Padaka Posted November 20, 2011 Report Share Posted November 20, 2011 Innymi słowy Viamortisowi nie chodzi tyle o blow-back co o ruchomą atrapę zamka, tak? (coś jak mają niektóre Escorty ?) P. Quote Link to post Share on other sites
Sushi.50 Posted November 21, 2011 Report Share Posted November 21, 2011 Myślę, że jedyna droga to doprowadzić zasilanie gazowe w miejsce, gdzie gaz podawany jest z magazynka. Ale wtedy trzeba było by modyfikować magazynki itd. Inna sprawa zrobić ruchomy zamek w miejscu gearboxa w AEGach, pewnie możliwe :). I oszczędność na magazynkach, bo te do GBB są strasznie drogie... Quote Link to post Share on other sites
Kuba_T1000 Posted November 22, 2011 Author Report Share Posted November 22, 2011 Udało mi się sprawdzić jaka jest wydajność systemu, czyli na ile strzałów wystarcza jaka ilość gazu. Konfiguracja to: Butla 20OZ + Reduktor Micro Rock ustawiony na 10BAR - ROF 12 kulek/sek, 335FPS. Strzelanie w dwóch seriach po 15sekund. Wyniki: 1) Po pierwszej serii ubyło 64gram gazu. 2) Po drugiej serii ubyło 70gram gazu. Po drugiej serii butla mocno się zmroziła. Zakładając zużycie gazu na poziomie 65gram/15sekund strzelania wychodzi nam, że w ciągu sekundy układ pobiera 4,333grama gazu, a wiedząc że szybkostrzelność = 12/sek wychodzi, że jeden strzał wymaga 0,361grama CO2. Do butli 20OZ można wlać ciut więcej, więc załóżmy 0,6kg (600gram) gazu z butli dać nam powinno max 600/0,361= 1662strzały, jeśli nie pozwolimy aż nam butla zamarznie. Pani od fizyki i matematyki może być dumna, hehe ;) Quote Link to post Share on other sites
Viamortis Posted November 27, 2011 Report Share Posted November 27, 2011 A co jeśli zamarznie? :zastanawia: Czy przy HPA te liczby i ograniczenia wyglądają tak samo? Czy są jakieś różnice? Quote Link to post Share on other sites
Moris Posted November 27, 2011 Report Share Posted November 27, 2011 Mój znajomy z Niemiec przerobił gietę WE i inne repliki GBB pod HPA. To znaczy przerobił ich magazynki. Nawet udało mu się skonstruować hajkap do GBB :D Parę fotek: gieta w całej okazałości: http://cdn.airsoft-verzeichnis.de/bilder/0000482/0000482426_normal.jpg hajkap GBB: http://cdn.airsoft-verzeichnis.de/bilder/0000472/0000472449_normal.jpg http://cdn.airsoft-verzeichnis.de/bilder/0000482/0000482409_normal.jpg Parę przerobionych magów: http://cdn.airsoft-verzeichnis.de/bilder/0000513/0000513382_normal.jpg Jakby ktoś był zainteresowany to mogę z nim pogadać. Może powie co i jak robił. Quote Link to post Share on other sites
Kuba_T1000 Posted November 27, 2011 Author Report Share Posted November 27, 2011 Jest to rozwiązanie bardzo dobre, nawet popularne, ponieważ GreenGas jest drogi a CO2/HPA tanie i można strzelać dużo taniej. Cała sztuka to wrzucić reduktor ciśnienia, dać odpowiednie ciśnienie i przerobić magazynek na wężyk lub szybkozłączkę. Viamortis, przy HPA nic nie zamarza więc można na raz wystrzelać całą butlę, a gdy szybko będziesz opróżniał butlę CO2 to zaraz zamarznie i będzie koniec strzelania, no i drastycznie spadnie wydajność strzałów/gram ;) Quote Link to post Share on other sites
Nath Posted November 27, 2011 Report Share Posted November 27, 2011 Mój znajomy z Niemiec przerobił gietę WE i inne repliki GBB pod HPA. To znaczy przerobił ich magazynki. Nawet udało mu się skonstruować hajkap do GBB :D Parę fotek: gieta w całej okazałości: http://cdn.airsoft-verzeichnis.de/bilder/0000482/0000482426_normal.jpg hajkap GBB: http://cdn.airsoft-verzeichnis.de/bilder/0000472/0000472449_normal.jpg http://cdn.airsoft-verzeichnis.de/bilder/0000482/0000482409_normal.jpg Parę przerobionych magów: http://cdn.airsoft-verzeichnis.de/bilder/0000513/0000513382_normal.jpg Jakby ktoś był zainteresowany to mogę z nim pogadać. Może powie co i jak robił. Długo mu już bangla w takim konfigu? Nic się nie sypie? Quote Link to post Share on other sites
Padaka Posted November 27, 2011 Report Share Posted November 27, 2011 nic się nie sypnie - jeśli nie będzie szalał z ciśnieniem. Zasada działania zostaje bez zmian - więc nie ma co się sypać. Nie bardziej niż gdyby stosował GG, a może nawet mniej - przy HP nie ma efektu zmrażania materiału więc i jego "kruchliwość" jest mniejsza. Ale to już tylko moje domysły. P. Quote Link to post Share on other sites
Xyanek Posted December 1, 2011 Report Share Posted December 1, 2011 Masz racje, przy przeróbkach HP trzeba tylko uważać na ciśnienie wyjściowe. Kiedyś z nudów przerobiłem (nie pamiętam modelu) pistolet na green gaz który miał serie na co2 z butlą- pojawił się problem że w magu było tylko 26 kulek... :icon_confused: Ciśnienie green gazu w magazynku to chyba ledwie 3 bary- ale nie jestem pewien. Udało mi się skończyć barretta na CO2, muszę tylko zlutować płytkę sterującą bo butla 12OZ starcza na 100 strzałów :happy: Elektrozawór FESTO 900l/min: Kulki 0,20g: -ciśnienie 7BAR -HU na 0 = 510 FPS -HU wyregulowany lekko = 495 FPS Kulki 0,40g: -ciśnienie 7BAR -HU na 0 = 445 FPS -HU wyregulowany do strzału = 465 FPS Dlaczego tak mało? Złączki na wężyk 6mm, wężyk 6mm czyli śr. przepływu 4mm, zupełny brak jakiegokolwiek bufora. Na razie pod względem energii kinetycznej osiągi mnie satysfakcjonują, lecz chciałbym postrzelać do puszek. Trzeba wymienić złączki i wężyk + bufor. Osiągi powinny znacznie wzrosnąć. Nie używałem konwersji Kuby- z braku funduszy oraz nie potrzebny mi tryb auto. Jak będę wymieniał złączki to pochwalę się zdjęciami. Koszta: -Szkielet GB miałem swój, zespół cylindra też oraz listwa popychacza + dysza, chwyt, głowica tłoka. -elektrozawór 96zł -złączki + wężyk 17zł -reduktor techniczny 45zł -butla 12OZ CO2 75zł -płytka sterująca- 8zł Razem- 240zł. Quote Link to post Share on other sites
sebciu Posted December 2, 2011 Report Share Posted December 2, 2011 Ciśnienie GG to 7/8bar, dlatego CO2/HPa, podłączone z ciśnieniem 9/10, nie niszczy ani pistoletów na GG ani GBB Quote Link to post Share on other sites
Kuba_T1000 Posted December 3, 2011 Author Report Share Posted December 3, 2011 Udało mi się skompletować cały, komplety zestaw. Elektronikę napędza pakiet LiPo 11.1V 1000mAh, który idealnie mieści się w przednim chwycie. Butla z reduktorem na zewnątrz, a mechanizm konwersji w gearboxie. Mission complete! :icon_biggrin: Quote Link to post Share on other sites
ziolo129 Posted December 3, 2011 Report Share Posted December 3, 2011 (edited) Jaki kost wszystkiego? I czy dalo by to zrobic do sr25 i czy dalo by sie wtedy osiagnac 600 fps przy lufie 650mm przy dluzszym cylindrze Edited December 3, 2011 by ziolo129 Quote Link to post Share on other sites
Xyanek Posted December 3, 2011 Report Share Posted December 3, 2011 Koszta zależą od tego ile sobie tokarz policzy :) SR25 to wydłużony v2, zmieniając długość dyszy dopasujemy to do sr25. Quote Link to post Share on other sites
ziolo129 Posted December 3, 2011 Report Share Posted December 3, 2011 Z tego co poczytalem to okolo 800 zl za wszystko. Odjac moj wlasny gb to 700 a frezowanie go mam za litra wodki :D Quote Link to post Share on other sites
Kuba_T1000 Posted December 3, 2011 Author Report Share Posted December 3, 2011 Jaki kost wszystkiego? I czy dalo by to zrobic do sr25 i czy dalo by sie wtedy osiagnac 600 fps przy lufie 650mm przy dluzszym cylindrze Cylinder nie zmienia FPSów, więcej FPS = większe ciśnienie. 600 na kulkach 0.2g jest nie osiągalne jak narazie. Natomiast w gazówkach wyniki powinno podawać się w J, bo im cięższa kulka tym większy zysk mocy z gazówki w porównaniu do AEGów. Koszt to również butla, reduktor, czy zawór bezpieczeństwa ;) 900zł konwersja, butla 100zł, reduktor używka $37, zawór bezpieczeństwa 50zł. Wychodzi tyle co dobrej klasy replika. A czy warto ? Cóż... takie hobby :biggrin: Quote Link to post Share on other sites
ziolo129 Posted December 3, 2011 Report Share Posted December 3, 2011 Dla mnie powiem ci ze warto bo jak mam wsadzic sp170 i co jakis czas cos wymieniac Quote Link to post Share on other sites
Xyanek Posted December 4, 2011 Report Share Posted December 4, 2011 Czemu tak drogo za konwersję? U mnie tokarz sobie życzył za wytoczenie wszystkiego 250zł + piwko. Quote Link to post Share on other sites
Kuba_T1000 Posted December 4, 2011 Author Report Share Posted December 4, 2011 To była mowa o drop-in wersji, czyli nie tylko to co toczy tokarz ale gearbox, elektrozawór, elektronika... Wariant podstawowy, same części "toczone" to koszt ok 200zł, do tego 20zł cylinder. Niedługo będę miał kilka sztuk konwersji na sprzedaż, osoby które wcześniej się dowiadywały, a są dalej zainteresowane niech dadzą znać na PM. Na początek tylko wariant podstawowy, czyli zespół cylindra z mechanizmem wewnętrznym. Quote Link to post Share on other sites
Xyanek Posted December 4, 2011 Report Share Posted December 4, 2011 Aaaa, to inna sprawa- sorry :wink: Quote Link to post Share on other sites
Xyanek Posted December 15, 2011 Report Share Posted December 15, 2011 (edited) Obiecane zdjęcie poglądowe mojej konwersji :blush: No i taka focia barretta. Pozdrawiam! Edited December 15, 2011 by Xyanek Quote Link to post Share on other sites
Kuba_T1000 Posted December 15, 2011 Author Report Share Posted December 15, 2011 To chyba nie wg mojego projektu ? Widzę dyszę czarną, więc chyba plastikowa... Jak zrealizowałeś przeładowanie - wprowadzenie kulki do komory ? Snajperka fajna, gratuluję zdolności :D Quote Link to post Share on other sites
Zambezi Posted December 15, 2011 Report Share Posted December 15, 2011 (edited) Spustem ją przesuwa ;D A powrót przy pomocy oringa? xP Edited December 15, 2011 by Zambezi Quote Link to post Share on other sites
Xyanek Posted December 15, 2011 Report Share Posted December 15, 2011 To chyba nie wg mojego projektu ? Widzę dyszę czarną, więc chyba plastikowa... Jak zrealizowałeś przeładowanie - wprowadzenie kulki do komory ?Snajperka fajna, gratuluję zdolności :D Nie jest to wg. twojego projektu :wink: Niepotrzebna komplikacja, a tryb auto zbyt korci... Tak jak napisał Zambezi, długa droga spustu popycha listwę popychacza na której znajduje się dysza. Powrót przy pomocy o-ringa. Miała być sprężynka, ale zgubiłem. :icon_confused: Chyba nie ma prostszego i tańszego rozwiązania :biggrin: Quote Link to post Share on other sites
Dziki123 Posted December 22, 2011 Report Share Posted December 22, 2011 Panowie eksperci, mam takie pytanie. Czy: Jeżeli chcę mieć tylko autoamtyczny tryb ognia i przed konwersją Kuby podłączę zaworek bezpieczeństwa, do tego reduktor odpowiedni, potem zawór do zbiornika i w końcu zbiornik/butlę. To ma to szanse działać? Bo jak tak siedze i myśle to mi się wydaję, że tak. kwestia jakie cisnienie na zaworach i tak dalej to swoją drogą bo to trzeba bedzie policzyć. I przy okazji mam pytanie dotyczące funkcjonowania konwersji na CO2: faktycznie w warunkach polowych przy długim ogniu ciągłym, gaz na wskutek rozprężania może tak zmrozić materiał że konstrukcja się uszkodzi? Quote Link to post Share on other sites
Kuba_T1000 Posted December 23, 2011 Author Report Share Posted December 23, 2011 Przy długim ogniu ciągłym szybko zamrozisz gaz w butli i w najlepszym wypadku spadnie wydajność, tzn. dużo szybciej opróżnisz butlę. Nic się nie uszkodzi, ewentualnie jak opróżnisz butlę 1.5kg za jednym razem to pewnie wężyk stanie się twardy i zamrozi się, i tutaj jest wg mnie główny problem bo przy tanich złączkach mogą one puszczać gaz gdy wężyk jest śliski. Ale mówiąc szczerze nigdy nie będziesz siać przez minutę ogniem ciągłym. A pierwsza część pytania jest ok, ważne ciśnienie na wyjściu(do 15bar w moim elektrozaworze), a zawór bezp. się przydaje gdy masz reduktor co może dać większe ciśnienie :) BTW, Xyanek: Mierzyłeś FPSy ? Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.