Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

BDW: "Kreta 1941" - Chojne k. Sieradza, 19 czerwca 2021 r. (ASH)


Recommended Posts

1872210126_Kreta1941-plakat.thumb.jpg.45219ead9073fdb96cd5147174f239c8.jpg

(…) Rolnicza ludność Krety ma w zwyczaju posługiwanie się bronią nawet w życiu codziennym. Prywatne wojny i porwania są w dalszym ciągu na porządku dziennym, a przestępczość jest wysoka. W wypadku inwazji należy wziąć pod uwagę zawzięty opór jaki stawiać będzie ludność cywilna.

Ogólna informacja na temat Grecji sporządzona przez Abwehrę – 31 marca 1941 r.

Dowództwo Operacji Połączonych zaprasza na pierwszą grę z cyklu Bitwy Drugiej Wojny Światowej (BDW). W maju mija 80 lat od operacji Merkur – niemieckiej inwazji na Kretę. Temat ten nie pojawił się do tej pory w polskim ASH. Kto poradzi sobie lepiej w pojedynku na upalnej wyspie? Czy wygrają niemieccy spadochroniarze i strzelcy górscy czy kreteńscy chłopi i alianccy żołnierze? Jeżeli chcesz się tego dowiedzieć - ta gra jest właśnie dla Ciebie!
Nie przejmuj się brakiem historycznego umundurowania czy wyposażenia - mamy na to rozwiązanie. Nie jest to rekonstrukcja historyczna ani mil-sim. Stawiamy na dobrą zabawę w miłej atmosferze.

FORMALNOŚCI:
Miejsce: Wyspa Ośmiornicy, teren nad rzeką Wartą w miejscowości Chojne k. Sieradza: https://www.google.pl/maps/@51.5501709,18.8215901,3279m/data=!3m1!1e3
Data: 19 czerwca 2021 r. (sobota)
Czas: 9-16, start: 10.
Wiek: min. 18 lat.
Wpisowe: 20 PLN/os., płatne przy rejestracji (na wodę i amunicję)
Zapisy: wyłącznie na adres poczty elektronicznej domin007@poczta.onet.pl, wg wzoru: ksywka, strona, oddział, funkcja. Lista będzie aktualizowana i dostępna online.
Przykładowe prawidłowo wypełnione zgłoszenie wygląda tak: Nosacz_PL, Niemcy, Spadochroniarze, sanitariusz.

UWAGA! Gra odbędzie się jeżeli do dnia 7 czerwca zbierze się minimum 30 graczy w zabalansowanych stronach.

Lista: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1Vf1YhcTcFjySOQ-f_qXhboGBUOIi7WUQ1eptZ62zcy0/edit?usp=sharing

MECHANIKA GRY:
A. Ograniczenia co do replik i ich mocy:
1. Limity FPS: 450 - pistolety maszynowe/karabiny szturmowe;
                       550 - karabiny wsparcia i czterotakty.
2. Repliki niehistoryczne grają jako karabiny samopowtarzalne i strzelają wyłącznie ogniem pojedynczym. Replika taka musi być osłonięta np. siatką maskującą , szmatkami, kawałkami juty. Nie dopuszczamy magazynków Hi-cap do broni niehistorycznej.
 

B. Amunicja:
1. Amunicja zostaje zapewniona przez organizatora (kulki biodegradowalne 0.25 G&G i 0.30 BLS) Gracze ładują magazynki dopiero po wydaniu im skrzyni głównej.

2. Ilość amunicji, jaką gracze mogą przy sobie posiadać zależy od posiadanej broni głównej:
a) karabiny powtarzalne – 100 kulek
b) karabiny samopowtarzalne (w tym niehistoryczne) – 150 kulek
c) pistolety maszynowe – 200 kulek
d) KM – 400 kulek w magazynku (+ maks. 600 w skrzynce podręcznej, pobierane ze skrzyni głównej)
e) pistolety – 20 kulek

3. Amunicja dla strony (w paczkach po 50 szt.) znajduje się w skrzyniach głównych. Na front może zostać dostarczona w skrzynce transportowej (na wyposażeniu każdego oddziału). Nie ma doładowania na respach. Skrzynkę transportową może otworzyć każdy funkcyjny (dowódca, radiooperator, sanitariusz, saper, snajper).

4. Skrzynia główna jest ruchoma, ale nie może zostać przechwycona przez przeciwnika. Skrzynka transportowa – może. W przypadku zdobycia nieprzyjacielskiej skrzyni transportowej należy wyjąć zdobytą amunicję i włożyć ją do własnej skrzynki transportowej. Nie można wynieść zdobytej amunicji luzem.

W przypadku zdobycia skrzyni głównej (np. w rezultacie wybicia transportu) informujemy o tym moderację, która podejmie decyzję co do dalszych działań.

5. W przypadku wyczerpania amunicji (lub medykamentów) w skrzyni głównej, dowódca któregoś z oddziałów może przez radio JEDEN raz poprosić o dostawę zaopatrzenia. W tym celu konieczne jest oznaczenie Strefy Zrzutu (Niemcy) lub kontrolowanie Portu (Alianci).

C. Pirotechnika: Nie tym razem. Dymy - w zależności od wilgotności ściółki.

D. Zasady powrotu do gry:
1. Po KAŻDYM trafieniu gracz krzyczy DOSTAŁEM! oznacza się czerwoną szmatką i czeka na sanitariusza. Ranny może się odczołgać za najbliższą zasłonę, nie mówi, może jedynie wzywać pomocy. Może zostać dobity przez przeciwnika na zasadzie "cichej śmierci".

2. Sanitariusz ma 5 minut na udzielenie rannemu pomocy. Po dotarciu sanitariusza, ranny rzuca kostką, wynik oznacza:
a) 1 – 3 – rana lekka, medyk opatruje rannego zakładając bandaż w miejscu trafienia;
b) 4 – 5 – rana ciężka, medyk musi podać rannemu morfinę (strzał z pustej strzykawki), zdezynfekować ranę zasypką sulfonamidową i założyć bandaż w miejscu trafienia);
c) 6 – wyłączony z walki – gracz udaje się do punktu powrotu do gry (RESP). 

3. Drugie trafienie osoby już opatrzonej przez sanitariusza oznacza wyłączenie z walki i powrót na respa.

4. W grze są stałe punkty powrotu do gry oraz ruchome punkty opatrunkowe dla spadochroniarzy.
a) Stałe punkty znajdują się w miejscowościach na tyłach poszczególnych oddziałów. Przykładowo jeżeli Niemcy atakują lotnisko Maleme to mają respa nad rzeką Tawronitis, a Alianci – w Platanias. Jeżeli Niemcy zdobędą lotnisko – przesuwają swojego respa na lotnisko, a Alianci wycofują respa do Chanii
b) Ruchome punkty opatrunkowe – oznaczone flagami Czerwonego Krzyża dostępne tylko dla niemieckich spadochroniarzy, działają do momentu opanowania Lotniska lub Portu. 

5. W przypadku braku u sanitariusza środków medycznych ich dostawa na front odbywa się ze skrzyni głównej jak w przypadku amunicji.

6. Resp jest osobowy/minutowy - wychodzimy w min. 3 osoby lub po 10 minutach.

E. Saperzy:
Saperzy są jedynymi graczami uprawnionymi do wykonywania przejść w polach minowych, zaporach przeciwczołgowych i zasiekach, stawiania zasłon dymnych oraz wysadzania określonych obiektów:
a) pola minowe: zakopane miny, celem rozminowania, należy sprawdzić ścieżkę, usunąć miny i  oznaczyć ścieżkę. Przejście jest dozwolone tylko po wyznaczonej ścieżce.
b) zapory przeciwczołgowe: ustawione na drogach. Należy je wysadzić w powietrze. Po detonacji podłożonego ładunku można je odsunąć z drogi.
c) zasieki: wykonane ze sznurka. Nie można przez nie przeskakiwać, rzucać się na nie, odchylać kijem, etc. Należy przeciąć sznur i wyznaczyć ścieżkę, po której gracze mogą przejść dalej.

F. Łączność:
1. Radiowa, za pośrednictwem PMR/GMRS. Częstotliwości do zaprogramowania radiostacji zostaną podane później.
2. W każdym oddziale znajduje się radiooperator (mile widziani ochotnicy, w razie ich braku wyznacza dowódca), który powinien być wyposażony w radio - wystylizowaną plecakówkę (gracze ogarniają temat we własnym zakresie).
3. Obie strony będą miały osobno wyznaczone kanały do łączności między swoimi oddziałami. Strony nie będą mogły się nawzajem podsłuchiwać.

G. Snajperzy:
W każdym oddziale może znajdować się 1 (słownie jeden) snajper wyposażony w czterotakt z lunetą.

ORDER OF BATTLE i STYLIZACJA:
Obowiązuje podział mundurowy. Gracze zgłaszają się do oddziałów, których umundurowaniem dysponują. Dopuszczamy użycie po stronie niemieckiej elementów umundurowania we współczesnym szwedzkim kamuflażu M90. 
Co do wyposażenia - minimum to pasoszelki (obojętne w jakim kamuflażu). Żadnych kamizelek czy innych plate carrierów. Pasoszelki. Dla Niemców najlepiej skórzane, dla Aliantów - parciane, Amerykańskie będą więcej niż git.

Niemcy:
1)    Spadochroniarze: stylizacja na spadochroniarzy i żołnierzy Luftwaffe, stylizacja z użyciem kangurek w kamuflażach Splitter, Sumpftarn i M90;
2)    Strzelcy górscy: stylizacja na oddziały niemieckich wojsk lądowych, nieobszyte mundury szwedzkie i szwajcarskie.
Eichenlauby tym razem zostają w domu.

Alianci:
1)    Nowozelandczycy: stylizacja tropikalna – piaskowe lub oliwkowe koszule, spodnie, szorty. Na głowę hełmy, berety, furażerki;
2)    Brytyjczycy: battledressy, swetry komandosów;
3)    Kreteńscy chłopi – stylizacja cywilna na lata 30. Im bardziej chłopska tym lepiej.
Denisony tym razem zostają w domu.

SYSTEM BARETKOWY: Tak, jako część cyklu Bitwy Drugiej Wojny Światowej zalicza się do starania się o baretkę 1939-1945 Star.

No i to by było chyba na tyle (póki co). Mam nadzieję, że tym razem nam się uda spotkać i żadna epidemia nie stanie nam na przeszkodzie. Gra będzie dobrą okazją do spotkania się miłośników airsoftu, zarówno współczesnego jak i historycznego i do wzajemnego poznania się. Wymogi stylizacji nie są wygórowane więc liczę na dobrą frekwencję.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 99
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Wszystkie zgłoszenia dotarły, odnotowałem, powinniście dostać odpowiedzi.

@Matt Baker No co ja mogę powiedzieć na takie dictum? Vis maior, rozumiem. Może następnym razem się uda spotkać.

Dla wszystkich, którzy mają szpeje amerykańskie - szelki, pasy i ładownice przejdą. Większość z Was ma też brązowe koszule. Wystarczy zatem dobrać szorty, albo spodnie piaskowe i na głowę założyć beret i możecie zagrać jako Nowozelandczycy.

@mareq Spokojna głowa - zaczekamy.

Tempo przyrostu jest oszałamiające. Mamy już 16 zgłoszeń, z czego połowa to FJ-oci. Tradycyjnie problemem jest brak funkcyjnych, więc zastanówcie się kto chce być np. medykiem u spadaków albo radiowcem. Bo można grać bez tych osób, ale będziecie długo śmigać na respa, albo porozumiewać się z Gebirgsjaegrami gołębiami pocztowymi. ;)

Link to post
Share on other sites

Poszło zgłoszenie. Mam też pytanie odnośnie kulek. Jako, mam nadzieję snajper, używam w replice kulek 0.48grama. Jest możliwosć żeby przygotować sobie np. 300sztuk kulek w woreczkach i mieć je w skrzyni głównej ? Bo szczerze mówiąc 0,30 to do stena mogę pakować :/

Link to post
Share on other sites
W dniu 8.05.2021 o 17:55, Pazur88 napisał:

Czołem. 

Jaki będzie startowy stosunek strony niemieckiej wobec "kretyńskich" wieśniaków?

Póki co stosunek ten wynosi 17:1, ale planowałem tak circa 30:5.

Nastawienie ludności Krety do germańskich najeźdźców jest jednak zdecydowanie negatywne. W końcu przybyli na wyspę by rabować domy, kraść kozy i uprowadzać córki i żony Kreteńczyków. ;)

Mamy 17 Niemców i 7 Aliantów na liście więc dopóki nieco się nie wyrównają strony wstrzymuję zapisy do FJ.

Żeby była jasność - karabiny maszynowe grają na zasadzie strzelec + amunicyjny (dotyczy to wszystkich KM-ów: i MG i Brena i BAR-a). W magazynku KM może być maksymalnie 400 kulek + maksymalnie 600 kulek w skrzynce podręcznej. Dostawa amunicji do KM odbywa się na zasadzie ogólnej: skrzynia główna -> skrzynia transportowa (otwiera funkcyjny) -> skrzynka podręczna.

Snajper i kaemista nie są funkcyjni (potrzebuję natomiast info na ich temat przy zgłoszeniu bo jest limit 1 snajpera i 1 KM na oddział).

@BBombello3 Słuszna uwaga. Panowie snajperzy (i tylko Wy), możecie sobie przygotować zapas kulek jakich tam potrzebujecie i zapakować do podpisanych torebek. W paczce max 50 szt.

 

Link to post
Share on other sites

Komunikat nr 1

Z uwagi na znaczne dysproporcje liczbowe (18:9 na korzyść Niemców) tymczasowo wstrzymuję zapisy do strony niemieckiej (do obu oddziałów).

Ponownie zachęcam Kolegów w stylizacji amerykańskiej do sprawdzenia szaf i dołączenia - jako Nowozelandczycy lub Grecy.

Link to post
Share on other sites

Jedno pytanie, jak by ktoś pomógł. Brytyjski battle dres. Wujek google pokazuje mi dość drogie opcje umundurowania. Da się jakoś to obejść po taniemu? 
Szpej Usa mam, więc pas i ładownice do Thomsona i Colta są. Chyba że Garand przejdzie :D 

Link to post
Share on other sites
29 minut temu, micju34 napisał:

Jedno pytanie, jak by ktoś pomógł. Brytyjski battle dres. Wujek google pokazuje mi dość drogie opcje umundurowania. Da się jakoś to obejść po taniemu? 
Szpej Usa mam, więc pas i ładownice do Thomsona i Colta są. Chyba że Garand przejdzie :D 

Jeśli mogę podpowiedzieć to sugerowałbym (jak wyżej) najłatwiejszą do opcję Nowozelandczyka, gdzie pas (US), ładownice przejdą, a Garand jest jak najbardziej repliką historyczną, więc nie będzie chyba zbytnio bił po oczach. Może niech nasz Org się wypowie...

A jeśli chcesz "składać" sylwetkę Brytyjczyka to na spokojnie skompletuj mundur ale też oporządzenie. Jak coś - pisz PW

Link to post
Share on other sites
  • Domin007 changed the title to BDW: "Kreta 1941" - Chojne k. Sieradza, 19 czerwca 2021 r. (ASH)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...