SturmFJ Posted April 14, 2011 Report Share Posted April 14, 2011 Jeśli wszystko pójdzie po myśli to pod koniec tygodnia wrzucę film z testów. Jak tam postępy prac? Czyżby coś poszło nie po myśli :icon_question: :icon_sad: Quote Link to post Share on other sites
Kuba_T1000 Posted April 14, 2011 Author Report Share Posted April 14, 2011 Filmik jest już na YouTubie, zapomniałem tutaj podać link. http://www.youtube.com/watch?v=jKWzWdpzFRo Planuję niedługo zrobić film z testów już z BODY od M4, gdzie wszystko będzie w miarę już poskładane. Narazie mam mniej czasu na zabawę, ale z drugiej strony prawie całość projektu jest już gotowa. Quote Link to post Share on other sites
brzozer Posted April 14, 2011 Report Share Posted April 14, 2011 Zrywa kask! Quote Link to post Share on other sites
kobejn669 Posted April 14, 2011 Report Share Posted April 14, 2011 (edited) Niezły patent z tą konwersją, przydałoby się chrono żeby sprawdzić ile to rzeczywiście mam mocy. Chętnie sam bym takie coś w replice zamontował. Tylko do sterowania przydałby się układ z mikroprocesorem z możliwością regulacji rofa , czasu otwarcia zaworu i trybu strzelania. Edited April 14, 2011 by kobejn669 Quote Link to post Share on other sites
Kuba_T1000 Posted April 15, 2011 Author Report Share Posted April 15, 2011 Niezły patent z tą konwersją, przydałoby się chrono żeby sprawdzić ile to rzeczywiście mam mocy. Chętnie sam bym takie coś w replice zamontował. Tylko do sterowania przydałby się układ z mikroprocesorem z możliwością regulacji rofa , czasu otwarcia zaworu i trybu strzelania. Te funkcje już są w tej wersji :) Tryb semi/auto przełącza się zworką, lub można podpiąć micro-przełącznik. Czas otwarcia i zamknięcia jest regulowany niezależnie przez dwa potencjometry. Aktualnie otwarcie jest przez 15ms. Można dać 5 lub 125ms. Kwestia odpowiedniego ustawienia. Quote Link to post Share on other sites
Viamortis Posted April 15, 2011 Report Share Posted April 15, 2011 Śledzę uważnie. Dziwię się, że jeszcze żadna firma się do Ciebie nie zgłosiła po to :wink: Quote Link to post Share on other sites
kobejn669 Posted April 15, 2011 Report Share Posted April 15, 2011 Te funkcje już są w tej wersji :) Tryb semi/auto przełącza się zworką, lub można podpiąć micro-przełącznik. Czas otwarcia i zamknięcia jest regulowany niezależnie przez dwa potencjometry. Aktualnie otwarcie jest przez 15ms. Można dać 5 lub 125ms. Kwestia odpowiedniego ustawienia. Czyli w sumie jedyną korzyścią byłaby ewentualna możliwość zaimplementowania "bursta". No i sposób wyboru ustawień byłby prostszy. Ja wole robić układy cyfrowe, ale to już kwestia indywidualna. Quote Link to post Share on other sites
Kuba_T1000 Posted April 17, 2011 Author Report Share Posted April 17, 2011 Jak to mówią: "...nadeszła wiekopomna chwila" :icon_biggrin: W końcu projekt osiągnął ostateczną fazę - finalną. Ja już nie widzę błędów, wszystko działa jak powinno. Ewentualne zmiany będę kosmetyczne. W tygodniu idę do tokarza sprawdzić jak stoi z terminami i czy zrobi parę sztuk. Wczoraj przyszedł mi do głowy pomysł gdzie upchać elektrozawór: można połączyć dwa magazynki - jeden będzie działał jako magazynek a drugi pusty i tam upchać elektrozawór - miejsca jest dużo, szerokość elektrozaworu to max 18mm. Lecz wg mnie najlepiej butlę, baterię i elektrozawór wrzucić do plecaka na plecy i wtedy mamy tylko wężyk z powietrzem i kabelek jako spust. Jak ktoś chce to na swojej stronie zaktualizowałem informacje i dostępny jest tutorial jak sobie takie coś wykonać. Odnośnie mocy: Zna ktoś w Szczecinie jakiś sklep gdzie mają chronograf i można przetestować replikę? Quote Link to post Share on other sites
ziolo129 Posted April 17, 2011 Report Share Posted April 17, 2011 Tak. Sklep shootgun na krzywoustego przed kinem helios Quote Link to post Share on other sites
wegorz Posted April 17, 2011 Report Share Posted April 17, 2011 Wczoraj przyszedł mi do głowy pomysł gdzie upchać elektrozawór: można połączyć dwa magazynki - jeden będzie działał jako magazynek a drugi pusty i tam upchać elektrozawór - miejsca jest dużo, szerokość elektrozaworu to max 18mm. Lecz wg mnie najlepiej butlę, baterię i elektrozawór wrzucić do plecaka na plecy i wtedy mamy tylko wężyk z powietrzem i kabelek jako spust. Jak ktoś chce to na swojej stronie zaktualizowałem informacje i dostępny jest tutorial jak sobie takie coś wykonać. Odnośnie mocy: Zna ktoś w Szczecinie jakiś sklep gdzie mają chronograf i można przetestować replikę? Pomijając, że dzisiaj wieczorem dostanę odezwę w sprawie "wytoczenia kilku części", a wczoraj wieczorem projekciłem płytkę w eaglu, to prawie równolegle twój prototyp pojawi się w Gdyni ;) A nie da się przecież mamby i kabla ładnie zapakować do pasa nośnego? Pas ładnie do oporządzenia sobie pójdzie, dalej mamba ładnie palsami przejdzie do butli w łądownicy na plecach. (dopiero pomysł, nie miałem czasu sprawdzić w naturze). Quote Link to post Share on other sites
Xyanek Posted April 18, 2011 Report Share Posted April 18, 2011 Projekt ucichł? Quote Link to post Share on other sites
Yuber Posted April 19, 2011 Report Share Posted April 19, 2011 Czemu znowu ucichł? Czasem poświęca się więcej pracy na robieniu niż gadaniu o robocie. Ja z niecierpliwością i zaciekawieniem czekam na rezultaty :) Pozdrawiam! Quote Link to post Share on other sites
Xyanek Posted April 20, 2011 Report Share Posted April 20, 2011 Ja zrobiłem swój GB na gaz, tylko że w zupełnie inny sposób ponieważ nie zależało mi- a nawet nie chciałem trybu auto bo GB ląduje w barrettcie :wink: Spust zrobiony na swój sposób, jego "przedłużenie" popycha dysze do komory- na końcu drogi spustu jest styk który daje impuls do układu- a ten do elektrozaworu. Jeżeli nie podasz nam wyniku na chrono- to się nawet tu niewypowiadaj! :biggrin: Czekam na twoje wyniki- chciałem se to zamontować w SWD, ale jak się okaże że będzie 400 fps- to do snajpy raczej złe rozwiązanie ;) Pełęn podziw dla ciebie! Quote Link to post Share on other sites
Kuba_T1000 Posted April 25, 2011 Author Report Share Posted April 25, 2011 Projekt ucichł? Nic nie ucichło, spokojnie. Dobre wieści: mam zamówiony chronograf :biggrin: gdy tylko dojedzie przedstawię wyniki. Na oko szacuję wyniki na jakieś: 400-430FPS przy ciśnieniu 12BAR, lufie 40cm, kulce 0.2g 250-320FPS przy ciśnieniu 6BAR, lufie 18cm, kulce 0.2g Zobaczymy czy opłacało się kupować chronograf ;) heh Quote Link to post Share on other sites
Xyanek Posted April 25, 2011 Report Share Posted April 25, 2011 Skoro tak szacujesz to dość cienko :wink: 6 BAR i tylko 400 FPS?- obyś się mylił. Przy 6 BAR powinno być coś ~550-600 FPS. Oczywiście w zależności od przepustowości elektrozaworu. Chociaz z drugiej strony po co komu więcej w szturmówce :wink: Robiłem ostatnio chronotest swojego SWD na CO2- przy dość cienkim elektrozaworze- od paliwa LEVATO, przy ciśnieniu ~8BAR wyniki: 381FPS na 0,20g 354FPS na 0,40g :happy: Quote Link to post Share on other sites
sebciu Posted April 26, 2011 Report Share Posted April 26, 2011 (edited) ja w swoim m700, przy zaworze o podobnych parametrach co Kuby mam 500fps na 0,43g, bez HU, na 0,2 nie mierzyłem. Albo będzie więcej albo, mała wtopa, bo przy takim zaworze powinny być sporo większe osiągi Edited April 26, 2011 by sebciu Quote Link to post Share on other sites
Kuba_T1000 Posted April 26, 2011 Author Report Share Posted April 26, 2011 no ja nie wiem jakim sposobem macie takie wyniki ;) gdzieś w Internecie widziałem testy z dziurawienia puszki Coli i przebicie wieczka to niby 470FPS. A to mi się nie udało jeszcze nigdy. Testowałem na lufie 40cm ciśnieniu 14bar i lufie wsadzonej odrazu przy elektrozaworze - czyli zero strat mocy. :zastanawia: Quote Link to post Share on other sites
Viamortis Posted April 26, 2011 Report Share Posted April 26, 2011 Może ja się nie znam, ale czas otwarcia zaworu też jest chyba istotny...? Quote Link to post Share on other sites
xel20 Posted April 26, 2011 Report Share Posted April 26, 2011 Mortis dobrze tu podpowiada. Z tego co widać po twoich filmikach i fotkach elektrozawór jest dość daleko od zespołu cylindra tak więc jeśli czas dozowania gazu jest za krótki ciśnienie w lufie może być już znacznie niższe od założonego, zakładam iż do obliczeń wziąłeś pod uwagę tylko objętość lufy do określenia potrzebnej porcji gazu. Spróbuj zwiększyć czas otwarcia zaworu lub skróć przewód łączący elektrozawór z zespołem cylindra. Jestem przekonany iż fpsy wzrosną Quote Link to post Share on other sites
Xyanek Posted April 27, 2011 Report Share Posted April 27, 2011 Możliwe że za mało powietrza puszczasz- lecz mnie się wydaje że mogą być nieszczelności na łączeniu dysza- komora (gumka). Mechanizm fajny- lecz cały czas mam wrażenie że nie będzie chodził extremalnie szczelnie z racji tego że dysza już w pozycji maxymalnie wysuniętej ODRAZU się cofa za pomocą sprężyny powrotnej powodując nieszczelność. Quote Link to post Share on other sites
Kuba_T1000 Posted April 27, 2011 Author Report Share Posted April 27, 2011 tak, tylko że nawet w konfiguracji sam elektrozawór + tylko lufa (czyli bez mojej konwersji) też nie mam takich wyników mocowych jak inni. Oczywiście mierząc na oko. Co do spadków mocy w konwersji. Tak, przy dłuższym wężyku elektrozawór-konwersja jest spadek mocy, więc trzeba podbić ciśnienie aby wydajność pozostała niezmieniona. Dłuższy to jakiś 1m. przy kilkudziesięciocentymetrowym nie widzę drastycznego spadku mocy. Dawka powietrza przy ciśnieniu powiedzmy 14BAR to i tak jest baardzo duża - tutaj jest na 100% nadmiar a nie niedobór. No chyba, że elektrozawór łapie "laga" przy otwarciu. A co do nieszczelnosci dysza-lufa, to tutaj oczywiście jest newralgiczny punkt. Jednak nie dlatego jak pisał Xyanek - Twoje obawy chyba udało mi się wyeliminować, dysza zaczyna podawać powietrze gdy jest już uszczelniona z gumką hopup. Następnie jeszcze przesuwa się do przodu o 1mm(przy większym ciśnieniu wychylenie jest większe) i dopiero zaczyna się cofać. Prawdopodobnie kulka jest już wtedy za lufą. Przerobiłem trochę model, teraz wlot powietrza do tłoka jest o większej średnicy co daje większy przepływ. Kwestia czy jest on potrzebny, chociaż z drugiej strony napewno nie zaszkodzi. Dzisiaj wysyłają chronograf, więc jutro wieczorem powinno się wyjaśnić co z tą mocą :blink: Quote Link to post Share on other sites
Kuba_T1000 Posted April 28, 2011 Author Report Share Posted April 28, 2011 (edited) No więc z testów na gorąco wrażenia są następujące: Najpierw elektrozawór + sama lufa, ciśnienie 13.5BARa 1) lufa 40cm - 500FPS 2) lufa 18cm - 415FPS Teraz z użyciem mojej konwersji: 1) lufa 40cm - 390FPS 2) lufa 18cm - 300FPS Więc wyniki nie powalają :icon_cry: Nie wiem jak inni osiągają po 700FPS, no chyba że lufa ma metr ;/ Generalnie to testy były na szybkiego ale zaobserwowałem kilka ciekawych/istotnych rzeczy: 1) konwersja na odpowiednio dobranym ciśnieniu do lufy działa z idealną precyzją jeśli chodzi o FPSy. rozrzut jest rzędu 0-3FPSów !! Na kolejnym filmiku uwiecznię to :D Chociaż muszę powiedzieć, że zdarzył się rozrzut nawet po 20-30FPS gdy zmieniłem na inne proporcje ciśnienie-lufa. 2) Spadek ciśnienia nie owocuje drastycznym spadkiem mocy. Czyli gdzieś jest wąskie gardło lub nieszczelność(wg mnie to pierwsze). I tutaj pytanie do bardziej doświadczonych ode mnie - czy jeśli strzały są względnie powtarzalne (mały rozrzut FPS) to chyba nie ma nieszczelności, prawda ? P.S. Jutro zamontuję gearbox AEGa i zobaczę jakie wyniki są standardowo. A w weekend mam w planach testy na różnym ciśnieniu z różnymi kulkami itp. P.S2. Chronograf to "CHRONO 3" firmy VIRTEC :icon_razz2: P.S3. Jeszcze wpadło mi do głowy jedno: kwestia sprężyny. Poszukam jakiejś mocniejszej. Pamiętam, że przy prototypie miałem jakąś bardzo słabą sprężynę i wtedy wyniki były bardzo słabe. Teraz mam mocniejszą, jednak możliwe że nawet małe ciśnienie ją ściska bezproblemowo. Czyli tłok jest już w pozycji wystrzału, a ciśnienie działające na kulkę nie wynosi tyle ile ciśnienie wyjściowe z reduktora. To by tłumaczyło czemu nie ma dużego spadku mocy mimo zmniejszenia ciśnienia. Edited April 28, 2011 by Kuba_T1000 Quote Link to post Share on other sites
Zambezi Posted April 28, 2011 Report Share Posted April 28, 2011 Jaką tam masz teraz sprężynę? Logicznym się wydaje to, że zmieniając sprężynę na twardszą spowodujesz wzrost ciśnienia i tym samym przybędzie fpsów... nie sprawdzałeś tego jeszcze? ;p Kawałek jakiegoś m150 upchnij to będzie przebijać ściany ;p Quote Link to post Share on other sites
Kuba_T1000 Posted April 28, 2011 Author Report Share Posted April 28, 2011 No wstyd się przyznać ale jeszcze nie :/ Aktualna sprężyna pochodzi z pistoletu ze sklepu z zabawkami - z jakiegoś po 9zł. Jutro kupię kilka większych karabinów. Nie wiem jak tam ze średnicą, jednak projektując konwersję pomyślałem faktycznie o airsoftowych sprężynach więc można tam zamontować i M150, trzeba by ją tylko przyciąć i przeszlifować ucięty koniec aby nie wyginała tłoka :icon_biggrin: Mam M120 ale szkoda mi ją przecinać :D Quote Link to post Share on other sites
Zambezi Posted April 28, 2011 Report Share Posted April 28, 2011 (edited) Jak masz i jest chińska, przetnij nawet dziś i sprawdź, nie baw się w szlifowania, kombinerkami ją dognij trochę (trza trochę siły włożyć, ale się da) i będzie ok ;p Jak Ci tak jej żal, ja Ci podeślę inną w zamian ^^ tylko chciałbym poznać efekt dziś ;D btw. zmarnowanie jednej sprężyny wyjdzie Cię chyba taniej niż kupowanie kilku zabawek by je zaraz popsuć xP Edited April 28, 2011 by Zambezi Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.