rain777 Posted November 23, 2009 Report Share Posted November 23, 2009 (edited) Graszczur-trzeba dokręcić imbusa który znajduje się gdzieś pod ta rączką rozkładaną (po jakimś czasie nawet dokręcanie nic nie da-wtedy klejem go klejem!!!) Pixxel -replika po roku zaczeła słabnąc u mnie i jest warta kupna bo aug i g 36 z JG to jedne z najmniej zawodnych replik w tej cenie :P a co do powodów słabnięcia to poczytaj sobie 2 ostatnie strony tego topa Edited November 23, 2009 by rain777 Quote Link to post Share on other sites
pixxel Posted November 23, 2009 Report Share Posted November 23, 2009 (edited) Hmmm... przy niezbyt dużym nakładzie finansowym, to może być naprawdę zaj.... replika! Edited November 23, 2009 by pixxel Quote Link to post Share on other sites
Kocur666 Posted November 24, 2009 Report Share Posted November 24, 2009 (edited) Sprawdzilem jak dzialaja lipolki w augu. 1. konfiguracja - Aug z borkiem, m120 spring, lozyska stalowe cierne, zebatki CA, silnik wzmocniony PJ, wtyczki Deans. Normalnie byla batka 9.6 2300 firefoxa - wrzucony lipol 11.1 2200 20 C. Zwiekszenie rofu z 15 na okolo 22 k/s Sprawdze dokladniej pozniej. 2. Aug lozyska kulki 8 mm, spring m90, zebatki hi speed, silnik guardera revolution, brak semi a tym samym przerywacza, wtyczki Deans - porownanie 9.6 2300 firefox nimh kontra 7.4 2200 Lipol ... wychodzi ze lipol ma odrobine wiekszego rofa... Pasuje idealnie do kolby, miesci sie jeszcze monitor napiecia. Szybkostrzelnosc na poziomie 30 k/s ogolnie polecam lipolki i ladowarke Turingy Accucel 6 ;) Troche odstrasza koszt ladowarki, ale potem akumulatorki sa bardzo fajne i tanie. Porzadnego nimha 9.6 za 70 zl sie nie kupi. Co do oplacalnosci auga JG - ma tylko jedna wade - malo miejsca na batke. Lipole to rozwiazuja i umozliwiaja nawet extremalny tuning. Narazie zastanawiam sie czy dla jaj nie wlozyc zebatek STU CA i sprobowac wysrubowac do 600 fps na semi. Szansa ze gearbox padnie jest ale mam zapasowy. Ogolnie do tuningu na 450 nie potrzeba wymieniac gearboxa - moj ma przebieg paredziesiat tysiecy kulek na 400-500 fps i ani sladow pekania. Zebatki chinskie jakie sa wiadomo - solidne ale nie za ciche. wymiana silnika na chocby PJ umozliwia uzywanie slabszych akumulatorow przy 400-500 fps. Komora hopa jest swietna i bije na glowe wszystkie emkowe. Bawilem sie z mody wygladu - czy to tlumiki, przedluzenia lufy, bipody montowane do lufy itp ... Ogolnie replika naprawde godna polecenia (w koncu mam dwie ;) ) Edited November 24, 2009 by Kocur666 Quote Link to post Share on other sites
pixxel Posted November 24, 2009 Report Share Posted November 24, 2009 Kocur, a propos wkładania gąbki za gearbox to watro to zrobić od razu? Mógłbyś dać jakiś schemat jak ją rozłożyć, bo ja trochę tępy jestem :-F Quote Link to post Share on other sites
Kocur666 Posted November 24, 2009 Report Share Posted November 24, 2009 Wciskasz tak zeby nie zablokowac stykow, nie utrudnic zbyt otwieranie komory hopa, i nie zatkac dziury od cylindra jak masz z dziura ;) Tam jest duuuzo miejsca Quote Link to post Share on other sites
Guest Graszczur Posted November 24, 2009 Report Share Posted November 24, 2009 (edited) dzięki, Rain. A ja bym auga drugi raz nie kupił. Nie żebym jakoś specjalnie na niego narzekał, ale mój wybór padłby na coś innego. Głównie ze względu na kiepski zasięg i body z ABS-u Edited November 24, 2009 by Graszczur Quote Link to post Share on other sites
pixxel Posted November 24, 2009 Report Share Posted November 24, 2009 rain777 co to jest oring na głowicy? O którą głowice w ogóle chodzi? Tłoka czy cylindra ;). Quote Link to post Share on other sites
rain777 Posted November 25, 2009 Report Share Posted November 25, 2009 uszczelka na głowicy tłoka :-) Quote Link to post Share on other sites
Kocur666 Posted November 25, 2009 Report Share Posted November 25, 2009 Uszczelka ktora kosztuje 50 gr w sklepie gazowym ... Nie jest to dla mnie mankament np w porownaniu z mega kiepskim hopem wiekszosci emek. Oczywiscie jak ktos nie umie rozebrac gearboxa to moze byc problem po jakims czasie. Przez rok jedna konfiguracja auga to byl czysty stock, tylko wrzucona tulejka pod sprezyne w tloku - 1.5 cm z aluminium z castorurki (srednica idealnie pasowala zeby odsuwala sprezyne a byla leciutka) Dawalo to stabilne 390 fps przy zerowych wlasciwie kosztach. Mozliwe ze nie czuje tych kiepskich uszczelek gdyz jest to pierwsza rzecz jaka sprawdzam po rozlozeniu gearboxa. I dopasowanie albo rozciagniecie uszczelki tak zeby byl efekt strzykawki. Nie wiem tez czy to u mnie ale dysze zawsze sa szczelne. Silnik przydaloby sie wymienic na cos albo szybkostrzelniejszego albo mocniejszego w zaleznosci czy chcemy isc na rof czy fpsy. No i trzeba powiedziec ze wersja A3 orisowany przod ma kiepskie ulozenie srodka ciezkosci. Po prostu ten przod jest ciezkawy... Normalnego auga trzyma sie jedna reka za chwyt pistoletowy. Niczym niezwyklym nie jest brak paska mocujacego bo caly czas mozesz wygodnie trzymac replike. No i spokojnie mozna strzelac z lewej reki (lewa kabura plus cos do niej) z bliska w budynkach. Z innych ciekawych bullpopow to mialem - fn2000 ale pekl mi gearbox i nie da sie dorwac nowego.... P90 - ale jak dla mnie bylo to za male, nieporeczne i ogolnie magi sa bardzo nieciekawe w noszeniu, zwlaszcza ze uzywa sie tylko low capow. Elke - akurat nie mialem swojej ale odstraszaja kombinacje z tuningiem gearboxa i problemy z tym zwiazane. Wlasciwie jak ktos chce miec dluga lufe przy nieduzej replice pozostaje tylko p90 i aug. Quote Link to post Share on other sites
pixxel Posted November 25, 2009 Report Share Posted November 25, 2009 A jaką sprężynę lepiej wybrać, aby zastąpić tandetną stockową, która się zbija? 110 czy 100? Guarder czy MadBull? Mógłbyś więcej powiedzieć o tym patencie z tulejką? ;] Czy zwiększa to zużycie części? Quote Link to post Share on other sites
Kocur666 Posted November 26, 2009 Report Share Posted November 26, 2009 Co do sprezyny to jak juz kupowac to guardera ... tulejka ma srednice nie pamietma dokladnie ile ale chyba 16 mm. Miesci sie idealnie wewnatrz tloka. Dziala jak bardzo duza podkladka dzieki czemu z m100 robisz m110. Oczywiscie obciaza to mocniej czesci - ale tak samo jak m110 ;) Jedyne co bardziej dostaje w dupe - to sprezyna bo mocniej sie spreza wiec szybciej sie moze ubic. Plus podkladki w tloku, jest taki ze prowadnica jest cala uzywana. Nie zmniejsza jej pracujacej i prowadzacej czesci. Minus jest taki ze tlok jest odrobine ciezszy. Dlatego aluminium jest najlepsze bo najlzejsze. Oczywiscie przy tej samej batce spadnie nam rof. Silnik stockowy to wytrzyma. Quote Link to post Share on other sites
pixxel Posted November 26, 2009 Report Share Posted November 26, 2009 Kocur, czy owe zakładanie gąbek i odkręcanie śrubek w celu uszczelnienia nie spowoduje dalszego wyrabiania się body? Czy to raz na zawsze zapobiegnie spadkowi mocy? Quote Link to post Share on other sites
rain777 Posted November 27, 2009 Report Share Posted November 27, 2009 poza 1 przypadkiem-komuś sie body "wyrobiło" ? i połączenie dysza/komora się sypnęło z tego powodu? ja nie znam takiego przypadku i pytam z ciekawości.... Ilu osobom to się zdarzyło ? Quote Link to post Share on other sites
Kocur666 Posted November 30, 2009 Report Share Posted November 30, 2009 Mam dwa i nie zdazylo sie. O jakim kurde wyrabianiu sie body wy mowicie ? Jak juz mozna mowic i wyrobieniu sie gwintu w body srubki z tylu jak nie umie sie normalnie skrecic. Mozna tez uszkodzic body probojac wyjac gearbox silowo. Co do uszczelki na tloku - rozciagnac ja i bedzie grala. Albo wlozyc wieksza. Gabki po bokach tylko wyciszania nie poprawiaja szczelnosci ... Spadek mocy to moze zaobserwojesz po roku .. a i tak stawialbym na sprezyne a nie jakies uszczelki. Mnie interesuje tylko jedna sprawa. 1. komora hopa nie dotyka body ale gearbox - dociskana jest sprezyna do gearboxa. 2. Jezeli jest w odpowiedniej pozycji - mag bedzie podawal kulki. Jezeli bedzie za blisko albo za daleko - to wtedy moze byc problem bo kulki nie beda luzno wchodzic do komory i moga sie blokowac. Jak komora jest za daleko - znaczy gearbox jest za bardzo z tylu - moze byc nieszczelnosc. 3. Gearbox jest mocowany poprzez dwie srubki z tylu - trzymajaca tylna scianke body. Plus od dolu za silnik ktory jest wcisniety przed srube mocujaca body. Jedyna mozliwosc ze wystepuje nieszczelnosc miedzy komora hopa a gearboxem nastepuje wtedy kiedy nie dokreci sie gearboxa. Z drugiej strony zawsze mozna podlozyc czy to twardsza gabke czy cokolwiek zeby docisnelo gearbox. Z przodu trzyma go masa plastiku ktora nie moze sie poluzowac... Nie potrafie sobie wyobrazic co moze sie poluzowac aby byla nieszczelnosc na komorze. A body auga znam do najmniejszej srubki i rozkrecalem tak z 100 razy. Wiem moze brzmi to smiesznie ale potrafie skrecac i rozkrecac go 4 razy w tygodniu wymieniajac rozne elementy. Snajpa byla rozkrecana do najmniejszej srubki, byla pokrywana gabka na klej, byla scierana rozpuszczalnikiem bo klej byl za mocny. Malowana i czyszczona. Wylamaly sie od tego rozkrecania tylne mocowania srubek - to skleilem je dwuskladnikowym i smiga nadal. Dostalem pekniete body - skrecilem je wiekszymi srubkami i od roku normalnie strzela. Trzeba tylko chwile pomyslec, zdiagnozowac problem i podkleic, naprawic, docisnac czy co tam jest potrzebne. 10 razy bardziej zawodne sa emki. W g36 odlamujace sie bolce trzymajace precke. W akczach problemy z selektorem i mocowaniem gornej pokrywy plastikowej. Mialem 2 replikie ak (dragunova i ak47), fn2000, m4, mp5, g36, dwa augi... i na ta chwile zostaly mi dwa augi. Reszta sie nie sprawdzila. Owszem - oba maja stockowe wlasciwie body, gearbox czy tam czesc bebechow.... ale body uwazam za jak najbardziej ok. Gearbox nigdy nie pekl nawet przy 500 fps. Zebatki stockowe wytrzymaly 400 fps i full auto na duzej batce. Stockowe komory hopa sa bardzo dobre. Jedyne co jest niezbyt fajne to malo miejsca na batke - ale od kiedy przzucilem sie na lipole ten problem zniknal. Bateria 11.1 lipol spokojnie miesci sie w kolbie i daje rade najmocniejszym sprezynom. Quote Link to post Share on other sites
Stalker Posted November 30, 2009 Report Share Posted November 30, 2009 Kocur przypomnę tylko twój post ;) Coz ja od zawsze mam gabke w body z tylu - wiec docisk gearboxa mam z kazdej strony ;) Moze sie tez wyrobic przód - i wtedy komora hopa jest za bardzo z przodu - co powoduje nieszczelnosc na dyszy albo zacinki z podawaniem kulek. Ale to wystarczy odkrecic dwie male srubki trzymajace komore w tylnej czesci zespolu lufy. Inna sprawa to latajacy przód - ale to przydaje sie podlozyc aluminiowe cienkie blaszki w miejscu mocowania lufy do przedniej czesci body (to co sie przekreca o okolo 20 stopni). Jeszcze inna sprawa to latajaca lufa zewnetrzna - ktora trzymana jest malym imbusem. Ja to rozwiazalem klejac dwuskladnikowym. Ogolnie te luzy moga miec wplyw na celnosc przy strzelaniu z lunety. Latający front mnie się też zdarzył. Natomiast docisk GB gąbką miałem dlatego, że wyłamały mi się mocowania śrubek od plastiku oddzielającego GB od komory baterii i przy strzelaniu GB cofał się do tyłu. Może to był tylko przypadek mojego AUG-a, mój serwisant stwierdził jednak, że już się z tym spotkał w innych AUG-ach. AUG to dobra broń, nie ma się co obawiać, gdy kupujemy nowego. Przy używanym trzeba sprawdzić powyższe sprawy. Quote Link to post Share on other sites
pixxel Posted December 1, 2009 Report Share Posted December 1, 2009 Ma ktoś pomysł jak założyć stopkę kolby przy włożonej baterii? Bo nie chciał bym tego robić na siłę :-F Quote Link to post Share on other sites
Panocek Posted December 1, 2009 Report Share Posted December 1, 2009 Bez siły się nie obejdzie :-P Ja stopkę zakładam tak: -zaczepiam na dole (w najwęższym miejscu) stopkę. -wyginam stopkę by zaczepić na górze. -używam przemocy by wbić na miejsce stopkę. lub http://www.mechbox.com/aug/aug-disassembly.html Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted December 1, 2009 Report Share Posted December 1, 2009 Właśnie siłą. Najpierw dół, potem góra (bananujemy stopkę) a na koniec na chama środek. Quote Link to post Share on other sites
pixxel Posted December 2, 2009 Report Share Posted December 2, 2009 A może by tak... te gumki w górnej części trochę zwęzić papierem ściernym? Bo są stanowczo za grube. Quote Link to post Share on other sites
Stalker Posted December 2, 2009 Report Share Posted December 2, 2009 Może ci potem wypadać. To guma, więc ściskanie jest przyjemnością :) Quote Link to post Share on other sites
pixxel Posted December 4, 2009 Report Share Posted December 4, 2009 Oj, ale tam jest naprawdę mało miejsca i trzeba by było chyba młotkiem wbijać, żeby to założyć tam. Naprawdę potrzebna jest ingerencja papierem ściernym, aby ten 1mm gumy zetrzeć i to włożyć a i tak na pewno to nie wypadnie. Quote Link to post Share on other sites
Guest Graszczur Posted December 4, 2009 Report Share Posted December 4, 2009 Oj, ale tam jest naprawdę mało miejsca i trzeba by było chyba młotkiem wbijać, żeby to założyć tam. Naprawdę potrzebna jest ingerencja papierem ściernym, aby ten 1mm gumy zetrzeć i to włożyć a i tak na pewno to nie wypadnie. To albo masz wadliwy egzemplarz, albo mało siły. Bo u mnie to chodzi ciężko, ale nie na tyle, by stanowić poważny problem. Może u ciebie się jeszcze nie wyrobiło? Quote Link to post Share on other sites
pixxel Posted December 4, 2009 Report Share Posted December 4, 2009 Ja się boje rozwiązywać sprawy siłowo, bo mógłbym uszkodzić baterię albo kable. Quote Link to post Share on other sites
relevant Posted December 4, 2009 Report Share Posted December 4, 2009 Koledzy opisali to tak, jak każe instrukcja obsługi. I jest to prawidłowy sposób. Ale ponieważ ja też boję się o kable i bezpiecznik, więc po założeniu dolnej części stopki układam kabelki wewnątrz stopki, a dopiero potem kontynuuję dalej normalnie procedurę zamykania (czyli góra i środek). Quote Link to post Share on other sites
pixxel Posted December 5, 2009 Report Share Posted December 5, 2009 Tzn. dać kable i bezpiecznik nie pod baterię tylko na zewnątrz? Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.