Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

WIELKA WOJNA (I WŚ) - zasady ogólne (dyskusja)


Recommended Posts

Cześć

W związku z zainteresowaniem I Wojną Światową zakładamy ten temat żeby wysondować Waszą opinię co do naszej propozycji.

 I. Jeśli pomysł Ci się podobał prosimy o dopisanie się do listy potencjalnych graczy wraz z preferowaną stylizacją.

  1. Lee- Prusy
  2. Hajdi-Prusy
  3. Pazur- Prusy
  4. ?

II. Zasady dla imprez z okresu Wielkiej Wojny zostają ustalone tutaj na forum jako baza wyjściowa. Pozwoli to na utrwalenie sobie zasad i zminimalizowanie nieporozumień w trakcie rozgrywek. Chodzi o podstawy odnośnie kluczowych elementów mechaniki.

Limit fps: 350. Proste prawda? :)

Repliki:

  •  Podstawa to 4-takty bez optyki. Repliki historyczne mile widziane, ale nie są wymagane.
  • Pistolety i rewolwery - dostępne jedynie dla oficerów.
  • Granaty k206 lub wszelkie firmowe.
  • Broń biała - saperki, bagnety, "broń okopowa". Mogą być to wyroby firmowe i samoróbki broni bezpiecznej wykonanej z pianki i miękkiej gumy. Będą one przed dopuszczeniem testowane na posiadaczu.

Limity amunicji na całą grę:

  • Magazynki ładowane po maksymalnie 8 kulek (2 wciśnięcia standardową szybkoładowarką).
  • Limit przenoszonej amunicji 200 kulek.
  • Dodatkowy pobór amunicji - w wyznaczonych punktach.

Rany: po trafieniu wzywa się medyka. Oczekuje się na niego maksymalnie 5min, ale można już zejść po 1min.

Medycy: medyk instruuje rannego odnośnie jego stanu i przyszłego losu. Każdy gracz może zostać opatrzony bandażem 1 raz, konieczność powtórnego opatrzenia oznacza zgon. Po dotarciu do rannego medyk rzuca kostką.

  • Rzut kostką, gdy wypada 1 - gracz jest martwy (rana była zbyt poważna)
  • Rzut kostką, gdy wypada 2-5 - gracz ma ranę średnią (medyk zakłada bandaż na ranę)
  • Rzut kostką, gdy wypada 6 - medyk daje mu wsparcie psychiczne i może grać dalej (tłumaczy, że jest z nim wszystko w porządku, podmuch wybuchu ogłuszył go i obsypał ziemią, ale krew na mundurze nie jest jego - miał dużo szczęścia tym razem)

Respy: w zależności od liczby graczy. Na respie powinna znajdować się lista na której wpisujemy godzinę dotarcia na miejsce, nick oraz godzinę powrotu do gry.

Gry powinny być prowadzone bez przerwy na powrót do aut. Potrzebujesz przerwy, rozumiem. Zgłoś to do oficera on zadecyduje.

 

 

Rozwinięcie i wytłumaczenie zasad:

Dlaczego tylko 4-takty?
W tamtym okresie była broń praktycznie wyłącznie tego typu. Dopuszczamy współczesne repliki zamaskowane siatką/materiałem gdyż ciężko wymagać, żeby ktoś posiadał replikę Lebel Mle 1886, Berthier Mle1907, Mannlicher M1895, niemiecki Gew98 różni się od Kar98K, a karabin Mosin wz. 1891 także przechodził kilka zmian i nie są dostępne jego repliki na okres I wojny. Na razie nie zamierzamy zajmować się wyjątkami i schyłkiem wojny stąd decyzja o wyłączeniu różnych konstrukcji samopowtarzalnych.

Tylko 350fps?
Limit docelowy 330fps, ale dajemy 20fps buforu bezpieczeństwa, więc jak komuś przy chronowaniu rozrzuca fps z 335 do 348 nic się nie dzieje. Przy 351fps dziękujemy. Koniec z narzekaniem na turbo repliki z milionem fps i jeszcze większym rof-em.

200 kulek?
Limit 200 kulek dotyczy całej amunicji przenoszonej przez gracza. Przykładowo 12 magazynków po 8 kulek = 96 kulek plus szybkoładowarka zawierająca 100-110 kulek wypełnia limit.

Broń biała w ASG?
Wyżej wymieniona broń biała nie jest obowiązkowa, kto chce, może się w nią wyposażyć. Trzeba jednak pamiętać, że klepnięcia w ramię czy deklaracja "dostałeś" nie wchodzi  w grę, więc dobrze ją posiadać w walce w zwarciu. Jako że mamy 4-takty w przypadku walki w pomieszczeniach/okopach czasem zamiast przeładować łatwiej będzie ciachnąć bagnetem po wystrzeleniu kulki. W przypadku starcia na broń białą obowiązuje zasada pierwszego cięcia. Liczy się wyraźne, odczuwalne cięcie (np. nie liczymy cięcia w zwisający pasek od broni/broń, ale liczymy uderzenia w plecak/ładownice). Nie łapiemy za mundur. Nie gryziemy. Nie ciągniemy za włosy. Nie wypowiadamy się na temat matki oponenta. Strefa rażenia: wszystko poza kroczem i głową wraz z szyją. Cięcie skutkuje natychmiastową śmiercią.

To co mam robić po trafieniu kulką?
Najpierw wołać medyka i czekać - co najmniej 1 minutę, do 5min maksymalnie. Rolą medyka jest instruowanie gracza o jego stanie. Żołnierze w czasie walki też nie zawsze wiedzą dokładnie po trafieniu czy trzyma ich adrenalina, czy są ranni, zwłaszcza gdy są w szoku.

Dlaczego mam mówić "oficerowi", że idę do samochodu?
Chodzi o uniknięcie sytuacji, gdy dowódca nagle nie ma 4 ludzi, przez godzinę i nie wie co się z nimi stało. Czy zostali wzięci do niewoli, czy błąkają się po lesie. A tymczasem poszli do auta coś zjeść. Mając tą informację może zadecydować o okopaniu się na pozycjach. Niektórzy będąc zmęczonymi, zamiast siedzieć na respie mogą dostać statyczny punkt do obserwacji itp.

 

Dziękujemy i liczymy na owocną dyskusję

ZHIS

Edited by Pazur88
Link to post
Share on other sites
  • Replies 169
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  1. Lee- Prusy
  2. Hajdi-Prusy
  3. Pazur- Prusy
  4. Cortes - Wielka Brytania
  5. XrayPl - Austro-Węgry

 

Podoba mi się koncepcja ze wsparciem psychicznym przy wyrzuceniu 6 ;) 

Myślę, że posiadanie broni do walki wręcz powinno być obowiązkowe. Swojego czasy Ostry zrobił bagnety z tektury i dla wzmocnienia obwinął izolką. Zrobienie sobie co najmniej takich noży to żaden problem, a w końcu IWŚ nie może się obejść bez walk na bagnety :D 

Druga sprawa to by dodać obowiązek posiadania masek gazowych. Nawet tych z PRL jak np. Słonia. To koszt aktualnie kilku-kilkunastu złotych. Robiłoby się ataki gazowe w postaci kolorowych granatów lub świec dymnych i byłby obowiązek wtedy zakładania masek. 

Link to post
Share on other sites

Ja sie pisze, co do strony to sam nie wiem bo teraz mam troche i z tej i z tamntej a nawet i tamtej owej, ale jak znam życie to znowu bedą koszty. Moja uwaga do limitów fps do broni długiej najbardziej za, natomiast przy krótkiej w werscji co2 to juz inna sprawa i wychodzi często ok. 400, wiec z tego okresu  C96, 1911 lub inne nie podołają limitom wiec tu może troche taryfy ulgowej.

W temacie białej broni to kilka linków dla tego co w 100% jest bezpieczne

 https://www.5zywiolow.com/shop/pl/ekwipunek/bron/postapo/noz-bojowy

https://www.5zywiolow.com/shop/pl/ekwipunek/bron/postapo/tasak

https://www.5zywiolow.com/shop/pl/ekwipunek/bron/topory-mloty-bulawy/siekiera-klint-50-cm

https://www.5zywiolow.com/shop/pl/ekwipunek/bron/topory-mloty-bulawy/maczeta-jose-58-cm

Link to post
Share on other sites

Też bym się wstępnie pisał do Brytyjczyków.

Pytanie jak ze stylizacją. To niestety wygeneruje spore koszty. Trzeba by pójść na spore ustępstwa. Ma ktoś pomysły jak to ogarnąć, żeby było w miarę?

Co do uzbrojenia to ja jednak dźwignąłbym limit do 370fps, bo mimo wszystko repliki stockowe potrafią mieć jednak powyżej 330fps a downgrade może być trudniejszy niż uprgade np. dostanie odpowiednio słabej sprężyny do czterotakta. W sklepach raczej da się kupić tylko mocniejsze sprężyny.

Marku: pomysł z maskami gazowymi jest niegłupi ale w większości przypadków trzeba będzie do założenia maski zdjąć okulary i w tym czasie może nam się coś stać. Do tego nie wiem jak z odpornością szkieł w maskach na nasze postrzały. Trzeba by wymyśleć jakiś patent jak to zrobić bezpiecznie.

Link to post
Share on other sites

3 x TAK, przechodzą Panowie dalej... ;)

Widzę Pazur, że postanowiłeś wziąć sprawy w swoje ręce i bardzo dobrze. odpowiedni wniosek zgłosiłem do administracji, ale widać "sprawa jest w załatwianiu".

Mam kilka pytań do proponowanych zasad.

Skąd pomysł na 350 FPS przy czterotaktach? Standardem chyba jest, że mają 400-420 (w przypadku najpopularniejszego MB 03). Drugie pytanie - czy to, że Mausery i Mosiny drugowojenne różniły się od tych używanych podczas I wojny światowej nakłada na ich posiadacza obowiązek ich zamaskowania? Trzecia sprawa - popieram sugestię Marka co do użycia gazów i masek, tylko uważam, ze maska powinna być dobrowolna. Jak nie weźmiesz, a przeciwnicy wypuszczą chmurę chloru to wypalisz sobie płuca w męczarniach... ;) Kiedy rozlega się sygnał ataku gazowego obowiązuje bezwzględny zakaz strzelania do ludzi w maskach i jedyne co wtedy można zrobić to próbować podejść na bagnety. Jak to ustalimy?

Sama idea jest przezacna i popieram w 100%. Marku, kapitalny pomysł z tekturowymi bagnetami i saperkami.

Teraz Wam niedowiarki wujek Dominik powie coś o kosztach, bo stylizacja - na początek - będzie groszowa.

Niemcy - mogą wykorzystać swoje szpeje drugowojenne (spodnie, buty, pasy, ładownice, etc.). Na głowę zabawkowa pikelhauba w worku jutowym (koszt 40 PLN) lub feldmutze (z łódzkiej filmówki za 30 PLN), albo hełm drugowojenny w worku jutowym. No i szwedzka marynarka bez kieszeni na piersiach - koszt circa 70 PLN.

Brytyjczycy - mundury galowe z wywiniętym kołnierzem - chodzą na A..o za 30-50 PLN za marynarkę, plus drugie tyle za spodnie. Pasy, szelki, plecaki, hełmy, buty - to co na II WŚ, wymienić trzeba tylko ładownice na typu "kawaleryjskiego" - 15 PLN (lub skórzany bandolier, ale to już drogi gips) dodać owijki.

Francuzi - Kolba, uruchom wyobraźnię. Podpowiem Ci jednym słowem "Civilforsvaret". Popatrz jak wyglądały szwedzkie mundury obrony cywilnej i zestaw to z horizon bleu. Albo płaszczem MO lub sił powietrznych. Jeżeli chcesz to odsprzedam Ci swojego Adriana z łódzkiej filmówki (jest już błękitny) za dobry grosz. ;)

Austro-Węgry - tu sprawa jest trochę bardziej skomplikowana, bo najlepiej po taniości dorwać jakiegoś szwajcara i feldmyckę. Pogmeramy, zobaczymy.

Rosja - wojsko carskie nosiło rubachy z pagonami, bardzo podobne do drugowojennych gimnastiorek. Większość "naszych" Sowietów je posiada, podobnie jak furażerki używane przez plutony grenadierskie od 1916 r. Szpeje, buty, owijki w zasadzie podobne. Zatem koszt stylizacji zamknie się w 35 PLN - cenie carskiego bączka na furażkę (koszt dostawy wliczony) zamiast czerwonej gwiazdy. Jak ktoś chce być pro to zaopatrzy się w papachę czapkę okrągłą, którą może imitować stara czapka okrągła WP (koszt to 30 PLN) po pozbyciu się paska pod brodę (no chyba, ze robimy kawalerię, oni mieli czapki z paskami).

Tyle chyba na początek, dopisuję się do listy chętnych, uwzględniam też Marqa na liście.

Lee- Prusy
Hajdi-Prusy
Pazur- Prusy
Cortes - Wielka Brytania
XrayPl - Austro-Węgry

Domino - Wielka Brytania/Rosja

Mareq - Wielka Brytania

Link to post
Share on other sites

Super pomysł - piszę się wstępnie po stronie brytyjskiej.

Moje uwagi to - nie ograniczajmy i tak ograniczonego arsenału:

- limity FPS zdecydowanie zaniżone IMO 400-420 a nawet 450 przy 4 taktach powinno zapewnić brak konieczności downgrade`u

- repliki broni krótkiej dopuśiłbym dla wszystkich.

Z drugiej strony jednak żadnych replik niehistorycznych (umownie tzn. po WW2) bym nie dopuszczał.

Zawsze coś można dokupić tutaj ;-) worldwar1airsoft.com

Lee - Prusy
Hajdi -Prusy
Pazur - Prusy
Cortes - Wielka Brytania
XrayPl - Austro-Węgry

Domino - Wielka Brytania/Rosja

Mareq - Wielka Brytania

Sikor - Wielka Brytania

PS. mam tylko nadzieję, że nie będziemy wyglądać jak dzieci z nagonki co je bolą zęby z Misia Barei :-D

Link to post
Share on other sites

Sikor, ale jak, gdzie? Przyznam, że nie widziałem na zdjęciach by brytyjscy/rosyjscy/niemieccy szeregowcy dostawali przydziałowe Webleye/Nagany/Parabelki. Podczas I wojny światowej podział na oficerów i szeregowych był jeszcze bardziej widoczny niż podczas II WŚ. To, że panowie oficerowie zabierali swoje strzelby myśliwskie na front I wojny światowej (bo mieli) to inna bajka niż przydziały broni krótkiej dla szeregowych (ci raczej prywatnych zabawek nie mieli).

Jeżeli chodzi o rozszerzenie arsenału to moim zdaniem w grę wchodzą tylko strzelby. Żadnych samopowtarzalnych czy maszynowych zabawek z typu Schwarzlose, BAR czy MP 18, bo to kompletnie zepsułoby klimat. Wolę niehistorycznego czterotakta, bo on będzie bardziej pasował do zabawy (np. wizualnie jak wygląda Ross Hunting Rifle wzór 1910 na nabój .280 a jak MB 03). Jak ktoś chce karabin maszynowy to niech zbuduje Vickersa, Maxina czy MG 08 z podstawą.

Kwestia stylizacji na I wojnę światową to oczywiście też konieczność przejrzenia zdjęć, rycin, rysunków, ale naprawdę można znaleźć fajne rozwiązania, które przy relatywnie małym budżecie - tak jak w przypadku II WŚ - będą nie źle wyglądały. Trzeba tylko nieco wysilić wyobraźnię.

 

Link to post
Share on other sites

Pomysł zacny, ale gdzie tu trenchguny ? Toż ja własnie takie buduje a tu pasowałby idealnie :D 

Przy okazji może jacyś chętni na Turków ? :P Bo ja chętny do gry jako Anzac :D 

Lee - Prusy
Hajdi -Prusy
Pazur - Prusy
Cortes - Wielka Brytania
XrayPl - Austro-Węgry

Domino - Wielka Brytania/Rosja

Mareq - Wielka Brytania

Sikor - Wielka Brytania

Hubert - Wielka Brytania

Link to post
Share on other sites

Hubert: ja z Tobą chętnie to Aussies, możemy zrobić Gallipoli ;-)

Dominik: skoro robimy coś w niszy w niszy to powoli zacieśniajmy ograniczenia. Skoro mamy mieć "zabawkowe pikelhauby" i "szwedzkie mundury OC", dlaczego nie dać ludziom do ręki Webley`ów i Lugerów ? Najwyżej będzie więcej "oficerów". IMHO lepsze to niż absencja z braku sprzętu inaczej zbierze nas się 10 :-o Co do ograniczenia broni maszynowej też się nie zgadzam, jeśli będzie w pełni 1Wojennie "koszerna" to dlaczego nie (np. po 1-2 na stronę i z ograniczeniami dot nabojów i przeładowania), w końcu broń maszynowa zdominowała tamtą wojnę? 

Edited by SikorPL
Link to post
Share on other sites

Sikor, uruchom wyobraźnię, chodzi o to by to wyglądało. Uważam, że jeżeli ktoś się przyłoży do pracy i plastikową haubę zamaskuje workiem jutowym z malowanym numerem pułkowym to będzie to bardziej pasowało do klimatu I wojny światowej niż wyposażenie wszystkich w broń krótką - bo to zakłamuje realia tego jak wyglądał tamten konflikt. A realia wyglądały tak, że oficerowie mieli broń krótką i białą i tylko co niektórzy brali swoje karabiny myśliwskie na front. A contrario wszyscy szeregowcy mieli karabiny, a co niektórzy strzelby, ale broni krótkiej nie uświadczysz. Tak było też w przeważającej większości podczas II WŚ i po prawdzie tego powinniśmy się trzymać.

Jeżeli chodzi o broń maszynową - nie mam nic przeciwko ale w postaci cekaemów które zdominowały wojnę okopową, nie zaś Bergmanna, BAR-a, Schwarzlose czy innego Chauchat, których było relatywnie mało i w przypadku gry niemal na czterotakty mocno zburzyłyby balans rozgrywki.

I uważam, że nawet jakby miało się zebrać 10 osób po obu stronach konfliktu (szczerze - nie sądzę żeby środowisko przebiło tą magiczną liczbę) to jest to lepsze od zbyt daleko idących ustępstw. W końcu broń ręczna w czasie I wojny światowej to były w 99% czterotakty.

Link to post
Share on other sites

Dominik, ja właśnie uruchamiam wyobraźnię i wyobrażam sobie, że lepiej przyciąć niż dosztukować, tzn. lepiej zawęzić wymagania potem dopuszczając na początku nieco więcej - zgodnie z zasada najpierw masa (a tutaj nie będzie jej wiele) potem rzeźba ;-) 

Jak pisałem można wyobrazić sobie jako jednostki podstawowe drużyny np. 3 osobowe każda z oficerem i już masz powód żeby ktoś biegał z bronią krótką.

Co do replik maszynowych jestem za całkowitą koszernością i ograniczeniami (ilościowymi/amunicyjnymi a może i dotyczącymi mobilności) bo wielu ich nie będzie a mogą być to jedne z niewielu replik z epoki. Zresztą ile ich może być ? BAR i może jeszcze Bergman de facto. Niech ma je np. 1 drużyna na 4.

Edited by SikorPL
Link to post
Share on other sites

Tak rygorystyczne ograniczenie mocy replik, wiąże się z koniecznością wykonywania licznych szturmów, walki na bliski i bardzo bliski dystans, i specyfiki terenu. Proponuje obejrzeć:

Wiem, że nie uda się odwzorować idealnie terenu z filmu ale biorąc pod uwagę ilość 4 taktów, stosunkowo łatwo jest podejść pod pozycje przeciwnika i zmniejszyć dystans jak pokazuje powyższy film. 
Z założenia ASH w klimacie Wielkiej Wojny, posiada inną mechanikę i specyfikę rozgrywki. Mała moc replik ma zapewnić, bezpieczeństwo w czasie walki w bezpośrednim starciu oraz zachęcić graczy do spojrzenia przeciwnikowi prosto w oczy i użycia broni białej ;). 

Maski według mnie, to temat niezbyt bezpieczny i ciężko będzie upilnować graczy, żeby nie strzelali w czasie zakładania ich na głowę. 
Broń krótka tylko oficerowie.
Broń maszynowa ograniczona do CKM-ów. 
Mały tutek dla chętnych:


 

Link to post
Share on other sites

Jestem za, a nawet przeciw. ;)

Limity FPS faktycznie zaniżone ciężko będzie zdusić stockowego 4 takta bo jak kolega wyżej napisał w sklepach raczej są mocniejsze sprężyny.

Lee - Prusy
Hajdi -Prusy
Pazur - Prusy
Cortes - Wielka Brytania
XrayPl - Austro-Węgry

Domino - Wielka Brytania/Rosja

Mareq - Wielka Brytania

Sikor - Wielka Brytania

Hubert - Wielka Brytania 

Grisza - Rosja Imperatorska

RuskiZił - Rosja Imperatorska

 

Edited by Grisza1122
Link to post
Share on other sites

A mi się kojarzy z zdobywaniem fortów i rozległych podziemnych umocnień i fortyfikacji miasta też się same nie zdobywały, walka pozycyjna to nie cała Wielka wojna, ciekawa pozycja książkowa "Wojna pod ziemią 1914-1918 Simon Jones. Jeszczee drobna sugestia zbyt skomplikowanie tematu może spowodować spotkanie w bardzo kameralny gronie. Jak na razie z moich okolic jestem tylko ja chętny.

Link to post
Share on other sites

Trudno, trzeba zdecydować!

 

 

Lee - Prusy

Hajdi -Prusy
Pazur - Prusy
Cortes - Wielka Brytania
XrayPl - Austro-Węgry

Domino - Wielka Brytania/Rosja

Mareq - Wielka Brytania

Sikor - Wielka Brytania

Hubert - Wielka Brytania 

Grisza - Rosja Imperatorska

Kolba_PL - Wielka Brytania / Rosja

 

Link to post
Share on other sites

Witam!

Miło widzieć że jest odzew i ferment w temacie. Postaramy się po kolei odnieść się do poszczególnych wątków.

Tymczasowo proponujemy zawęzić ramy czasowe do pierwszego okresu wojny. Ma to na celu uproszczenie i ujednolicenie sortów mundurowych oraz odcięcie się od wizji Wielkiej Wojny znanej z Battelfielda, która co tu dużo mówić jest mocno wypaczona.

Skupmy się na podstawowych zasadach które mają pozostać stałe. Tak aby każdy mógł w spokoju kompletować sprzęt i nie obawiał się że jego replika jest za słaba na imprezie w kwietniu i za mocna we wrześniu.

  • Maski przeciwgazowe - braliśmy to pod uwagę i jak na razie wydaje nam się, że najłatwiejszym i historycznym pomysłem są improwizowane maski z początkowego okresu wojny. Zrobione z kawałka gazy którą czterema trokami mocujemy na twarzy? Szybko, tanio, historycznie i bezpiecznie bo nikt nie zdejmuje okularów. Jeśli zostanie wypracowane rozwiązanie dla okresu późniejszego i pełnych masek to trzeba je wprowadzić. Jednak jak dotychczas najlepszy pomysł to zdjęcie okularów twarzą do ziemi i szybkie zaciągnięcie maski z metalową siatką zamiast szkieł...
  • Broń bezpieczna. Siekiera z linku wygląda świetnie. Pamiętajmy że gdy ktoś biegnie mnie zatłuc saperką mogę się poddać lub uciekać. Walka wręcz wcale nie musi występować tak często.
  • Broń samoczynna nie zdominowała Wielkiej Wojny swoją liczebnością, a siłą ognia. Jeden CKM mógł zatrzymać kompanię piechoty (około 200 mężczyzn). Przy małej liczbie graczy może uniemożliwić atak. Nie wykluczamy zupełnie, tylko na obecnym etapie. Poza tym i tak raczej nikt nie ma historycznych replik broni samoczynnej :)). Już nie mówiąc o tym, że zagramy bardziej mobilny scenariusz odpowiadający walkom na wschodzie  i ciągnięcie z sobą CKM-u będzie tylko utrapieniem.
  • Dlaczego tylko Oficer ma broń krótką? Już otrzymaliśmy odpowiedź. Uzupełnię ją dodając jeszcze "argument asg". Czym skończy się szturm wzgórza obsadzonego przez 8 osób uzbrojonych w karabiny o mocy 420 fps, pistolety i CKM? Do tego gaz i zasieki? Zniechęceniem atakujących. Tym bardziej, że nie będą mogli obejść tych umocnień.
  • Limit fps - w zasadzie większość replik pistoletów i rewolwerów historycznych mieści się w limicie. Wyjątek to C96 i Colt 1911 napędzane CO2 (przy czym w 1911 sporo zależy od producenta i realne wyniki są od 340 do 370fps). Jeśli chodzi o problem z dostępnością sprężyn - wystarczy wpisać SP90 VSR. Niebawem będziemy nabywać repliki więc przetestujemy czy wystarczy proste skrócenie sprężyny i jeśli tak, to o ile zwojów. Poinformujemy o efektach.
  • Na pytania odnośnie przemycania rewolwerów, pistoletów broni samopowtarzalnej i samoczynnej, bo w gruncie rzeczy najwięcej kontrowersji jest wokół tego - chcemy zachować ducha Wielkiej Wojny:
    - piechur miał w 90% przypadków jeden karabin i kilka granatów oraz broń białą (np. bagnet), zajmijmy się ogółem, a nie wyjątkami, które będą kosztowne.
    - gdzieś trzeba ustawić limit, jeśli by to było 400fps kupując replikę z 420fps musisz zmienić sprężynę. Z drugiej strony są też seryjne repliki jak Kar98k z Boyi o mocy 300fps.
    - przykładowo brytyjska sekcja miała 7-12 ludzi, pluton 3-4 sekcje dowodzone przez kaprala lub sierżanta. Plutonem dowodził porucznik. Wpasowuje się to idealnie w to co znamy z większości strzelań. Nie ma sensu mnożyć dowódców.
    -
    strzelby były wykorzystywane głównie przez USA od 1917 roku, przy czym pozostałe kraje nie patrzyły przychylnie na tą inicjatywę i uznawały ją za zagranie niezbyt uczciwe.
    - próbujemy od razu grać twardo w zasadach (choć z drugiej strony 1 replika i 350fps to jest twardo czy po taniości? ;)), bo obniżenie standardów w celu złapania większej liczby graczy raczej i tak nie skończy się na plus. Testowane jest to od dawna w klimacie II wojny. Jeśli ktoś chce strzelać i mieć 450fps w długiej, do tego w automacie i mieć pistolet to dlaczego ma inwestować w ciuchy na I wojnę? Jechać na strzelanie takie samo jak niedzielny wypad, tylko w innych ubraniach...
  • Czy maskować repliki historyczne rodem z II wojny światowej? Oczywiście, że nie. Gdyby ktoś niespełna rozumu to nakazał trzeba by szwedzkie mundury przed grą zamaskować błotem żeby nie raziły :)) Nawet repliki które mają drewno i nie odbiegają wyglądem z dystansu 20-30m od epokowych sprzętów można byłoby zostawić bez maskowania? Maskować na pewno trzeba taktyczne czarne osady replik.
  • Teren dla I Wojny Światowej to tak naprawdę każdy teren. Zależy od scenariusza, okresu... Znamy ją ze starć w okopach, zasiek i gazu. Była wojna podziemna, był etap wojny mobilnej, zajmowanie twierdz, walki w ruinach, potyczki mniejszych sił awangardy. Jest w czym wybierać.
Link to post
Share on other sites

Swego czasu (chyba na Przystanku Stalingrad) rozmawiałem z kimś z Podkarpacia na temat wymiany szkieł w maskach p-gaz na materiał z którego wykonane są okulary ochronne, że jest jakiś macher, który robi takie rzeczy. Myślę, że to byłoby coś, na przyszłość w sam raz. Na wczesny etap myśle, że bardzo OK byłyby maski w rodzaju brytyjskiego Hypo Helmet.

Jeszcze w kwestii broni krótkiej - popularny P 08 Umarexa na CO2 ma wg producenta i większości sklepów ok. 440 FPS. Trzeba by to zweryfikować, bo może się okazać za mocny, podobnie jak Webley (360 FPS). Broń maszynową będę hejtował, bo o ile to CKM to rzeczywiście ma to ręce i nogi, o tyle w przypadku Begmanna, BAR-a czy Lewisa będziemy mieli do czynienia z pierwszowojennymi odpowiednikami Sturmgewehrów. Od razu uderzmy w wysokie C, bo potencjalnie zainteresowani to, co widać na liście z reguły gracze na poziomie zaawansowanym. Kolba pominął paru Kolegów z listy, poprawiam:

Lee - Prusy
Hajdi - Prusy
Pazur - Prusy
Cortes - Wielka Brytania
XrayPl - Austro-Węgry

Domino - Wielka Brytania/Rosja Imperatorska

Mareq - Wielka Brytania

Sikor - Wielka Brytania

Hubert - Wielka Brytania 

Grisza - Rosja Imperatorska

RuskiZił - Rosja Imperatorska

Kolba - Wielka Brytania/Rosja Imperatorska

Póki co mamy 4 do Państw Centralnych i i 8 do Ententy. :)

Link to post
Share on other sites

Popieram inicjatywę, z przyjemnością wystąpię po stronie francuskiej.

Lee - Prusy
Hajdi - Prusy
Pazur - Prusy
Cortes - Wielka Brytania
XrayPl - Austro-Węgry

Domino - Wielka Brytania/Rosja Imperatorska

Mareq - Wielka Brytania

Sikor - Wielka Brytania

 Hubert - Wielka Brytania 

Grisza - Rosja Imperatorska

RuskiZił - Rosja Imperatorska

 Kolba - Wielka Brytania/Rosja Imperatorska

miapow - Francja

Link to post
Share on other sites
  • Domin007 changed the title to WIELKA WOJNA (I WŚ) - zasady ogólne (dyskusja)
  • Domin007 pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...