Sushi.50 Posted September 6, 2011 Report Share Posted September 6, 2011 @Xyanek: Teoretycznie zawór 1400-2000 l/min dałby nam lepszy wynik. Ale przepustowość zaworu zależy od średnicy wewnątrz, tego układu który tam się otwiera i zamyka. dla zaworów 500-550 l/min jest to 5 mm. 6mm daje juz około 750 jeżeli dobrze pamiętam, i to jest górna granica. Naszym ograniczeniem jest średnica wewnętrzna dyszy oraz po prostu nasz kaliber (6 mm). Ktoś już kiedyś pisał, wydajność układu określa najwęższe miejsce, w tym wypadku elektrozawór. Metodą na podniesienie fpsów (czego dowiodłem po części już w moich testach) jest dostosowanie wszystkich przewodów oraz zaworu do jednej średnicy. Quote Link to post Share on other sites
sebciu Posted September 6, 2011 Report Share Posted September 6, 2011 Jak Sushi pisze, najważniejsze aby nie ograniczać przepływu, ale jeżeli wszędzie będzie więcej jak 6mm, to lufa będzie działać jak dysza, co za tym idzie większa prędkość i ciśnienie gazu. Quote Link to post Share on other sites
Sushi.50 Posted September 6, 2011 Report Share Posted September 6, 2011 (edited) W mojej M40 jest zawór 550, ale testy były robione na wężykach 6 mm (420 fps na 0,4), czyli wewnątrz coś koło 3,7 mm. Teraz przerabiam na wężyk 8 mm, który wewnątrz ma 5 mm, czyli powinno być pełne wykorzystanie mocy :). Dla Leniwca robię też Warriora na elektrozaworze, ale zaworu jeszcze nie kupiłem, więc mogę kupić taki który będzie miał większą średnicę niż 6 mm, a wtedy obaczym, czy wyniki będą lepsze. P.S. Nie ma ktoś z was tanio sprzedać skorupy magazynka na 7,62 (SR25, M14)? Edited September 6, 2011 by Sushi.50 Quote Link to post Share on other sites
Bart_Forrester Posted September 6, 2011 Report Share Posted September 6, 2011 W mojej M40 jest zawór 550, ale testy były robione na wężykach 6 mm (420 fps na 0,4), czyli wewnątrz coś koło 3,7 mm. Teraz przerabiam na wężyk 8 mm, który wewnątrz ma 5 mm, czyli powinno być pełne wykorzystanie mocy :). Dla Leniwca robię też Warriora na elektrozaworze, ale zaworu jeszcze nie kupiłem, więc mogę kupić taki który będzie miał większą średnicę niż 6 mm, a wtedy obaczym, czy wyniki będą lepsze. P.S. Nie ma ktoś z was tanio sprzedać skorupy magazynka na 7,62 (SR25, M14)? Ostrego czy ersoftowego? Quote Link to post Share on other sites
Xyanek Posted September 6, 2011 Report Share Posted September 6, 2011 Policzyłem ile czasu kulka opuszcza lufę przy 700FPS (albo 750, niepamiętam) i wyszło coś ~0,02sek. Policzyłem objętość lufy 590mm i wyszło mi ile potrzeba powietrza wypuścić w ciągu 0,02sek aby uzyskać te 700-750 FPS. Rzeczywiście, machnąłem się w obliczeniach- chyba 5 miechów bez szkoły, dają o sobie znać... :wink: Bądź co bądź, miałem także na myśli przepustowość układu. Miałem elektrozawór chyba 300l/min i wyniki były taki jak kiedyś pisałem, max 340 FPS. Tylko że średnica wylotu elektrozaworu to chyba 3mm... :dry: Przepraszam- elektrozawór to nie miał być FESTO (choć i te są dobre) tylko to był FLY- aktualnie niedostępne na allegro, były na gwint 1/4, 3/8 i 1/8. Wydaje mi się że 1/4 były by najlepsze- mają dużą "dziurkę" przepływu :wink: Kuba- co do układu, to on nie posiada trybu pojedynczego? Bo potrzebował bym taki do swojego mechanizmu, który ma tylko SEMI. Quote Link to post Share on other sites
Kuba_T1000 Posted September 7, 2011 Author Report Share Posted September 7, 2011 ...Kuba- co do układu, to on nie posiada trybu pojedynczego? Bo potrzebował bym taki do swojego mechanizmu, który ma tylko SEMI. Oczywiście, że posiada. Tzn. Tryb pojedyńczy jest zrealizowany jako auto, ale czas zamknięcia elektrozaworu to kilkadziesiąt sekund(powyżej pół minuty) więc efekt jest taki, że jest to semi :D Spowodowane to jest ograniczeniem układu NE555. Zmiana trybu pracy za pomocą zworki. Bez zworki jest semi, ze zworką auto. Te zawory FLY, to chyba kojarzę... w nazwie aukcji było "FLY nie Festo" :biggrin: Quote Link to post Share on other sites
Xyanek Posted September 7, 2011 Report Share Posted September 7, 2011 (edited) Nie jest przypadkiem tak, że po naciśnięciu spustu na "semi", układ puszcza impuls i muszę czekać ponad 30 sek żeby go ponownie nacisnąć? Czy po puszczeniu spustu następuje "restart" i kolejny raz mogę oddać strzał? Druga sprawa, w konwersjach strzelających seriami, jest możliwość swobodnego przełączania trybu serii- na pojedynczy bez użycia wkrętaka? Te zawory FLY, to chyba kojarzę... w nazwie aukcji było "FLY nie Festo" Dokładnie to te :wink: Ile by wynosiła cena jednego gotowego do użycia układu? Edited September 7, 2011 by Xyanek Quote Link to post Share on other sites
Kuba_T1000 Posted September 7, 2011 Author Report Share Posted September 7, 2011 Układ działa normalnie. Nie ma takiej sytuacji jak opisałeś. W semi można strzelać z ROFem zależnym od tego jak szybko naciskasz na spust. Tak, regulacja trybu SEMI/AUTO będzie jak w normalnym AEGu. Przełączasz selektror ognia i to przełącza mikrostyk w GB. Wkrętak jest potrzebny do zmiany czasu otwarcia zaworu - w sumie to się ustawia raz i gitara. Koszt samej płytki PCB bez elementów zależy od ilości zamówionych egz. i szybkości wykonania - wstępnie 10-15zł brutto. Wariant płytki zmontowanej i uruchomionej muszę podliczyć, jednak spodziewam się kwoty 40-50zł :zastanawia: Ktoś pytał na PW o napięcia, napiszę też tutaj: Układ działa na napięciach 5-15V, i może służyć do sterowania innymi małymi odbiornikami np. diodami LED, jako symulator alarmu samochodowego :) Quote Link to post Share on other sites
Xyanek Posted September 7, 2011 Report Share Posted September 7, 2011 Szkoda że tylko 5-15V, potrzebuję układ na ~50V :wink: Quote Link to post Share on other sites
Filq Posted September 8, 2011 Report Share Posted September 8, 2011 Jakiego reduktora uzywasz Kuba w testach? Jesli spawalniczego, to jego przepustowosc wynosi 20(dla co2) i 30 (dla powietrzla) l/min. Jaki jest sens zatem stosowania elektrozaworow o przepustowosci 500l/min skoro i tak dotrze do nich tylko 20-30l/min ?:D ... chyba, ze cos mi umknelo po drodze. Quote Link to post Share on other sites
Xyanek Posted September 8, 2011 Report Share Posted September 8, 2011 Racja- używałem wcześniej reduktora spawalniczego- trzeba było poczekać trochę czasu zanim się oddało kolejny strzał- ale to było coś ~4sek (dużo) więc dało się z nieść w trybie pojedynczym :wink: Quote Link to post Share on other sites
wegorz Posted September 8, 2011 Report Share Posted September 8, 2011 Szkoda że tylko 5-15V, potrzebuję układ na ~50V :wink: dołącz mosfeta tak, żeby układ nim sterował. Jakbym powiedział coś nie tak, poprawcie. Druga zarwana noc za mną ;/ Quote Link to post Share on other sites
Kuba_T1000 Posted September 8, 2011 Author Report Share Posted September 8, 2011 Jakiego reduktora uzywasz Kuba w testach? Jesli spawalniczego, to jego przepustowosc wynosi 20(dla co2) i 30 (dla powietrzla) l/min. Jaki jest sens zatem stosowania elektrozaworow o przepustowosci 500l/min skoro i tak dotrze do nich tylko 20-30l/min ?:D ... chyba, ze cos mi umknelo po drodze. Umknęło niewiele ;) Używam reduktora spawalniczego, ale to jest od tlenu, czy azotu czy czegoś innego i ma dużą przepustowość. Ostatnio kolega kupował reduktor i testowaliśmy zwykły do CO2 o tym mizernym przepływie, no więc silniej to się dmucha ustami. Natomiast kupiliśmy taki w niebieskiej ramce i on ma skalę na wyjściu w PSI/BARach + niebieską ramkę na ciśnieniomierzu. On jest też dobry. Z tym 50V będzie problem, potrzebny będzie układ stabilizacji i redukcji napięcia. Dodatkowo tranzystor trzeba szukać odpowiedniego tranzystora. Łatwiej cewkę zmienić ;) Z racji zmiany układu sterowania na nowszą wersję stare płytki są mi nie potrzebne - Mogę oddać za gratis jeśli ktoś sobie polutuje - mam chyba 4szt. Fotka niżej jak wygląda sama płytka i jak można sobie polutować bez SMD. Trochę przedobrzyłem z minimalizacją i nie wchodzi mi kondensator :angry: Quote Link to post Share on other sites
Xyanek Posted September 8, 2011 Report Share Posted September 8, 2011 (edited) Problem 50v można rozwiązać o ile się nie mylę- rezystor przed układem, i tranzystor na wyjściu, racja? A cewki nie mogę zmienić, ponieważ nie znajdę elektrozaworu o takich parametrach, jakie potrzebuje na 12 voltową :wink: Edited September 8, 2011 by Xyanek Quote Link to post Share on other sites
Kuba_T1000 Posted September 8, 2011 Author Report Share Posted September 8, 2011 Rezystor ogranicza prąd więc to niewiele pomoże, tranzystor na wyjściu już jest. Trzeba dać stabilizator + zmienić tranzystor na mocniejszy. I jeszcze jedno - moc. Jaką moc ma cewka ? Są problemy z tranzystorami w wybranej obudowie - max co znalazłem to 500mA prądu. Ewentualnie można dać Mosfeta :zastanawia: Zamówiłem płytki. Wyjdzie 13zł za płytkę. Będą za robocze 7dni. W weekend udostępnię pliki Eagla. Quote Link to post Share on other sites
Nath Posted September 9, 2011 Report Share Posted September 9, 2011 Kuba, planujesz zestawy typu drop-in? Quote Link to post Share on other sites
Kuba_T1000 Posted September 9, 2011 Author Report Share Posted September 9, 2011 Właściwie to tylko gotowe gearboxy drop-in. Jest za dużo elementów które trzeba uwzględnić aby zwykły user sobie sam to poskładał w domu. Chociaż oczywiście da się. Jedyne co mnie martwi i ogranicza to dostępność (tanich) szkieletów... Quote Link to post Share on other sites
Zambezi Posted September 9, 2011 Report Share Posted September 9, 2011 Kuba, gearboxy można pozyskać z odzysku. Najtańszy nowy to 100zł. Jeżeli całość konwersji zmieści się w 700-800zł to będzie dobrze. Quote Link to post Share on other sites
Kuba_T1000 Posted September 9, 2011 Author Report Share Posted September 9, 2011 (edited) ? Czyli skąd dokładnie ;) Nowych za 100 też nie widziałem (dostępnych). Używkę z bebechami za 100zł to już tak. Podana kwota 700-800 jest górną przeze mnie założoną :) Narazie mieszczę się w niej, ledwo ale jednak. Jak ktoś chce pliki Eagla to tutaj na dole jest link do pobrania: Płytka do sterowania elektrozaworem - Projekt Eagle Edited September 9, 2011 by Kuba_T1000 Quote Link to post Share on other sites
brzozer Posted September 9, 2011 Report Share Posted September 9, 2011 Czy sądzisz, że można by to wpakować do m249 ze stałą kolbą? Byłbym szczerze zainteresowany Quote Link to post Share on other sites
Kuba_T1000 Posted September 9, 2011 Author Report Share Posted September 9, 2011 Tam jest inny Gearbox itp itd. Wymaga to pewnych zmian. Jednak mam dobrą dla Ciebie wiadomość - pewien amerykanin przerabia moją konwersję do M249. Jest to kwestia zwymiarowania tłoka/dyszy. Ale teraz wiadomość zła - ja nie mam dostępu do tego typu GB, więc ewentualna przeróbka to odległa przyszłość :/ Quote Link to post Share on other sites
brzozer Posted September 9, 2011 Report Share Posted September 9, 2011 Hm... mam tłok i dyszę i w sumie wszystkie bebechy z v2 (przynajmniej tak sądzę na oko a v2 też znam, bo miałem i grzebałem), ale skoro twierdzisz, że potrzeba zmian, to zobaczymy co hamerykaniec wymyśli Quote Link to post Share on other sites
Sushi.50 Posted September 10, 2011 Report Share Posted September 10, 2011 Wszystkie części będą pasować, może być problem tylko z dyszą, która może mieć inną długość. A co do ograniczonego przepływu reduktora, to jedyną metodą na to jest dodatkowy zbiornik gazu już po redukcji. Jak ktoś podłącza np. Palmersa albo Begadi do gaziaka, a wiadomo że one też mają ograniczony przepływ, to rolę takiego zbiornika pełni magazynek. Teza potwierdzona empirycznie. Quote Link to post Share on other sites
Sihan Posted September 11, 2011 Report Share Posted September 11, 2011 (edited) Dlaczego problem z dyszą ? w GB M249 siedzą te same części do w M4 . Hmm a mam pytanie , przód GB z miejscem na cylinder musi zostać , ale czy nie można wywalić całego tyłu z koszykiem silnika i miejscem na prowadnicę sprężyny ? Dało by to dużo miejsca . I drugie pytanie , bo ja jestem totalnym laikiem , jest szansa żeby upchnąć butlę w dużym boxie ? gdyby popracować i nad nim i trochę zmniejszyć pojemnik z BB to wyjdzie trochę przestrzeni . Edited September 11, 2011 by Sihan Quote Link to post Share on other sites
brzozer Posted September 11, 2011 Report Share Posted September 11, 2011 @up nie sądzę z tą butlą, box mimo wszystko ma malutko miejsca w środku. Można by odciąć tył GB, tylko wtedy konieczne byłoby nawiercenie otworu dla drugiej śruby, bo GB trzyma się tylko na dwóch. Ale miejsca byłoby na wszystko, co sobie człowiek nie wymyśli :cool: Chyba zainteresuję się tym na poważnie, bo mój ojciec jest tokarzem :) Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.