sanlajt Posted August 21, 2016 Report Share Posted August 21, 2016 Czesc Wam, jestem newbie i przymierzam sie do rk-05 (chyba okej w cenie z taiwangun?) i od razu chcialbym dokupic akumulator i ladowarke. Male poszukiwania zawiodly mnie do takiej ładowarki (http://gunfire.pl/product-pol-1152199930-Mikroprocesorowa-ladowarka-LiPo-REDOX-230V-z-balancerem.html). Powinna byc w porzadku, prawda? No i bateria - roznica w cenie nie jest duza, a pewnie 2000mah dzialalaby sporo dluzej od polecanej 1300. http://allegro.pl/bateria-li-po-7-4v-2s-1300mah-25c-50c-turnigy-asg-i6429716990.html vs http://allegro.pl/bateria-li-po-7-4v-2s-2000mah-15c-25c-turnigy-asg-i6429717123.html W takim razie, czy 2k wejdzie do rk-05? Czy lepiej nie kombinowac i wziac te pierwsza? Quote Link to post Share on other sites
hindus Posted August 21, 2016 Report Share Posted August 21, 2016 Tylko ta 1300 jest wydajniejsza, chociaż faktycznie wystarcza na krócej. Zależy czy w przyszłości myślisz o jakimś tuningu mocowym, gdzie te ampery się przydadzą. Jeśli tak, to może lepiej jednak pozostać przy mniejszym, ale nieco wydajniejszym pakiecie. Jeśli nie planujesz dawać mocniejszej sprężyny, myślę, że możesz wziąć tą 2000 - zapewni Ci to odrobinę więcej komfortu przy dłuższych strzelankach. Quote Link to post Share on other sites
Centek Posted September 5, 2016 Report Share Posted September 5, 2016 Witam. Użyłem szukajki w tym temacie i nie znalazem nic o tej baterii. Czy do repliki około 460-480 FPS taka batka będzie w porządku? Pakiet LiPo Turnigy 2200mAh 3S 11,1V 20-30C http://allegro.pl/pakiet-lipo-turnigy-2200mah-3s-11-1v-20-30c-i6374849203.html Quote Link to post Share on other sites
seger Posted September 5, 2016 Report Share Posted September 5, 2016 Wszystko zalezy od konfiguracji repliki. w mojej m249 nawet byłaby za mocna. a ma 510-560 fps (zalezy jaka sprezyna) Quote Link to post Share on other sites
V4RCH1AK Posted September 11, 2016 Report Share Posted September 11, 2016 Od kiedy to jaką chcesz baterię zależy od ilości fps? Poza tym to nie ma sensu kupować lipo 11.1 bez kabli niskooporowych, mosfetu, dobrych zębatek i silnika torque-up (czy jakoś tam, na silnikach się nie znam), bo 11.1 zje stockowy gearbox na śniadanie i poprosi o dokładkę Wysłane z mojego LG-K350 przy użyciu Tapatalka Quote Link to post Share on other sites
wiciok Posted September 11, 2016 Report Share Posted September 11, 2016 Od kiedy to jaką chcesz baterię zależy od ilości fps? Poza tym to nie ma sensu kupować lipo 11.1 bez kabli niskooporowych, mosfetu, dobrych zębatek i silnika torque-up (czy jakoś tam, na silnikach się nie znam), bo 11.1 zje stockowy gearbox na śniadanie i poprosi o dokładkę O ile co do kabli i mosfetu można się zgodzić, to odnośnie reszty bredzisz kolego. Quote Link to post Share on other sites
V4RCH1AK Posted September 11, 2016 Report Share Posted September 11, 2016 O ile co do kabli i mosfetu można się zgodzić, to odnośnie reszty bredzisz kolego. Dlaczego bredzę? Wysłane z mojego LG-K350 przy użyciu Tapatalka Quote Link to post Share on other sites
wiciok Posted September 11, 2016 Report Share Posted September 11, 2016 Bo silnik HT i zmienione zęby nie są konieczne do użytkowania lipola 3S. W zasadzie wystarczy dobrze ustawione AOE i można śmigać. I tak pierwszy zużyje się tłok. Quote Link to post Share on other sites
V4RCH1AK Posted September 11, 2016 Report Share Posted September 11, 2016 To co napisałem wynika z moich doświadczeń, jak źle napisałem to przepraszam. Wysłane z mojego LG-K350 przy użyciu Tapatalka Quote Link to post Share on other sites
Mendi Posted September 13, 2016 Report Share Posted September 13, 2016 To co napisałem wynika z moich doświadczeń, jak źle napisałem to przepraszam. Wysłane z mojego LG-K350 przy użyciu Tapatalka Nie przepraszaj, tylko powstrzymuj się od głoszenia takich śmiałych tez. Chodzi o to, że masz widocznie jeszcze mało doświadczenia w modyfikacjach replik i to co piszesz, dla wielu ludzi, którzy siedzą w tym dłużej, jest właśnie bredzeniem. Inaczej dobiera się pakiety lipo pod v2 a inaczej pod v3 i inne platformy. Do tego dochodzi multum innych czynników. Ale wymiana kompleksowea: kabli, mosiek i silnik HT nigdy nie były konieczne do użytkowania lipo 3s. Tuning dla samego tuningu to głupota. Quote Link to post Share on other sites
CultureVulture Posted October 18, 2016 Report Share Posted October 18, 2016 hej, ma ktoś pojęcie czy aku może mieć za dużą pojemność, albo za duże C, żeby zagrozić silnikowi? W szczególności takiemu małemu silniczkowi jak w aepach? Bo mojemu, chyba z wrażenia, szczotka odpada :icon_confused3: Quote Link to post Share on other sites
mareq Posted October 19, 2016 Report Share Posted October 19, 2016 Nie, za duże C ani pojemność nie zaszkodzą silnikowi, za to pomogą akumulatorowi dłużej pożyć w dobrej kondycji. Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted October 19, 2016 Report Share Posted October 19, 2016 Silnik sobie pobiera tyle ile potrzebuje z baterii. Quote Link to post Share on other sites
CultureVulture Posted October 24, 2016 Report Share Posted October 24, 2016 Nie, za duże C ani pojemność nie zaszkodzą silnikowi, za to pomogą akumulatorowi dłużej pożyć w dobrej kondycji. to w takim razie jakieś pomysły czemu szczotka silnika notorycznie odpada (trzeci raz)? Może być, że silnik jest przeciążony za mocną sprężyną (jg dało około m90 do aepa) i wydajniejszą baterią (lipo 7,4 v zamiast stockowego nimha 7,2 v) i szczotka odpada? Quote Link to post Share on other sites
mareq Posted October 24, 2016 Report Share Posted October 24, 2016 Niech zgadnę... MAC-10? W jaki sposób odpadają ci szczotki? Quote Link to post Share on other sites
CultureVulture Posted October 24, 2016 Report Share Posted October 24, 2016 (edited) MAC-10 dokładnie. Szczotka a raczej płytka do której jest przymocowana odłamuje się zaraz u nasady szczotki, raz wypadła sama szczotka (podkleiłem kropelką i odłamało się jak wyżej). Ostatnim razem zwierałem sam silnik z batką i ładnie kręcił kilkadziesiąt obrotów a jak zmontowałem gearbox to urwało już po pierwszym strzale. Replika zaraz po przerobieniu na lipola wywaliła może z 300 kulek jak urwało szczotkę, przy następnych próbach po kilkudziesięciu strzałach. Edited October 24, 2016 by CultureVulture Quote Link to post Share on other sites
Fedajkin Posted October 24, 2016 Report Share Posted October 24, 2016 Podrzuć zdjęcie jak wygląda docisk szczotek w silniku, w jaki sposób to tam zostało rozwiązane. Quote Link to post Share on other sites
mareq Posted October 24, 2016 Report Share Posted October 24, 2016 Tam nie ma docisku szczotek. Konstrukcja szczotek jest jak w silnikach z zabawek. Ją bym tu nie winił lipola. Jak już polamiesz szczotkę, to nie widzę opcji naprawy. Kropelka nie jest lekarstwem na wszystko. Quote Link to post Share on other sites
CultureVulture Posted October 24, 2016 Report Share Posted October 24, 2016 (edited) kupiłem za grosze dwa silniki o takich samych wymiarach obudowy i przełożyłem całą płytkę ze szczotkami tylko sytuacja się powtórzyła. Widzę, że komutator poczerniał dlatego myślałem, że może to jednak coś z za dużym poborem prądu (lipo 45c to trochę dużo, chociaż w teorii silnik bierze ile potrzebuje), ale niestety nie znam się na tym za bardzo żeby zdiagnozować przyczynę. Fotki szczotki i komutatora https://zapodaj.net/...9d89fb.jpg.html https://zapodaj.net/...e9dc3e.jpg.html Edited October 24, 2016 by CultureVulture Quote Link to post Share on other sites
Ślepak Posted October 28, 2016 Report Share Posted October 28, 2016 Ja dzisiaj skracałem kable w swojej bateryjce Li-Po i przez przypadek raz zwarły mi się na sekundę kabelki. Efekt taki, że nie działa na niej replika, a ładowarka oznajmia mnie dzwonkiem, że "Connection break". Czyli, że co? Bateria do wyrzucenia już? Quote Link to post Share on other sites
wiciok Posted October 28, 2016 Report Share Posted October 28, 2016 Trzeba zalutować "bezpiecznik" pomiędzy celami. Quote Link to post Share on other sites
Ślepak Posted October 28, 2016 Report Share Posted October 28, 2016 Bezpiecznik? Czyli... Konkretniej bym prosił. :D Mam drugą baterię od Turnigy i działa i nie ma problemu replika ze strzelaniem. Z tą, od Electro River wszystko było okej przed moim skracaniem kabelków. Dodam, że nie robiłem tego pierwszy raz. Hm. Quote Link to post Share on other sites
wiciok Posted October 29, 2016 Report Share Posted October 29, 2016 Pod folią ochronną powinna być ścieżka łącząca cele, która pełni rolę bezpiecznika. Trzeba przywrócić jej ciągłość np. za pomocą lutownicy. Odradzam robienie tego samemu, jeśli przerosło Cię "skracanie kabelków". Quote Link to post Share on other sites
Ślepak Posted October 29, 2016 Report Share Posted October 29, 2016 Nie przerosło mnie. Po prostu miałem pierwszą taką sytuację, że bateria stwierdziła, że nie będzie działać. A na elektryce się znam, więc to nie jest problem. Quote Link to post Share on other sites
Ślepak Posted November 5, 2016 Report Share Posted November 5, 2016 Kolejne pytanie. Czy to normalne, że ładując pakiet z balanserem, podczas ładowania skacze wartość amperów? Raz mam 0.1A, potem 0.9A no i 1.0A. I tak co chwilę. Przy czym jeden pakiet ma już ogniwo na 4.20, a drugi 4.15, z czego ten pierwszy podskoczył do 4.21 i potem to spadło. Cóż z tym fantem zrobić? Rozładować ją ładowarką? Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.