Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Steyr AUG [JG]


Recommended Posts

Graszczur-trzeba dokręcić imbusa który znajduje się gdzieś pod ta rączką rozkładaną (po jakimś czasie nawet dokręcanie nic nie da-wtedy klejem go klejem!!!)

Pixxel -replika po roku zaczeła słabnąc u mnie i jest warta kupna bo aug i g 36 z JG to jedne z najmniej zawodnych replik w tej cenie :P

a co do powodów słabnięcia to poczytaj sobie 2 ostatnie strony tego topa

Edited by rain777
Link to post
Share on other sites
  • Replies 973
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Sprawdzilem jak dzialaja lipolki w augu.

1. konfiguracja - Aug z borkiem, m120 spring, lozyska stalowe cierne, zebatki CA, silnik wzmocniony PJ, wtyczki Deans. Normalnie byla batka 9.6 2300 firefoxa - wrzucony lipol 11.1 2200 20 C. Zwiekszenie rofu z 15 na okolo 22 k/s Sprawdze dokladniej pozniej.

2. Aug lozyska kulki 8 mm, spring m90, zebatki hi speed, silnik guardera revolution, brak semi a tym samym przerywacza, wtyczki Deans - porownanie 9.6 2300 firefox nimh kontra 7.4 2200 Lipol ... wychodzi ze lipol ma odrobine wiekszego rofa... Pasuje idealnie do kolby, miesci sie jeszcze monitor napiecia. Szybkostrzelnosc na poziomie 30 k/s

 

ogolnie polecam lipolki i ladowarke Turingy Accucel 6 ;)

Troche odstrasza koszt ladowarki, ale potem akumulatorki sa bardzo fajne i tanie. Porzadnego nimha 9.6 za 70 zl sie nie kupi.

 

 

Co do oplacalnosci auga JG - ma tylko jedna wade - malo miejsca na batke. Lipole to rozwiazuja i umozliwiaja nawet extremalny tuning. Narazie zastanawiam sie czy dla jaj nie wlozyc zebatek STU CA i sprobowac wysrubowac do 600 fps na semi. Szansa ze gearbox padnie jest ale mam zapasowy.

 

Ogolnie do tuningu na 450 nie potrzeba wymieniac gearboxa - moj ma przebieg paredziesiat tysiecy kulek na 400-500 fps i ani sladow pekania.

 

Zebatki chinskie jakie sa wiadomo - solidne ale nie za ciche.

 

wymiana silnika na chocby PJ umozliwia uzywanie slabszych akumulatorow przy 400-500 fps.

 

Komora hopa jest swietna i bije na glowe wszystkie emkowe.

 

Bawilem sie z mody wygladu - czy to tlumiki, przedluzenia lufy, bipody montowane do lufy itp ...

 

Ogolnie replika naprawde godna polecenia (w koncu mam dwie ;) )

Edited by Kocur666
Link to post
Share on other sites
Guest Graszczur

dzięki, Rain.

A ja bym auga drugi raz nie kupił. Nie żebym jakoś specjalnie na niego narzekał, ale mój wybór padłby na coś innego. Głównie ze względu na kiepski zasięg i body z ABS-u

Edited by Graszczur
Link to post
Share on other sites

Uszczelka ktora kosztuje 50 gr w sklepie gazowym ...

Nie jest to dla mnie mankament np w porownaniu z mega kiepskim hopem wiekszosci emek. Oczywiscie jak ktos nie umie rozebrac gearboxa to moze byc problem po jakims czasie. Przez rok jedna konfiguracja auga to byl czysty stock, tylko wrzucona tulejka pod sprezyne w tloku - 1.5 cm z aluminium z castorurki (srednica idealnie pasowala zeby odsuwala sprezyne a byla leciutka) Dawalo to stabilne 390 fps przy zerowych wlasciwie kosztach.

 

Mozliwe ze nie czuje tych kiepskich uszczelek gdyz jest to pierwsza rzecz jaka sprawdzam po rozlozeniu gearboxa. I dopasowanie albo rozciagniecie uszczelki tak zeby byl efekt strzykawki.

Nie wiem tez czy to u mnie ale dysze zawsze sa szczelne.

 

Silnik przydaloby sie wymienic na cos albo szybkostrzelniejszego albo mocniejszego w zaleznosci czy chcemy isc na rof czy fpsy.

 

No i trzeba powiedziec ze wersja A3 orisowany przod ma kiepskie ulozenie srodka ciezkosci. Po prostu ten przod jest ciezkawy...

Normalnego auga trzyma sie jedna reka za chwyt pistoletowy. Niczym niezwyklym nie jest brak paska mocujacego bo caly czas mozesz wygodnie trzymac replike. No i spokojnie mozna strzelac z lewej reki (lewa kabura plus cos do niej) z bliska w budynkach.

 

Z innych ciekawych bullpopow to mialem - fn2000 ale pekl mi gearbox i nie da sie dorwac nowego....

P90 - ale jak dla mnie bylo to za male, nieporeczne i ogolnie magi sa bardzo nieciekawe w noszeniu, zwlaszcza ze uzywa sie tylko low capow.

Elke - akurat nie mialem swojej ale odstraszaja kombinacje z tuningiem gearboxa i problemy z tym zwiazane.

 

Wlasciwie jak ktos chce miec dluga lufe przy nieduzej replice pozostaje tylko p90 i aug.

Link to post
Share on other sites

Co do sprezyny to jak juz kupowac to guardera ...

 

tulejka ma srednice nie pamietma dokladnie ile ale chyba 16 mm. Miesci sie idealnie wewnatrz tloka. Dziala jak bardzo duza podkladka dzieki czemu z m100 robisz m110. Oczywiscie obciaza to mocniej czesci - ale tak samo jak m110 ;)

Jedyne co bardziej dostaje w dupe - to sprezyna bo mocniej sie spreza wiec szybciej sie moze ubic.

 

Plus podkladki w tloku, jest taki ze prowadnica jest cala uzywana. Nie zmniejsza jej pracujacej i prowadzacej czesci.

Minus jest taki ze tlok jest odrobine ciezszy. Dlatego aluminium jest najlepsze bo najlzejsze. Oczywiscie przy tej samej batce spadnie nam rof. Silnik stockowy to wytrzyma.

Link to post
Share on other sites

Mam dwa i nie zdazylo sie.

O jakim kurde wyrabianiu sie body wy mowicie ?

Jak juz mozna mowic i wyrobieniu sie gwintu w body srubki z tylu jak nie umie sie normalnie skrecic. Mozna tez uszkodzic body probojac wyjac gearbox silowo.

Co do uszczelki na tloku - rozciagnac ja i bedzie grala. Albo wlozyc wieksza.

Gabki po bokach tylko wyciszania nie poprawiaja szczelnosci ...

Spadek mocy to moze zaobserwojesz po roku .. a i tak stawialbym na sprezyne a nie jakies uszczelki.

 

Mnie interesuje tylko jedna sprawa.

1. komora hopa nie dotyka body ale gearbox - dociskana jest sprezyna do gearboxa.

2. Jezeli jest w odpowiedniej pozycji - mag bedzie podawal kulki. Jezeli bedzie za blisko albo za daleko - to wtedy moze byc problem bo kulki nie beda luzno wchodzic do komory i moga sie blokowac. Jak komora jest za daleko - znaczy gearbox jest za bardzo z tylu - moze byc nieszczelnosc.

3. Gearbox jest mocowany poprzez dwie srubki z tylu - trzymajaca tylna scianke body. Plus od dolu za silnik ktory jest wcisniety przed srube mocujaca body. Jedyna mozliwosc ze wystepuje nieszczelnosc miedzy komora hopa a gearboxem nastepuje wtedy kiedy nie dokreci sie gearboxa. Z drugiej strony zawsze mozna podlozyc czy to twardsza gabke czy cokolwiek zeby docisnelo gearbox.

Z przodu trzyma go masa plastiku ktora nie moze sie poluzowac...

Nie potrafie sobie wyobrazic co moze sie poluzowac aby byla nieszczelnosc na komorze.

A body auga znam do najmniejszej srubki i rozkrecalem tak z 100 razy.

Wiem moze brzmi to smiesznie ale potrafie skrecac i rozkrecac go 4 razy w tygodniu wymieniajac rozne elementy.

Snajpa byla rozkrecana do najmniejszej srubki, byla pokrywana gabka na klej, byla scierana rozpuszczalnikiem bo klej byl za mocny. Malowana i czyszczona. Wylamaly sie od tego rozkrecania tylne mocowania srubek - to skleilem je dwuskladnikowym i smiga nadal. Dostalem pekniete body - skrecilem je wiekszymi srubkami i od roku normalnie strzela.

 

Trzeba tylko chwile pomyslec, zdiagnozowac problem i podkleic, naprawic, docisnac czy co tam jest potrzebne.

10 razy bardziej zawodne sa emki. W g36 odlamujace sie bolce trzymajace precke. W akczach problemy z selektorem i mocowaniem gornej pokrywy plastikowej.

Mialem 2 replikie ak (dragunova i ak47), fn2000, m4, mp5, g36, dwa augi... i na ta chwile zostaly mi dwa augi.

Reszta sie nie sprawdzila.

Owszem - oba maja stockowe wlasciwie body, gearbox czy tam czesc bebechow.... ale body uwazam za jak najbardziej ok.

Gearbox nigdy nie pekl nawet przy 500 fps.

Zebatki stockowe wytrzymaly 400 fps i full auto na duzej batce.

Stockowe komory hopa sa bardzo dobre.

 

Jedyne co jest niezbyt fajne to malo miejsca na batke - ale od kiedy przzucilem sie na lipole ten problem zniknal.

Bateria 11.1 lipol spokojnie miesci sie w kolbie i daje rade najmocniejszym sprezynom.

Link to post
Share on other sites

Kocur przypomnę tylko twój post ;)

 

Coz ja od zawsze mam gabke w body z tylu - wiec docisk gearboxa mam z kazdej strony ;)

Moze sie tez wyrobic przód - i wtedy komora hopa jest za bardzo z przodu - co powoduje nieszczelnosc na dyszy albo zacinki z podawaniem kulek. Ale to wystarczy odkrecic dwie male srubki trzymajace komore w tylnej czesci zespolu lufy.

Inna sprawa to latajacy przód - ale to przydaje sie podlozyc aluminiowe cienkie blaszki w miejscu mocowania lufy do przedniej czesci body (to co sie przekreca o okolo 20 stopni). Jeszcze inna sprawa to latajaca lufa zewnetrzna - ktora trzymana jest malym imbusem. Ja to rozwiazalem klejac dwuskladnikowym.

Ogolnie te luzy moga miec wplyw na celnosc przy strzelaniu z lunety.

 

Latający front mnie się też zdarzył. Natomiast docisk GB gąbką miałem dlatego, że wyłamały mi się mocowania śrubek od plastiku oddzielającego GB od komory baterii i przy strzelaniu GB cofał się do tyłu. Może to był tylko przypadek mojego AUG-a, mój serwisant stwierdził jednak, że już się z tym spotkał w innych AUG-ach.

 

AUG to dobra broń, nie ma się co obawiać, gdy kupujemy nowego. Przy używanym trzeba sprawdzić powyższe sprawy.

Link to post
Share on other sites
Guest Graszczur

Oj, ale tam jest naprawdę mało miejsca i trzeba by było chyba młotkiem wbijać, żeby to założyć tam. Naprawdę potrzebna jest ingerencja papierem ściernym, aby ten 1mm gumy zetrzeć i to włożyć a i tak na pewno to nie wypadnie.

To albo masz wadliwy egzemplarz, albo mało siły. Bo u mnie to chodzi ciężko, ale nie na tyle, by stanowić poważny problem. Może u ciebie się jeszcze nie wyrobiło?

Link to post
Share on other sites

Koledzy opisali to tak, jak każe instrukcja obsługi. I jest to prawidłowy sposób. Ale ponieważ ja też boję się o kable i bezpiecznik, więc po założeniu dolnej części stopki układam kabelki wewnątrz stopki, a dopiero potem kontynuuję dalej normalnie procedurę zamykania (czyli góra i środek).

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...