Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

AK [E&L]


Recommended Posts

Przepraszam za double posta, za nic nie mogę znaleźć opcji edycji postu.

 

Czy magazynki LCT podchodzą pod E&L, piłowanie raczej odpada bo zaczepy są metalowe.

 

edit: a w tym już widzę możliwość edycji posta... dziwne.

Edited by Trela
Link to post
Share on other sites
  • Replies 1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Panowie, mam dosyć ważne pytania:

1. Na rusmilu piszą, że kałachy E&L mają problem z osiowością, pozycją GB względem komory (zdarza się nawet w lct) i zamontowaną krzywo lufą zewnętrzną, czy spotkał się ktoś z podobnym problemem/problemami w replikach 2 generacji? Jak je rozpoznał, jak je naprawił?

2. Czy istnieje duże prawdopodobieństwo, że w ak generacji 2 składana kolba złapie jakieś luzy. Jeśli tak, to po jakim czasie użytkowania, jak to naprawić - wiem że E&L to kawał żelastwa, ale nie chcę luzów na kolbie ze względu na swój komfort psychiczny i dlatego, że "składam się" do przyrządów celowniczych. Gdybym wyczuwał przy tym jakieś ruchy kolby, chybotanie, mój komfort psychiczny posypałby się całkowicie :icon_confused3: .

3. Na co zwrócić szczególną uwagę przy rozpakowywaniu repliki przy kurierze - na jakie elementy od razu popatrzeć i ocenić, jak szybko i fachowo sprawdzić czy lufa-korpus-kolba znajdują się w jednej linii?

4. Czy należy się obawiać o śruby imbusowe trzymające lufę (mam talent do zrywania gwintów, przez zbyt mocne dokręcanie)?

5. Czy po wyjęciu z pudła replikę można od razu załadować i przestrzelać, czy lepiej najpierw z pokorą wziąć wycior i wyczyścić lufę ze smarów?

6. Czy długa dysza shs do AK wejdzie na prowadnicę głowicy cylindra, uszczelni się z nią i jednocześnie gumką HU? (czy pasuje długość shsowskiej dyszy do AK E&L) (Pytam, bo jedni zainstalowali i było szczelnie, a inni zainstalowali i było jeszcze gorzej niż na stocku)

7. Czy warto wymienić od razu tłok na shsowski z 14 metalowymi zębami pozostawiając głowicę tłoka? Czy najlepiej wymienić od razu cały zestaw (tłok, gł. tłoka, cylinder, gł.cylindra, dysza)

8. Komorę HU wymieniać na Prowina, czy można zostawić? (są różne opinie)

 

Za odpowiedź na powyższe pytania z góry dziękuję i pozdrawiam serdecznie! Jeśli niektóre z nich są naiwne i głupawe, to tylko dlatego, że bardzo mi zależy aby wszystko w kałaszku było, jak to mówią: yolos muchachos.

Link to post
Share on other sites

Hmmm.

 

1. Co do osiowości to nie wiem. Ale co do luf - mam E&Le pierwszej i drugiej generacji i nie zauważyłem niczego z lufami. U mnie są one proste, więc może zależy to od szczęścia.

 

2. Składana kolba w moim AKS-74 gen II po rozłożeniu tworzy z korpusem monolit. Jak na razie zero jakichkolwiek luzów. Można chwycić za kolbę i machać jak kijem i nic się nie dzieje. Lekki przypał jest z tym, że możliwe może być "za wysoko" wybite miejsce na zaczep do złożenia kolby. W sensie po złożeniu pazur nie chwyta się odpowiednio kolby i przez to słabo się trzyma złożona kolba. Naprawiłem to jednym uderzeniem młotkiem i dłutem - teraz kolba się samoczynnie nie rozkłada. Jednak jest to spory minus, o którym warto wspomnieć.

 

4. Dzisiaj rozkładałem i składałem AK - o te śrubki nie ma się co martwić. Naprawdę trzeba się sporo natrudzić, by tam coś uszkodzić. Ich odkręcanie i skręcanie jest bardzo upierdliwe.

 

5. Sądzę, że warto popróbować czyszczenia na początku. Replika pływa w smarze, więc jest spora szansa, że wleje się do komory.

 

7. Opinie o tłoku były raczej negatywne, mój serwisant również powiedział mi to samo, dlatego sądzę, iż warto wymienić tłok i głowicę tłoka. Cylindra nie ma co ruszać - cylinder i głowica cylindra to jeden element zrobiony na CNC.

Link to post
Share on other sites

ad. 1. Miałem obie przypadłości w gen. 1.5 i nie sądzę by cokolwiek zmienili w gen. 2 Nie da się tego jednoznacznie rozpoznać bez rozkładania repliki lub jej przestrzelenia, ale pewne wskazówki masz w następnym punkcie. Objaw jest taki, że pod koniec lotu kulka skręca w lewo lub w prawo zamiast odkręcać się w osi pionowej. Można to rozwiązać na dwa sposoby, chociaż nie ma gwarancji, że się uda. W moim przypadku udało się ograniczyć to zjawisko, ale nie wyeliminować. Pierwszy to obracanie lufy w komorze w kierunku przeciwnym do skręcającej kulki. Drugi to podkładanie różnych gumek, taśm itp. od czoła pod lub z boku GB.

 

ad. 3. Zdejmij pokrywę komory zamkowej i sprawdź czy korpus nie ma żadnych wgnieceń lub uwypukleń oraz czy GB jest ułożony centralnie i nie przylega do którejś ze ścianek. Najlepiej zrobić patrząc z góry oraz składając się do strzału i obniżając linię celowania przez grzbiet GB. W moim przypadku przód był lekko odchylony w prawo.

 

ad. 4. Posiadam identyczną umiejętność. Bez obaw. Szybciej zniszczysz klucz niż gwint.

 

ad. 5. Sam udzieliłeś sobie odpowiedzi ;)

 

ad 6. + 7. Najlepiej wymienić od razu cały zestaw np. na SHS. Ja tak zrobiłem, bo tłok zdechł u mnie od razu, więc nie miałem obiekcji by stockowe badziewie posłać do kosza. Jak to rozłożysz to sam prawdopodobnie się ze mną zgodzisz.

 

ad. 8. Można też na AirsoftPro. Każda z tych dwóch byle tylko nie stock.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Mam 74 gen.2 pierwsze co to wywaliłem gumkę hopa ponieważ gdy na dworze było +2 juz nie kręciła... jest zielona g&g do tego mam certyfikat gdzie replika ma gruntowny przegląd i wgl ah oh jak to gf opisywał miała mieć 420/425 fps okazało się ze w stocku ma 390:/ wiec mając gdzieś ta gwarancję wyciągam stok springa a to sprężyna jak od większego długopisu. Dałem nowa sprężyne guardera M140 i ma teraz 500+- 2fps.przy lipolu 11.1 20c 1200mah całkiem ładnie śmiga i po 20tys. Kulek tłok się włamał i jak na razie zero problemu. Magazynki org. Są do dupy i tyle. mam 3x midcap cymy i 3x midcap mag podają bardzo ładnie nic nie lata na boki.Mam risy shs z przodu i trzymają się pięknie sztywno spasowanie ich zajęło mi 10min roboty.

 

 

Edited by MefistoKnO
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Chodzę sobie po internetach tutejszych i zagranicznych i jedyne narzekania dotyczące AK E&L gen. 2 na jakie trafiłem dotyczyły gearboxa i szczelności, natomiast nigdzie nie spotkałem się ze skrzywioną lufą czy źle umieszczoną komorą HU.(A w gen. 1, 1.5 takie kwiatki występowały) Stąd moje pytanie - czy może ktoś doświadczył jakichś problemów z zewnętrznymi cechami replik 2 generacji? Jakieś info o luzach naprawionych w bezinwazyjny sposób, również mile widziane.

 

Dlaczego pytam? Bo czasem się zastanawiam nad LCT, ale nie mają AK-74M (trzeba by było go jakoś wyprodukować z AKS-74N, na zenitach itp.)

 

Czyżby przy gen. 2 aż tak poprawiła się kontrola jakości tych replik, że ani u nas, ani za granicą nie ma na E&L żadnych narzekań?

 

Pozdrawiam i jednocześnie bardzo dziękuję Szanownym Kolegom za wyczerpujące odpowiedzi na moje poprzednie pytania.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Witam.

 

Panowie proszę o pomoc, posiadam http://gunfire.pl/pr...c-Version-.html i nie mam pojęcia jak tu w normalnych pieniądzach zamontować optykę... istnieje coś takiego http://gunfire.pl/pr...ik-typu-AK.html ale jest niedostępne a po za tym 600 zł to trochę dużo, szukam czegoś tańszego.. wie ktoś może w jaki sposób to ogarnąć?

Pozdrawiam!

 

PS: czy magwell od LCT pasuje do EL?

 

https://www.google.pl/search?q=lct+magwell+spacer&biw=1280&bih=647&source=lnms&tbm=isch&sa=X&sqi=2&ved=0ahUKEwiivJbMx_XLAhVCthQKHVVsA1gQ_AUIBigB#imgrc=HSOJmQL-wWJWJM%3A

Edited by TheLast
Link to post
Share on other sites

Jeżeli chodzi o magwell spacer, to rozmawiałem z autorem - u niego wchodził ten element przez gniazdo magazynka, u mnie z jakiegoś powodu był za szeroki. Chociaż nie boli mnie to, teraz mam pewność że nie wypadnie, powiększyłem sobie wcięcie na komorę HU i teraz nie ma najmniejszego problemu ze złożeniem całości, a funkcjonalność została jak najbardziej zachowana. Może i nie jest estetyczne, ale po co mi estetyka w gnieździe magazynka...

BN8eAEK.jpg

Link to post
Share on other sites

Ja nie mam bladego pojęcia jak to w swoim ForceCore zamontować. Serio... Tym "lejkiem" do magazynka, to nie pasuje, bo zasłania tę szczelinę na zaczep magazynka. Odwrotnie wsadzę, to siedzi luźno i ten zaczep w nic nie wchodzi. Nie wiem jak to zrobić... :/ Sądziłem, że może nadwymiar, bo drukarka gościa, który mi to robił, zawsze robi ponad wymiar no i... jestem w kropce.

 

EDIT:

Odkryłem pewien tajemniczy podłużny, czarny klocek, który znajduje się w gnieździe magazynka. Po jego usunięciu, ów magwell spacer wchodzi bez problemu. U mnie on trochę lata, ale wszedł i pasuje jak ulał. :D Jeśli ktoś chciałby zdjęcia, to proszę:

http://postimg.org/image/n91lh9kgp/

WP_20160408_10_27_29_Pro.jpg

Edited by Ślepak
Link to post
Share on other sites
Lekka różnica po zajrzeniu w gniazdo magazynka - w EL między lufą a obsadą lucfy jest pusta przestrzeń. W FC za to, jest tam włożony plastikowy element, nie wiem w jakim celu - nie jest to magwell spacer i nie zapobiega klinowaniu się magazynka przy zbyt głębokim włożeniu.

;)

Link to post
Share on other sites

No to Ameryki nie odkryłem w takim razie. :D Ale przez to, poszedł w diabły jeden magwell spacer. Dobrze, że zamówiłem dwa. :D Akurat przy Cymowskich magach nic nie usztywniło ich. Dalej latają na boki. Jedynie nie ma mowy, by wsadzić mag za głęboko.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Jako, że pomyślałem nad tuningiem do 450fps i względnego rofu napisałem do gunfire i przysłali mi taką listę części, teraz pytanie warto coś w niej podmienić bo szczerze mówiąc wolę kupić raz drożej, a żeby to w miarę było markowe i wytrzymało swoje.

 

http://gunfire.pl/pr...mAh-25-50C.html

 

http://gunfire.pl/pr...ndra-GB-v3.html

 

http://gunfire.pl/pr...atych-16-1.html

 

http://gunfire.pl/pr...ik-typu-AK.html

 

http://gunfire.pl/pr...-tloka-CNC.html

 

http://gunfire.pl/pr...rnado-M140.html

 

http://gunfire.pl/pr...rnado-M150.html

 

http://gunfire.pl/pr...-Speed-SHS.html

 

Replika to AK104 [EL-104 PMC-C] [E&L]

Edited by rotsaved
Link to post
Share on other sites

450fps i proponują M140, chyba komuś szczelności nie chce się szukać :icon_biggrin:? ogólnie to strasznie biedo tuning proponują chyba aby części wyzbyć z magazynu. Po drugie chłopaki tyle fpsów uzyskują na stocku.

Edited by gloomer
Link to post
Share on other sites

#1 nie wiem po co zmieniać silnik

#2 głowica cylindra i tłoka są OK - ale teflon fix trzeba zrobić i tak

#3 na sp140 wyjdzie 480-490 fps, na sp150 przy dobrej szczelności może skoczyć do 540-550.

#4 dyszę lepiej wziąć SHSa

#5 po kiego zmieniać zębatki, skoro gnat na stockowych uciągnie do 550fps bez zająknięcia?

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...