Catch22 Posted January 1, 2008 Author Report Share Posted January 1, 2008 (edited) A to swoją drogą, pasy PT mają punkty mocowania dostosowane do szelek typu H więc rozłożenie punktówmocowania może gorzej działać z szelkami typu X. Chociaż zasadniczo ostatnią z 3 szlufek przelotowych na tych szelkach starałem się umieścić w takim miejscu żeby rozstawminimalny między dolnymi mocowaniami pasa wynosił 12-15cm a to jest mniej więcej tyle ile w minimalnym ułożeniu HSDL. Edited January 1, 2008 by Catch22 Link to post Share on other sites
Ohtar Posted January 1, 2008 Report Share Posted January 1, 2008 Bo mocowanie szelek do palsów chyba nie jest dobrym pomysłem? Link to post Share on other sites
Catch22 Posted January 1, 2008 Author Report Share Posted January 1, 2008 Jeśli improwizacja tego nie wymaga, to lepiej nie. Po pierwsze zabiera miejsce, po drugie wyciąga i obciąża taśmy systemu modułowego niepotrzebnie. Oczywiście można kombinować jeszcze inaczej i np przypiąć szelki do taśm mocujących kieszeni, albo zaimprowizować jakieś przejściówki pomiędzy modułami a szelkami - tak jak np. T-ringi. Link to post Share on other sites
lup Posted January 1, 2008 Report Share Posted January 1, 2008 O? I T-ring miałby przenosić ciężar takiego pasa? Zawsze wydawało mi się, ze T-ringi są do lżejszych rzeczy. Link to post Share on other sites
Catch22 Posted January 1, 2008 Author Report Share Posted January 1, 2008 1 linia to nie beltkit, więc nie przesadzajmy z obciążeniem - a rozmawiamy przecież o mniejszym modułowym pasie używanym jako 1 linia. Poza tym T ring nie jest jeden tylko są w przypadku szelek 4 - masa się rozkłada. Dużo zależy od tego jak taki T-ring jest wykonany, jakie ma usztywnienie. Podałem go jako przykład możliwego adaptera - zresztą są firmy np. Combatkit które wykorzystują to rozwiązanie po prostu do mocowania kompletnego beltkitu więc można śmiało przyjąć że T-ringi wystarczą, inną kwestią jest to na ile zużywają się wtedy taśmy PALS i ich szwy. http://combatkit.net/products.php?g=20&p=17 Link to post Share on other sites
Królik Posted January 2, 2008 Report Share Posted January 2, 2008 Ten uchwyt ewakuacyjny to chyba dla ozdoby, albo dlatego, że "trendy" jest... Link to post Share on other sites
Catch22 Posted January 2, 2008 Author Report Share Posted January 2, 2008 Nie wiem, w PLCE też się wyrywa a jest. Zrobili jak zrobili, czy im się myśleć chciało o inna sprawa. Link to post Share on other sites
gall_anonim Posted January 3, 2008 Report Share Posted January 3, 2008 Witam Jaki najlepiej kupić plecak patrolowy w kamuflażu wz.93? Najlepiej aby miał przegrodę na pęcherz camelbaka oraz jakieś taśmy przytrzymujące stuff w środku i system kompresji. Nie pogardzę również systemem szybkiego zdejmowania i dodatkową klamrą na wysokości klatki. Zamierzam w nim przenosić głównie puszki z żarciem, coś przeciw deszczowego. Przydało by się do niego podczepić od czasu do czasu śpiwór oraz karimatę. Pozdrawiam PS: ma on współpracować z pasoszelkami. Link to post Share on other sites
Szaszłyk Posted January 3, 2008 Report Share Posted January 3, 2008 W praktyce masz cztery plecaki: PS20 i PP25 Janysportu, Mokrą z MIWO-L i Wiznę z MIWO-P. O wszystkich już było więc poszukaj na forum i wyciągnij wnioski. Dodatkowo, istnieje już taki temat. Link to post Share on other sites
Equil Posted January 3, 2008 Report Share Posted January 3, 2008 A ja oszczędzę Ci czasu i odpowiem - PP25 albo nic 8) Tylko w polskim camo jest ciężej z cordury dostać, ale wystarczy chyba taki zamówić bezpośrednio u Janysta. Link to post Share on other sites
Kapral Posted January 7, 2008 Report Share Posted January 7, 2008 Jeśli improwizacja tego nie wymaga, to lepiej nie. Po pierwsze zabiera miejsce, po drugie wyciąga i obciąża taśmy systemu modułowego niepotrzebnie. Oczywiście można kombinować jeszcze inaczej i np przypiąć szelki do taśm mocujących kieszeni, albo zaimprowizować jakieś przejściówki pomiędzy modułami a szelkami - tak jak np. T-ringi. eee, niekoniecznie musi zabierać miejsce. Ja podpinałem ładownice do taśm, gdzie równocześnie zamontowane byly szelki. Kwestia wciśnięcia się z pzrejściówką. Poza tym, dobre firmy dobrze szyją. A w airsofcie tak sprzetu się nie eksploatuje jak normalnie, więc nic nie powinno się popruć(OK, ja jestem psuja, zryje wszystko od BHI do SO Techa, nawet SAPI i kevlar potrafie popsuć.). Poza tym, obciążenie nie musi być problemem, wystarczy do szelek dodać trochę elastycznego shock-cordu, u mnie rowiązanie zdało egzamin. Reasumując: taki T-Ring zajmuje na PALS tyle samo miejsca co bezpośrednie zamontowanie szelek, szok kord natomiast dobrze robi PALSom na obciążenie. Link to post Share on other sites
kthulhu Posted January 7, 2008 Report Share Posted January 7, 2008 (edited) A ja oszczędzę Ci czasu i odpowiem - PP25 albo nic 8) Tylko w polskim camo jest ciężej z cordury dostać, ale wystarczy chyba taki zamówić bezpośrednio u Janysta. Zamowic to sobie mozesz, z tego co wiem minimum do lutego Janyst nie bedzie szyl z Cordury w wz93. Co do montowania szelek do PALS'ow to tak jak napisal Kapral, najlepiej odrobine szok korda i nie zajmujesz PALS'a, a jednoczesnie bardzo milo nosi sie cale oporzadzenie (choc widzialem juz nawet metody z montowaniem zamiast shock zwyklego para corda, ale jakoze nie jest rozciagliwy to troszke gorzej dzialac bedzie na wytrzymalosc szwow) Edited January 7, 2008 by kthulhu Link to post Share on other sites
super Posted January 7, 2008 Report Share Posted January 7, 2008 Pytanie jaka waga ma być na takim pasie jeśli znaczna to szok kordy odpadają ..wtedy właśnie stosuję paracord Link to post Share on other sites
Wukasz Posted January 8, 2008 Report Share Posted January 8, 2008 Dlatego John Willis np. stosuje i jedno i drugie na raz. Krótki shock cord i dłuższy para cord, który działa jak ogranicznik. Link to post Share on other sites
raeone Posted January 8, 2008 Report Share Posted January 8, 2008 Hej ja mam pytanko czy pod IBA można dać normalny pas z podpiętymi panelami udowymi? I jak ulokować oporządzenie na pasie żeby nie podjeżdżał do góry podczas czołgania? Dorobić pasy stabilizacyjne na uda tak jak w uprzęży wspinaczkowej? Link to post Share on other sites
Catch22 Posted January 8, 2008 Author Report Share Posted January 8, 2008 Podczas czołgania do tyłu chyba? Oczywiście że można, tym bardziej że IBA jest dosyć krótką kamizelką, tyle że zamiast "normalnego pasa" - powiedzmy LC-3, lepiej dać dobry, sztywny duty belt z comfortpadem - stabilniej siedzi bo możesz ciaśniej zapiąć, a nadal wygodnie. Prawidłowo (wysoko) dopięty panel i kabura udowa skutecznie zapobiegną "podjeżdżaniu", pełniąc w praktyce tę samą rolę co "majtki" uprzęży. Ważną rzeczą jest również prawidłowy układ kieszeni na pasie, tak by nie kolidowały z kieszeniami kamizelki. Link to post Share on other sites
raeone Posted January 8, 2008 Report Share Posted January 8, 2008 Kieszenia na pasie zmodyfikowałem do niezbędnego minimum tylko płaski medpack osobisty, dodatkowe magazynki do broni krótkiej, zrzutowa na magazynkii nadupnik. Myślałem jeszcze o kompasówce ale to dopiero zastanawiam sie czy nie za dużo. Generalnie mam dużo na panelach udowych wiec mogę odciążyć trochę pas. A co do samego pasa, mam lc2 ale chcę dać comfortpada od wewnątrz. Wtedy jeszcze bym dodał ze dwa pouche na amunicję do głównej. Niestety wiem ze IBA słabo współpracuje z plecakiem. Czy ewentualnie RAID pack by podrasował? Tylko wtedy muszę camela ściągnąć. Link to post Share on other sites
super Posted January 8, 2008 Report Share Posted January 8, 2008 Iba +RAID + Lc3 + dużo na panelach udowych + kompasówka na pasie ??? weź no wrzuć jakąś fotkę bo ciężko mi to jakoś skumać i do czego to jest wersja wyposażenia ? jestes Medykiem w zespole CQB ? po co Ci plecak ? no chyba że to MOUT ..ale pokaż fotkę Link to post Share on other sites
raeone Posted January 9, 2008 Report Share Posted January 9, 2008 (edited) źle zrozumiałeś. Raid`a nie mam a pytanie było czy by się go dało do(sz)czepic i czy nie będzie to problematyczne. A co do zdjęć... to nie wątek o pokazywaniu zdjęć tylko o poradach, konsultacjach, i konfiguracji więc chyba dobrze trafiłem nie? Interesowała mnie możliwość dodania do tego plecaka i tyle. Zwłaszcza na długie wypady. Zdaję sobię sprawę z niewygody paneli udowych przy dłuższym marszu ale miałem do wyboru albo zapchać sobie dostęp do pouchów na pasie albo rozlokować to sensownie i mieć więcej swobody w dostępie do ekwipunku. zdjęcia się pewnie pojawią aczkolwiek nie w tym temacie i nie dla takiej zachcianki... Tyle Edited January 9, 2008 by raeone Link to post Share on other sites
Kapral Posted January 9, 2008 Report Share Posted January 9, 2008 Podczas czołgania do tyłu chyba? Oczywiście że można, tym bardziej że IBA jest dosyć krótką kamizelką, tyle że zamiast "normalnego pasa" - powiedzmy LC-3, lepiej dać dobry, sztywny duty belt z comfortpadem - stabilniej siedzi bo możesz ciaśniej zapiąć, a nadal wygodnie. Prawidłowo (wysoko) dopięty panel i kabura udowa skutecznie zapobiegną "podjeżdżaniu", pełniąc w praktyce tę samą rolę co "majtki" uprzęży. Ważną rzeczą jest również prawidłowy układ kieszeni na pasie, tak by nie kolidowały z kieszeniami kamizelki. IBA jest krótka, ale z tyłu, żeby żołnierze amerykanscy widzieli swoje tyłki i po tym poznawali kto jest kto. Niestety z przodu już taka króka nie jest. Nosiłem pod IBA pasy LC3, SO Tech, Eagle Duty belt, Pas z FLC i zwykłe riggers oraz rescue belty. Stwierdzam jednoznacznie, że PAS LC3 nadaje się do noszenia kabury i Leg panela, ale ładownice bedzie ciężko podczepić. Pasy typu Duty są za sztywne(chyba, ze mamy comfortpada), podczas długich wypadów stają się niewygodne, ocierają się o miednice itp(chyba że ja jestem jakiś quasimodo), Pasy typu So Techa są za grube i za szerokie. fas FLC nadaje sie idealnie. Jest miękki, wąski i ma taśmy PALS. Jednak podczepianie do niego łądownic(nosiłem pistoletowe i na granaty) może kolidować z dołem kamizelki, której pzrednia część jest po prostu o wiele dłuższa, niż tylnia. Obecnie radze do IBA tylko pasy z taśmamy PALS, jakieś miękkie i wąskie(TT, BHI oraz te od FLC najlepiej. Jak mamy chest riga, krótszego plate carriera, to grubsze pasy typu SO tech sprawdzają się genialnie. Link to post Share on other sites
super Posted January 9, 2008 Report Share Posted January 9, 2008 (edited) to nie moja zachcianka raeone..żeby oglądać Twoją fotkę ...ale wypisane przedmioty kolidują ze sobą i to mnie zainteresowało a panelu udowe o nie są za dobre do marszów ...no oczywiście zależy jaki kto marsze robi ;-) Edited January 9, 2008 by super Link to post Share on other sites
raeone Posted January 10, 2008 Report Share Posted January 10, 2008 Raid koliduje. Dlatego pytałem. Natomiast ten sprzęt na pasie poza pasami od paneli jest rozlokowany z tylu. Myślę nad wymianą pasa na Rescue belt miękki z miwo i do tego comford pad`em. Głównie dla zredukowania szerokości i żeby podpiąć to oporządzenie z pasa na niższym poziomie. Tylko wtedy bedę musiał troszkę przerobić te kieszenie transportowe(mocowanie) żeby wszystko pięknie grało. W wolnym czasie podeślę zdjęcia;) Link to post Share on other sites
super Posted January 10, 2008 Report Share Posted January 10, 2008 ale miękki pas nie utrzyma Ci dobrze tylu ładownic ...to juz coś ale PT 2 czy jakiś inny pas modułowy weź Link to post Share on other sites
Catch22 Posted January 10, 2008 Author Report Share Posted January 10, 2008 Jak już to weź sztywny a nie miękki PSE, on po to powstał właśnie żeby pełnić na raz rolę rescue i duty belta. - w tym momencie w spodnie wchodzi zwykły płaski rigger z płaską klamrą. Comfort pad to dobry pomysł. Link to post Share on other sites
raeone Posted January 10, 2008 Report Share Posted January 10, 2008 Catch myślałem o twardym ale musiałbym wpaść do was i wymacać. Ewentualnie poszukać na Zdolnym Śląsku może ktoś ma w użyciu. nie chce za twardego. Link to post Share on other sites
Recommended Posts