arthem Posted February 1, 2016 Report Share Posted February 1, 2016 Panowie, dumam nad wzmocnieniem GB Specny B03. Obecnie siedzi SP130, docelowo planuje włożyć SP150, jednak zanim zacznę dalej modyfikować bebechy, chcę wzmocnić szkielet. Opcje są trzy - nowy szkielet CNC, blachy wzmacniające dokręcane do szkieletu GB lub mBlock. Wiadomo, CNC najlepsze ale to spory koszt i traktuje to wyjście jako zapasowe. Co w przypadku mBlock i blach, co lepiej się sprawdza, co pasuje do Specny, czy mieliście z tym styczność? Quote Link to post Share on other sites
EndeBeats Posted February 1, 2016 Report Share Posted February 1, 2016 Kup używane CNC, najwytrzymalsze i wcale nie powinieneś stracić systemu szybkiej wymiany sprężyny. Quote Link to post Share on other sites
wiciok Posted February 1, 2016 Report Share Posted February 1, 2016 ludziska bo ześwirowałem na stock zębatkach w SA tłok ma mieć 14 czy 15 zębów ? Jeden pies. Ważne tylko, żeby dobrze się zazębiało, aczkolwiek mniej problematyczne pod tym względem są tłoki 14-zębowe. Quote Link to post Share on other sites
mareq Posted February 1, 2016 Report Share Posted February 1, 2016 Czyli po prostu 14-tka to jest 15-tka bez pierwszego zęba? Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted February 1, 2016 Report Share Posted February 1, 2016 Bez drugiego. Quote Link to post Share on other sites
bigi303 Posted February 10, 2016 Report Share Posted February 10, 2016 Jak wstawię do mojej sa a01 lufkę o 15 cm dłuższą to muszę zmienić typ cylindra? Jeśli tak to na jaki? Quote Link to post Share on other sites
Majkhel Posted February 10, 2016 Report Share Posted February 10, 2016 http://forum.wmasg.pl/topic/65864-cylinder-typ-ma-znaczenie-patrz-pierwszy-post/ Quote Link to post Share on other sites
Garoo Posted February 16, 2016 Report Share Posted February 16, 2016 Cześć wszystkim, dzisiaj podczas zwalniania Bolt catcha wpadła mi taka nakrętka, od czego ona może być? Po drugie, Wam też się na boki lekko komora giba? Quote Link to post Share on other sites
mothzart Posted February 17, 2016 Report Share Posted February 17, 2016 (edited) Witam, Mam pytanie: Posiadam: Specna Arms - SA-B07 (M16A4) - Li-Po Redox 2400mah - Gumka HU GG (zielona) - Lufe precyzyjna - Guarder 510mm - Komora Prowin To dawało 431fps - ciut mało a ja chciałem zrobić parasnajperkę (+/-470-490 FPS), albo chociaż mieć te 450-460, żeby się łapać na auto ale już jako parasnajper. tak więc zakupiłem SP140, w nadziei na osiągi, ale, zapomniałem jednak o tym, że ta Specna ma słaby silniczek i po naciśnięciu spustu tylko o włos się się dysza cofa, lekkie cyknięcie i to wsio. I teraz pytanie - czy sama wymiana silnika wystarczy czy coś jeszcze?(jeśli tak to jaki?) A może to SP140 to po prostu za wysoko celowałem? ---------------UPDATE!!!---------------- NAŁADOWAŁEM LIPO NA MAXA I JAK SIĘ OKAZUJE WSZYTKO ŚMIGA, NAWET ROF JEST NIEZŁY. W międzyczasie poruszałem lekko zębatkami w GB śrubokrętem. W związku z tym pytanie - co się działo? Jakaś drobna zacinka w GB? Czy to wytrzyma - czy j..nie mi GB po pierwszej strzelance? Czy silnik wytrzyma? Czy jak tylko maxymalna moc LIPO spadnie (a to się dzieje szybko - wiem) przestanie działać? (jeżeli tak to czy wystarczy mocniejszy aku? jaki? większe wyładowanie? 11,1V?) Sorki ża lawinę pytań, ale lekko się podjarałem, zaraz schronuje i podam ile FPS - troche to zajmie bo używam "chrono-tuby" ( http://forum.wmasg.pl/topic/158515-chrono-tuba-czyli-proste-chrono-za-15-20zl-ktore-na-prawde-dziala/ ) ...PÓKI CO NIE ZAMIERZAM REPKI MĘCZYĆ - chcę mieć pewność, że nie rozpier...e mojego ukochanego strzeladełka ;) Edited February 17, 2016 by mothzart Quote Link to post Share on other sites
Emcet Posted February 17, 2016 Report Share Posted February 17, 2016 Zmień silnik. Stock to ferryt, szybko się zmęczy. Silniki Tornado są fajne. U mnie na sp130 i lipo 2s, F1 wykręcał 25rps. Btw, na sp140 jest możliwość, że zyskasz dość grubo ponad 500fps. Dodano przez Tapatalk. Post zatwierdzony przez Europejską Komisję do Zatwierdzania Postów - podwydział Wojskowości i Ogrodnictwa Quote Link to post Share on other sites
mothzart Posted February 17, 2016 Report Share Posted February 17, 2016 (edited) 497-500 FPS ...dobra, repka idzie na półkę a was BARDZO ŁADNIE proszę/błagam co zrobić aby to wszystko się nie rozje..ało!?!? Bo z deczka mnie ten wynik wystraszył (z jednej strony super, ale trochę się boję, spodziewałem się 475 - silnik to akurat, trudno jak padnie to najwyżej będę miał jedną strzelankę z głowy, a wymienie już trupa na nowybo silniczki są drogie - chyba, że jakaś gotówka mi wpadnie konkret ;) ). Bardziej się boję o: - !!!GB!!! (czy ktoś wyciągnął tyle na SA-B07 i to wszystko przeżyło?) - AKU - czy po parudziesięciu strzałach moje LIPO nie padnie(w sensie nie "dźwignie")? Bo teraz jest naładowane na maxa, ale po 3/4 maga będzie już znacznie mniej A i V. A domyślnie przecież GB jest zaprojektowany na 9,6 a nie 7,4V (chociaż przyznam, że Voltów i Amperów nie kumam do końca i mogę się mylić tutaj) - MOSFET (i tak się przymierzałem) - w związku z przesiadką na semi, będę sporo machał paluchem = iskierki = przepalenie = [trochę noobowe pytanie, ale czy mosfet - bo nie wiem o nich za wiele - daje mi szybszą reakcję na nacisk spustu]? Na co jeszcze ew. uważać? Sorki za takie ogólne pytanie jak na ponad 2 lata w ASG, ale nigdy nie miałem do czynienia z taką mocą. Z góry dzięki mothzart Edited February 17, 2016 by mothzart Quote Link to post Share on other sites
Emcet Posted February 17, 2016 Report Share Posted February 17, 2016 Liczy się moc prądu, a nie sam woltaż. Spust z mosfetem, mechanicznie zaskakuje w tym samym punkcie, ale kiedy zaskoczy, to sam impuls elektryczny dociera szybciej, więc cykl gearboxa trwa nieco krócej. Co do wytrzymałości to u mnie chodziło z sp130 + sorbo bezproblemowo i chodziłoby dalej gdym nie postanowi dopakować tego jeszcze trochę. Quote Link to post Share on other sites
wiciok Posted February 17, 2016 Report Share Posted February 17, 2016 ale kiedy zaskoczy, to sam impuls elektryczny dociera szybciej, więc cykl gearboxa trwa nieco krócej. Quote Link to post Share on other sites
Emcet Posted February 18, 2016 Report Share Posted February 18, 2016 Nie rozumiem co w tym dziwnego? Po montażu układu, reakcja na spust podniesie się z racji zmniejszenia oporu na obwodzie, przez skrócenie jego długości (kable bezpośrednio do silnika). Ominięcie kostki stykowej też robi robotę, bo normalnie pełną przepustowość prądu osiąga się dopiero po pełnym ściągnięciu spustu, z mośkiem wystarczy tylko muśnięcie blaszek, informacja leci do elektroniki, a ta przesyła natychmiastowo prąd z pełną mocą do silnika, co pozwala szybciej rozpędzić silnik i skrócić czas cyklu. Reakcji na spust i rofa nie poprawiają przecież krasnoludki :) Quote Link to post Share on other sites
wiciok Posted February 18, 2016 Report Share Posted February 18, 2016 No teraz piszesz dobrze, a nie że "impuls elektryczny dociera szybciej", jakby tranzystor miał w jakiś magiczny sposób przyspieszać elektrony :icon_wink: Quote Link to post Share on other sites
Majkhel Posted February 18, 2016 Report Share Posted February 18, 2016 @mothzart - lipo pojemności 2400 powinno Ci wystarczyć. Zamontuj natomiast sorbo. I póki tego nie zrobisz, niech Ci przypadkiem nie przyjdzie do głowy wymieniać głowicy tłoka na aluminiową! Quote Link to post Share on other sites
arthem Posted February 18, 2016 Report Share Posted February 18, 2016 Dla potomnych. Specna B03 ze springiem SP160 Guardera nie wytrzymuje, tzn GB pęka jak andruty w szkolnym plecaku ;). Póki co całość trzyma się jeszcze na blachach wzmocnione mblokiem od przodu, ale pora zamawiać obudowę CNC ;). Quote Link to post Share on other sites
Majkhel Posted February 18, 2016 Report Share Posted February 18, 2016 Ja znam w sumie 3 przypadki pękniętych GB w specnie po użyciu guarderowych 140-stek w połączeniu z aluminiowymi głowicami bez sorbo. Z tej trójki, rekordzista wytrzymał w tej konfiguracji 3 strzelanki. Wszystkie 3 miały wcześniej minimum 2 lata użytkowania w stockowej konfiguracji gerabox'ów. Quote Link to post Share on other sites
mothzart Posted February 18, 2016 Report Share Posted February 18, 2016 (edited) Na wstępie dzięki za info dla wszystkich :) Po przespanej nocy i przemyśleniu na spokojnie podejrzewam, że na początku musiałem coś źle z silnikiem zainstalować - coś tam haczyło lub podobne i dlatego na początku nie ruszał (może jakimś cudem - BARDZO WĄTPIE!) podłączyłem odwrotnie silniczkek ...ale nevermind. ROF jest normalny więc wiem, że replika nie ciągnie resztką sił tej SP140. 1. Troszkę mnie uspokoiło info o LIPO - dzięki :) (dla pewności podam dokładnie z naklejki jak leci: 7,4V; 2400 mAh; Stały prąd rozładowania: 48 A (20C); max. prąd ładowania: 1C (2,4A) PODSUMOWANE: 7,4V / 20C) ...z resztą doładowywałem to LIPO z 10-15 min, więc ono i tak było prawie na maxa. 2.Co do aluminiowych tłoków, sorbo (przed sekundą się dowiedziałem w ogóle co to sorbo :P) itd. to nie ruszam, gdyż ogólnie w GB nie chcę nic zmieniać bo gwarancja - żałuje tylko, że nie mogę wymienić uszczelki tłoka bo to zmiana bezinwazyjna a w mojej CM.028 zmieniła "wiertarkę" na "ładne pykanie" po zmianie spręzyny na M120, zmniejszając siłę uderzenia głowicy o tłok i jeszcze w prezencie dając parę fps. Czy stockowo specna ma bardzo zj...ną tą uszczelkę? W cymce różnica była prawie 1mm (!), ale ona miała swój przebieg. 3)Jedyne nad czym teraz myśle to właśnie MOSFET bo dużo SEMI. No i właśnie... mimo, iż moja wiedza dot. ASG się wzbogaciła ciut od pierwszej repliki to kwestie MOSFET'ów jakoś zawszę omijałem i takie mam oto (pod)pytania: a) czy taki pokosztowiec spełni swoje zadanie: http://gunfire.pl/product-pol-1152201418-Uklad-Mikro-Mosfet-JeffTron.html (w opisie nawet jest, że do sprężynki M140, a mi zależy na cenie bo replika dawno przekroczyła budżet, a co do mosfetu to wystarczy mi tylko zmniejszenie ryzyka przepalenia styków bo to pierwsze padło w moim PJ - Mk 12 SPR Short [w krótkie to więc i tak nazywam to "emczwórką"], resztę mosfetowych bajerów mogę pominąć) b) czy do jego instalacji jest konieczne rozkręcanie GB, bo znalazłem takie oto schematy: http://wru.org.pl/ramki/asg/pliki_warsztat/mosfet/stock%20schemat.png - PRZED http://wru.org.pl/ramki/asg/pliki_warsztat/mosfet/mosfet%20schemat.png - PO (czy koleś, coś z kolorkami nie pomieszał przypadkiem na drugim?) jest jeszcze taki schemacik, z którego wynikałoby, że nie trzeba rozkręcać (nawet na schemacie narysowany jest gdzieś poza GB): http://shuravie.narod.ru/MOSFET/4.jpg ...ale dziś nie mój dzień i trochę mi lasują mózg te schematy a łatwo o głupi błąd i popalenie czego się da, więc jakby ktoś miał "MOSFET installation for dummies" z obrazkami i podpunktami które mnie za rączkę przeprowadzą to by bardzo dziękował. ---OT/START: W nagrodę mogę zdradzić jak składać GB V3 bez bluzgów - wystarczy odrobina SŁABEGO, TANIEGO Super Glue w 3 miejscach(po odtłuszczeniu): {1}a-reversalna spręzynka+a-reversal+TAK ZOSTAJE {2}a-reversal+obudowa+"ODŁAMANIE/ODKLEJENIE" po złożeniu a-reversala+"ODŁAMIANIE/ODKLEJENIE" sprężynki {3}sprężynka od spustu+spust+TAK ZOSTAJE ...i nic nie wyskakuje przy składaniu - składa się na relaksie :D Nagroda pocieszenia: zaj...ty mini-serial (8 odc.) - Generation Kill :D ---OT/END 4) Jaką sprężynkę w takiej konfiguracji dać co by było +/- 450fps? Bo choć 500FPS to była dosłownie moja WYMARZONA liczba , ani za dużo, ani za mało na snipe jak dla mnie (choć w życiu nie wierzyłem, że tyle wyciągnę)( Najlepiej 455-460 - wiem, trochę cwaniakuję - "w serwisie dawał 448 - dajcie klasę AUTO" :P ...ale ja i tak raczej z SEMI korzystam a AUTO to jak się robi gorąco, "osłonowo" przy dużej odległości, ew. przy ewidentnej terminatorce - a że strzelam grafitowymi kulkami (prawie czarne) to taki cymbał jak obrywa po łbie 4 kulki z zaskoku to zawsze wreszcie tą łapę podnosi - na ostatniej strzelance 3 razy tak musiałem :/ 5) To będzie proste - za 1 punkcik - przy większej mocy (430 -> 500) HU do góry czy na dół? (obstawiam, że na dół) 6) [PYTANIE BONUSOWE - Z CIEKAWOŚCI TYLKO, TAKA ANKIETA BARDZIEJ :P] Czy ktoś z was wydłubał już górną część atrapy zatrzasku zamka razem z blaszką co by zainstalować trochę piankowej obudowy i cieszyć się cichutkim GB - metoda sprawdzona i działa jak marzenie w SPR ...tylko rozkręcanie repliki na tył i przód z lekka męczące bo GB "spasiony" i się wciska cięzko :/ z góry dzieki za poświęcony mi czas i obiecuje, że do czasu instalacji MOSFETU pewnie pytań nie będzie mothzart Edited February 18, 2016 by mothzart Quote Link to post Share on other sites
Emcet Posted February 18, 2016 Report Share Posted February 18, 2016 2. Uszczelka ma być mniejsza, a nie wchodzić na styk. Pod ciśnieniem i tak się rozłazi, więc po to ten luz. 3. Taki mosfet powinien starczyć. Na pewno na odpowiednio złożonym i przesmarowanym gearboxie da radę, na chińskim misz-masz mogą być większe opory i dać po tyłku mośkowi. Do montażu w V2 trzeba koniecznie otworzyć gearbox, bo kostka zamknięta jest wewnątrz, a tam wymagana jest całą zabawa z lutownicą. W V3 da się to zrobić z wierzchu. 4. SP130 bez borka, powinno tyle generować, ewentualnie nieco więcej. Są ludki co osiągają 450fps na sp120, ale to już rodzynki serwisu, na stocku raczej wyjdzie coś pomiędzy 420-440. 5. Da faq? 6. Ja nie i nie zamierzam ;) Quote Link to post Share on other sites
mothzart Posted February 18, 2016 Report Share Posted February 18, 2016 (edited) 2. Tak, tak rozumiem działanie uszczelki - przy nadciśnieniu (strzał) uszczelka się rozszerza, przy podciśnieniu (cofanie się tłoka) zwęża. Ale tamta w cymie była już tak wyrobiona, że przy szybszym dociskaniu tłoka (po rozkręceniu, ręcznie) w ogóle nie ściskała powietrza. Z resztą nowa uszczelka ma akuratne wymiary (nie za duża, nie za mała). Pytanie jak to w Specnach jest stockowo... Z resztą nawet po złożeniu słychać wyraźnie było, że tłok nie wali o obudowę GB i wszystko pracuje lepiej. 3. To ciut gorzej już :( Bo musiałbym pewnie do GF odsyłać co by wmontowali, a szczerze mówiąc jakoś mam małe zaufanie do sklepowych serwisów, plus wysyłka + je..nie się ze wszystkim. Nie bardzo tylko rozumiem kwestie różnicy między GB.V2 a GB.V3 jeśli chodzi o instalowanie MOSFET'a, bo przecież w V3 też kostka stykowa jest w środku. Jak to analizuje to w przypadku V2 trzeba by dużo kabli prowadzić "tam i z powrotem" i trochę mało miejsca na sam mosfet ...ale jak się dokładniej zastanawiam to przecież zarówno plus i minus (ze styków) ostatecznie wychodzą z GB. Jeden prowadzi bezpośrednio do baterii, a drugi do baterii "przez" silnik. Czacha mi dymi, ale lubię takie rozkminki o ile błędy nie kosztują za dużo... Postaram się pomyśleć na spokojnie i wrzucić schemat jakby to można było.... 5. Sorki, chyba niejasno opisałem :icon_razz: Chodzi po prostu o hopkę - czy przy większej mocy daję więcej podkręcenia czy mniej? ...wydaje mi się, że mniej bo kulka wylatuje szybciej = szybciej również się obraca w okół własnej osi. ...sprawdzę w praktyce. ---EDIT: ad.3) W przypadku tego: http://gunfire.pl/pr...html#tabs_58676 mój mózg w miarę pojmuje konieczność rozkręcania bo tworzy się dwa odzielne układy: - jeden łączy "na stałe" baterię z silnikiem i tylko mosfet nie pozwala mu kręcić silnikiem non-stop - drugi obwód to samiutkie styki połączone z mosfetem które "dają sygnał" ...i chyba też rozumiem kwestie kabli w V3 idących na zewnątrz (z pewnością łatwiej), ale w V2 może też dało by się jakoś po prostu wykorzystać te kable które już są w środku (w końcu tak jak pisałem wcześniej, z GB wyłazi kabel idący bezpośrednio do (+) i (-) kostki stykowej ...tylko pewnie burdel by był w okablowaniu jak sto pięćdziesiąt :/ :/ :/ BTW: Mógłbyś podrzucić schemat podłączenia tego taniego Jefftrona jak w Googlach jest coś ilustrujące to? ...już mam: http://www.begadishop.de/catalog/images/b-jefftron-original-micro-regular-1.jpg Edited February 18, 2016 by mothzart Quote Link to post Share on other sites
Emcet Posted February 18, 2016 Report Share Posted February 18, 2016 (edited) W v3 blaszki kostki wystają na zewnątrz, więc da się na nich lutować bez otwierania szkieletu. W v2 wszystko jest zasłonięte skorupą. Do stockowej instalacji nie wepniesz się z dwoma kablami sygnałowymi. Jeśli nie możesz sobie tego wyobrazić, to łap. Właśnie robię instalację w swoim specnuchu. Tak mniejwięcej wygląda to ze standardowym obwodem: Tak z instalacją pod mośka: Przeanalizuj sobie. Dodano przez Tapatalk. Post zatwierdzony przez Europejską Komisję do Zatwierdzania Postów - podwydział Wojskowości i Ogrodnictwa Edited February 18, 2016 by Emcet Quote Link to post Share on other sites
mothzart Posted February 18, 2016 Report Share Posted February 18, 2016 (edited) Zaczynam powoli kumać - na (BARDZO) upartego pewnie by dało to radę zrobić (nie jestem tego na 100% pewien), ale trzeba by kabel który jest już w kolbie (podłączony do MOSFET'a) "wrócić" z powrotem do rączki gdzie miejsca jak wiadomo jest na 2 mrówki i zapałkę po włożeniu silnika. Potem puszczać to znowu z powrotem jakoś.... i nie wiem czy to w ogóle by miało którędy iść, czy by np. nie musiało jakoś wychodzić poza GB (średnio pro) :/ To by był burdel i totalnie nieprofesjonalne (co by mi spać nie dawało) i to jeśli w ogóle to by było możliwe. U ciebie to troszkę inaczej wygląda bo ty masz jak widzę tą wersję GATE'a gdzie kabelków jest jeszcze więcej, ale za to sam układ jest bardziej logiczny i łatwiej go zupgradować. Problem tylko taki, że: a) nie chcę stracić gwarancji b) z drugiej strony nie chcę wysyłać repliki do GF - nie wiem co serwis tam namiesza (KRAKMANI mi już tyle razy sper...li naprawę, że...) - ogólnie mówiąc skrótem 100x bardziej wolałbym to sam zrobić c) nie wiem jaką GF (replika i mosfet od nich OFC i w ogóle u nich masa kasy poszła) by za to wziął kasę d) nie wiem jak szybko mi kostka stykowa padnie (replika bardzo świeża, może z 2k niecałe) - może wtedy odeśle na gwarancji i dokupie MOSFETA :icon_razz: ...ale będzie mnie to męczyć, szczególnie, że w PJ'cie właśnie kostka pierwsza padła, a teraz waląc SEMI może szybko się poprzepalać wsio - lepiej zapobiegać niż naprawiać :/ P.S. Jaki jest opinia o serwisie w GF - ogarnięci? P.S.2. Jutro pomyślę logicznie o tym układzie JeffTrona i wrzucę schemat jak ja to widzę. Edited February 18, 2016 by mothzart Quote Link to post Share on other sites
Emcet Posted February 18, 2016 Report Share Posted February 18, 2016 W Jefftronie również masz wyprowadzone dwa kable sygnałowe, tylko na schemacie jeden gdzie indziej wpięty (można to zrobić w dowolnym miejscu na głównym kablu). Ja serwisów dużych hurtowni nie polecam. Nawet gdyby zatrudnili tam samego Jezusa, to przemiał jest na tyle duży, że nawet on nie miałby czasu zawiesić się dłużej nad repliką, a często tego potrzeba, zwłaszcza w chińczykach. W Łodzi jest kilku ogarniętych majstrów. Quote Link to post Share on other sites
matrigs Posted February 18, 2016 Report Share Posted February 18, 2016 Wolałbym nie zaśmiecać już ten temat, ale mogę ze swojej strony polecić serwis Gunfire z całego serca. Instalowali mi mosfety Jefftron i w Specnie i MP5 G&G i za każdym razem było złożone solidnie, na szybkozłączkach co by dało się rozłączyć, dobrze okurczkowane etc. Instalowali mi również Sorbopad jak im wysłałem i generalnie są "ogarnięci" jak to się mówi. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.