Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Cylinder - typ ma znaczenie! Patrz pierwszy post !


Recommended Posts

  • Replies 617
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

A na pożądnych lufach były te wielokrotne testy? Bo w przypadku LayLaxów mam takie same wnioski, jakie przedstawił @EndeBeats

Dłuższy czas prowadzenia kulki pomaga w osiągnięciu lepszego skupienia, więc jakby nie patrzeć, w większym stopniu wykorzystujemy zasięg całkowity repliki, bo groszki mniej odlatują na boki na całym dystansie. Dwa, na dłuższych lufach da się robić większe fpsy przy tych samych częściach w gearboxie (tylko cylindry inne, odpowiednie do luf oczywiście). Większa energia na wylocie, to znów stabilniejszy i dłuższy tor lotu.

 

 

Dodano przez Tapatalk. Post zatwierdzony przez Europejską Komisję do Zatwierdzania Postów - podwydział Wojskowości i Ogrodnictwa

Edited by Emcet
Link to post
Share on other sites

Sprawa dość sporna. Inny cylinder to inna objętość a co za tym idzie inny stopień sprężenia gazu i ciśnienie wywierane na kulkę w komorze HU. Więc niejako sama długość lufy nie daje większego zasięgu i skupienia, lecz odpowiednie dopasowanie poszczególnych części do siebie. Przy tych samych fps kulki w momencie opuszczenia lufy, zakładając że wszystkie części są odpowiednio do siebie dobrane, zasięg i skupienie powinny być zbliżone.

Link to post
Share on other sites

Testy które pamiętam były na lufach edgi czyli moim zdaniem półka wyżej niż promyk. Nie proście mnie o źródło bo to było kilka lat temu na jednym z anglojęzycznych forum. Z tego co pamiętam Dexter albo ktoś inny udzielający się w tematach o VSR testował różne długości promyka i doszedł do wniosku że lepiej mieć działający tłumik niż dłuższą lufę, jakby ktoś był bardzo chętny to te posty można odkopać.

Link to post
Share on other sites

I ja jestem tego samego zdania, że lepiej tłumik niż lufę wewnętrzną powyżej 455mm. Ale specem nie jestem, wnioski wyciągnąłem tylko po przeczytaniu wszystkich stron tego tematu, i kilku innych w tym także o micie długiej lufy (na wmasgu).

Ale dalej nie wiem - dłuższa lufa ZEWNĘTRZNA wpłynie na osiągi/skupienie/cokolwiek?

Link to post
Share on other sites

Podczas strzelania i obracania się jednocześnie możesz zauważyć lub nawet poczuć jak kulka się odbija od lufy zewnętrznej ale tylko jak będzie odpowiednio długa (teoretycznie, w praktyce nie sprawdzałem) ale jak przycelujesz bez machania repliką wszystko będzie w porządku.

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Uff, udało się, przeczytałem cały wątek, zajęło mi to prawie dwa wykłady na uczelni :icon_smile: Ale nie o tym. Oczywiście po przeczytaniu tego wątku zrodziło się we mnie jeszcze więcej pytań, aniżeli przedtem. Reasumując chciałbym wysunąć z tego wątku kilka jasnych i pewnych wniosków (tak wiem, za dużo wymagam). Czyli po kolei:

 

1) W tym całym doborze cylindra do lufy chodzi o to ażeby kulka była pchana do końca lufy, nie dalej, nie krócej? Na stronie 19 Rogaś pisze "Najlepiej jest mięć tyle powietrza aby napędzić maksymalnie kulkę ale tak aby jak najmniej powietrza wydobyło się za kulką." Czyli jak dobrze rozumiem, objętość cylindra i lufy powinna być jednakowa? W takim razie skąd te teorie o stosunku powietrza 1,6 itp? Idealny wydaje się przecież stosunek 1:1?

 

2) W takim razie, ponieważ ciężko jest dobrać lufę aby się to zgadzało idealnie, co jest lepsze - ciut za długa lufa (kulka jest pchana nie do końca, czyli gdy tłok się zderzy z głowicą cylindra kulka jest jeszcze w lufie) czy może ciut za krótka lufa (gdy tłok się zderzy z głowicą cylindra, kulka już opuściła lufę i leci sobie w powietrzu)

 

3) Wyczytałem też, że aby te wszystkie obliczenia nie wzięły w łeb, szczelność musi być idealna, tzw. "strzykawka". Jak to sprawdzacie? zatykacie palcem prowadnicę dyszy i gwałtownie wciskacie tłok? Do jakiej długości ma dojść żeby był efekt "strzykawki"? Zapieracie o coś tłok i wciskacie nań cylinder czy na odwrót?

Edited by Mike007
Link to post
Share on other sites

A no bierze się stąd, że część powietrza spierdzieli szczeliną pomiędzy kulką, a ścianą lufy. Im cięższa kulka tym trudniej wypchnąć ją z lufy i więcej powietrza ucieka po bokach, dlatego przy ciężkich kulkach stosunek objętości bierze się jeszcze większy, a przynajmniej ja to tak rozumiem.

 

2) patrz wyżej

 

3) nieszczelności są też na odcinku dysza---> gumka HU, tu testuje się to testem papierka. Odnośnie testowania szczelności przeszukaj forum, temat wielokrotnie już wałkowany.

Link to post
Share on other sites

Czyli jak do CM.040 z cylindrem typ 0 (chromowany - nowsza generacja) wsadzę lufę guardera 550mm 6,02 to będzie OK?

 

Może i będzie ok, tylko po co? Będziesz miał stosunek 1,5 co jest na granicy przyzwoitości.

 

Kup lufę oryginalne długości, a najlepiej 455mm i będzie OK.

Link to post
Share on other sites

Właśnie chodzi o to, że już ją mam. No cóż, trzeba będzie sprawdzić po złożeniu na chrono, czy aby przez ten odcinek gdy już tylko trze o lufę nie wytraca zbytnio fps. Jak będzie ok, to ok, to że trochę dłużej poleci sb w lufie chyba źle na nią nie wpłynie, jedyne co to może ten leki spadek fps poprzez tarcie

Link to post
Share on other sites

1) W tym całym doborze cylindra do lufy chodzi o to ażeby kulka była pchana do końca lufy, nie dalej, nie krócej? Na stronie 19 Rogaś pisze "Najlepiej jest mięć tyle powietrza aby napędzić maksymalnie kulkę ale tak aby jak najmniej powietrza wydobyło się za kulką." Czyli jak dobrze rozumiem, objętość cylindra i lufy powinna być jednakowa? W takim razie skąd te teorie o stosunku powietrza 1,6 itp? Idealny wydaje się przecież stosunek 1:1?

 

Przypominam że powietrze jest ściśliwe.

 

2) W takim razie, ponieważ ciężko jest dobrać lufę aby się to zgadzało idealnie, co jest lepsze - ciut za długa lufa (kulka jest pchana nie do końca, czyli gdy tłok się zderzy z głowicą cylindra kulka jest jeszcze w lufie) czy może ciut za krótka lufa (gdy tłok się zderzy z głowicą cylindra, kulka już opuściła lufę i leci sobie w powietrzu)

 

Kulka opuszcza lufę dawno po uderzeniu tłoka.

 

Właśnie chodzi o to, że już ją mam. No cóż, trzeba będzie sprawdzić po złożeniu na chrono, czy aby przez ten odcinek gdy już tylko trze o lufę nie wytraca zbytnio fps. Jak będzie ok, to ok, to że trochę dłużej poleci sb w lufie chyba źle na nią nie wpłynie, jedyne co to może ten leki spadek fps poprzez tarcie

 

Kulka trze o lufę na całkowitej długości.

Link to post
Share on other sites

Ja z kolei zastanawiam się, po jakiego grzyba w emce cm.008 dali stockowo cylinder typ 0 przy lufie 363mm. Po uszczelnieniu układu jest oczywiście kwiatek i tylko 350fps na oryginalnej sprężynie (nieco już wypracowanej). Myślicie, że po wymianie stockowej lufy na preckę ~500mm i wymianie sprężyny na M125-M130 (boję się tylko, czy gearbox klęknie na auto przy M130) powinno to grać jak należy?

Link to post
Share on other sites

Chronowałem na dobrym sprzęcie przed strzelanką na 0,23g i wyszło 330fps, przeliczyłem na 0,2 i wyszło około 350fps więc tak podałem. Mam jeszcze kulki 0,28g - spróbuję je schronować z ciekawości na moim chronografie z arduino (wskazuje podobnie do tego fabrycznego). Sprubuję jeszcze dać teflon pod gumkę, bo może tam mi ucieka powietrze

Link to post
Share on other sites

Niestety nie mogę już edytować poprzedniego posta, stąd dubel.

Przechronowałem dzisiaj replikę i wygląda to tak jakby wszystko po ostatnim serwisie się podocierało i ułożyło na ostatniej strzelance. Wyniki:

Masa Kulki			 fps
0,23g				 360 +/- 3 (109,75 m/s)
0,28g				 330 +/- 4 (100,6 m/s)
0,2g (wyliczone) 386 (117,68 m/s)
Energia: 1.38J

Uważam, ze wyniki są jak najbardziej adekwatne do stockowej sprężyny tej cymki, która przemieliła już niewiadomą ilość kompozytu (2kg u mnie, nie wiem ile u pierwszego właściciela ale m.in. kostka stykowa była wypalona i do wymiany). Pozostaje tylko kwestia kwiatka, pewnie po wymianie na tą dłuższą preckę i nową sprężynę będzie tylko lepiej :icon_smile:.

Edited by smk
Link to post
Share on other sites

Pytanie do osób, które mają możliwość testowania pewnych konfiguracji (pare luf, pare cylindrów, chronograf i dużo wolnego czasu)

Otóż ciekawi mnie czy ktoś przetestował już co się dzieje w wypadku kiedy mamy lufę np. 600mm oraz cylinder, która ma stosunek wydmuchiwanego powietrza do lufy poniżej 1:1 ??

Najlepiej taki cylinder, który powiedźmy pokryje zapotrzebowanie lufy w 50% do 90%.

Normalnie to jest 200% i dużo więcej.

Co się wtedy dzieje? Jakie fpsy są osiągane?

To uważam powinien być od samego początku nasz punkt wyjścia do dalszego analizowania tematu. Na podstawie takiego wyniku można przewidzieć, w którym momencie mamy optymalny stosunek cylinder - lufa, a dalsze zmiany skutkują już tylko lepszym lub gorszym skupieniem kulek.

Link to post
Share on other sites

Fedajkin, też się nad tym głęboko zastanawiam, z resztą pisałem o tym w powyższym poście. Na chłopski rozum, odrobinę dłuższa lufa lub odrobinę mniejsza obj. cylindra nie powinny zrobić nic złego. Po prostu powietrze się całkowicie rozpręża, przestaje pchać kulkę, dopycha ją do ok 3/4 długości lufy a dalej kulka już sobie leci przez lufę aż do wylotu. Niby na tak małym odcinku straty wynikające z oporu bezwładnego toczenia powinny być małe, skupienie tym bardziej nie powinno się pogorszyć bo kulka dłużej leci w ciasnej i dopasowanej lufie. Jak jest na prawdę, trzeba by sprawdzić na chrono i na strzelnicy kilka konfiguracji. Bez testów praktycznych to tylko daremne gdybanie...

Link to post
Share on other sites

Z tym że takie testy były dawno temu już przeprowadzone na forum airsoftmechanics.

 

Posłużyły one do stworzenia estymatora długości lufy przez hunterseeker5.

 

https://www.sendspace.com/file/0xwlct

 

Na czwartej zakładce po prawej stronie jest estymator.

 

Z tym że te obliczenia są i tak bardzo zgrubne, ponieważ nie biorą pod uwagę czynników drastycznie wpływających na ostatecznie osiąganą prędkość, m.i.n ciężar zespołu tłoka, ciężar kulek etc. Obliczenia te zakładają idealny stosunek powietrza w okolicach 1.8:1 a testy wykazały że przy cięższych kulkach nawet i stosunek 2.5:1 wydala.

 

Ciężar kulek został ujęty w innym estymatorze, link poniżej:

 

https://www.sendspace.com/file/rmwyn0

 

Z tym że ostatecznie, co to ma na celu? Z racji tego że wpływ na osiąganą efektywność ma wiele elementów poza długością lufy i typem cylindra i są to elementy dobrane przez preferencje użytkownika i potrzeby danego "buildu" wyniki będą skrajnie różne i tak.

 

Jako dowód na syzyfowość takich badań niech posłuży fakt że po tylu latach nie ma "ostatecznego" kalkulatora który bez zastrzeżeń obliczy nam wszystko.

 

Pomijałbym natomiast kwestię celności całkowicie. Nie zostało udowodnione (przynajmniej według mojego stanu wiedzy) że niedobór / nadmiar powietrza miałby wpłynąć na celność. Nie mówię tutaj o skrajnych przypadkach typu stosunki 1:1 czy 4:1. Ale po co badać takie przypadki skoro raczej nikt przy zdrowych zmysłach nie będzie się strzelał taką repliką.

 

Szerzone są te legendy o "kwiatku" powstającym przy zbyt dużej ilości powietrza. Nie kwestionuję że taki efekt może mieć miejsce, ale mniemam że jest to relikt z czasów kiedy strzelano się kulkami 0,2 gr. Przy naszych mocach (mowa o 400 FPS +) nikt nie powinien się strzelać z takowych i tak. Tu znowu pytanie - jeśli taki efekt występuje na lżejszych kulkach, to co z tego? Jeśli ktoś wybiera kulki lżejsze od 0,25 gr. to i tak ewidentnie nie jest zainteresowany celnością więc też mu "kwiatki" nie powinny szkodzić.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...