Across321 Posted August 29, 2016 Report Share Posted August 29, 2016 Cześć, już drugi raz postanowiłem zrobić replikę na bazie mb-01. Wiem dokładnie bebechy włożyć i jak to sensownie poskładać. Jedyne co mi przeszkadza w tej replice to jej gabaryty. Mam jednak pomysł, żeby skrócić lufę. Otóż mam dostęp do tokarki, frezarki i majsterkowanie nie jest mi obce. W replice siedzi lufa 500mm. Ja jednak chciał bym wsadzić promyka 420mm i do tej długości dociąć lufę zewnętrzną, a następnie splanować ją na tokarce. Tu pojawiają się moje pytanie: - jaką średnicę i skok ma gwint zakończenia lufy ew. czy jest gwintownik w takim rozmiarze? Następną kwestią jest dobranie objętości cylindra do objętości lufy. W aeg z tego co kiedyś czytałem to optymalną proporcją było od 2 do 2,5. Jakie macie opinie w tej kwestii? Zmniejszenie objętości mogę wykonać w dwojaki sposób, albo dać naddatek sorbopadów, albo wydłużyć rowek cylindra na frezarce. Sądzę, że druga opcja jest lepsza, z racji iż tłok na końcu swojego ruchu ma największą prędkość. Co o tym wszystkim myślicie? Czy coś pominąłem? Pozdro Kocur :icon_biggrin: Czy ktoś ma zdanie w tym temacie, albo próbował czegoś podobnego? Quote Link to post Share on other sites
Mendi Posted September 1, 2016 Report Share Posted September 1, 2016 Kiedyś miałem w łapkach elżunię z promykiem 430mm na pokładzie, nie miała zmniejszanej objętości cylindra i strzelała ok. Z tym że właściciel poszedł na łatwiznę - przyciął lufę zewnętrzną i zrobił zaślepkę na wcisk, bez gwintów. Zamontowałem w niej sdik mankrafta i hula to do dziś. Wbrew pozorom, to wiosło jest spore, kiedyś zrobiłem nawet fotkę porównawczą pełnoprawnego L96 z SWD: Jak dla mnie skrócenie repliki o całe tłuste 8cm niewiele da... no chyba że masz metr-pięć w kapeluszu i teraz szurasz lufą po ziemi, to wtedy nawet te 8cm będzie dobre. Jeśli zostajesz przy napędzie sprężynowym, to zrób podwójny sorbopad, wystarczy. Quote Link to post Share on other sites
Across321 Posted September 1, 2016 Report Share Posted September 1, 2016 Super, dzięki za odpowiedź! :D Pozdro Kocur Quote Link to post Share on other sites
domiss992 Posted September 23, 2016 Report Share Posted September 23, 2016 Możecie coś podpowiedzieć jeżeli chodzi o regulację komory PDI L96, a mianowicie chodzi mi o te małe śrubki... ostatnio próbowałem sobie wyregulować i zniszczyłem głowicę cylindra :/ chodzi mi o to która śrubka odpowiada za lewo-prawo, a która za góra dół (lewa czy prawa), a może żeby obie były na jednym poziom... nie wiem, przydały by mi się jakieś wskazówki, bo nie chcę znowu zawalić. Z góry dziękuję :) Quote Link to post Share on other sites
mikadorus Posted September 23, 2016 Report Share Posted September 23, 2016 (edited) Zrób tdc. Musisz używać obydwu śrub w pdi...Co to TDC? - szukaj w tym temacie. Edited September 23, 2016 by mikadorus Quote Link to post Share on other sites
V4RCH1AK Posted September 24, 2016 Report Share Posted September 24, 2016 (edited) Hej, mój kolega który nie ma tutaj konta ostatnio kupił sobie l96 od Wella, i na strzelance nie trafił z niej nikogo, potem dowiedział się że tunning kosztuje 2 tysiące. Ostatnio zauważyłem na gunfuhrerze taki tuning kit, dający 550 fps: http://gunfire.pl/product-pol-1152199893-Zestaw-tuningowy-do-replik-typu-L96-MB01-MB04-MB05-MB08-.html czy wstawienie go wystarczy na początek? I dlaczego wszyscy mówią że tuning tyle kosztuje? Wiem że trzeba doliczyć preckę i metalową komorę hop-up ale będzie to kosztować max 1000 zł. Co jeszcze się wymienia? Edited September 24, 2016 by V4RCH1AK Quote Link to post Share on other sites
samael16 Posted September 24, 2016 Report Share Posted September 24, 2016 Przeczytaj pierwszą stronę. Quote Link to post Share on other sites
czerwieNN Posted October 8, 2016 Report Share Posted October 8, 2016 Witam serdecznie. Panowie mam taki problem, zamówiłem części od bart_a (tłok, głowice, prowadnice, ... ). Do prowadnicy od bart_a pasuja springi ze srednica wew. 9mm, więc polecił mi Guardera M160. No i teraz wlasnie pojawia sie ten problem, a mianowicie troche trzeba sie nasiłować żeby przeładować ta replike, nawet troche bardzo.. Czy to normalne? Czy wczesniej powinienem jakoś zmodyfikować springa? Z góry dziękuje za odpowiedź ;) Quote Link to post Share on other sites
mikadorus Posted October 8, 2016 Report Share Posted October 8, 2016 Ważna jest technika. Dłoń obrócona kciukiem w stronę repliki (są tacy co lądują odwrotnie i jest to karkołomne). Naciagasz szybko i zdecydowanie. Nie silujesz się dłużej niż sekundę-dwie sek. Jak technika dobra to jeśli nic nie trze to po prostu musisz się przyzwyczaić. Nowy spring zawsze jest trudniej naciągnąć niż używkę - po jakimś czasie lekko się to ubija. Quote Link to post Share on other sites
czerwieNN Posted October 8, 2016 Report Share Posted October 8, 2016 No dobrze, dziękuje ;) Czyli pewnie spręzyna musi sie wyrobic ;) Quote Link to post Share on other sites
Mendi Posted October 8, 2016 Report Share Posted October 8, 2016 No dobrze, dziękuje :icon_wink: Czyli pewnie spręzyna musi sie wyrobic :icon_wink: I twoja łapka też musi. Tak jak Mikadorus pisze - to kwestia techniki i wprawy. W SWD, choć jest trudniej, a ja jestem przeciętnej postury, to bez problemów czeskie m200 naciągam. Quote Link to post Share on other sites
beneq1994 Posted October 15, 2016 Report Share Posted October 15, 2016 Szybkie pytanie, czy tlok z vsr pasuje do wella ? Quote Link to post Share on other sites
mikadorus Posted October 15, 2016 Report Share Posted October 15, 2016 Nie. Quote Link to post Share on other sites
wikol213 Posted October 18, 2016 Report Share Posted October 18, 2016 Witam , mam problem , kupiłem używke mb-01 z zestawem srebrnym pps na 550fps. Po rozebraniu cylindra zobaczyłem że jest cały porysowany w środku więc wziąłem paste i ścierke na trzpień i troche go spolerowałem. Po złożeniu czasem nie zaskakuje sear o tłok (nic nie jest wytarte i zużyte) . Koleszka powiedział mi że sprężyna podnosi mi tłok i sear nie da rady go zaczepić , jak myślicie to napewno wina tej polerki czy może coś źle zrobiłem ... Po paru próbach złożenia : 1. Spust zaskakuje pięknie gdy cały mechanizm jest poza łożem 2. Po wsadzeniu w łoże (nawet nie przykreceniu śrub) tłok nie zaskakuje o sear . Powodem najwidoczniej jest to ze lufa była owinieta taśma maskujaca jednak po zdjęciu jej problem nie ustępuje. Skończyło się na tym ze po zamontowaniu stockowego zespołu spustowego wszystko działa . Widocznie w tym znalowym sear tłoka chodzi dość ciężko. Quote Link to post Share on other sites
Thaiboxer1988 Posted October 19, 2016 Report Share Posted October 19, 2016 to przełóż sear ze stockowego do tego znalowego :icon_biggrin: Quote Link to post Share on other sites
wikol213 Posted October 19, 2016 Report Share Posted October 19, 2016 Znalowy działa teraz , po rozebraniu przypilowaniu obudowy i nasmarowaniu chodzi jakoś , dużo zabawy gwarantuje ta replika :D Quote Link to post Share on other sites
beneq1994 Posted October 22, 2016 Report Share Posted October 22, 2016 (edited) Cześć i czołem ! Jestem w trakcie robienia kursu na obrabiarki cnc i wpadł mi pomysł, żeby spróbować zrobić tłok do warriora. Ma ktoś gdzieś schemat tłoka laylaxa ? A może PDI będzie lepszy ? Różnią sie sporo w budowie. Schemat z pierwszej strony już dawno wygasł. Jak myślicie, duralluminium pa6 czy aluminium lotnicze pa 7 ? Jeżeli ktoś posiada te tłoki to mógłby przynajmniej podać ich wagę ? edit. Ostatnio na redwolfairsoft pojawiła sie przecena luf PDI na 600zl. Będzie pasować do warriora ? http://www.redwolfairsoft.com/redwolf/airsoft/Accessories_Precision_Barrels_AEG_AEP_PDI_01_6_01mm_Precision_Inner_Barrel_595mm_for_Marui_AK.htm Dzięki i pozdrawiam ! Benek Edited October 22, 2016 by beneq1994 Quote Link to post Share on other sites
PATROOL1996 Posted November 6, 2016 Report Share Posted November 6, 2016 Panowie pomocy bo mnie powoli **** szczela. MB08 FULL tuning na M190 wszystko co w podpowiedziach robiłem :D Działało zajebiście przez rok a dzisiaj kulki raz lecą prosto w cel na 60 metrów a raz skręcają( kulki 43g. - ponad 600fps). Dodaje że serwisuje ją na bieżąco, czyszczę przed i po jebance, gumka wymieniona 2 tygodnie temu. Jakieś porady ? na co zwrócić uwagę? Jestem już powoli za tym żeby kupić m4 z kwa !!!! zróbcie coś żebym tego nie zrobił :D Z góry dzięki !!! Quote Link to post Share on other sites
mikadorus Posted November 6, 2016 Report Share Posted November 6, 2016 1. Sprawdzałeś jak to,to strzela na innym dystanserze (ja wkładałem docięte z wkładów do chińskiego długopisu za 15gr). 2. Jakie kule 3. Nie za "duży" spring? Do tej kolubryny to ja zawsze max m170 wsadzałem, bo zasięg skuteczny był na tym zdecydowanie najlepszy.... no chyba, że masz części aspro... 4. Jaka lufa i guma? Czy lufę czyściłeś benzyną? Co jakiś czas wypada porządnie ją przeczyścić, zwłaszcza tam gdzie jest guma HU - syf z kulek przeważnie zbiera się na początku lufy. Quote Link to post Share on other sites
PATROOL1996 Posted November 6, 2016 Report Share Posted November 6, 2016 Kulki MADBULL 0.43 szare polecam zajebiste zero zacięć lecą jak po sznurku lece na M190 już od roku i nic się nie działo Lufe czyszcze przed każdą strzelanką i po a rozbieram karabin co sobotę czyszczę i smaruje - benzyną nie próbowałem (z zapalniczek wystarczy ? Quote Link to post Share on other sites
thewojtz Posted November 6, 2016 Report Share Posted November 6, 2016 m190?? rany ja na m170 guardera miałem 660fps na nieszczelnym HU... (części barta) Quote Link to post Share on other sites
mikadorus Posted November 6, 2016 Report Share Posted November 6, 2016 (edited) m190?? rany ja na m170 guardera miałem 660fps na nieszczelnym HU... (części barta) No właśnie temu się dziwię :icon_smile:. Chociaż na cześciach aspro uzyskuje się dużo niższe wyniki niż na częściach barta... może wtedy da radę z tego strzelać. Mam nadzieję, że jak już to spring guardera a nie od airsoftpro.... bo wtedy to już totalna "miazga". Benzyna ekstraktycjna lub zwykła. Chociaż te do zapalniczek pewnie też dadzą rade, ale część posiada swoje domieszki i ulepszacze. Edited November 6, 2016 by mikadorus Quote Link to post Share on other sites
DominicLee Posted November 22, 2016 Report Share Posted November 22, 2016 (edited) Witam! Czy mógłby ktoś zmierzyć dla mnie szerokość body od strony kolby bez tzw. "poduszeczki" (w poziomie) oraz szerokość body z przodu (w poziomie)? Najlepiej wersji L96 MB-08. Ogółem przymierzam się do rozpoczęcia przygody z ASG w profesji snajperskiej, biorąc pod uwagę to, że jestem świadom funkcjonalności tanich "karabinów snajperskich" postanowiłem, iż skoro taką drogę obrałem trzeba zacząć jak najlepiej. Całe body wykonam samodzielnie z nadającego się do tego drewna (jeżeli macie jakieś propozycje śmiało!), następnie zacznę zbierać komponenty "tuningowe" wymienione w pierwszym poście, a dokładniej wersji "PRO", aczkolwiek do tego potrzebuję kilku niezbędnych wymiarów, jeżeli ktoś byłby na tyle cierpliwy prosiłbym o dodatkowe pomiary takie jak: -szerokość zespołu spustowego, -średnicę lufy zewnętrznej, -szerokość oraz długość komory zamkowej (tam gdzie wchodzi magazynek), -średnica oraz wysokość łoża lufy zewnętrznej. Jestem świadom, iż taka replika będzie posiadała dużą moc za którą to ja będę odpowiadał, ale nie zamierzam wybierać się z nią na pierwsze spotkania. Pierwszą rzeczą jaką zrobię po ukończeniu repliki będzie kilka miesięcy treningu aby przyzwyczaić się do jej mocy, określania odpowiedniego dystansu do strzały tak aby nie zranić żadnego gracza. To chyba na tyle z góry dziękuje! Pozdrawiam. Edited November 22, 2016 by DominicLee Quote Link to post Share on other sites
mareq Posted November 23, 2016 Report Share Posted November 23, 2016 Łoże drewniane? Toż to oryginał ma kompozytowe. Quote Link to post Share on other sites
Mendi Posted November 23, 2016 Report Share Posted November 23, 2016 Łoże drewniane? Toż to oryginał ma kompozytowe. Ale to będzie custom, może mieć łoże nawet z marchewki. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.