, smarowanie i pierwszy "tjuning". Do wymiany poszły: głowica tłoka (ACME Aluminiowa, łożyskowana głowica tłoka - podwójnie uszczelniona) głowica cylindra (Aluminiowa głowica cylindra do replik typu M4 SHS'a) dysza (Arma Tech - Dysza uszczelniona - CNC - M4 - APN004) Zaraz po wymianie, wydawało się że repliki całkiem fajnie działają. Powstał bardzo ładny efekt strzykawki, ale po pierwszych testach w boju (luty 2016) już jest gorzej. Repliki potrafią "wypluć" po dwie kulki na śmieszny dystans. Jak już strzelają bez dubletów to w prównaniu z nową EMka SA, która ma wymienioną tylko gumkę HU, to nadal widać różnicę w dystansie. Stockowa prezentuje się lepiej. Gdzie może być przyczyna? Źle dobrana dysza? Czas na wymianę sprężyny ze stockowej na coś lepszego, czy problem może leżeć gdzieś indziej? Z góry dziękuję za odpowiedź. Edited February 23, 2016 by lDmKl Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted February 23, 2016 Report Share Posted February 23, 2016 Obstawiam za długą dyszę. Quote Link to post Share on other sites
mothzart Posted February 23, 2016 Report Share Posted February 23, 2016 (edited) @arthem Zobacz jak to zostało rozwiązane w replice SR25 (w której się po prostu zakochałem i początkowo celowałem z zakupem właśnie w to ale ciągły brak na stanie, GF "nie wiedzą kiedy będzie" i "w-miarę-szybka-wymiana-spręzyny" w Specnie mnie przekonała - a teraz nie żałuje ani trochę - zobaczymy po strzelankach - obym nie zapeszył!). Poza tym wiedziałem, że cały tuning/zakupy i "konfigurowanie" zajmie ze 2-3 mies. więc czas gonił. W każdym razie... http://gunfire.pl/po...152192737_5.jpg - ŁADNIE "WYDŁUBANE" ZDJĘCIE Z KODU http://gunfire.pl/pr...owego-GF25.html - STRONA PRODUKTU Tam masz jak się przyjrzysz bliżej takie pokrętełko z nacięciem a w samej dzwigni selektora (to tylko potencjalny problem bo nie wiem czy jej wymontowanie nie jest problematycznie - nigdy się temu nie przyglądałem) wcięcie którego normalnie nie ma. I w ten sposób do zrobienia tego wystarczy ci jak masz w domu: - podstawowe narzędzia - "flexa" (szlifierkę do cięcia i szlifowania [szlifowanie z naciskiem -> tarcza ≥ 2mm], ew. wiertarkę z przejściówką robiącą z niej "flexa" - zestaw gwintowniki o odpowiednim wymiarze(przeważnie 3, chociaż w ZnAl to 2 "słabsze" wystarczą pewnie) (w metalowym ok. 7zł) + uchwyt do nich (NIE WKŁADAJ ICH DO WIERTARKI - JA TAK ROZ...EM GWINT W GB) - śrubkę o takim samym wymiarze - wiertło do metalu o wymiarze ciut mniejszym Plusy: - solidność - możliwość "odblokowania" w sekundę - nie ingerujesz nic w bebechy - niskie koszty Minusy: - ingerujesz w skorupę - łatwo spier...ć - szczególnie, że skorupa jest ze ZnAl'u (czyt. wymaga umiejętności, precyzji i delikatności) - trochę roboty Opisywać DOKŁADNIE całego procesu chyba nie będę - się domyślasz co i jak: śrubkę ciachasz, potem zeszlifowujesz jej połowe, robisz pasujące/blokujące nacięcie w dźwigni do tego dziurka w obudowie i tyle. UWAGA! Robiłbym mniejszą dziurkę niż na zdjęciu, bo jak spier.. to małą dziurkę w obudowie to poszerzyć się da - odwrotnie niestety nie. @lDmKl Mówisz o dwóch kulkach? Masz na myśli "dwu-strzały"? Jakie komory HU są w repkach i czy dysza wystarczająco daleko wypycha kulkę? Czy (jeżeli zmieniałeś komorę HU) nagle magazynki bardzo" sztywno się trzymają? Piszę z jedynego doświadczenia jakie mam z podobną sytuacją - ja źle umieściłem jedną uszczelkę w komorze ProWina i nagle w replice FPS z ok.420 spadło do 300? (na ok nie miałem chrono). A może sama dysza (piszesz, że wymianiana), z jakiegoś powodu nie "dopycha" kulek. <ciach> pzdr mothzart Edited February 23, 2016 by wiciok offtop Quote Link to post Share on other sites
wiciok Posted February 23, 2016 Report Share Posted February 23, 2016 Za kolejny OT w temacie limitów fps, itp. będą rozdawane urlopy od forum. Quote Link to post Share on other sites
Majkhel Posted February 23, 2016 Report Share Posted February 23, 2016 @arthem - powiększyć od strony czoła gb to z grubsza półkoliste wycięcie w płytce selektora. Odwracalne przez montaż nowej płytki (~15zł). Minus taki, że do wymiany trzeba rozłożyć gb. @IDmKI - obstawiam, jak Rogaś :) Quote Link to post Share on other sites
lDmKl Posted February 23, 2016 Report Share Posted February 23, 2016 Dziękuję za odpowiedź. Jak się nic nie zmieni, będę szukać pomocy dalej. Pozdrawiam! Quote Link to post Share on other sites
mothzart Posted February 23, 2016 Report Share Posted February 23, 2016 @IDmKl Obstawiam za długą dyszę. Całkowicie przeoczyłem to info - bardzo prawdopodobne. Ale jeżeli są "dwustrzały" to raczej za krótka. @admin: sorki za OT, jakoś tak samo płynnie przeszło :) Quote Link to post Share on other sites
matrigs Posted February 25, 2016 Report Share Posted February 25, 2016 (edited) Ech niech ja jeszcze raz usłyszę łożyska kulkowe jako "atut" repliki. [EDIT] To było stockowe specnowe, jakby nie było to jasne. Jak widać na zębatce tłokowej już są ślizgowe bo padły wcześniej. Edited February 25, 2016 by matrigs Quote Link to post Share on other sites
mothzart Posted February 25, 2016 Report Share Posted February 25, 2016 Kolejny problem i zagwozdka... żeby nie było już, że off-top'uje bo to teoretycznie usterka a nie tuning to dałem temat tu: http://forum.wmasg.pl/topic/158668-problem-z-luzem-na-lufie-zewn/ z góry dzięki za pomoc Quote Link to post Share on other sites
Majkhel Posted February 26, 2016 Report Share Posted February 26, 2016 @matrigs: z ciekawości spytam, w jakiej konfiguracji i po jakim czasie tak Ci łożyska padają? Przyjmij wyrazy współczucia! Quote Link to post Share on other sites
Puloman Posted February 28, 2016 Report Share Posted February 28, 2016 (edited) No to się pochwalę co jest u mnie i jakie mam osiągi. Zaczynając od gearboxa co w nim wymieniłem: - Zębatki 100:200 Big Dragon (nawet nie piszczcie o doborze, replika MIAŁA być pod 520 fps i zrobiona totalnie inaczej... ale wyszło jak wyszło.) - Popychacz dyszy Ultimate - Tłok 15 stalowych zębów SHS - Sprężyna m110 SHS - Czerwona dysza m4 SHS (minimalnie spiłowana) - Głowica cylindra short SHS - Poliwęglanowa głowica tłoka Guarder - Opóźniacz listwy popychacza - Wymienione chyba wszystkie sprężynki prócz antireversala - Sprężynki w gearbox od kostki stykowej i spustu - Silnik SHS High Torque - Kable niskooporowe modelarskie bodajże 17AWG - Wtyki tconnect Zespół komory - Gumka hop-up stock od m27 iar vfc przerobiona na flat hopa - Dystanser czarny do flat-hopa od Promyka - Lufa Prometheus 363mm 6,03mm - Komora hop-up king arms Zasilam to lipo 11.1v 20C Rof w granicach 25k/s Fps wychodzi 406-410 I teraz najważniejsza rzecz. Zasięg. Udało mi się uzyskać na tych 400 fps zasięgu maksymalnego 85-87 metrów (mierzone miarą). Skuteczny na poziomie 73-76 metrów. Edited February 28, 2016 by Puloman Quote Link to post Share on other sites
Hudy01 Posted February 28, 2016 Report Share Posted February 28, 2016 Udało mi się uzyskać na tych 400 fps zasięgu maksymalnego 85-87 metrów (mierzone miarą). Skuteczny na poziomie 73-76 metrów. Oczywiście mierzone, a nie "na oko" czy "krokami", ta? Quote Link to post Share on other sites
Puloman Posted February 28, 2016 Report Share Posted February 28, 2016 (edited) Tak. Mierzone miarą 30m i przenoszone. Najpierw zmierzyłem to zwykłym krokomierzem na androida wyszło coś około 83. Nie mogłem uwierzyć, więc zmierzyłem dla pewności taśmą mierniczą i wyszło to co widać :). Edited February 28, 2016 by Puloman Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.